Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skunk015

Nieuw project aantal vragen mbt RFX & eb en vloed & EVSA

Recommended Posts

Best mede growers.

 

Ik ben niet nieuw in het kweken maar wel op dit foum.. ik zat een tijdje geleden op jd..

Binnenkort heb ik een nieuw projectjes en zou graag van jullie willen horen wat ik eventueel moet aanpassen en eventuele tips!!

 

Ik zit erg te twijfelen tussen een Tent van Mammoth of een hokje bouwen. de ruimte heeft een oppervlakte van 240x240x200 TENT of 250x250x200 HOK.

 

ik dacht aan de volgende setup:

 

8x600 watt EVSA DIMLUX xtreme + Dimlux controller + 400v bulb ? + spiegelkap ( adjust wing past niet lijkt mij ? )

afblaas 4250m3 + 100cm demper

inblaas 2500m3

3000m3 filter

Elecktronise fancontrol : Merk ??? heb ervaring met de spc maar nooit een elecktronische gehad...

PH / EC continu

Luchtbevochtiger

Vijverfolie + (worteldoek????)

4 Ventilators ( 2 tegenover elkaar? ) of elke hoek 1?

18liter potten ROND

2x Kachel 3kw

400L watertank + circulatie pomp 2x etc..

 

 

Schakelbord heb ik niet nodig lijkt mij met de dimlux controller? en wat voor voeding zal ik gaan gebruiken want dit is voor mij de eerste keer dat ik op RFX wil gaan werken.. en is er een groot verschil tussen RFX en Mapito?

Ik heb altijd goeie resultaten behaald met Dutch pro op aarde natuurlijk.. vriend van mij gebruikt Canna voor op zijn RFX ook hele goede resultaten..

 

Maar ik zit eigenlijk met een vraag die mij al heel lang dwars zit en dat is het water geven met RFX.. Want die vriend van mij doet het elke dag van boven af geven.. terwijl ik van mening ben dat als je een goeie bak maakt dat je gewoon kan eb vloeden...????? of heb ik dat mis???

 

Dacht zelf aan 1 maal per dag de bak vol gooien tot een hoogte van 10-12cm en dan laten staan voor 15minuten??? of 1 maal 2 daags?? ik hoop dat ik wat nuttige tips kan krijgen

Alvast bedankt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hok is altijd beter natuurlijk, met extra hoogte kun je je warmte beter kwijt. 8x600 is erg lastig als de buitentemp boven de 10 gr komt.

 

let op dat je je fancontroller op de juiste max zet, zodat je lucht niet te snel door je filter heen trekt. cli mate frequentiecontroller heb ik met tevredenheid gebruikt

 

worteldoek is niet nodig

 

kratjes op een lichte verhoging (4 mm kabelgootjes) werkt beter dan potten, ivm uitlekken en drain meten.

 

kan zeggen dat gold label hydro en canna flores goed werkt op mapito/ rfx

 

rfx = om de dag water geven dmv eb vloed, een centimer of 6 is voldoende voor een kwartiertje. op potten liefst iets langer

 

mapito eens in de 3 dagen

 

ps: waarom ga je niet voor hortistar kappen van gavita? kost je een paar tientjes meer.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee supernoob bedankt voor je tips.. ik zat eerlijk gezegd ook te denken aan kratten en dan 3planten in een krat te doen.. is het dan nodig om te gaan toppen ?? wil een amnesia of kush zetten.. amnesia wordt erg hoog kush weer niet... dan heb ik liever toppen bij de amnesia???

 

en wat raad je aan mapito of rfx ?? als ik om de 3 dagen pas hoeft te ebben en vloeden dan vind ik dat persoonlijk relaxter...

en hoe zit dat met het terug pompen van het water... moet ik dan elke keer de ec en ph bijwerken zodra het weer is terug gepompt in mijn vat??

wil namelijk een 400L vat gaan gebruiken.. kan ik dan bijvoorbeeld op RFX automatisch elke dag mijn pomp het water in de bak laten pompen en dan weer terug??? zonder de EC en PH bij te stellen??

 

en zijn die hortistar kappen lekkerder om mee te werken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

hortistar heeft een betere reflector, en schijnt wat gerichter, zeker als je met zoveel lampen wil gaan werken.

 

zou voor 2 per krat gaan, amnees moet je lekker de ruimte geven en toppen ja.

 

in mapito zit hergebruikt steenwol met restzouten, rfx is schoon. als je voor mapito wil gaan (atami) dan zou ik het niet spoelen met kraanwater, maar wel met heel veel water inwateren. maak maar eens een vat aan met ec 1.4 ph 5.5 spoel de helft van je potten door en meet dan het ec het water in je retour vat. je zal zien dat deze behoorlijk is gestegen door de troep die nog in je mapito zat. dit moet je door het riool spoelen.

ik gebruikte 800 liter in een 2,40 x 2,40 tent met inwateren. maar als je mapito voor de 1e x gebruikt zou ik minimaal 1200 liter door de potten heen spoelen met ec 1.4

je kan 3x een 400 liter vat aanmaken, en elk vat wat je er doorheen heb gespoeld moet door het riool.

 

dan zet je je stekken, doe je een week helemaal niets en pas daarna kun je je eb vloed water gaan hergebruiken. 400 liter is perfect om te eb vloeden in die tent, je pomp het terug je vat in, je laat je water circuleren in een donkere omgeving en wanneer je weer gaat eb vloeden vul je je water pas bij zodat het water in je vat ongeveer 21 graden uitkomt. uiteraard moet je je ec en je ph dan weer opnieuw aanpassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 lampen zonder opti in zo een kleine ruimte gaat niet werken denk ik

 

Ik denk dat je het beste voor een 2,50x 2,50 hok gaan en als je budget het toelaat voor 4 x gavita 1009 watts gaan indien je de 600s nog niet heb gekocht zoja 6x600

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

k vind 8 x 600 watt ook aardig veel voordeel is dat t dimlux is dus makkelijk op 400 watt te laten draaien

vind de afzuiger ook aardig aan de kleine kant denk ook dat t vragen om moeilijkheden is om dr vervolgens een 3000m3 filter optezetten

 

en verder wil k niet eens nadenken gaat beetje zwaar vandaag :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

8x600? Zonde...

 

Ik werkte met 5 / 6x600 in een int240

"Ook dimlux"

 

3250m3 afz

1500m3 toevoer.

 

In de winter trek ik het wel maar zomer is een no go!

Dan ga ik terug naar 4/5 x600

 

Climate 15a freq controller!!! Topper.

Ik wil niet anders meer. Geen brom!!

Edited by tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

of is de hortistar compleete set beter?? of toch wel een dimlux met controller halen? en kwa tent of bouwen ik zit daar nog over na te denken ik heb nog een weekje tot mijn deadline .... bedankt voor de goede tips!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruimte vandaag gemeten waar ik gebruik van kan maken.. 240x300x240cm.. ga bouwen ipv tent..

wil even rustig aan beginnen met normale travo's.. met spiegelkappen..

 

7,2 m2..ga voor 8 lampen..zal ik adjust a wings halen?

 

Welke afzuiger?? Heb voorkeur naar een mdf box.. en wil ook meteen een afzuiger die groot genoeg is voor de 2e ronde waar ik dan 8 evsa wil gebruiken..

 

inblaas? Wil zo een airsock halen???? Is dat goed voor de verdeling vande frisse lucht?

 

En waar.kan je die kratten halen waar mapito gebruikt voor wordt.

 

Ga de ANA voeding gebruiken....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...