Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
calexico

Vaporizers

Recommended Posts

Beste mensen, ik wil (als het kan vandaag nog) een echt goede verdamper kopen. De Volcano staat strak bovenaan m'n lijstje, de Vapir op afstand tweede. Nu zoek ik een winkel/shop waar ik een Volcano of Vapir ook even in m'n handen kan houden en misschien even proberen. Wie kan mij hierin verder helpen? Ervaringen (ook de negatieve) met de Volcano zijn ook welkom.

Everts verdamper vond ik geweldig, maar helaas te log, te breekbaar en te weinig geschikt voor andere kruiden.Thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alevaps, bedankt. Het webadres kende ik al, maar was op zoek naar een live adres :-) Helaas is dat niet te vinden, dus heb ik 'm nu net inderdaad maar via hun webwinkel gekocht. Voor € 513 zelfs! Ben benieuwd wat het gaat worden.....

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 16e besteld, de 19e (gisteren) werd-ie bezorgd. Voor €513 en mét vier weken prbeergarantie. Het werkt erg goed, maar het is gewoon ontzettend wennen zo zonder jointje in je hand. We worden er wel stoned van, ik denk dat het bij mij beter werkt als een joint. En bij mijn vrouw werkt het ook prima :-) De techniek is simpel en het apparaat is robuust en van goeie materialen gemaakt, het is allemaal stevig/gewichtig en het ziet er mooi uit, een beetje moderren diezaain.

Hoesten doe ik nog steeds, want ik neem net zulke teugen als van een joint. Hopelijk vind ik 'de goeie trek' nog. Wat dat betreft rookte de verdamper van Evert net even comfortabeler. Dus ik zit mij al te bezinnen op een mogelijk de lucht uit de ballon door water aan te gaan zuigen.

Het blowt trouwens wel ontzettend efficient, die Volcano! Gisteravond een half grammetje Santa Maria in gedaan, daarna 2x gevaped (met lekker effect). Vanmiddag voor de derde keer de ballon er mee gevuld en ja hoor, werkte nog steeds. Daarna Santa en even uitgehaald, los gemaakt en er weer in gedaan. Voor de vierde keer de ballon gevuld en ja hoor!!! Het blijft werken! En de smaak proef je eindelijk. Best wel lekker spul die wiet haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

smaak is inderdaad een groot verschil (ook bij verschillende wietsoorten onderling)

 

Je lijkt me al tevreden met je aankoop, naargelang de tijd verstrijkt zal je waardering nog hoger worden ben ik bijna zeker van.

 

Op welke temperatuur verdamp je met je volcano?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier staat hij altijd op volle vermogen, is volgens het boekje 226°C.

De zakjes die erbij horen vind ik hier nergens in de winkel, weet iemand waar die te koop zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die volcano heb ik gerookt op de hennepbeurs, en echt waar wat ik was SUPERHIGH!

 

Vind het alleen toch wel erg veel geld, en rook net zo lief een jointje.. Als ik een vaporizer wil roken ga ik wel naar de shop :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier staat hij altijd op volle vermogen, is volgens het boekje 226°C.

De zakjes die erbij horen vind ik hier nergens in de winkel, weet iemand waar die te koop zijn?

Als je echt zuiver wil verdampen (lees:geen rook) moet je lager gaan!

 

THC verdampt vanaf 180°, plantaardig materiaal, benzeen en andere dingen vanaf 200°, wil je echt goed verdampen dan ga je dus niet hoger dan 190* (en dit hoeft niet ten koste te gaan van kwaliteit).

Voor bovenstaande baseer ik me op NORML studies (overigens enige totnogtoe wetenschappelijk onderbouwd onderzoek hieromtrent dacht ik).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier staat hij altijd op volle vermogen, is volgens het boekje 226°C.

De zakjes die erbij horen vind ik hier nergens in de winkel, weet iemand waar die te koop zijn?

Hier in BE ook nergens te vinden (toppits verdeelt ze hier niet), ik heb dus na verloop van tijd ze moetne bijbestellen bij storz and bickel (15 euro verzendkosten).

Gelukkig doe ik nog redelijk lang per bag (maand of meer).:

 

 

In DE en US zijn ze zeker te vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je dus je wietje verdampt op 180-190 graden dan houd jue van die prut zonder THC over?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar als je dus je wietje verdampt op 180-190 graden dan houd jue van die prut zonder THC over?

duhhh :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan hoef ik niet verder te zoeken, een dezer dagen dus eens naar Duitsland rijden.

 

Over de temperatuur: er zit toch nog een plezant stofje in cannabis (CBD of zoiets), verdampt die ook al bij 190°C?

 

En om dan even te vergelijken, voor de volcano-bezitters: op welke stand staat het apparaat bij jou thuis? (1-9)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over de temperatuur: er zit toch nog een plezant stofje in cannabis (CBD of zoiets), verdampt die ook al bij 190°C?

ja THC is idd niet de enige werkzame stof, maar daarover ben ik niet zo goed geïnformeerd.

 

voor de volcano gebruikers: een goede stand om echt te verdampen zou moeten zijn: tussen 5 en 6, zeker onder 7 houden!

 

zie: http://www.storz-bickel.com/pics/down/Luft...tur%20table.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...