Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Varg

Voorbereiden nieuwe ronde, larven van trips in mapito

Recommended Posts

Yoho beste mensen,

 

Ik ben bijna klaar met de voorbereidingen van een nieuwe ronde. Ik ben nu de mapito aan het spoelen om de pH en voedingswaarde op orde te krijgen. So far so good en geen bijzonderheden. Totdat ik zojuist mijn water van de deense bodems weg wilde pompen en ik clusters van larven/poppen vond. larven/poppen van trips om precies te zijn. En ja, ze leven.

 

De planten staan nog niet in de mapito, dus ik heb alleen potten met mapito, en helaas trips erin. Kan ook goed kloppen omdat ik vorige ronde een beetje trips had op mijn planten. Die vond ik vroeg, week 2, en heb ik succesvol bestreden met twee behandelingen met spruzit. Daarna geen trips meer op mijn planten gezien.

 

Mijn vraag is nu: hoe kan ik de larven/poppen in mijn mapito bestrijden? Spruzit is een contactmiddel. Maar ik weet niet of ik zomaar kan spoelen met een spruzit oplossing en daarna mijn planten erin kan zetten. Ik heb wel al preventief gespoeld met soil attack, maar dat heeft tegen de larven/poppen dus niet geholpen.

 

Iemand tips 'n tricks? Ik hoor het heeeel erg graag, thanks!

 

Groetn',

 

Varg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken mapito niet, maar mogelijk kun je het in de oven doen, dat zal de larven wel doden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Larven zitten op je planten,

de poppen zitten ondergronds.

 

thripslifecycle.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik ben er inmiddels uit. Thanks voor de pm.

 

 

@groenefingers

Tja, wie weet..

 

@Foolonthehill

Vaak wel maar lang niet altijd. Veel insecten kennen poppen en verpopping boven de grond. Zo ook enkele tripssoorten.

 

Wat mij betreft :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...