Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Starter 1.0

Lampen aan het plafond bevestigen

Recommended Posts

He people,

 

Over 4 weken start ik een nieuw hokkie op.

800w per meter, flink wat lampen.

 

Nu weet ik dat enkelen van jullie de lampen tegen het plafond vastzetten.

Nu wil ik dit ook gaan doen maar stel tussen lampen en plant zit als ze uitgegroeid zijn 75 cm.

Verlies ik dan niet 15 cm aan licht intensiteit?

 

Hoe zit dit nu precies? En heb je niet meer last van strek als lampen hoog hangen?

Dit is dan weer op te vangen met een hogere ec toch?

 

Hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen verschaffen hierin

Share this post


Link to post
Share on other sites

in het begin zal het niet veel uitmaken maar loop der bloei wel beste is 50/60 cm van de toppen anders heb je idd grote kans op veel strek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is toch mede afhankelijk van je kap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

met hoe meer lampen je werkt des te minder heb je verlies van licht op deze manier, je overlapt gewoon het licht breder.

kijk maar eens in kassen daar hangen de lampen ook heel hoog omdat ze met veel lempen naast elkaar werken geeft dit minder problemen dan bijvoorbeeld bij 1 lamp.

 

en dat is inderdaad met een hoger ec nog meer te drukken, hou er vooral in het begin dat ze klein zijn goed in de gaten (drinken ze nog weinig)

en geef ze ook niet te veel water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je ze tegen het plafond vastzetten?

 

Het beste is om je lampen met je planten te kunnen verhogen elke x tot 55 a 60cm.

 

Werk met katrollen...hoef je er niet in te lopen en lekker makkelijk. Je kan zo een rij van 5 lampen aan twee katrollen hangen.

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met katrollen werkt zeer fijn....vast is ook zo vast ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze vast aan t plafond ....

Scheelt kabelbreuk en ander ellende

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt bij het gebruik van meerdere lampen alleen verlies aan de wanden, daarom hangen je reflectors dan ook 50-100-100-100-50.

 

Ik hang ze aan een stukje ketting. Ze hangen 60/70cm hoger als de top van de planten (schatting) Mocht er een doorschieten, dan kan ik met de ketting nog iets hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ze ook vastzetten mits dit geen grammen kost. Hoe hoog hangen bij jullie de lampen dan gemiddeld als de dames uitgegroeid zijn voor degene die ze vast maken?

 

En verlies je geen lichtsterkte door afstand?

 

Wil ze vast zodat ik de kabels netter af kan werken en als het toch niet uitmaakt of je ze steeds veranderd in de hoogte, why do it?

 

@ racker mn plafond is 2,05 hoog dus heb geen ruimte voor ketting. Doorschieters knak ik wel weg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scheelt kabelbreuk en ander ellende

 

soepele kabel nemen ;)

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen verhogen en verlagen is eigenlijk alleen een must bij lagere wattages per m2.

Ga je over de 600/700 dan is vast monteren prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ze ook vastzetten mits dit geen grammen kost. Hoe hoog hangen bij jullie de lampen dan gemiddeld als de dames uitgegroeid zijn voor degene die ze vast maken?

 

En verlies je geen lichtsterkte door afstand?

 

Wil ze vast zodat ik de kabels netter af kan werken en als het toch niet uitmaakt of je ze steeds veranderd in de hoogte, why do it?

 

@ racker mn plafond is 2,05 hoog dus heb geen ruimte voor ketting. Doorschieters knak ik wel weg

 

Ik denk dat het wel uitmaakt. Lamp mee laten groeien met de plant geeft mijnsinziens een compactere plant dus minder strek. Na twee weken 12/12 ben je echt niet blij om nog je hok in te moeten om hier en daar wat te knakken.

 

Zou gewoon met katrollen werken, kan je ook mooi afwerken, maar dat had ik al gezegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hang mn lampen altijd aan mn plafond en hang ze iets verder van de wand af. je licht intensiteit neemt niet af, die komt net zo hard op de planten maar aangezien je lamp zo /\ schijnt straalt hij dus breder wanneer hij meer afstand overbrugt.. en als je lamp dan te dicht bij de wand hangt verlies je daar een gedeelte op

 

strek heb je wel meer ja. proberen met zoveel mogelijk licht te starten. dat gaat vaak makkelijker omdat je start op 1.50 afstand plant lamp.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus bij jou heb je niet meer licht door overlap tussen 2 reflectors en reflecteerd je wand 100%?

 

Plaatje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon ogen erin en dan victorketting eraan .

kan je altijd de juiste hoogte aanhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou, als je ze dan toch stationair hangt, wel voor diepstralers gaan. En dan inderdaad zorgen voor voldoende overlap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier gewoon met ogen aan het plafond.

lamp aan een stukje ketting en daarna over op koord.

 

koord via de ogen aan het plafond naar 1 oogje aan de zijkant en hopla.....een verstelbare lamp.

 

M.a.w.

 

Boren moet je toch, waarom dan niet voor de zekerheid flexibel maken met ogen of katrol of wat dan ook.

Als toch blijkt dat je wat verstelruimte nodig hebt en je hebt ze al aan het plafond vat zitten dan is er geen weg meer teug !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus bij jou heb je niet meer licht door overlap tussen 2 reflectors en reflecteerd je wand 100%?

 

Plaatje?

 

lampen verder van de wanden af zodat minimaal licht op de muur komt

 

ja natuurlijk heb je dan meer overlap, maar daar maak ik me niet zo druk over met 600watt. liever wat meer licht op de toppen, dan op de wanden.

 

simpelweg geen zin om door het gewas te waden om de lampen te verstellen.

 

wanneer je op het juiste moment schakelt zit je licht gewoon 50/60 cm van je gewas af als de groei eruit is, dus geen probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

simpelweg geen zin om door het gewas te waden om de lampen te verstellen.

 

 

 

daarom werkt men met katrollen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

katrollen is leuk voor een klein hokje onder de 10 lampen, ga je daar boven dan is het niet meer te doen, krijg je een web van kabels..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oneens.

 

Ik vind het vele malen makkelijker dan kettingen.

 

Je zal maar tussen de planten door moeten klauteren als het al een vol veldje is, maar ze te dicht op de lamp komen.

 

Met katrollen werkt dat veel gemakkelijker.

 

Je kan zo 5 lampen op twee katrollen zetten.

 

4 rijen naast elkaar en je hebt er al twintig.

 

Ik moet de eerste nog zien die op dit forum daarmee kweekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in een tent gaat dat allemaal niet zo makkelijk.

 

men moet lekker doen wat ze zelf willen, heb nooit problemen gehad met de lampen vast aan het plafond

Share this post


Link to post
Share on other sites

een dikke haak daaraan ketting, daaraan een balk met verlichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfs daar ben ik te lui voor

 

gewoon een ti ripje door het oogje van de gavita pro, klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...