Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torsti

Ik snap Ivo Opstelten wel - De Dagelijkse Standaard (Blog)

Recommended Posts

Ik dacht: Kom laat ik er eens wat gezelligs tussendoor gooien:

 

Ik snap Ivo Opstelten wel

De Dagelijkse Standaard (Blog)

 

Legale hennepteelt lost he-le-maal niets op.

Wat ik zo mooi vind aan minister van Veiligheid & Justitie Ivo Opstelten is dat hij stug doorgaat met zijn law & order-agenda, ondanks dat hij met de PvdA in een coalitie zit. Nee, dat is geen sarcasme van mijn kant, ik vind het oprecht mooi. En verstandig. Opstelten is tegen de legalisering van wietteelt. Sommige progressieven, net als een handvol burgemeesters, zijn het daar niet mee eens.

Ik ben het in de discussie over legalisering van wiet eens met crimefighter Opstelten. De legalisering van hennepteelt lost niets op. Ja, het zou het gezeur van de progressieven stoppen, althans, voor een tijdje, totdat ze weer een nieuw 'taboe' hebben bedacht dat moet worden doorbroken in de mars der beschaving. Opstelten heeft na een uitgebreid overleg met de mensen in het land (burgemeesters, experts, etc.) een persbericht de wereld ingestuurd met een uitgebreide uitleg waarom de legalisering van hennepteelt een slecht plan is en typische luchtfietserij van naïeve libertijnen (al zegt de minister het iets minder krachtig).

Het persbericht behandelt een scala aan argumenten. Ik wil ze een voor een langsgaan.

Regulering van hennepteelt biedt geen oplossing voor de problemen met illegale hennepteelt. Het merendeel van de in Nederland geteelde hennep is bestemd voor export en niet voor binnenlands gebruik via de coffeeshops.

Wie de problemen met coffeeshops beheersbaar wil maken moet dus niet de illegale hennepteelt legaliseren, want de meeste in Nederland geteelde hennep (in goedkope huurhuizen, waardoor er veel overlast onstaat, ik kom er zo op terug) is niet bedoeld voor Nederland, maar voor het buitenland. België bijvoorbeeld, of Duitsland. Als hennepteelt wordt gelegaliseerd, dan betekent het niet dat de illegale hennepteelt verdwijnt. Integendeel.

Een tweede argument van Opstelten:

De georganiseerde criminaliteit heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de huidige omvang en professionaliteit van hennepteelt, maar ook de omvangrijke ondersteuning vanuit de ‘bovenwereld’ is zorgwekkend. Illegale hennepteelt leidt tot overlast en verloedering in buurten en tot direct brandgevaar voor omliggende woningen. De leefbaarheid van een wijk wordt aangetast. Hennepteelt levert kortom een reëel veiligheidsrisico voor de samenleving op.

Veel branden worden veroorzaakt door illegale hennepkwekerijen in woonwijken. Woonwijken waar ouderen met hun kinderen wonen. Een politie-agent vertrouwde mij eens toe: in elke straat is wel een hennepkwekerij te vinden. Zo erg is het probleem dus. Criminelen huren vaak goedkope huizen die lang te koop staan en planten er vervolgens een wietkwekerij in met zoveel wietplantjes als mogelijk (= lekker snel cashen). Ze jatten stroom en zo wordt de lijst met overtredingen alleen maar langer. Het risico op brandgevaar is levensgroot. Wateroverlast is ook aan de orde van de dag.

Nog een goed argument van Opstelten is dat er helemaal geen voordeel is te behalen bij het belasten van wiet:

Door een aantal gemeenten wordt nog gewezen op mogelijke financiële voordelen die gepaard zou gaan met regulering van hennepteelt, ofwel door belasting te heffen ofwel omdat het de overheid geld zou besparen in de handhaving. Dit is een misverstand. Op grond van Europees recht is het niet toegestaan om invoerrechten, btw, omzetbelasting en/of accijns te heffen op hennep, omdat het een verboden middel is. Verder zou voor regulering van hennepteelt een stelsel aan regels opgetuigd moeten worden, waarop toezicht moet worden gehouden. Daarnaast zouden handhavingsinspanningen nodig blijven voor de illegale teelt buiten de coffeeshops om.

Daar heeft de minister volkomen gelijk in. Ja, je kunt - als je droomt van een utopie waarin iedereen wiet gebruikt en de hele dag naar The Beatles luistert (ik heb nooit wat gehad met The Beatles, ik weet niet waarom) - zeggen dat we dat Europese recht dan maar moeten afschaffen of iets dat daarop lijkt. Maar dat is al te makkelijk. Bovendien bespaart het legaliseren van wiet helemaal geen ene cent, zoals Opstelten uitlegt, omdat controles nodig blijven en omdat illegale hennepteelt zal blijven bestaan, want georganiseerde criminele bendes laten zich echt niet een enorme inkomstenbron ontnemen. Illegale hennepteelt blijft bestaan omdat er dan sterkere wiet kan worden gemaakt voor binnen- en buitenland en omdat dan belasting kan worden ontdoken.

De legalisering van hennepteelt lost niets, maar dan ook helemaal niets op. Wie dat wel denkt, is niet alleen blind voor de feiten, maar ook een naïeve idealist. Iets meer realisme zou welkom zijn in het drugsdebat.

 

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :kill: :kill:

Schieten maar jongens !!!

Echt een leuk topic voor de donkere dagen voor kerst :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie de fuk is Frank Verhoef?

 

Frank Verhoef (1988) is journalist en schrijver. Hij was redacteur bij weekblad HP/De Tijd en tv-programma Uitgesproken WNL.

Ook is hij oprichter van het Conservatief Café. Op dit moment is hij freelancer en schrijft hij onder andere voor De Dagelijkse Standaard.

 

Nu ga ik weer verder met "naar de Beatles luisteren".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Nu ga ik weer verder met "naar de Beatles luisteren".

 

greenstars.gifgreenstars.gifgreenstars.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zou ik die graag over de knie leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sluit mooi aan bij dit item. Ingezonden stulk naar Leeuwarder Courant

 

Miljarden verkwisting door ministerie van V. en J.

Terwijl de burgermeesters van 25 gemeenten met een gezamenlijk manifest de druk op het kabinet opvoeren om gereguleerde wietteelt toe te staan , blijft minister Ivo Opstelten de allang achterhaalde leugen ,dat 80% van de wiet naar het buitenland gaat, herhalen (L.C. 20-12).

Op 2 maart-2012 werd op tv. in het programma Reporter een politierapport getoond waaruit zonneklaar bleek dat 80 tot 91% voor binnenlands gebruik bestemd was. Hieruit blijkt dat Opstelten niet op de hoogte is van het politierapport of dat hij bewust probeert de materie te criminaliseren om zodoende de publieke opinie in de door hem gewenste richting te manipuleren.

Het is in beide gevallen een falen als minister van V. en J.

Geen leugen is, dat tegenwoordig wiet van dubieuze kwaliteit uit het buitenland wordt ingevoerd en gaat dientengevolge de volksgezondheid, omdat er (überhaupt) totaal geen controle op kwaliteit is, door het riool. De overheid vindt het blijkbaar geen probleem dat de cannabisconsumerende Nederlander tegenwoordig rotzooi krijgt voorgeschoteld! Zolang ze er maar aan verdiend .

Een farce is ook zijn gescherm met de Opiumwet en de internationale verdragen. Als dit een probleem zou zijn, dan had er niet al ruim 30 jaar wiet in de coffeeshops verkocht kunnen worden. Dit impliceert dat er alle ruimte is om een “liberaal ‘’beleid te voeren. Dit niet te doen berust op pure politieke onwil.

Het is een zwaktebod om niet inhoudelijk op de zaak in te gaan en het getuigt van disrespect voor die miljoen volwassen cannabisgenieters, die boven of naast alcohol en tabak iets anders prefereren, namelijk, wiet ! Zij zijn met hun gebruik niemand tot last en er gaat niemand aan dood. Je kunt gewoon met hen ,op basis van wederzijds respect, een dialoog voeren, in plaats van hen te betuttelen. Wij zijn niet de vijand. Integendeel!

Opstelten zijn repressieve, hypocriete, contraproductieve beleid (wel verkopen – teelt bestrijden) is echter een belemmering om tot een ‘’liberaalwaardige’’oplossing te komen. Is een ondermijning van de rechtsstaat en kost u , als belastingbetaler vele miljarden euro’s. En dat in tijden van rigoureuze bezuinigingen. Geld dat beter in de zorg of in de bestrijding van mensenhandel had kunnen worden geïnvesteerd.

Het wordt tijd dat wij als samenleving eisen dat er aan deze idioterie een einde komt. Legaliseer cannabis . Gun elkander het licht in de ogen!

Doede J. de Jong Biologische wietkweker en VOC. medewerker.

Cannabis al-licht!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Meneer Verhoef neemt letterlijk over wat deze overheid naar buiten brengt zonder eerst als freelance journalist zelf onderzoek te doen, wat deze Brezhnev allemaal zegt.Dit kan 2 dingen betekenen, of zijn salaris moet bijgevuld worden of meneer is gewoon hersenloos & heeft alle vertrouwen in de overheid. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van mij mag Opstelten de criminele broodkwekers achter hun vodden zitten, de straffen verdubbelen en de bedrijfsmatige teelt als misdrijf blijven aanmerken. Door toedoen van deze criminelen worden zelfs idealisten, zoals Doede in een verkeerd daglicht geplaatst. Maar als de verkoop van kleine hoeveelheden in shops wordt gedoogd, dan is de stap niet groot om de kleinschalige thuisteelt voor eigen gebruik ook te gedogen. Immers, als je internationaal het gedogen van de shops weet te verkopen, dan is het gedogen van de kleine thuisteelt internationaal ook te verkopen. Nederland vergrijst, we hebben immigranten/arbeidskrachten nodig. Laten de Vlaamse en Duitse thuiskwekers zich maar hier vestigen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol de straffen zijn al verdubbeld, en de prijs intussen ook, de prijs is niet perse de kg prijs, maar dat snap je wel Xtreme.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

We hadden toch al een Taskforce met Pinokkio Daniels????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen zoals Daniels, wiens ouders landverraders waren door te heulen met de Nederlandse bezetters van Nederlands Indië (Indonesië) moet je de aandacht schenken die ze verdienen: geen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wie is Doede nu eigenlijk, een idealistische broodkweker? Hij geeft zelf aan te willen leveren aan coffeeshops, weliswaar verantwoord maar dan toch.

Is hij dan een broodkweker? Neem aan dat hij het niet gratis weggeeft, zou een beetje dom zijn.

 

Zo'n flinke broeikas volstampen zoals uit de video daar komen wel de nodige kilotjes uit als het goed gebeurd.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

 

De georganiseerde criminaliteit heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de huidige omvang en professionaliteit van hennepteelt, maar ook de omvangrijke ondersteuning vanuit de ‘bovenwereld’ is zorgwekkend.

 

Als je morgen brood bakken verbied, dan heb je overmorgen georganiseerde criminele broodbakkers, want de 'bovenwereld' wil gewoon brood eten.

 

Illegale hennepteelt blijft bestaan omdat er dan sterkere wiet kan worden gemaakt voor binnen- en buitenland en omdat dan belasting kan worden ontdoken.

 

a. Tijdens de drooglegging werd er ook meer sterke drank gezopen. Maw. meer repressie = sterkere (puurdere) drugs, daar zijn de wetenschappers het wel over eens.

b. D'r mag toch geen belasting op van de EU? Van 'ontduiken' is dus geen sprake, is wettelijk opgelegt.

 

De legalisering van hennepteelt lost niets, maar dan ook helemaal niets op. Wie dat wel denkt, is niet alleen blind voor de feiten, maar ook een naïeve idealist. Iets meer realisme zou welkom zijn in het drugsdebat.

 

Iets meer taalkunde is ook gewenst (niet dat ik op enige wijze claim foutloos te typen/schrijven), want legalisering lost alles op, alleen 'regulering' niet omdat je dan de daadwerkelijke oorzaak niet aanpakt: het verbod!

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

De georganiseerde criminaliteit heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de huidige omvang en professionaliteit van hennepteelt, maar ook de omvangrijke ondersteuning vanuit de ‘bovenwereld’ is zorgwekkend..

 

Ik denk meer dat het verbod en de wettelijke gatenkaas hier meer aan bijdraagt dan de georganiseerde crimi's ooit hebben gedaan ,als het legaal is zal er nog steeds een controle op moeten zijn dat is indd zo ,maar al die agentjes die nu aan het rondrennen zijn om mensen met hun paar plantjes onder een lamp en afzuiging binnen te brengen hebben dan tijd om wat anders te doen

Ze kunnen dan nog steeds de 1400 plantjes plantages binnen vallen maar als het geregeld is (GOED GEREGELD)op wettelijk vlak dan kunnen veel van deze mensen die momenteel hobby crimineel zijn een aanvraag indienen om legaal werkgever te worden ;)

 

De sterkte van de wiet ...... alcohol komt er ook in percentages dus daar moeten ze niet over gaan zitten zeiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke vraag jezelf eens af.. Als de oplossing simpel is waarom zit opstelten in de weg?

 

Juist ja, omdat wiethokken oprollen een fulltime job is, en zonder zijn job zit hij fulltime achter de geraniums.

Hij is gewoon zijn eigen boterham aan het verdedigen en voor dat geef ik hem groot gelijk omdat iedereen dat zou doen.

 

Aan de andere kant weegt het belang van het individu niet op tegen de massa.

 

Als de baas vind van niet, dan is het niet zo simpel is het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...