Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
potch

Koude lucht in de tent

Recommended Posts

hey ik heb eerder al wiet gekweekt in men kweektent maar had toen een passieve inlaat.nu staat men tent op een andere goed verwarmde plaats dicht bij een raam.men vraag is warm ik de koude lucht nu op voor hij in men tent terecht komt of zet ik naast de inlaatopening gewoon een kacheltje?heb hier al gezocht.stuur me aub paar links.stond op het punt van een kanaalverwarmer te kopen maar vind niks lichter dan 2KW.

Edited by Torsti
Een nieuw topic voor deze vraag aangemaakt! Sticky´s zijn niet bedoelt om beginnersvragen te behandelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe je aanzuigen vanaf buiten dan? :/ tis atm tegen vriespunt aan.

 

En idd verwarmings kacheltjes zijn altijd 1000 kw of meer of het minste wat ik tegen ben gekomen is 850 watt. Mocht je toch temperatuur probleempjes hebben snachts moet je even een verwarmings mat nemen. Je hebt verschillende op internet waar ook nog een thermostaat bij zit. Zoek bijv op: Vloerverwarmings matten

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorlopig zuig ik nog geen lucht aan.verwarmingsmat zorgt toch enkel voor warmte aan hun voetjes?wat zou ik ondernemen om men aangezogen lucht op te warmen?of is dit niet nodig als ik een kacheltje plaats?men tent staat binnen niet ver van een raam.of zou ik passieve inlaat kiezen en raam op kiertje zetten?wel niet zo economisch met die koude.hoe warm ik de koude lucht het best op?wil best iest spenderen.hotbox is wel zeer prijzig.kan ik een kacheltje tegen men luchtinlaat plaatsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit een oc komt ook hele koude lucht....maakt helemaal niet uit zolang je hem maar niet recht op de pot laat blazen...

 

Boven de lampen en het gewas bij voorkeur met lvs. Warme lucht stijgt...koude lucht daalt. Zodra die lucht bij de pot is ...is die al niet meer zo koud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien men tent best snachts laten draaien en snachts in rust maar dan is het nog koud in de winter,tent is 1m20x1M20x2M.iemand link naar zelfgemaakte hotbox ofzo?men verse lucht inlaat moet toch liefst zo ver van men afzuiging zijn?anders zuig ik de verse lucht toch weg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zuig mijn lucht ook gewoon van buiten af en dit is totaal geen probleem.

Temperatuur van de aarde is met licht uit nooit kouder dan 19.7 graden dus helemaal top.

Draai wel van 10 uur savonds tot 10 uur smorgens en als de lampen uitgaan schakelt hij automatisch over op de pasieve inlaat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik je dan ook een verwarminsmat in je tent?overschakelen op de pasieve inlaat?dan gaat de aanzuiging uit als de lampen uitgaan?passief is toch aanzuigen gewoon van in de ruimte zelf dan?heb je een link of foto voor me?kan je even zeggen wat ik nog moet kopen?moet er een luchtfilter op ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik je dan ook een verwarminsmat in je tent?overschakelen op de pasieve inlaat?dan gaat de aanzuiging uit als de lampen uitgaan?passief is toch aanzuigen gewoon van in de ruimte zelf dan?heb je een link of foto voor me?kan je even zeggen wat ik nog moet kopen?moet er een luchtfilter op ook?

 

Ik denk dat hij een softbox heeft die de lucht zijn tent in blaast.

Daar zal hij vast een dimmer tussen hebben....

Zodra zijn lampen uitgaan gaat ook die softbox uit.

(aangesloten op de zelfde stopcontacten waar ook de lampen op aan zijn gesloten)

 

Op dat moment zal de lucht de tent binnen komen via de openingen in zijn tent of hok.

( gewoon wat buizen door de tent/muur met wat bochten zodat er geen licht in de ruimte komt)

 

er gaat echt geen stank die gaten uit als hij zijn uitblaas aan heeft staan...

(iets met bovendruk of onderdruk...kan er even niet opkomen !)

 

 

De kans is inderdaad groot dat hij een verwarmingsmat heeft aangezien hij enkel over de temperatuur van de aarde praat.

Ik zelf heb gewoon een kacheltje in de ruimte staan van inderdaad 2 kw.

je kunt wel een 500 watt kacheltje kopen, mar als die 4 keer zo lang op 100 % moet branden om de temperatuur goed te krijgen dan verbruikt hij het zelfde als mij zwaardere kachel.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lang leven het stroomverbruik. Ik krik met het matje de temperatuur 2,5 graad omhoog snachts :) is niet voor de voetjes van mn plantjes maar omdat het anders 17,5 graad is en nu met matje mooi 20 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flupje heeft het bij het goede eind.

 

Ik vind kacheltjes teveel stroom trekken dan zou ik eerder een tent er naast zetten en de stroom gebruiken voor die tent.

Om en om draaien en zo elkaar verwarmen.

Mijn inblaas gaat idd gewoon op een timer aan en uit, zodra die uitgaat nemen de passieve inlaten het over, altijd een onderdruk dus geen stank.

Onder mijn potten ligt een verrwarmingsmat van 300 watt maar die kan ik dimmen en met 100watt blijft de temperatuur zeer stabiel.

Grond temperatuur vin ik belangrijker als lucht temeratuur.

 

Edit jadasveel, geen verwarming verder alleen een matje er onder!

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwarm gewoon met cv daar waar mijn watergekoelde airco's geen verwarmingselement hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

raam op een kiertje, kacheltje voor de tent zetten en zou passief inblazen, hoog in de tent

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorgen dat de ruimte om je tent heen op temp is, heb nu ook ff een 3000watt kacheltje voor 1 600 watt lamp. maar doe ik dat niet, dan oogst ik amper iets.

 

zonder kachel lamp uit temp MIN 3 MAX 10

zonder kachel lamp aan temp MIN 15 MAX 18

met kachel aan lamp uit temp MIN 18 MAX 22

met kachel aan lamp aan MIN 26 MAX 29

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je lucht makkelijk en goedkoop wilt voorverwarmen dan neem je zon verwarmings mat rol hem op tot een spiraaltje met wat afstand tussen de lagen en steek die in je inlaat kanaal ie maak een tipje van je mat ;),de lucht die er dan langs word gezogen word dan wel iets opgewarmd

 

Ikzelf doe het nu makkelijker 2 inlaten een inlaat zuigt aan in de kamer waar de lucht uit de tent word uitgeblazen temp ongeveer 23 graden en een inlaat rechtstreeks vanaf buiten die langs onder op de lamp blaast dus tegen dat die lucht bij het plantje komt is die ook wat opgewarmd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke begin het te snappen.heb vroeger met men tent gekweekt in een betonnen hok maar dat was in de lente.nu staat men hok in een kleine ruimte die constant verwarmt word door middel van een gaskachel.in hoeverre is de lucht die men gewoon van in de kamer dan aanzuigt dan nog verse lucht als ik gebruik maak van een passieve luchtinlaat?de tent staat klaar met lamp en afzuiging.de verse lucht moet toch sneller binenkomen dan de lucht die buitengaat?kan ik geen houten bak met een radiatorkacheltje maken die in of buiten men tent staat? zodat men lucht al opwarmt?lucht inblazen in de tent hogerop dan zit ik bena op de zelfde hoogte dan men afzuiging.ben nu nog bezig met een osbplaat die men raam zou moeten vervangen iemand tips.wil er een gordijnstoffje opnieten en eventueel plexiglas of echt glas zodat het een echt raam lijkt.doet het iets als men lucht door de gordijnstof moet?word wel niet makkelijk in glas want dan moet ik de gaten laten maken.en als ik voor de passieve inlaat ga dan ga ik toch minder hard moeten ventileren kwa temperatuur?als ik de slang naar buiten laat voor de inlaat?een kanaalverwarmer dacht ik aan maar dan met thermostaat,is dit haalbaar of stook ik me dan arm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tering je moet nog een hoop leren! eerst even jezelf inlezen voordat je van start gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

inlezen?ik moet zeker nog veel leren.is het dan doenbaar een kanaalverwarmer.heb hier al gezocht.ken jij paar zoekwoorden betreffende eigen makelij kanaalverwarmers?hotbox lijkt me sterk overdreven kwa materiaal.dit forum is toch voor nobs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 leer NL

2 kanaal verwarmer gewoon kopen anders kun je je tent straks tussen de as van je huis zoeken.

 

Mijn 2 centen

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor het advies punt hoef ik gelukkig geen bijles in.kanaalverwarmer nam ik in overweging.heb nu warmtemat van 160 watt met thermostaat maar nog niet geinstalleerd.en anders radiatortje.zal zien hoe het zit ivm de temeratuur he.veel testten eerst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees maar de oude topic´s van Atmosphere,

hij laat de koude lucht van boven in het hok in.

Op de weg naar beneden gaat deze lucht zich mengen met de warme lucht en

is hierdoor niet meer zo koud.

Een andere voordeel is minder stof op de planten en minder ongedierte.

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...