Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Baas in eigen brein project

Recommended Posts

Ik geniet ervan – jij ook?

 

Betreft: Cannabis campagne 2013/2014

Werktitel: 'Ik geniet ervan – Jij ook?'

Auteurs: Ernst Ellerman (AddView), Doede de Jong, Derrick Bergman (VOC)

 

Aan- en inleiding

Nederland telt naar schatting een miljoen tevreden cannabisconsumenten. Zij gebruiken de plant

recreatief, therapeutisch of medicinaal. De politiek verzuimt echter de teelt- en gebruiksmogelijkheden goed te reguleren en cannabis te legaliseren. Dat is ronduit onacceptabel.

 

Het wordt dan ook de hoogste tijd dat cannabisconsumenten uit de kast komen en stoppen met

‘heimelijk’ blowen, vanwege de baas, de buren, de familie of wie dan ook. Cannabisgenieters moeten

publiekelijk laten weten tevreden consumenten te zijn en prima te functioneren in de maatschappij. Zo

kan de negatieve beeldvorming worden doorbroken en krijgt cannabis het imago dat zij verdient: een

relatief onschuldig genotsmiddel dat met plezier wordt gebruikt in alle lagen van de bevolking EN door

zieken, die profiteren van een natuurlijk geneesmiddel met een enorme potentie.

 

Als alle cannabisgenieters zouden beamen dat ze graag cannabis consumeren en hun stem laten horen,

dan kunnen we de publieke opinie daadwerkelijk beïnvloeden en kan de politiek regulering/legalisering

niet meer voor zich uit schuiven. Consumptie van cannabis moet geaccepteerd en fatsoenlijk geïntegreerd worden in onze samenleving. De voordelen zijn evident: werkgelegenheid, schonere

cannabis, ontlasting van het justitieapparaat, voordelen voor de schatkist etc. Er zijn eigenlijk geen argumenten meer om niet vóór legalisering te zijn.

 

Campagne ‘Ik geniet ervan – Jij ook?’

In navolging van de succesvolle campagne ‘Breaking the Taboo’ (www.breakingthetaboo.info) in

Amerika willen we ook in Nederland het onnodig negatieve imago van cannabis verbeteren door -in

eerste instantie via internet- te laten zien dat cannabis door ‘iedereen’ wordt gebruikt, ook door mensen

van wie je het niet zou verwachten: notabelen, politici, acteurs, kunstenaars, journalisten, muzikanten,

architecten, sporters, trainers etc.

 

We willen sponsorgelden bijeen brengen voor een unieke campagne met als werktitel ‘Ik geniet ervan -

Jij ook?’, waarbij we ‘klein’ beginnen. Als de campagne aanslaat kunnen meerdere sponsors aanhaken en is de campagne eenvoudig uit te breiden naar RTV en print (advertenties).

 

Sponsors welkom!

Wil je een zeer gewaardeerde bijdrage leveren aan deze campagne, dan kun je een sponsorbedrag

storten op rekeningnummer 429817126 van het Verbond voor Opheffing van het Cannabisverbod (VOC) onder vermelding van ‘sponsorbijdrage campagne Ik geniet ervan 2013/2014’ .

Namens alle cannabisgenieters in Nederland alvast hartelijk bedankt!

 

Aanpak in vogelvlucht

We gaan -via alle beschikbare netwerken, kruiwagens en contacten- op zoek naar al dan niet cannabis gebruikende rolmodellen/ambassadeurs en vragen hen aan de campagne mee te doen door een van de

volgende testimonials voor de camera uit te spreken:

1. Ik geniet ervan – jij ook?

2. Respecteer het recht op zelfbeschikking: legaliseer cannabis!

 

We vragen hen daarnaast om in hun eigen vriendenkring ambassadeurs te werven die ook hun testimonial willen laten opnemen. Zo creëren we een olievlek om de publieke opinie over cannabis te verbeteren. Niet-consumenten die legalisering een warm hart toedragen, kunnen de tweede testimonial uitspreken.

 

Opnamen doen we -vanwege de kosten- met een camjo op locatie, bij de rolmodellen thuis, met behulp van een draagbaar green screen. Zo kunnen we in de montage op de achtergrond veelzeggende beelden

toevoegen. Ook vragen we onze ambassadeurs voor een kort persoonlijk interview over de geneugten van hun cannabisconsumptie en over hun visie op de huidige stand van zaken rond cannabis en coffeeshops.

 

Het geproduceerde beeldmateriaal zal ‘op maat’ en in overleg met alle partnerorganisaties worden

verspreid via alle denkbare internetkanalen en -fora, inclusief social media, zowel nationaal als internationaal. In een later stadium kunnen we specifiek materiaal gebruiken voor een landelijk uit te zenden documentaire, tv-commercials, manifestaties en/of guerrilla specials. Budget afhankelijk.

 

Er komt een zogenaamde microsite, te bereiken via de de VOC site en/of geïnteresseerde partnersites waarop alle testimonials te zien zijn en nieuwe ambassadeurs zich kunnen aanmelden voor de

opnamen van hún statement. Er zijn uiteraard ook mogelijkheden voor een geschreven steunbetuiging en digitale handtekeningen. We willen zoveel mogelijk mensen bereiken!

Alle hens aan dek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer goed bezig Doede!!

 

Mijn stem heb je...

 

Zorg ervoor dat je dit ook op facebook etc krijgt, zoveel mogelijk in de media brengen meer kan je niet doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee coffeeshops hebben al geld gedoneerd nl., ''De Metamorphose'' te Groningen en "'New Balance'' te Zwolle. Erg symphatiek. Deze coffeeshops verdienen een extra ster. Hun goede voorbeeld verdient navolging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit plan is bedoeld om de negatieve criminaliserende beeldvorming te doorbreken. Verschillende coffeeshops hebben enthousiast gereageerd.Wij vinden het een goed plan en denken dat het grote potentie heeft. Mocht het heel goed verlopen dan willen wij ook een subproject over medicinale cannabis starten, dat zoals al door verscheidene mensen werd opgemerkt, minstens even belangrijk is.

Ik heb al een paar keer voorgesteld om een rechtzaak tegen de staat aan te spannen, maar het gebrek aan financiële armslag is vaak het probleem.

De schrijnende gevallen die ik ben tegen gekomen maken mij verdrietig en ontzettend kwaad over ,hoe deze mensen behandeld worden.

 

Over wat voor testimonial eruit gesproken moet worden, zijn wij het nog niet eens. Persoonlijk ben ik voor ''Baas in eigen brein''. Maar daar wordt verschillend over gedacht. Sommigen vinden dit te militant of te stoffig en ik vind dat het, met het steeds meer om ons heen sluitende electronische web, nog nooit zo actueel is geweest als vandaag de dag. Hier wordt dus nog over gestegeld.

Wat ook kan is 'Leaver dea as slaaf'!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil iedereen die graag een blowtje rookt hieraan meedoen? Wie kent er BN-ers of mensen waarvan je niet zou verwachten dat ze blowen?

Vraag of ze medoen of vraag om donaties. HELP!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekende Nederlanders die blowen: Ivo Opstelten, Geert Wilders, Arie Slib, Pieter van Vollenhoven en Jan Peter Balkenende. Veel doneren zullen ze niet, want die gaan niet af voor elf uur 's morgens en dan is het nog dun.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

baas in eigen brein, en portemonnee, als je meent dit project te moeten ondersteunen dmv geld, dan doe je dat, doe je dat niet, dan niet. maar ga niet pushen om geld te geven want dan is alle sympathie WEG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat er iemand opstaat die zijn nek uit wilt steken. Doorbreken die handel, nu is de tijd rijp.

 

Mijn stem heb je ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is dus niet perse om geld te generen, want ik heb er wel begrip voor dat dat drammerig over kan komen.Het is ter informatie.

Dit sluit wel aan bij het'' Baas in eigen brein project''.

Bong Zilla of is het King Kong ( prachtige dieren, die gorilla's, zij weten niet wat anonimiteit is) en de blowende Bn. ers.

http://www.rollingstoned.nl/column-bongzilla-en-blowende-bners/

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu er minder geld uit Groningen aan gas komt...er er meer heen moet....

 

moet er een nieuwe goudmijn worden aangeboord....

 

iemand moet wat doen aan co2 probleem....

 

legalize !......en het miljard is zo weer terug in de staatskas......

 

simpel zat !

 

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

die staatskas is al vol genoeg, die graaiers moeten we een kopje kleiner maken zodat de belasting vele malen omlaag kan waardoor iedereen weer een fatsoenlijk stuk brood kan kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

iemand moet wat doen aan co2 probleem....

 

Welk CO2 probleem?? klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je ook goed zien he vandaag, dat de sterkte van de zon aan het afnemen is.

 

mjah voorlopig gaan we nog heel wat ellende zien door het broeikaseffect, dat staat vast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de zon minder van die zonnevlammen aan het schieten is, waardoor wij hier veranderingen merken. De mensheid heeft geen buffer opgebouwd om veranderingen op te vangen alleen om tegen te houden, maar moeder natuur is niet tegen te houden niet goedschiks dan maar kwaadschiks.

 

Je kunt de dijken nog zo hoog maken, als al het ijs is gesmolten staat de hele wereld onder water.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

mjah voorlopig gaan we nog heel wat ellende zien door het broeikaseffect, dat staat vast.

Welk broeikaseffect????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behalve Fryslân, wij hebben altijd het hoofd boven water kunnen houden. Maken we gewoon een reusachtige terp.

 

Het goede nieuws is dat twee Haarlemmer coffeeshophouders geld over hebben gemaakt voor ons cannaplan. Nog een paar van zulke donaties en we kunnen van start gaan met ons plan om Bn'ers uit de kast te laten komen.

Ook zijn we bezig met realiseren van een medicinaal cannabis tribunaal om een een einde te kunnen maken aan de weerzinwekkende behandeling die medicinale patienten ten deel valt. .

Het grote publiek moet op de schandalige behandeling van deze mensen gewezen worden. Deze schrijnende situatie moet op een of ander manier breed uitgemeten worden in de media.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede van de docu Nederwiet!

Voor mij ben je al een baas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

elmanito, ben je nu echt zo dom dat ik jou moet uitleggen wat dat precies inhoud?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

elmanito, ben je nu echt zo dom dat ik jou moet uitleggen wat dat precies inhoud?

 

Hebt het over welk broeikaseffect, niet wat het inhoudt, maar ben nog een beetje blond van afgelopen zomer :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat dat deze zomer wel uitblijft dat blond worden, dit word een kletsnatte met vollop rot. Die vrieskou blijft nog altijd steeds weg dus maak je borst maar nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Kan je niet voorspellen, want magnetisch veld is zwakker geworden doordat de kern van de aarde is verminderd in zijn snelheid + de aarde is iets meer gekanteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de Aarde iets gekanteld is was al duidelijk, we zitten zowat in februarie en nog steeds geen fatsoenlijke vrieskou zoals we die gewend zijn rond deze tijd van het jaar.

 

Wij hebben weersomstandigheden die normaal gesproken aan de orde zijn waar nu de sneeuw valt. Het is te gek voor woorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipv te lope zeure over het vrage van geld, ga is nadenke hoe het hier in nl geregeld is.

Het is een leuk feesje tot ze bij je aan de deur staan.

Ik kweek liever en leve lang veilig dan ff snel geld pakke en niet wete waar ik aan toe ben.

 

Tegewoordig kost alles geld dus ook het aanvechte van.

Voor niks komt de zon op, maar of je deze dan mag gebruike ;)

Het gaat om vrijheid, daar kan je geen prijs opplakke.

 

Mijn steun hebbe jullie!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet helemaal. Als je (veel) meer geld hebt als je omgeving zal je jezelf moeten beveiligen. Kijk maar naar filmsterren bv. Hoe vrij ben je als je met een bodyguard over straat moet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...