Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

speedy weedy

Ben stom geweest led licht vraagje tijdens bloei

Recommended Posts

Ok ik heb gister niet nagedacht met het toevoegen van een extra fan

Dit was een 80 mm fan met temp aanduiding op de fan zelf ...

Nu dit gebeurd door een paar blauwe en rode leds op de fan zelf

Leek me een makkelijke manier om de temp van het klimaat af te lezen

Nu dit is niet uit te zetten .. i know lang wakker en ik dacht er net pas aan 10 uur draaiende in de donker periode

Fan heeft dus de 10 uur donker een zwakke rode blauwe gloed oven de plant geschenen

:withstupid: :withstupid: :withstupid: :withstupid: :withstupid: :withstupid:

Ben ik nu de lul of zal het nog meevallen omdat dit maar 1 dag voor 10 uur is geweest ....

 

Fan is ondertussen al weer afgekoppeld btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het wel los zal lopen.

 

mijn luchtbevochtiger heeft ook een zwakke verlichting....

toch bloeit het spul wel af.....

 

Ook de maan geeft een zwak licht in de natuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja in de natuur doet je plant er 2 keer zolang over dan binnen, je wilt de natuur niet nabootsen maar perfectioneren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x veroorzaakt misschien wat stress, niet vaker doen.

 

Afplakken vd LEDS (1st ff goed bestuderen hoe of wat met instellen (zo deed ik het altijd) ) kan toch ook ?

Ducktape en stukkie karton doet wonderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas de leds afplakken is onmogelijk op deze fans daar deze bovenop de fanbladen zitten

Dit is een losse unit die eraf te halen is maar afplakken zou de helft van de capaciteit van de fan verwijderen

Ik heb ergenst een vid van deze fan in actie kzal die eens opzoeken en hierbij posten

 

Voor nu heb ik de temp sensor eraf gehaald om van het probleem af te zijn en we zullen maar hopen dat mijn plantje de stress zal overleven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speelvogel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn perfect om de temp in de pc te meten :)

Helaas wat minder om de temp te meten in de tent XD

Deze fans hebben ook een grotere flow rate dan de meeste 80 mm fans dus nu de electronica eraf gehaald en is het probleem opgelost :)

 

Mss eens een micra kweek proberen met deze fans heb er nog een stuk of 3 :D rood en blauw zitten er allebei in ... XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha !!!

 

Dat is ook een iets andere voorstelling dat wat ik had.

mijn luchtbevochtiger heeft een display met vage verlichting....

Dat was wat ik voor ogen had toen ik je als antwoord gaf dat het niet zo erg zal zijn......

 

Goed dat het slechts 1 keer was en dat je het weg hebt gehaald, dit kan namelijk wel kwaad.

 

Daarmee wil ik niet zeggen dat een minder duidelijk aanwezige verlichting wel goed is voor de planten trouwens, maar dat terzijde !

 

Ik vraag me trouwens af of de muziek wel een goede bijdrage voor de planten zal zijn.... :jump:

Ik zag ze al in mijn gedachten lekker hakken op de mat.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom dat ik een pic en vid van de fan heb gezocht om het duidelijk te maken :)

 

Is ook geen vid van mij al dat gebeuk vind mijn dame niet zo lekker ,zijn moeilijke fans om vids van te maken is mij ooit 1 keer gelukt maar ben die vid kwijt dus dan maar ff zo :)

Voor andere ledjes kan je wss zelfs een water vaste marker gebruiken :) paar lagen zwart erover en ze geven ook geen licht meer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja koekoek, is dit nou serieus of wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je hem openmaken en een draadje doorknippen .... Alles zit vast op de printplaat

Enigste manier om bij deze fans de led te laten stoppen met branden is door de complete unit van de fanbladen af te trekken ,zoals ik dus ook heb gedaan

Het is trouwens ook genoeg om de plastic cover eraf te halen waarin de magneet zit ,al heb je dan kans dat de writing unit eraf vliegt en je plant van wat extra gaten voorziet

Heb dit al eens meegemaakt in de pc kast :)

 

Om het duidelijk te maken :rolleyes2:

gallery_38549_16594_332169.jpg

gallery_38549_16594_220008.jpg

gallery_38549_16594_271326.jpg

gallery_38549_16594_153806.jpg

gallery_38549_16594_145224.jpg

 

Dus is er een draadje om door te knippen .... ja het is mogelijk om de condensator eraf te knippen

Maar het is simpeler om gewoon de hele unit van de fan af te trekken :welcome:

Ps ik heb dit topic niet geopend om te weten hoe ik het lampje uit krijg maar of het flauwe licht wat hiervan afkwam voor 10 uur in de donker periode schade zal hebben gedaan in de 3de week eff bloei :fish:

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja uhhhh als je heel goed scoort heeft het niet veel uitgemaakt en als je slecht scoort kan het aan dat ene dagje led liggen, of aan iets anders. heel veel kwaad zal dit niet gedaan hebben,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zullen zien voorlopig ziet het er teminste nog niet naar uit dat er problemen door zijn gekomen :)

Qwa score ziet het er nu al beter uit dan vorige ronde dus geen stress voorlopig :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feminised is er gevoeliger voor dan regulier zaad.

Het ligt ook aan het soortje of die stabiel is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qwa soort denk ik wel dat ik kan zeggen dat ze uit een stabiele familie komt ,ze heeft elk geval geen ballen getoond na een lange voorgroei periode in de martel kast :)

 

Iemand enig idee hoelang het zou duren voordat de stress zich zou uiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koekoek, wie hangt er nou een fan met leds bij zijn wietplanten.

Heb zelf niet dat soort fans. Was een mooie optie geweest als het wel kon toch?

Kan hij weer lekker door je plantjes blazen. Lees over een marker, karton en ducktape, dan wil je hem donker toch?

Je ps. slaat nergens op Speedyweedy!

 

Succes met je kweek en fan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je in het vervolg eens de start post lezen en niet enkel de reacties

want zelfs in mijn eerste post heb ik al aangegeven dat ik de fan terug had afgekoppeld

 

en wie hangt er zoiets tussen zijn planten .... iemand die graag weet wat de lucht temperatuur is op verschillende plekken in de tent alsook de beste plek om een fan te hangen om zo zijn warmte onder de lamp het beste weg te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn nu een 11 dagen verder en alles blijft lekker zijn gangetje lopen

 

Eind conclusie 10 uur licht stress met flauwe gloed van leds is geen probleem :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij heel blij nu :whistle:

 

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees de datum kerel !

daarbij .. was dat Nederlands...?

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bio ik was daar nogal blij mee dat niet de hele oogst naar de klote was

 

Maar tegenwoordig heb ik heel wat grotere problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...