Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

VenaSnar

Microkwekers.. Wat denken jullie hiervan ?

Recommended Posts

50w-growlight.jpg

50 Watt UFO Growlight

 

http://www.hetledwarenhuis.nl/webshop/led-kweeklamp-ufo/detail/87/50-watt-ufo-growlight.html

 

 

Deze zou in een kastje van 50cmx50cm en 70cm hoog komen te hangen. Voor een filter enz ben ik nog aan het kijken, dacht aan een Rhino filter van 225 m3, is maar 20cm lang, dit was de kleinste die ik vond, Iemand een idee voor de afzuiger ?

Inlaat zou via enkele gaten onderin gebeuren,luchtverplaatsing door middel van pc-fan. Dit is zo wat de basis denk ik.

 

Zelf zit ik liever met men vingers buiten in de grond maar loop al een tijdje met een kastje in men hoofd, voorlopig is het enkel kat uit de boom kijke, ik heb het de komende tijd zeer druk ivm werk . Maar kan toch al op zoek naar de juiste dingen. Als jullie nog tips hebbe of vragen

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft je afzuiger, gewoon een buisventilator gebruiken. zo'n kleine die zo ook bij afdeling sanitair staan van je doe-het-zelf zaak. Die zijn goed voor iets van 200-300m3 (hou me dr niet vast op hoor)

 

Wat betreft LED, ik ben dr niet een fan van. Nouja wel in mn auto of rondom het huis.

 

Ben zelf meer een fan van T-neon wanneer het wat kleiner moet zijn. Dat scheeld tevens ook nog aanzienlijk in de prijs.

Misschien is het de moeite waard? Let alleen wel ff op de grootte ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

al veele verslagen begonnen zien worden met zon lamp. en net zovele die halverwege andere lamp erinhangen of topic niet eens afmaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste tijd zijn er wel een aantal met redeljik resultaat, weet niet of dat ook voor deze lamp gaat gelden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ga je in de rest neer zetten ? zeg maar de niet belichte 40x40 die over blijft ?

 

niet aan beginnen man, als je zo laag wattage wil werken haal dan een laag wattage t-neon heb je veel meer plezier van, en wil je het gelijk goed doen ga dan voor een hps'je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danke voor de snelle reacties ...

 

Het is deels omdat hier de laatste tijd wel mooie verslagen zijn te zien onder LED, oa dan van Buzz en YOLO, die hebben wel is waar meer Watt maar het is niet te doen om de grammen. Geloof mij moest ik de mogelijkheid hebbe zou ik het beter aanpakke (en groter waarschijnlijk ook). Ik werk deeltijds en studeer daarbij nog eens, budget maakt me niet veel uit' een andere hobby kost ook geld.

 

On-topic: In de eerste plaats wou ik een T-neon, Beaker vertelde me dat ze die ook hebbe in 2x36w( deze is dan iets van een 45cm lang, dit zou er normaal gezien wel in passen. Ik had gekeken op Desjop.nl, maar die hebben ze daar niet. Misschien iemand een linkje ?

 

@pirus: Ga ik zeker eens voor kijken !

@GW: Als ik een verslagje zou beginnen is het wel de bedoeling dat ik dit ook afmaak; de hulp die je hiervoor in de plaats krijgt is dit zeker waard.

@Hansworst: Dacht net hetzelfde

@3.0: Ik had al gekeken voor een HPS'je van 70w, in principe verbruikt die dus niet meer dan die Tnneon? plus dat het waarschijnlijk wel wat warmer gaat zijn in vergelijking met die Tneon

 

Tis vrijdag mensen, eindelijk, fijn weekend toegewenst :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 169E kan je héél beters kopen, dit is zonde geld. voor dat geld heb je bijna een complete kweek tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 70 watt hps is niet warmer dan die t-neon, de warmte is alleen verspreid door de buizen in plaats van op 1 punt zoals bij de hps lampen. maar voor je klimaat maakt het niet uit..

wel krijg je er meer licht voor terug bij hps.

 

daar tegenover ben ik geen fan van super laag hps wattage, puur door het kleine belichte oppervlakte, en als je in jou geval die hele 50x50 wil vullen komt een t-neon beter uit, mooiste is 250 watt er in, maar minimaal 150 en anders t-neon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danke voor de snelle reacties ...

@GW: Als ik een verslagje zou beginnen is het wel de bedoeling dat ik dit ook afmaak; de hulp die je hiervoor in de plaats krijgt is dit zeker waard.

 

ga dan vooreen echte lamp. en niet de sierverlichting die je in openings post liet zien, die worden 9vd 10 niet afgemaakt, de andere 1e zit er 10 gram aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

3.0 had mij al overtuigd GW ;) , ik ga voor deze gaan: http://www.dutch-hea...x36w-p-745.html is ook niet zo duur in aankoop

 

De rest van mijn spulletjes ga ik op hun site waarschijnlijk ook bestellen,

 

Filter zou een Rhino 300m3 worden, tenzij er nog een kleinere bestaat, in combinatie met een ventilator buis 190m3 (S-vent), actieve inlaat zoals gezegd: gaten onderin

 

Voor de rest dacht ik nog aan een verwarmingsmat,

 

De kweek wordt volledig biologisch,nog nooit problemen me gehad ( voor zover mijn ervaring,kweek nu 4jaar in mijn serre)= schimmels, buffertabs en B.A.C. voeding.

 

Genetica ben ik nog niet aan uit, wordt één enkele plant dus moeilijk kiezen, ik dacht zelf aan Casey J(Devil's Harvest) maar weet je ook niet welke pheno je hebt, ben er eens een tegegekome van 12-13weken. Ikhebwelzinineencornflakesdoosmeteenstekjeerin :innocent: Eig ben ik op zoek naar een plant die graag word gebonden en getraind(sativa-hybride?), KillingFields heb ik ook wel liggen ma deze zien we wel genoeg op het forum, zou haar wel eens willen roken.

 

 

Hopelijk is alles een beetje duidelijk, fijne zaterdag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

we volgen je !! succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de rest niet gelezen .. ga ik zo wel doen hoor...

 

maar led is leuk om te groeien ... maar jij wilt growen ... daar heb je echt HPS voor nodig ..

 

kwekers , al dan niet commercieel zijn er al uit dat led leuk is voor thuis,op de fiets en in de wagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...