Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pacman83

aansluiten evsa

Recommended Posts

Ik heb een 600watt gavita dimbaar evsa , het draad van de evsa naar

de lamp bevat 2 zwarte draden en 1 groen gele.

 

de groen gele komt onder het schroefje van de steen en de

2zwarte draden in de schroefklem ( simpele reflector)

 

ik kan niet zien wat + en - is want bijde zijn zwart gekleurt , toch heb ik het aangesloten

en aangezet via schakelkast.

de lamp knippert niet heel erg en verdwijnt nadat de lamp zich oplaad/ feller brand.

aangezet op 600watt

 

Heb ik het goed gedaan of veroorzaakt dat in begin knipperen wellicht omdat ik de 2 zwarte draden moet omzetten?

 

hoor het graag groeten pac

 

dv12 + evsa + son t + lamp alles verder orgineel niets verlengt of verkort draden niet opgerold

evsa hangt verticaal aan de muur hangt iets voorover

Share this post


Link to post
Share on other sites

in principe maakt het geen verschil uit met een evsa heeft whazzup ooit eens geschreven....

 

ik heb hetzelfde gedaan met een BAL evsa, roch kreeg ik de indruk dat 1 combinatie beter was dan de andere....

 

Groen-geel is aarding.

 

probeer het is omgekeerd en zie wat het doet.... minder knipperen is beter natuurlijk....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet idd niks uitmaken hoe ze om zitten zolang de aarde draad maar op de juiste plek zit.

 

Mijn evsa start de lamp op in stappen van 60 seconden geloof ik maar heb hem nog nooit zien knipperen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het wel gezien bij mij bal 400/600 , de 400 flikkerde die nooit, bij de 600 soms...

 

let wel op, dit geldt alleen voor evsa niet voor een vsa, die kan je maar op 1 manier aansluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reactie ,

 

ik heb de draden verwisseld en knippert minder bij opstarten maar op 600watt knipper hij om de 2 sec

erg lang maar je merkt het wel heb ik hem nog niet laten branden zal een test doen van 30min

(tent is leeg verder )

 

is het schadelijk voor het electro aperatuur ? ik wil natuurlijk geen ongelukken hebben

 

groeten pacman

 

edit

 

het flikkerd alleen tijdens de overschakeling (dimmen/boosten) na een minute word het egaal

Edited by pacman83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem dus!

 

Ik denk dat jij het flikkeren noemt, ik noem het opstarten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben vsa gewent en dit is dus nieuw voor mij maar gelukkig dus geen probleem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg casto zijn redenering ,als het flikkeren enkel gebeurd in de eerste minuut of in de eerste minuut na een aanpassing op de dimmer zal het het opstarten zijn naar mijn idee na het dimmer kan het zijn mss dat die een knippering geeft door een balancering van het vermogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me niet zo gezond, dat switchen als de lamp brandt, ik zou dat doen als die uitstaat....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de digistar 400 watt dimbaar, die 2 zwarten draden maakt niet uit welke waar zolang de aarde maar goed zit.

 

Bij mij duurt het ook even dat opstatrten van de lamp, ong een minuut.

Dat de lamp flikkert heb ik niet nooit gehad.

 

Je moet ook niet meteen gaan dimmen of boosten als de lamp net opstart.

Maar het kan wel gewoon met de lamp aan.

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...