Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

icescuff

Wanneer bijvoeden..?

Recommended Posts

Ik heb dus namelijk een vraagje wanner ik zou moeten gaan bijvoeden..??

 

De dames zijn al eind week 4 zichtbare bloei, en alles is nog mooi donkergroen.

 

Ik kweek op Sannie's way..., dus met tabs, myco..., en Bacto...

Mijn medium is van Gold label special mix, 11L potten.

 

Ik lees her en der dat je best van de 4de week kan bijvoeden met BAC BLOOM...

maar zoals ik al zei , zijn ze nog steeds mooi donkergroen, met zelfs lichte verbrandingspuntjes door overvoeding van medium & tabs...

 

Zou ik dus nog beetje wachten met bijvoeden... of toch al meegeven??

 

Ze moeten 8 weken staan...

 

Kan helaas geen foto plaatsen, sorry..

 

Ik hoor wel van de Pro's wat ik best kan doen??

 

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn de verbrande puntjes recent ontstaan of misschien al van langer geleden?

 

Dat bijvoeden na 4 weken geld op lightmix als ik mij niet vergis, jij kweekt op goed bemeste aarde dus dat i.c.m. tabs zou voorlopig wel effe genoeg moeten zijn.

 

Ik zou in plaats van (BAC) bloeivoeding beter over een weekje of wat een bloei booster gebruiken, zoals de organic Bloombastic van Atami. Althans zo zou ik het zelf doen om zo de toppen lekker te laten aandikken, maar ik kweek dan ook niet op de Sannie manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

space de gold label special is ontwikkeld/samengesteld voor sannie's tabs

de licht mix moet je in de groei al gaan bij voeden,

 

ik herhaal echter de vraag van space, zijn het oude verbrandingen of recente. eerste geval kan je nu al beginnen met -.25/0,50 ml op 1 liter water om de plant er aan te gaan laten wennen, en langzaam opbouwen,

met biolochische voeding moet je een beetje vantevoren voeden omdat een deel nog moet worden omgezet. dacht nu geven wat ze over 4 tot 5 dagen nodig hebben,

 

ik kweek nit meer op de sannie manier, omdat andere kweek methode veel goedkoper uit pakken,

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan zal de hoeveelheid voeding momenteel optimaal zijn want dan is de nieuwe aangroei mooi groen. Je custom mix en tabs zijn zeker genoeg voor 6-7 weken ik weet niet hoe lang ze in totaal in deze aarde staan? (heb je voorgroei ook hierin gedaan zo ja, hoe lang?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorgroei hebben ze hier niet in gehad...dat was in andere pot en aarde.

Ook komen er op 2 van de planten roestvlekken op enkele bladeren??

 

Zou er mij iemand kunnen bijsturen..??

 

Thanks..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorgroei in ander medium? Dan zeker niet bijvoeden.. Gewoon wateren voorlopig dan komt het goed.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay...bedankt spacefrog 2...

Maar ze moeten maar 8 weken staan , en ben nu de 5de week in gegaan...

Zal ik dan nog KUNNEN bijvoeden... (met bloom of pk13-14 ) ??

 

Of zal ik tot einde niks meer van voeding bij kunnen geven ?

 

 

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondertussen weekje verder, en de roestvlekken bij 2 van de dames zet zich ook gewoon door...

 

Daar kan ik waarschijnlijk niet veel aan veranderen zeker??

Wat is er beter op zo'n moment..., meer gaan bewateren of minder gaan bewateren???

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Booster kan je sowieso wel meegeven om je verhoudingen P en K omhoog te krijgen zou wel maar de helft v/d aanbevolen dosis nemen.

 

In week 6 zou ik me over die vlekken niet al te druk maken tenzij je het echt met de dag serieus ziet verergeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey icescuff, Lastig altijd met die voeding, Vergeet niet dat ze vanaf de 5e week bloei veel voeding kunnen nuttigen, en dorst hebben, maar ook dat hangt weer van factoren af, indica, sativa, hybride enz, klimaat, potmaat, enz. 11 liter potten daar kan je volgens mij inmiddels wel voorzichtig wat bloei bij geven.

 

Wat heb je staan?

 

Ik kweek ook mede op Sannie's way, buffertabs, perfect start, schimmels, bacto, bloom en PK, maar wel met een lite-mix zodat ik de voeding zelf aan kan sturen, altijd prachtige gezonde planten, soms met te weinig opbrengst maar dat zijn m'n eigen fouten in andere schakels.

 

Maar een foto zegt meer dan 1000 woorden,

Succes!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, het zijn Exudus cheese dames die ik staan heb...de ene al wat dikker dan de andere, en bij degene met roestvlekken is de topbouw minder.

Deze zonder roestvlekken zal ik beetje gaan bijvoeden met PK dan...en deze met roestvlekken gewoon water of ook

Pk ??

Zou ik deze met roestvlekken een waterbeurtje geven met Bacto..of beter niet ??

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roestvlekken kan magnesium tekort zijn, maar als je ze gegeven hebt wat je zegt kan dat bijna niet.

Bacto kan nooit geen kwaad om wat extra toe te voegen, is tenslotte een medicijn, wel altijd maar 1 gram meegeven, of je ze nu 1 liter geeft of 5, en goed in het water oplossen van te voren. Als het erger wordt zou ik wat magnesium meegeven.

 

Maar misschien dat anderen er weer anders over denken, ieder zijn mening!

 

Succes!

 

PS. probeer eens een foto te posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn mening is.... Dat er snel een een FOTO moet komen !!

 

Tis de lotto niet.... Beetje raden en misschien ben je een winnaar.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roestvlekken kan magnesium tekort zijn, maar als je ze gegeven hebt wat je zegt kan dat bijna niet.

Bacto kan nooit geen kwaad om wat extra toe te voegen, is tenslotte een medicijn, wel altijd maar 1 gram meegeven, of je ze nu 1 liter geeft of 5, en goed in het water oplossen van te voren. Als het erger wordt zou ik wat magnesium meegeven.

 

Maar misschien dat anderen er weer anders over denken, ieder zijn mening!

 

Succes!

 

PS. probeer eens een foto te posten.

Je bedoeld toch 1 gram/liter van Bacto he...want als ik een emmer van 5 liter aanmaak word dit 5 gram toch ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

de gold label special is ontwikkeld/samengesteld voor sannie's tabs

 

Is dat niet een beetje overdreven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een foto'tje...hopelijk lukt het?

 

gallery_36930_16534_614890.jpg

 

ja dus...hier nog ene...

 

gallery_36930_16534_2641875.jpg

 

gallery_36930_16534_1461686.jpg

 

gallery_36930_16534_172432.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima foto, eindelijk duidelijkheid. Maar die hebben het echt niet naar hun zin, duidelijk een voedingsprobleem, kan van alles zijn, PH? EC? lastig te zeggen zo, weet zo weinig van je kweekje!

Misschien dat anderen je verder kunnen helpen, blijft gokken zo!

 

Welke week hier?

 

Dit ziet er veel beter uit, andere tent? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

5de week zichtbare bloei, 11 liter potten , gold label custom.. of special mix..?, sannie tabs & mycorhizzo..

voor de rest gans de tijd gewoon water ,en af en toe met dus 5 gram bacto bij 5 liter water..missertje!!

 

Ben je daar al meer mee??

hopelijk heb ik het niet verkloot??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een verschil in foto's Je bent met me eens dat mijn reactie op je 1e foto terecht was, ziet er niet best uit, maar je andere foto, beste knuppels toch, wat is nu het probleem?

Gewoon lekker water blijven geven, beetje bacto, met nog 3 weken te gaan geen voeding meer zou ik zo zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...