Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DonBone

Stalen box afzuiger

Recommended Posts

hoi allemaal,

 

ffies een snel vraagje, ik heb een stalen 1000m3 box afzuiger. Bovenin kan je schroefogen draaien voor ophanging.

 

De vraag luidt dan ook, wat voor maat gaat hier in? ik ben wat dit betrefd A-technisch, dus is het m6 m8 m10???

 

alvast bedankt,

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij m6, m4 is erg dun voor haken.

 

Zaten er geen ophang haken bij die box dan?

Vaak zitten ze aan de binnenkant met een plakbandje oid verstopt ALTIJD ff checken voordat je je fan aanzet of de GS niet lekker slim bezig is geweest..

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik voor gecheckt, niks nada noppus, moet er wel bij zeggen dat de box voor een prikkie naar mij toe kwam (meiertje). Echt aan alle kanten gezocht maar niks te vinden (toch nog een keer checken zo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

net de zaklamp er maar in geduwd en echt van alle kanten bekeken, niks er in.

 

Zit net ffies in mijn gereedschapskist te kieken en vond nog een doosje van de gamma met m4 moertjes er in, maar die verzuipen er in, als m6 echt maar twee mm groter is zal dat hem ook nie worden vermoedt ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de prijs van setje van 4 bij de Praxis kun je toch M6-M8 meenemen en dan terugbrengen wat niet paste?

 

Ik heb voor dit soort gelegenheden een speciale 'boten/schroeven/moeren' bak waar een scala aan maten in verzameld is zodat ik snel kan passen, misschien tip vd toekomst?

 

Ff geGoogled voor je en kwam bij deze omrekentabel naar mm uit, fijne schroefdraad zit er in je ooghaken (van belang bij keuze bout, er is verschillend schroefdraad)

KLIK

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe geen praxis dichtbij, wel de gamma. Hopelijk hebben die ze ook, heb al een keertje me kapot gestaard naar alles en geen goeie schroefogen kunnen vinden. Zal daar eens aan zo'n gast vragen of ze die wel hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er in de buurt een Wildkamp vestiging? Die zijn echt ruim gesorteerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier even gekeken op een 250m3 S-vent stalen box, hier zitten M8 haken in. Heb je geen duimstok/rolmaat wat je even over het gat kan leggen om te meten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon even het gat opmeten. De M maat is gewoon een maat in millimeters.

 

Lastige is om rekening te houden met het schroefdraad, maar dat is altijd minder verschil dan de volgende schroef maat.

 

Als je een set boortjes heb kun je die ook gebruiken om de maat van het gat te bepalen. 1 a 2 mm erbij voor het schroefdraad en klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

9mm dus m8, en dat bracht mij het volgende probleem, gamma heeft die niet :D ze gaan tot m6 en thats it.

 

Breur heeft ze wel, maar das weer naar rivium toe (geen auto, fietsen is een beetje erg ver en ov hou ik helemaal niet van), bleef er maar 1 simpele oplossing over, spanbandjes. Heb twee nieuwe gehaald die tot 100kg ieder zijn, dat mot toch gaan lukken. Ik heb hem al eens in de spanbanden gehangen maar dat waren van die ratel dingen, nu iets simpelere met gewone klem sluiting er op, heb in dit soort al eens een can filter gehangen die zwaarder als die box is en dat ging prima. Zal er voor de zekerheid ffies een touw extra omheen vouwen.

 

mocht ik in de buurt van rivium komen neem ik gelijk twee setjes m8 mee, altijd handing om in huis teh ebben :P

 

Als ik ze nog ergens anders zie dan zal ik zekers voor de schroefogen kiezen, lijkt me nog net ff een stapje steviger als een spanband.

 

Iedereen bedankt voor het antwoorden,

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk had ik nog de verkeerde ook meegenomen, ik heb gemeten van begin draad tot begin draad, dus zeg maar de buitenmaat van een schroefoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De schroefmaat is altijd iets groter dan de maat van het gat. De schroef meet je op het schroefdraad en dan klopt het precies (10mm dikke schroef is M10). Bij de moer is het gat dan dus iets kleiner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...