Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

skunkmonster

Cheeseberry Selectie: opzoek naar een mamma

Recommended Posts

twijfel nogsteeds..

 

mn dure adjust-a-wing kap doet het tot nu toe prima, maar als het zometeen op hoogte aankomt.. past zo'n smal armatuurtje van de IR wel mooi

(dus misschien in de toekomst)

 

tot nu toe elke keer als ik over de interne refletor lampen spreek, begint een vriend me ze meteen totaal af te kraken.. met misschien wel beetje achterhaalde argumenten: volgens hem zijn de IR lampen een hobby oplossing ivt de normale bulb's en zouden ze volgens hem het Nooit halen in vergelijking tot een normale HPS o.a "vaker/sneller"kapot gaan. en de reflevtie van een IR zou volgens hem altijd tekort doen aan bijv een adjustawing

 

k heb persoonlijk nognooit een slecht woord gezien gelezen of gehoord over de Gavita IR's hoor! en misschien zijn met met andere of oudere lampen van concurerende merken van mindere kwaliteit? geen idee...

 

ik ben nogsteeds aan het twijfelen ;) maar om anders gezeur van hem voor te blijven wacht ik zoiezo nog fff een maandje met de aankoop van een ander reflectortje..

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol de digistar start nietmeer op..

meteen terug die hap! wil een nieuwe :P

misschein ook mn timer etc vervangen..,dan ga ik toch maar voor een kant en klaar kastje

DV-12 (k) lijkt netzo makkelijk :)

(als het goed is zowel gezekerd als relais geschakeld)

 

 

 

eerste tietjes zijn zichtbaar!

 

gallery_8687_3968_419847.jpg

 

 

de 2e generatie gaat de bij een kennis onder een 1000w zonnetje

(1e generatie stek)

 

 

ideaal om zo weer wat meer inzicht te krijgen in de evt verschillende pheno's en hoe ze zich gaan gedragen

gallery_8687_3968_132266.jpg

 

was eerst vanplan zelf een humic/fulvic/kelp blend te laten samenstellen,

maar toen kreeg ik toevallig deze als sample..

 

zeker blij mee! :)

 

Puk Xtreme Humic

Humine & Fulvine Extract

 

"organische ph-"

 

gallery_8687_3968_145194.jpg

gallery_8687_3968_767731.jpg

 

wil het dan ook als een "soortvan" organisch ph- gaan gebruiken

 

omdat hier in de regio weinig kalk in het water zit voeg ik bij aanplanten altijd een exta beetje mearl & dolomiet toe aan de aarde, kan me voorstellen dat hierdoor de ph van mn medium stijgt naarmate de kweek vorderd, wat de opname van fosfaten kan bemoeilijken, ik hoop hiermee dus naast de chelaterende werking die fulvine al heeft ook de grond er iets mee af te zuren.

 

ff een grond bodem testje halen, zou een hoop duidelijkheid geven over dit gis-werk :P

bijft beetje gokken, en op basis van de resultaten aanpassen.. (oftewel achter de feiten aanlopen)

 

iemand toevallig ervaring met het volgende product?

http://www.conrad.nl...pparaat-0-13-pH

 

deze grond ph meter lijkt me wel chill

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nog wat meer bij leggen en deze kopen. Die gebruikt krasi volgens mij. Heb er zelf nog geen ervaring mee.

 

Woehooee 1e stek generatie. Ben benieuwd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx NNS! ziet er goed uit die van bluelab

 

eerste eigen stekken, erg leuk!!!

 

heb er natuurlijk van allemaal 1 achter de hand, dat zullen de moeders worden van alweer de 2e generatie

ben ook erg benieuwd wat ze gaan doen!

:D

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

even over die DV-12, heb er zelf ook 1

vooraleer ik die aankocht voor m'n gavita pro 600W 400V mee te schakelen stuurde ik een mail naar gavita met de vraag of dit geschikt was.

hun antwoord was eigenlijk van de relais te vervangen door een ABB.... omdat het apparaat dan minder snel stuk gaat...

 

ik ken wel iets van electronica maar niet echt m'n sector, dus vroeg aan m'n collega (Master Electronica) wat ermee bedoeld werd en waarom en die legde me uit dat wanneer een relais schakelt gaan die van uit naar aan stand, en je merkt dat dit onmiddellijk gebeurd, maar dat is niet echt zo. eigenlijk knettert de relais bij het sluiten nog heel even open toe open toe een paar keer, zeer snel maar het is er toch

 

dit maakt dat je ballast dit ook 'zou' kunnen detecteren en al eens start, stop, start vooraleer de lamp aan gaat

dit zou dan weer je evsa kunnen detecteren en een reden vinden om niet aan te gaan en je lamp blijft uit....

 

de oplossing is een speciale relais (30e) die onmiddellijk schakelt van 0 naar 1 zonder 'knetteren'

als je hier meer info over wil PM me dan, zal je topic niet onnodig vervuilen....

 

let wel: ik zeg dit voor een evsa, een magnetische ballast zal hier minder/geen hinder door ondervinden....

 

cheers

 

imo

Edited by Lord Imotep

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb m'n digistar ook op een dv 12

 

tot op heden geen problemen mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had hem dus op een ge-zekerde timer zonder relais... omdat het altijd maar om minimale wattages ging (1lamp) dacht ik een relais overbodig was..

(de bijna 10 jaar geleden ontwetend & beginnende ikke dus zelf een "schakelkastje gebouwd)

 

tijd dat ik inderdaad ook maar een fatsoenlijk ding koop!

 

Lordimotep PM please!

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige stekken he kerel :tu

 

nu kan je ze gaan ontdekken....

netjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff snel mn eigen stekken over gepot :)

 

gallery_8687_3968_930910.jpg

gallery_8687_3968_919561.jpg

 

overzichtje CB stek en sdxbb zaailingen

gallery_8687_3968_426854.jpg

 

sdxbb

gallery_8687_3968_1495206.jpg

gallery_8687_3968_543980.jpg

 

tot de volgende keer!

 

Greetz :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 17 12/12

 

dag 7 zichtbare bloei:

 

 

 

gallery_8687_3968_791399.jpg

 

gallery_8687_3968_228276.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg dat wel appel!

 

zag beetje met de hoogte in mn maag..

heb het filter eens achter in de tent gehangen en nu kan de lamp een stuk hoger!

nu past de lamp met tie-wraps strak tegen het plafond awaardoor ik een dikke meter hoogte heb..

moet dus wel goedkomen! :D

 

gallery_9296_16531_443189.jpg

gallery_9296_16531_644270.jpg

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat was er trouwens met de digistar?

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja geen idee, k had hem aangesloten een uur voordat de klok uit zou schakelen.. heb hem dus nog een uur zien branden! en netjes uitschakelen..

volgende dag was ie niet aangesprongen.. de zekering van de tijdschakelaar was uit geslagen, en de digistar doet sindsdien niks meer... (ook niet bij vriend in het stopcontact)

 

andere kabels geprobeerd (kortere) niks..

 

je zou zeggen dat de talento de piek niet kan schakelen

 

heb er nu een relais na mn schakelklok (Grasslin talento) geinstalleerd.. relais is echt oversize dus hoop dat ik hiermee het probleem getackeld heb :P http://www.kweekkoni...l-9-10-----4-kw <-- de relais die ik nog had liggen en ertussen zit sinds gister

nu nog ff nm digistar omruilen om uit te proberen of dit ook daadwerkelijk het probleem was..

 

k pik zoiezo nog even een davin 12 mee als ik in de buurt van de shop ben.. al is een extra gezekerde tijdklok met relais zoals ik het nu heb pricies hetzelfde als wat ze in zo'n davin kasje proppen (alleen heb ik nu een zwaardere kwaliteits relais)

 

wel ga ik als extra maatregel de stroom voor de evsa van een andere groep halen dat waar de relais mee geschakeld is,

dan heb ik alle mogenlijke opties wel gehad..

 

heb zelf ook nog ff gemailt met gavita, en zo'n davin dingetje moet volgens hun gewoon volstaan icm een digistar, zeker op 400w setting icm 400w lamp..

 

nougoed we gaan het meemaken... wel raar had vroeger een geile paarse lumatek en daar nooit problemen mee

 

(voorlopig draait en schakeld de 400w magnetische vsa weer)

 

ben trouwens niet zo'n held met electro :P

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa ik zit er dus aan te denken om ook een 400 watt te halen. Lumatek heb ik nooit echt slechte dingen over gehoord.

maar vandaag hoorde ik dus dat lumatek van gativa is of iets in die richting.

 

Misschien toch maar voor de lumatek gaan.

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er allemaal zeer net uit en prachtige stekken dat je daar hebt en mooi volle boel in je bloei ruimte , met je hoogte zal je het wel redden, komt goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21 12/12

 

dag 11 sinds eerste bloei-verschijnselen

 

gallery_8687_3968_528140.jpg

 

gallery_8687_3968_712501.jpg

 

 

gallery_8687_3968_480868.jpg

 

 

gallery_8687_3968_222306.jpg

 

gallery_8687_3968_212993.jpg

gallery_8687_3968_674676.jpg

 

tot volgende week :wave:

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

jup, was de bedoeling het spul een weekje eerder onde 12/12 te zetten..

 

achja, komt vast goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er kern gezond uit skunk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx miami! tot nu toe loopt het soepel :)

 

al stonden ze vandaag goed droog, (op de gene met de tensio erin na.. zal je altijd zien ;) )

 

die met de tensio stond op 100 toen de lamp net aan ging, en als ze dan nog de hele dag moeten knallen mogen ze van mij wel een sappie, na terugwateren op 40

 

toen heb ik de rest op gewicht bijgewaterd naar het zelfde gewicht van die Met tensio

kwam neer op gemiddelde van 2ltr per plant! lol

 

ze hadden dus flink dorst.. ;)

 

al kan ik met die 25ltr zakken custom er zo 2ltr water bij gieten zonder te verzuipen..

 

heb de helft toch maar van onder gegeven en daar reageerde ze duidelijk positief op..

blad ging fier omhoog staan (ipv hangen na wateren)

 

en omdat ik toch weer een varenrouw mugje ben tegen gekomen ook niet onverstandig om de bovenlaag van het medium wat droger te houden

 

(temp boven bladerdek 26.5/27 en 24.5/25 onder het bladerdek

en nacht temp = 18.5/19C

Lv was laatste dage rond de 45/50 die zal ook wel weer wat oplopen :) )

 

ze hebben qua voeding nog weinig nodig.. en geef dus voorlopig lekker water..

 

vraag me wel af of ik na week 5 misschien ook beetje Ca/Mg moet gaan meegeven vanwege het afzuren..

(week 4 halve dosis humine/fulvine.. week 5 hele dosis humine/fulvine)

maargoed. hier zal ik nog ff op googlen/brainstormen/fantaseren

Share this post


Link to post
Share on other sites

sneak peak crappy fotos

 

dag 25 12/12

 

Dag 15 sinds eerste bloei verschijnselen

 

gallery_8687_3968_1008240.jpg

gallery_8687_3968_1003281.jpg

gallery_8687_3968_1021701.jpg

gallery_8687_3968_710456.jpg

gallery_8687_3968_1119154.jpg

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er lekker groen uit man. Lekker bezig hoor.

 

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker skunk!!

 

Mooi donker groen ook.

 

Op naar mooie dikke buds!! :dribble:

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indd, zeer gezonde mooie planten.

Houden zo.

Maar dat word vast geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...