Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Gavita Master Controllers EL2

Recommended Posts

verbruikt toch ook gewoon stroom ? en water..

heb hier maar 1 vrije groep dus is wel om rekening mee te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc is idd niet meer werkzaam bij KJ, maar wel voor Gavita.

 

Voor een hok met 1 lampie hoef je idd geen controller aan te schaffen. :P

 

Ik was bijna overgegaan op Dimlux, voor aankomende projecten, al hoorde ik gisteren bij PUK dat ze veel storingsklachten krijgen.

Later was ik dus bij KJ en zag ik de Gavita controller op een ad-board, die moet....uhm wil ik dus hebben. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

storing klachten zijn verholpen naar mijn mening met de nieuwe controller, probleem was er wel met de maxi 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn een nieuwe lijn met lampen.

Die allen, dwz de Digistars, pro`s en Lep`s door de nieuwe controller aangestuurd zullen/kunnen worden.

Of er verdere vernieuwingen/verbeteringen zijn moeten we nog ff afwachten op specs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er al meer bekend???

+1

 

Gaat deze controller ook de huidige Pro 1000DE's en/of Pro 600's kunnen aansturen v.w.b. functionaliteit dimmen, etc?

Of moet je hiervoor de Digistar EVSA's hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er zelf ook nog niets over gehoord, ik denk dat Doc en Whazzup het nogal druk hebben.

Wat ik wel weet id dat de controller de pro`s 600 en 1000 watt, de LEP (plasma) en de digistars allen kan aansturen.

Alleen niet de huidige, er komt een speciale nieuwe lijn uit, de EL2 lijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant allemaal... Helemaal als je in de toekomst grotere plannen hebt :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou inderdaad wel mooi zijn als er een opti zou komen voor 2 tot 4 lampen weet niet of t rendabel zou zijn qua verbruik
welk verbruik?

 

Mini-opti: 30watt en zelfde water verbuik als 3500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Luitjes,

 

Ik ben heel hard aan het werk de laatste tijd en daarom wat minder op het forum.

Even een paar dingen duidelijk maken.

De nieuwe lijn wordt in 1x wereldwijd uitgebracht dus er wordt geen land voorgetrokken.

Ideen worden vaak hergebruikt.

Hier een paar Gavita ideeen die door anderen zijn gebruikt.

1.de eerste elektronische ballast voor horticultuur is ontwikkeld door Gavita.

2.de eerste Miro aluminium reflector is bedacht door Gavita.

3.De eerste 240v ballast die een dubbel ended lamp kan draaien is bedacht door Gavita.

 

Ach ja boefje als de pot de ketel etc.......

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Doc, welcome back.

Maak ons ff blij met wat specs en zo, ik ben iig razend benieuwd naar Gavita`s nieuwe speelgoed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He doc, niks ten nadele van gavita natuurlijk je kent je nou toch wel een beetje.

Maar je kan niet ontkennen dat het erg lijkt op dimlux qua kastje en gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak ons ff blij met wat specs en zo, ik ben iig razend benieuwd naar Gavita`s nieuwe speelgoed.

 

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mini opti met gavita master controller el2 met 4 lampen 600 watt pro nieuwe lijn ^_^

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita is niet luchtgekoeld

 

(behalve de plasma)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie weet wat de nieuwe lijn allemaal in petto heeft.

 

Volgens mij schreef Limit dat de luchtkoeling een optie was icm de mini opti.

Vooralsnog vind ik het nanotube concept too much, al die buizen, alles aansluiten op meer afzuiging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben het er al eerder over gehad, ik ben Gavita fan. Maar ook als die controller nu uitkomt dat heeft hij nog steeds geen voordeel ten opzichte van de Dimlux. Behalve natuurlijk dat je de best armatuur en bulb (Gavita 1000DE) kunt aansturen met alle functionaliteit van de Dimlux.

 

Maar Dimlux is daarin nu al een stapje verder namelijk met cooltubes en mini-opti. Behalve de verhoogde efficiëntie (stroom), betere reflectie en minder lichtverlies in het glas van de bulb is het grote voordeel hieraan de luchtvochtigheid! Zonder extra luchtbevochtigers (die vaak ook niet perfect werken) 75% RH en dus de ideale VPD! Dát gaat je opbrengst en kwaliteit meer ten goede komen dan de sunset en sunrise functies..

 

Geloof trouwens ook dat doordat de toppen minder warm worden via nanotube systeem dus de smaak beter in de toppen blijft zitten als ook minder last hebt dat de THC verdampt/uitdroogt.

 

Dus als Gavita's verbeteringen blijven hangen op die controller dan wordt het een Dimlux hokje bij de volgende upgrade...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook gehoord dat er 750watt de lampen uit gaan komen wie weet hier meer van?

 

grzz Rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie oplossing... Zelfde efficiëntie als de 1000DE lampen maar voor de tentjes een gunstiger hoogte. Ook het beschijningsveld kan gunstig zijn afhankelijk van je hokje... Kende hem nog niet.. Release date?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi voor de 1,20 tentjes. gek dat ze nogsteeds geen kappen gebruiken die een vierkant bestralen zoals dimlux nu gaat uitbrengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...