Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groenefingers

Royal Queen/Parvati cross.

Recommended Posts

Gefeliciteerd met de oogst, prachtig! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het topic niet....maar zie nu pas adhv je link dat deze niet "pinned" is maar onderaan staat. Nota aan mezelf: Soms iets verder kijken dan je neus lang is Tune :)

Maar ik zie dat je foto die ik wou zeggen door Elmanito al genomineerd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK Tune, ja , en je kunt nog niet stemmen, pas aan het eind van de maand.Wel nomineren!

Grappig dat je voor die foto gaat!

Dank weer! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo die eerste foto's joh, het lijkt wel alsof het echt veeeeel te droog is.

Maar dat zal de kleur wel gewoon zijn.

 

Rook ze :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai Bob, ja heb je wel gelijk in, t is crispy weed, en wat je ziet is maar 1 week gedroogd, heb nu in de weckpot een paar blaadjes verse basilicum gedaan, in een tissue, voor mij hoeft het niet droger! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

basislicum?

waarvoor is dit goed? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sensi,

Hoeft niet perse basilicum , kropsla zou zou uitstekend voldoen, of elke zachtbladige....., je maakt er een propje van, en wikkelt dat in een tissue bijvoorbeeld, zorgt in de weckpot voor een beter vochtklimaat; ook in oude verdroogde stash kan dit helpen om de topjes weer wat verserder te krijgen.

Die tissue is natuurlijk om rot tegen te gaan( geen direkt contact met je toppen.

heb dit eens gezien op you tube, van een amerikaan, die dit zo deed.

Ik had de basilicum juist bij de hand; het is verder niet voor de smaak. Paar blaadjes is voldoende! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog nooit van gehoord :)

 

en de smaak van het blad dat je gebruikt, basilicum, word niet overgedragen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor nauwelijks, de eigen terpenen zijn zo sterk, die kun je eigenlijk niet zo toevoegen, althans geloof ik niets van.Het is puur het vocht dat in de pot vrij komt. Kan altijd een proefje doen in een kleine pot.

Intentie is er helemaal niet om de basil als smaak toe te voegen , zou t niet erg vinden, maar deze soort heeft al zoveel eigens, dat het geen toegevoegde waarde heeft!

Vindt het zelf t meest prettig om voor het roken je topjes een dag te laten ademen, dat maakt veel uit, tov zo uit de weckpot!

Allee, weer! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finale deze ronde.

met fotos.

Stokbroadje Port salut, met zure janopepers.gallery_32015_16474_255354.jpg

Laatse hoofdscheut van plant 1, stilleven!gallery_32015_16474_75715.jpg

geknipt en geselcteerd.gallery_32015_16474_37124.jpg

cose up grotere buds.gallery_32015_16474_276788.jpg

Oogst plant 1. 100gram plus.foto onder alles plant 1gallery_32015_16474_269468.jpg

plant 2 komt 2e met 57 gram , en 3 met 45 gram.

Voorzover, goede opbrengst ver boven normaal voor mij, maar vergeet niet de lange bloeitijd.

 

Zelf de rooktest bij alle drie inmiddels gedaan. Plant is niet alleen snel gedroogd, maar smaakt ook meteen lekker, en dat kan alleen maar toenemen.]

In alle planten overwegend het parvatieffekt! Kalmerend, stevig in het hele lijf, zonder expressieve high ?stoned beleving, maar pas op , in een kleine mix met een willekeurige wietje, wordt dit een fundament voor intense beleving.

Op zich is de rookervaring puur heel lekker, zeker een stressrelease, die een totale fysieke ervaring geeft van diepe ontspanning, Sterke focus en reflectief/ creatief!

Geen gekke fratsen of feestganger!

Zelf houd ik ook wel van wat spacen zo nu en dan, wie dat ook vindt, zou ik een cocktail aanbevelen; een klein deel zeg 20 procent van welke andere soort, ondersteund met 80 procent van deze strain, is ruim voldoende voor een bang!

Edited by groenefingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi resultaat he groenefingers :tu

 

wie houd er niet van wat spacen.... :likken:

 

hoelang heb je ze nu gedroogd en op welke temp..?

 

edit: ziet er een lekker broodje uit trouwens ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi sensi,

1 week drogen na omhaal, daarvoor 3 dagen droog laten staan.

gedroogd aan de takken in het donker van de kelderkast, zal een graad of 15 zijn denk ik, het ventileerd goed in zo,n ruimte. Vind het erg snel, wel zeer weinig knipwerk. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel zeer weinig knipwerk. ;)

 

daar klagen we niet om... toch :whistle:

snel droog op die temp idd.

 

geniet ervan :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met je geslaagde ronde maatje !!! :specool

 

 

wat zijn de meest uitgesproken verschillen tussen de 3 vind je ???

en hoe was je broodje ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi, nee geen klachten, in tegendeel, weinig cllorophyl, zeker bij deze laatste plant.

 

Drie, dank!

 

ja moeilijk te zeggen nog! De uiterlijke kenmerkverschillen zijn het grootst, en dan zijn de groe-ieigenschappen van plant 1 spectaculair, voor de geduldige kweker een beloning, in opbrengst die te wijten valt aan de splitsing van de hoofdstam in 2 grote flinke hoofdscheuten; de 12 weken zorgen voor flinke ontwikkeling van de zijscheutjes( die eigenlijk zelf al 7 internodes tellen), dat je verder bijna alleen tegenkomt met buitenplanten en lange voorgroei.

 

Alle planten maakten flinke hoogte, maar makkelijk te buigen, toppen doe ik nl niet als je meteen op 12/12 kweekt, en zou dat niet aanraden, vanwege de toch al forse zetting van bloemen.. Wel planten die je buiten mooi kan geleiden en horizontaal aanbinden, daar leent ze zich denk ik uitstekend voor., en zal hoogstwaarschijlijk een boost geven aan de topontwikkeling.Verder, de openstruktuur, en in eerste instantie ijlheid van de buds, zal waarschijnlijk bij deze rot bestendige soort een grote rol spelen.

 

In de rookervaring, heb ik al gezegd dat de kalmerende invloed van de Parvati dominant is. De weinig geurende planten, zetten je wellicht op het verkeerde been, want bij frutten prutsen en pielen, zijn de aromas van de terpenen zeer mooi ontwikkeld, en complex, en geconcentreerd.

plant 1 wint in deze met vlag en wimpel, zelfs de stengels kaal ,zijn een genot om te knuffelen.plant 1 stond in circa 10 literpot, mogelijk ok wat extra gewicht door bijgedragen.

 

Plant 2 is qua vorm een aantrekkekije plant, hanteerbaar in potten van 6,5 liter, toch forse opbrengst 57 gram. zij gaat starks terug op een royal vrouw, om in de royal queen lijn te blijven, mogelijk dat die invloed nog wat meer naar voren komt, dat hoop ik eigenlijk.

plant 3, zat veel zaad in, en daardoor niet echt een mooie plant geworde

 

n; helemaal niet erg, maar kan er daardoor niet echt een goede inschatting doen van haar potentie, als groei/bloei model.

 

moeilijkheidsgraad.

Niet moeilijk met in achtneming van de aanbevelingen om voorzichtig te zijn met voeden.

Zorg voor voldoende beluchting van je substraat, dat de waterhuishouding in orde is. En een flinke dosis geduld.

De zaden. kiemkracht dikke 10,

Snelle ontwikkeling, eerste bloeiverschijnselen( tonen van geslacht) in dag of 16.

Kritieke fase in de bloei, bij veel kortere bloeiers ligt die tussen week 3,5 en 5,5 weken bloei, bij deze rond week 6 a 7, dat is belangrijk metname om je voedingsschema op af te stemmen, en blocks te voorkomen.

 

Heb ook deze ronde niet aangezuurd, wel ondersteuning van mineralen en sporen dmv van bacterieen, zeezout , melasse

 

Vanaf week 3 begonnen met rustig guano extract, week 4 palmas thee( deze thee slechts 3 keer gegeven , en later stadium bloomsensation voor de K.

Fulvine zuur 1 maal per week vanaf zeg maar week 4 bloei.

 

Substaat, gebruikte potgrond indoor., gemengs met 20 procent cocobrix, eetlepel lavameel per 7 liter, theelepel gips ipv kalk. basis voeding buffertabs, mega worm, suplemeten bacterial en mycorrhyza aan de start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een mooi afgerond avontuur heb je gehad zo. :tu Maar nog niet klaar zo te lezen.

 

Dat snelle drogen is ook erg fijn en komt van de toch redelijk open structuur van de toppen, was hier ook zo zowel bij de parvati als de nanda devi

 

Qua voeding lijken ze wel iets meer nodig/ mogelijk dan de parvati zelf. Al heb jij wel meer lavameel gebruikt dan ik en wat andere zaken. Ik heb geloof ik 1 theelepel per 11 liter, maar of dat grote verschillen maakt weet ik ook niet.

 

Buigen van deze dames zal een goede oplossing zijn, hier lukte knakken uiteindelijk ook niet echt. Mede door de dunne stelen en toch al snel werden de stelen wat houterig, dus knakken was al gauw breken. Met een langzaam herstel en zwakke plekken in de stammetjes tot gevolg.

Misschien dat knakken in een vroeg stadium wel lukt.

 

Qua moelijkheid zal het geduld en weinig voeden voor een aantal wel het grootste "probleem" worden, maar dit is meer een liefhebbers-soortje dus zie ik geen commerciële kwekers hiermee aan de gang gaan.

 

Geniet er maar van, maar dat komt vast goed zo te lezen.

Ga je meteen weer verder met de volgende stap?

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank DJ voor je uitgebreide antwoord!

 

Ik heb herhaaldelijk afgelopen maanden gekeken naar jouw parvati ronde, omdat enig vergelijk en referentie wel prettig is.Heb me midden in de kweek , zo rond week 5 en 7, wel eens afgevraagd waarom het zo lang duurde met de geur, en de trichens, en het butten, maar na die periode is die onbeholpe houding vervangen door een gevoel van vertrouwen in de perikelen en hoogte punten ,van een strain van 12 weken bloei.

 

Ik was al gewaarschuwd voor overvoeden, de tabs zijn prima keuze, en de lavameel is een halve eetlepel met een lichte conus omhoog niet teveel, met het cocos en de potgrond, een mengsel dat me erg goed bevalt; ........ een iets meervan het zelfde met extra cocos , werkt ook goed met jonge gekiemde zaden, werkt gewoon makkelijk; ook met verpotten.

 

Dat drogen, heb dezelfde ervaring als jij; het lijkt of in die 12 weken de bladeren geconsumeerd worden door de bloei, de volheid van scheuten maakt de hogere tussen bladeren ook duidelijk kleiner(met een volle zetting).Weinig chlorofiel merk met roken gelijk de zachtheid op de longen; een kruidige flavor die lekker wegpaft!

Viel mij trouwens ook op dat de structuur van de toppen , tussen de nanda en de parvati nauwelijks verschilt.

 

Geloof zeker dat deze wiet, geen groot publiek zal aanspreken, maar het is wel een bij uitstek mooie intense kalmte, die bijvb voor muzikanten wel eens helemaal goed zal vallen.De Focus is top in deze wiet! Zonder je kop te verliezen! Het is een intense stress releaser, dat kan al een goede reden zijn om de dag te eindigen , naar bed te gaan of de avond te genieten! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof zeker dat deze wiet geen groot publiek zal aanspreken

 

wees daar nog maar niet zo zeker van!

 

ik ken persoonlijk heel veel mensen die net opzoek zijn naar dit soort wietjes en niet heel de dag in de sofa willen plakken en helder gewoon hun ding kunnen nog doen en toch ook de medi voordelen meepikken :tu

 

ook ikzelf regelmatig!

 

heel de dag knetterstoned rondlopen is wel eens fijn, maar....!

 

57g op 6.5l. potjes vind ook helemaal niet verkeerd :tu

wat moet dit worden als je die in 50L knalt :dribble:

Edited by sensi life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi :bier

Ja, je kunt er mee bankzitten als je wilt , maar je bewustzijn blijft helder!

Ja, forse planten en kern gezond! Geen probleem om te zetten, voor de liefhebber!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig dit. En toen was er een nieuwe soort,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb inmiddels vernomen dat de rookcrew bediend is geworden! :jump:

Hatstikke leuk ,ben benieuwd naar jullie ervaringen.

 

Momenteel even pauze met deze strain expis, want ik had nog wel wat zaadjes die ik graag wil zetten en enkele vermenigvuldigen.

het buitenseizoen ga ik ook voorbereiden, en zal ik eind april met kiemen beginnen.

 

Plant 2 van deze ronde, gaat in het najaar weer gezet worden, ten eerste zijn deze kids door een royalvader op een prq moeder, waarschijnlijk dichter bij de Royallijn.

Mogelijk valt dat met kweken al iets van te zien.

tenminste 1 mooie man gaat dan terug op een zuivere royal queen vrouw. dat was het plan, van de backcross, met de hoop en verwachting van een ingecrosste royal queen, met parvati invloed!

wenselijke eigenschap , iets kortere bloeitijd?? :spell:

 

De zaden van plant 3, zijn er veel en erg mooi, denk dat de plant veel gemeen heeft met plant 2 uit deze ronde, maar de kids(deze zaden) zullen dat niet zijn. Vader en moeder allebei prq.

 

Plant 1 ga ik zeket weer zetten , ben ontzettend benieuwd naar de groeieigenschappen, de struktuur van de plant.dat was een mazzeltje, beide ouders van dit zaad, hebben die quadriploidssetting, bovendien de gesplitste hoofdscheut zonder toppen leverde een vette bonus.

 

Fijn weekend allen , en bedankt voor jullie inspiratieve bijdragen! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

rookverslag

 

grower: groenefingers

 

voor mij lijkt plant 2 het te doen!

haar smaak en medische eigenschappen lijken mij het meeste te bekoren :tu

 

sensi heeft soms erg veel pijn en allerlei kwaaltjes die bovenkomen, dame 2 wist hier wel raad mee...

ik ga niet zeggen dat ik pijnloos was, maar toch een heel stukje verlichting!

 

ook in het hoofd!

zeker geen diepe stoned, eerder een zachte high waar je al je dingen nog mee kunt doen zonder te willen bankhangen :innocent:

 

plant 3 was ook niet mis, maar daar zat redelijk veel zaadvorming in die de smaak niet ten goede kwam, ook ietsje minder van effect vind ik, vandaar gaat mijn voorkeur naar dame 2

ook in 2 zat lichte zaadvorming, zeker niet zo erg.

gallery_16219_14788_1350445.jpg

gallery_16219_14788_1184957.jpg

gallery_16219_14788_3223103.jpg

 

geur:

ze ruikt heel natuurlijk, met duidelijke ondertonen van beide ouders!

de parvati geeft het natuurlijke en de royal queen maakt alles wat voller van aroma

al vind ik dat de royal queen wel overheerst tov de parvati, en dat is mooi!

want eerlijk.... parvati is nu niet mij favo rokertje, al is ze medisch super natuurlijk!

 

smaak:

heel natuurlijk

aardse ondertoon, die zeker van de royal queen komt en die ik wel aprecieer.

zacht in de keel!

ik vind persoonlijk dat de parvati nog iets te veel overheerst

ook redelijk moeilijk te beoordelen met de zaadvorming

maar zeker niet verkeerd!

 

effect:

effect is ook mooi

zeker pijnbestrijdend, wat ze van de parvati heeft meegekregen.

verlichting op alle vlakken!

leuke zachte high, zeker geen stoned!

 

conclusie:

je gaf zelf al aan dat je haar nog is wou crossen met een royal queen om er nog wat meer RQ en minder parvati in te krijgen, ik denk dat dat een heel mooi idee is!

 

ik betrap me zelf als ik pijn heb dat ik al snel aan plant 2 hang :tu

 

al bij al een mooie medische cross!

 

ik ben iig benieuwd wat je er verder van gaat maken GF ;)

 

snel word ze nog getest op thc/cbd/.....

resulaten zal ik ook hier bijzetten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sensi, :jump:

Wat een verrassing, top dat je dit verslag gedaan hebt!

Met die trichshots!

Plant 2 zal ook voor kleinere ruimte iets makkelijker zijn, dan plant 1, maar idd de toppen zijn ook veel groter. Over een paar maanden ga ik die wel backcrossen, en zal ik ook eindelijk kunnen zien hoe de kids van deze oogst al zich verhouden tot de ouders.Want die zijn nu natuurlijk ook al weer anders.

het aandeel royal queen zal bij de kids van plant 2 al weer hoger zijn, mag je verwachten!

Wat nu in de weckpot zit begint steeds aangenamer te ruiken!

Dank je! Nieuwsgierig naar je canaliticstest! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

graag gedaan maatje, is het minste wat ik kon doen....

 

de cannalytics test komt eraan maar er was wat misgelopen....

ik ben nog even aan het wachten op antwoord, maar komt goed hoor :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...