Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Uruguay legaliseert cannabis

Recommended Posts

Guest elmanito

I ain't smoking that dirtweed man! We got the OG purple Kush up here in L.A.!!

 

Gaap sleeping-at-work.gif

 

Oude tijden gaan herleven :yummy:

 

gallery_16467_6951_71579.jpg

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat gebeurd er als iedereen gaat kweken en halverwege de kweek word de wet weer omgedraaid? ;)

 

Verder kweken. Het lijkt me minder leuk der wie wiet wil, zich moet registreren. Lijkt wel of ze eerder die info willen. Moest ik in Uruguay leven, ik ging kweken en laat de anderen maar naar de apotheek lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk, in elk opzicht is het een voordeel. Wie wilt dat nou niet, van de daken schreeuwen dat je wiet kweekt en niet gepakt worden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu weet je waar je een grow shop moet beginnen ........

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jadasveel: 1 Uruguayaanse peso = 0,0344174651 euro's. Gemiddelde inkomen per maand is daar 621.06 euro.

Edited by moskoufiets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat daar omgerekend 2 euro kosten.

 

Ph noemt t een goede prijs, maar het salaris daar is zeker ook 5x lager dan hier, als het niet meer is.

 

Dus hoezo goede prijs....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het wel met je eens. Ik denk dat die mensen daar hele andere behoeften hebben vergeleken met ons hier in het oh zo mooie Westen. Gemiddeld verdienen ze daar 621.06 euro per maand. Gaat er nog huur van af dan hou je maar rond de 190 eur over. Dan moeten ze nog andere lasten betalen etc. Houden ze bijna niks meer over. 2 eur per gram gaat daar wel een dure hobby worden.

 

Bron: http://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Uruguay&displayCurrency=EUR

 

In Nederland zou het nooit gebeuren. Staats wiet zou volgens mij veel duurder zijn dan wiet dat vanuit een illegale hok afkomstig is. Een commerciële kweker betaalt niet voor zijn stroom dus komt sowieso goedkoper uit vergeleken met een legale kweker die wel voor zijn stroom moet betalen. Daarom ik heb liever dat het in NL gewoon illegaal blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt moskou.

 

Staats wiet gaat inderdaad een stuk duurder worden. Kijk eens wat een pakje sigaretten al kost, wat een accijns erop zit. Zelfde gaat met de wiet gebeuren en stroomkosten, apparatuur, salarissen, transportkosten, huisvestingskosten etc.

 

Daarom ben ik ook niet bang voor gereguleerde teelt door gemeenten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jadasveel: en niet te vergeten: beveiliging gaat ze vast een hoop kosten. Idd, in de jaren 90 betaalde je 2 gulden en 50 cent voor een pakje marlboro das iets van €1,75. Nu is het 6 euro (12 gulden ongeveer). Met wiet gaan ze dat echt wel doen, ze zien er veel geld in anders heeft het geen zin voor de staat als ze er geen dikke winst uit kunnen halen.

 

Over dat wiet regulieren. Heel grappig vind ik het, ik lees vaak op het forum dat veel mensen het willen ze denken dat ze dan legaal mogen kweken. De enige die het mag kweken is de staat alleen. Thuiskweek zal nog steeds verboden zijn. Maarja dat zijn ook de mensen die met 1+ 600W HPS lamp een hobbykweekje willen houden... Wel hypocriet hoor minimaal 1kilo voor eigen gebruik en ondertussen zeiken over commerciële kwekers. Het huidige beleid is gewoon goed, mensen moeten eerst heel goed nadenken voor dat ze gaan zeiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kweek van tabak voor eigen gebruik is toegestaan, dus dat voorbeeld slaat nergens op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand de huidige situatie in Uruguay? Ben benieuwd in welke staat het land verkeerd, is er minder geweld? Is er meer welvaard? Minder zieken? IETS!!??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het wel opvallend:

zij die dreigen geld te verliezen

zijn veel actiever in politieke topics

dan activisten.

 

Het lijkt dan bijna alsof mensen betrokken zijn bij hun medemens :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broodkwekers preken voor eigen parochie. Legalisatie is voor de meesten een financiële ramp. Als de clandestiene neveninkomsten wegvallen, zijn ze veelal aangewezen op een bescheiden uitkering. Het zal ze niet meevallen terug te moeten keren naar een bestedingspatroon dat overeenstemt met hun feitelijke maatschappelijke positie.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach weet je wat ik gelul vind?

 

Al dat gezeur over een hobbykweker

terwijl het mensen zelf om de poen gaat.

en prima hoor, zo geven zij invulling aan een geheel.

Maar neem dat nooit als argument waarom mensen niet moeten gaan "zeiken"\

Waarom Moskoufiets? moet alles en iedereen wijken voor jou gerief?

 

Uiteindelijk zijn dit enorm lastige discussies, omdat we (soms) vanuit heel verschillende perspectieven praten

maar laten we het lullen en zeiken lekker op de plee doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De waarheid is soms hard, vooral als die je kennelijk niet aanstaat: vandaar je reactie, gespeend van elk inhoudelijk argument. Kleine kinderen redeneren ook zo: als ze geen gelijk hebben en dat ook niet krijgen, gaan ze vervelend doen. Maar de meesten leren dat af tegen de tijd dat ze volwassen worden. De meesten dus, maar overduidelijk niet allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Legalisatie is voor de meesten een financiële ramp.

 

Niet als je nieuwe initiatieven weet te ontplooien die tot een leuke verdienste kan gaan leiden, maar ja dan moet je wel het denkvermogen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel tegenstanders van legalisering zijn broodkwekers die voldoen aan de volgende criteria:-ze zijn te dom om te leren;-ze zijn te lui om te leren;-ze zijn te beroerd om tegen een lage beloning, die past bij hun capaciteiten, te gaan werken;-ze hangen aan het uitkeringsinfuus;-ze zijn ontevreden over de hoogte van hun uitkering;-ze vullen hun uitkering aan met de illegale winsten uit de wietteelt. Dit soort ongedierte -in mijn ogen ratten- zorgen voor een negatief denkbeeld, dat ook zijn weerslag heeft op nette gebruikers, hobbykwekers en ideologische full- of parttime beroepskwekers. Wellicht voelen enkelen zich aangesproken, omdat ze voldoen aan een, meer of alle criteria. Giet je fiolen van toorn maar over mij uit. Dan weet ik en ook anderen door welk sop je bent overgoten.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind niet dat je ratten moet beledigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik concludeer op dit moment een schrijnend gebrek aan reacties. "Je lult maar wat" en "Ik ruik ratten" zijn de enige, overigens onhebbelijke, reacties. Dat je ratten ruikt is zo op te lossen: dagelijks douchen of vergt te veel van je energiereserves? Ingaan op mijn argumenten, is er niet bij. En wat doen lieden die geen tegenargumenten hebben? Ze worden onhebbelijk als ze met de waarheid worden geconfronteerd. "Dura veritas, veritas sed".

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht je van export naar de VS?

 

Montevideo ligt op ongeveer 7000 km afstand van Miami.

 

nat kopen, tegen de tijd dat je die afstand overbrugt hebt is het droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat weer lekker ..................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...