Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lemonhaze

Beton doorbreken

Recommended Posts

Wil je het echt still doen http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/mats05/mats05267.htm

Dit is een pagina van een product heb er weinig geloof in maar je weet maar nooit :)

http://www.speedycleanusa.com/concretedissolverinfo.html

 

Schuurpapiertje kan je indd gebruiken als je over 3 jaar een gat wil hebben XD

Voor de rest enigste stille manier is going acid style

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil niet een spelbreker zijn, maar denk je wel even aan de bouwkundige staat van je huis ? Misschien heb ik het mis, maar ik heb alleen 20cm beton tussen de bg en 1e, ik zou het niet aandurven om daar zomaar een gat van 100 bij 80 in te maken,

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze badboy even huren,

gallery_34690_16303_98612.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je belt zo'n handige zzp'er die toevallig in betonzagen doet ....

 

Joetje of 30 ;-) en je bent helemaal klaar zonder centje pijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zzp er?

 

Die zitten hier genoeg haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZelfstandigeZonderPoen ... Die zitten idd vast genoeg hier .lol

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je niet op een andere manier onder de betonvloer komen? Als een woning onderheid is, rusten op de heipalen meestal ringbalken, waarop de betonvloerelementen zijn gelegd. Via een luik, meestal bij de voordeur is de kruipruimte onder het huis te bereiken. Al tijgerend, verplaats je naar de beoogde plek en dan heel veel graven met een pionier schepje en heel veel emmertjes aarde kwijt zien te spelen. Oud militairen weten hoe dit werkt: tijgeren en schuttersputjes graven.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ekhart ik denk niet dat hij dat gat in zijn 1ste verdieping wil maken ,eerder dat het een gat zal zijn naar de kelder /kruipruimte ;)

 

En xtreme niet onderheide huizen hebben meestal ook een ruimte bereikbaar via zo'n luik ;)

afgegraven aarde kan je kwijt onder een ander deel van het huis ;) is alleen oppassen dat je dan de stut muren niet verzwakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch hè ... Dat spul bij boel is niet voor iedereen weggelegd... Je neemt niet ff een hilti mee....

 

Een gat van rond 120 is al ellende (als je er geen ervaring mee hebt)

Neem dan vooral fysio in je gezondheidspakket want als ie vast loopt..is je de lul

 

Ik zelf zou een gat zagen van rond 100 ofzo ... De lijnen in slijpen met een aardige tol (dus geen 115)

Dan een breekhamer van een kilo of 5 en rondom het gat gaan hakken.

In het begin lijkt t nergens op maar komt allemaal goed ..

Staal als laatste doorlslijpen met een slijptol.

 

Dit kan je beter niet doen bij trappegaten en andere uitsparingen in de beton vloer want daar zit veel meer staal .

 

Suc6!

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je wel gelijk urban een 30 kilo hilti is indd niet voor iedereen weggelegd in gebruik ,kzou het niet aanraden voor iemand van 50 kilo indd want dan gaat de hilti lopen met je :)

Maar om door beton te geraken met een 5 kilo bosh ding ben je ook wel een tijdje bezig ,dan ben je beter af met sleuven slijpen 2 a 3 cm naast elkaar en dan elke keer het midden ermee uitbreken ,op deze manier kom je er ook wel met een goede beitel en een 2,5 kilo hamer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

ik heb enige jaren ervaring in dit soort dingen. Het gaat dus altijd lawaai maken !!!

 

De betonkettingzaag kun je vergeten, het is een ketting met diamant op de tandjes maar in beton werkt het niet echt.(wel ideaal voor hout met spijkers).

De asfaltzaag zoals ergens hierboven genoemd is..... die heeft die persoon nog nooit echt gezien, laat staan ermee gewerkt.

Maar die gaat hem dus ook niet worden.

 

Als je in de kast wilt zagen komt geen enkele diamantzaag in aanmerking en zul je moeten boren !!!

Idd is een diamant gatenzaag de makkelijkste manier en dan mooi allemaal gaten naast elkaar.....Alleen ook daarvoor ben je eigenlijk ruimte nodig.

 

Dus mocht je de kast aan de kant kunnen krijg ??

Dan is het mooiste om op de hoeken een royaal gat te boren (rond 8cm bv) en dan ertussen te zagen met een muurzaag.

Ik denk niet dat je direct 20 cm diep kunt zagen, maar als je 13 a 14cm diep zaagt mep je de rest zo naar beneden met een grote hamer.

 

Komt de onderkant van de zaagsnede in zicht, zaag dan ook van onderen anders word het gat daar een behoorlijk stuk groter.

 

Tip: zaag in het midden nog een (of twee) korte snedes, deze zorgen ervoor dat je het blok makkelijk in twee-en slaat en dus vervoeren kunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

khbhk Ik heb nooit gezegd dat ik die ooit heb gezien , ik stelde het voor zoals het in het boek van boels zelf staat ;)

 

Zaag langs onder .... met het risiko te lopen dat je het stuk beton op je knar gaat krijgen o0

enne ik wil je wel eens 20 cm dik gewapend beton in 2 zien slaan met een kleine korte snede erin ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Speedy, het was niet tegen u bedoelt hoor, enkel dat het niet werkt. sorry.

 

En als beton voor iets meer als 2/3 door is, mep je het zo doormidden !

Mits er lucht onder zit....

 

Na 9 jaar in de sloop gewerkt te hebben weet ik wel waar ik over spreek.

Je zaagt natuurlijk eerst van onderen in en dan van boven....

En je moet danb natuurlijk niet op het stuk beton staan wat je wilt laten vallen, hahahahaha

 

Iig. sterkte met het blok beton

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja.. sterkte! en net wat hbkkhbkh zegt, NIET op het blok zelf gaan staan.

 

klinkt logisch.. maar heb je ooit funniest home videos gezien?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tip.

Hier nog een

Niet met je hand aan de zaag zitten als hij aan staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm boefje mag je dan wel met je tong aan de draaiende zaag zitten om de proeven of je op de beton ijzers zit ,of hebben ze daar nog simpelere manieren voor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie dikke slijptol kom je een heel end mee!!

 

Diamandschijf erin knallen maar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpele dozenboor voor electradozen in muur te boren.

 

kende vrij geruisloos en droog gaten boren. Wel stof als n malle maar zo gauw je m nat maakt loopt ie vast.

 

Doorroken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja succes lawaai vermijd je niet, zuren werken n iet echt op beton wel een 'high-power laser' das zon ding van 2 meter groot wel wat opvallend en onbetaalbaar maar still!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja succes lawaai vermijd je niet, zuren werken n iet echt op beton wel een 'high-power laser' das zon ding van 2 meter groot wel wat opvallend en onbetaalbaar maar still!

 

Bedoel je zo eentje :)

 

Btw als je wat beweeg ruimte hebt ,is wat lawaai maar duurt maar ff voor jou grote van gat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bevriezen met -300 graden :P nee b.s. zoals hkhk al zij gewoon gaten boren aan de randen en dan ertussenin zagen/met grote slijptol en beton slijpschijf.

Lijkt me wel grappig om een rond gaatje te bevriezen en dan met expanderend iets het kapot te breken :D.

 

m.v.g. Budgetman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooit ook eens gedaan, 15 a 20 min lawaai maar het gat zat er ;) Mochten ze komen vragen wat je aan het doen bent kan je gewoon zeggen dat je een leiding of iets dergelijks moest vervangen. als je een beetje normaal / goed contact heb met je buren dan kijken ze echt niet gelijk met een scheef gezicht hoor. (soms is opvallend juist niet opvallend)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...