Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Frankie90

2x600 watt in een 150x150x200 tent ?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ga binnenkort beginnen met een indoor kweekje. Na een aantal jaar buiten gekweekt te hebben wil ik graag de stap zetten naar het opzetten van een binnenkweek. Door mijn beperkte ruimte wil ik gaan kweken in een 150x150 silverbox tent. Ik wil deze tent gaan opvullen met 36x 11 liter potten. De volgende setup wil ik gaan neerzetten:

 

150x150x200 Silverbox tent

2x 600 watt Philips HPS Lampen

1000m3 Filter

1000m3 Softbox

Schakelkast voor 2 lampen

 

Mijn vraag is of ik met 2x 600 watt goed kan kweken in deze tent? Of raden jullie mij een andere setup aan?

Ik vraag me af of ik de temperatuur onder controle kan houden. Iemand ervaring met dezelfde aantal lampen in dezelfde tent?

 

 

Groet,

 

Frank

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x 1000 watt er in is veel mooier, en dan veel minder planten ern grotere potten..

pak minimaal 18 liter, liever nog 25+...

 

ik zelf ben fan van maar 5 stuks er in, en dan met 5x 65 liter smartpotten of 1x 360 liter smartpot..

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee maar 2x 600w zou je wel kunnen draaien zonder al teveel risico op te hoge temperaturen? Ik wil amnesia gaan kweken en mij is verteld dat je met 36x 11 potten een goed veldje krijgt. Ik wil zelf wel zon gram of 800 uit deze tent halen, is dit beter mogelijk met zon 1000watter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

800 moet je altijd in deze setup kunnen draaien, of je nou een 1000 watter pakt of 2x600..

 

en je hebt meer warmte van 2x600 dan van de duizend watter, en je krijgt per wattage er meer licht voor terug..

je mag alleen je planten niet te hoog laten worden omdat je zeg maar 30cm warmtestraling hebt..

 

en 1 of 50 planten geeft alle 2 net zo veel, de 1 doet er alleen een week langer over maar brengt wel een lager strafmaat met zich mee, oftwel, helemaal geen straf..

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou 1000 nou weer veel mooier zijn..... te kort komen in de lengte en in de breedte licht op je muur gooien. veel mooier?

 

2x 600watt is prima, je moet zelf weten hoeveel planten je er in zet, hoe meer hoe makkelijker en sneller

 

of je 800 gram eraf haalt hangt van je kweekkunsten af, als ik moet schatten afgaande op je posts denk ik 500 gr :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik uit lees uit meerdere posts op het forum dat inderdaad een 1000 watter de oppervlakte beter beschijnt. Het lijkt mij dat als je geen grote fouten maakt dat je dan wel rond de 0,5 gr per watt kan halen. Stel ik zou gaan kweken met 2x600 watt, wat adviseren jullie qua afzuiger etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agree met supernoob, heb gelezen dat je voor 1000 watters minimaal 2,15 hoogte moet hebben. Dus zou ook voor 2x600 gaan.

Edited by Dirkieto

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500m3

 

dirkieto de reflector beschijnt geen vierkant maar een rechthoek. daarbij vind ik idd dat hij niet noobproof is met 2 meter hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze belicht mooier met minder hotspots.

en ook geeft ze minder warmte voor meer licht, en hoe kleiner je ruimte is hoe belangerijker dat wordt.

 

enige nadeel is de warmte straling, maar sinds wanneer is je planten 30cm korter houden een probleem ??

 

Agree met supernoob, heb gelezen dat je voor 1000 watters minimaal 2,15 hoogte moet hebben. Dus zou ook voor 2x600 gaan.

 

:rofl :rofl :rofl

ja die 15 cm doet het hem, uiteraard is elke paar centimeters mooi meegenomen om je klimaat makkelijker goed te houden, maar je planten 15 cm korter houden is ook een optie haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

achja, is gemiereneuk wat beter is maar kwa hoogte is het niet ideaal. vooral niet als je eens een amnees neer wil zetten. met remote evsa kun je wat winnen en dan je lamp met ti rips vastzetten aan het plafond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij PUK-support verkopen ze IR-schermen. Volgens PUK levert dat enerzijds een absorptieverlies op van 5 %, maar anderzijds lichtwinst doordat de lamp lager kan hangen. Doordat de IR-straling niet bij het gewas komt, blijft dit dus koeler.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt heb er zelf ook mee gewerkt, werkt mooi vooral met 1 lamp als je zonder overlap werkt. dan valt er een stuk minder op je wanden.

met meer lampen win je er minder mee omdat je met overlappingen natuurlijk toch al hoger kweekt zonder verlies..

Share this post


Link to post
Share on other sites

cooltube zou ik echt nooit gebruiken/aanraden..

iedereen heeft het maar over die hoogte, er is toch niks lastig aan een plant korter houden..

 

pas je kweekstijl aan aan de ruimte die je gebruikt en klaar.

kilo is makkelijk te doen op 1150 watt ook met een amnees, maakt allemaal niks uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet er 5 smartpots in van 100 liter icm specialmix custom, 8 buffertabs per pot en na 3 weken bloei 1x per week 1.5 ml per liter water bac bloei.

 

Gebruik 2 digistar gavitas icm ir lampen.

Dan kan je gewoon 1 lampje dimmen als het te warm word en zomers gewoon met 2x 400w draaien.

 

Neem bij sannie een sterke plant als een shackzilla en dan moet het wel heel slecht gaan als je minder dan een ons per plant eraf haalt.

 

Zo moeilijk is het allemaal niet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb met 2x600W in Dr150 gedraaid, Triplestar en IR en beide lastige rondes.

Spreiding is niet helemaal je van het en best wel wat warmte ontwikkeling, beter 1x 1000W regelbaar kom je een stuk verder met heel wat minder gekloot.

 

Ga je 2x 600W hangen moet je zwaarder afzuigen, lachen hoe de tentwanden dan reageren, bij een 150 gaat dat echt om tientallen cm bolling naar binnen wat van je oppervlak maar ook spreiding licht afgaat/fuckt, met 1x 1000W een stuk rustiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga je 2x 600W hangen moet je zwaarder afzuigen, lachen hoe de tentwanden dan reageren, bij een 150 gaat dat echt om tientallen cm bolling naar binnen wat van je oppervlak maar ook spreiding licht afgaat/fuckt, met 1x 1000W een stuk rustiger.

 

Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIJN ervaring dus wat jij daar nu allemaal van vindt SN :likken:

 

@3.0

actieve inblaas is niet altijd mogelijk en in mijn geval waren alle flappen tent open en elke rond gat waar dat kon een 254 buis in

buiafzuiger 1000M3, tot standje 4 niks aan de hand geschakeld via torin Tric, erboven 15cm per wand bolling door onderdruk met op standje 8 een bolling van 20cm in midde.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals 3.0 al zegt. wanneer je tent hol staat dan komt er niet genoeg lucht binnen. is toch basic shit. en geen reden om minder wattage te draaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet genoeg lucht naar binnen met 6x254 openingen en via 1x 254 afzuigen?

 

De constructie van de tent (enorme lap canvas is een 150.. een 120 met een stuk aangenaaid) is waardoor het gebeurde, heb echt al wat tentjes versleten (DR60,DP90,DR100,DR240W,DR120W,Mammoth 120L) en nog nooit zo extreem gehad als bij die * DR150 dat bollen vd wanden, beetje tenteigen is het en goed te ondervangen maar bij die 150 kon ik er niks mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6x? vind 2x254 al meer dan zat op 6m2 met 1x310 uit.

 

maar goed snap dus niet waarom dat met een 1000watter minder zou zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIJN ervaring dus wat jij daar nu allemaal van vindt SN :likken:

 

@3.0

actieve inblaas is niet altijd mogelijk en in mijn geval waren alle flappen tent open en elke rond gat waar dat kon een 254 buis in

buiafzuiger 1000M3, tot standje 4 niks aan de hand geschakeld via torin Tric, erboven 15cm per wand bolling door onderdruk met op standje 8 een bolling van 20cm in midde.

 

waarom zou een actieve inblaas niet mogelijk zijn ??kost een drol en een 500 cub softbox is geloof 30x30 ofzo...

daar is altijd wel ruimte voor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat niet om de kosten, regelen van eea is ook weer een verhaal apart en wat nu als je inblaas alleen maar vlak bij een raam kan waar ook een CV hangt.. trekt die lucht van 5C aan maar met CV op de loei 35C wat ook weer niet werkt met actieve inblaas.

 

Elke situatie vraagt om een andere oplossing, altijd goed na gaan of iets wel kan voordat je eraan begint scheelt je een boel niet gebruikte apparatuur op de plank.

 

@SN

de warmte ontwikkeling van 1x 1000W op cm of 90 is anders dan 2x 600W op 60cm met hotspots et all, je klimaat regeling gaat op pieken en dalen aan jouw de keuze wat je wilt, extra maatregelen of KISS?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...