Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groenefingers

Royal Queen/Parvati cross.

Recommended Posts

Komt me best wel bekend voor :innocent:

 

gallery_19177_15100_90469.jpg

 

gallery_19177_15100_663955.jpg

 

dit was ongeveer op bloeidag 52/53, wel was ik bijna meteen op 12/12 gestart hiermee.

 

Ziet het er goed uit :verrygood

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

:icecream: Hey mannen , Doe me goeh!!

Thanks!

Nou DJ, T is family! OOk hier he gelijk 12/12, en t is maar goed ook. Anders toch maar de grasmaaier van stal halen tussentijds. :dribble:

Ik zie er naar uit want weet dat ie lekker is!

 

Elmanito, , 3,0, :tu :tu :whistle: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmanito.Mooi blad daar, opbouw ja, ook family! :yummy:

Hoe gaan ze buiten???? Rot endergelijke??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zeker familie, is nml Parvati zelf :P

 

Is heel goed bestand tegen rot, maar bloeit hier wel te laat af.Een kruising met jouw Durban zou een oplossing kunnen zijn. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker familie, is nml Parvati zelf :P

 

Is heel goed bestand tegen rot, maar bloeit hier wel te laat af.Een kruising met jouw Durban zou een oplossing kunnen zijn. :)

Ok, dat is ook een goed idee, met die durban :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 12 januari 2014.

De 3 planten zijn nu 4,5 week in bloei. woensdag 5 weken.

Ben ingang deze week begonnen met het guanoextract, en een thee van palmas, als de pk voeding. rekening houdend met kans op overvoeding denk ik eigenlijk dat het toch tijd is om de voeding aan te vullen. Het grootste groeiproces incl de setting van toppen is achter de rug, en dat zou betekenen dat de planten echt gaan schakelen.

Bij de 2 planten op rechts is dat goed te zien, bladopbouw in de toppen, deze 2 zijn minder zwaar uitgerust als ik het vergelijk met het gevulde exemplaar op links. Zij heeft duidelijk kleinere topjes nog, eigenlijk is dat alleen een beetje zichtbaar op de overzichtsfoto. Tijd voor een plaatje.

gallery_32015_16474_519610.jpg je ziet de 3 planten, van links tot rechts: 1 de plant met 2 hoofdscheuten, dan 2 de kleine pot met de royalgenen, en 3 op rechts een van de planten in 11 literpot, de laatste 2 planten zijn verder in hun topontwikkeling, ookal is het nog steeds het begin, vind ik dat wel erg prettig nu te zien.

 

OK de uitverkoren plant met 2 hoofdscheuten toch naar boven nog even voor bevruchting,. Het mannetje die hier wel niet te zien is, heeft na terugplaatsen in het bloeihok, zich volkomen hersteld en rijkelijk stuif geproduceerd. Alle planten zijn dan nu bevrucht, volgens plan. 2 op de parvatilijn , en 1 op de royal queen lijn.

Plaatjes.gallery_32015_16474_491157.jpg Heb haar flink gespalkt.gallery_32015_16474_251923.jpgVol keine topjes.condoompje van bakpapier, dat werkt lekker zo.gallery_32015_16474_376620.jpg

Alles weer terug geplaatst, met nog zo,n 7 weken voor de boeg.

De 2 extra vrouwtjes 1 staat boven en zit in de knevel, de ander heb ik weggegeven.

Aanvullend ledlicht brengt haar denk ik goed de winter door.gallery_32015_16474_364575.jpg De handige knijpertjes heb ik van de gamma.

Zo dan maar weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekende glorie en nieuwe glorie, die ogen conditioneel top GF. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had hier afgelopen buiten-seizoen wat haze auto staan. Alle hoofdtoppen waren op natuurlijke wijzen gesplitst. Gevolg was 1 grote rotte bende en alle hoofdtoppen naar de maan.

Ik weet niet of dat iets is waar ik persoonlijk op zou selecteren. Je ziet het sowieso weinig bij canna, dat is voor mij ook reden om aan te nemen dat dit "ontwerp" geen winner is. Anders zou de plant het zelf wel doen.

 

 

EDIT!!!! Maar wat zien ze er lekker uit zeg!! Echt netjes

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Miramar, dank voor je reaktie! :yummy:

Voor binnen lijkt het me wel leuk zo,n eigenschap, moet intussen wel bekennen dat de andere planten inmiddels verder zijn met hun topopbouw, maar ik vind het nog moeilijk te beoordelen, er is nl ook invloed van 2 ouders, en die op links heeft voorzover ik het herinner de meeste parvati invloed als ik op de groeiwijze let.Buiten heb ik ook verre van de ideale omstandigheden, en 12 weken bloei kan ik wel vergeten.

De verschillen zijn ook leuk om waar te nemen, ben benieuwd hoe dit verder gaat straks :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou daar ben ik ook zeker benieuwd naar. Vooral wat de bloeitijd gaat worden.

 

Kan je een mooie closeup regelen? Echt ff een mooie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 19 januari, 40 dagen vanaf zichtbare bloei, dinsdag op 6 weken dan.

3 verschillende planten,weliswaar van 1 soort, beginnen de verschillen steeds duidelijker te worden.

 

De grote plant op links met de volle zetting heeft nog steeds kleine topjes, en heb haar zo vlak mogelijk gelegd, denk dat komende week deze haar zusters gaat volgen in zwelling , topblad in de topjes en aanmaak van kristallen.gallery_32015_16474_150632.jpg je ziet het misschien niet zo goed op de fotos, maar onder het oppervlak ligt een wout aan topjes; de zetting op de zijscheutjes van de grote zijscheuten, typisch verschijnsel dat me doet denken aan lang bloeiende buitenplanten; kan zijn dat het iele voorkomen van de topjes de internodes duidelijker toont dan normaal bij andere soorten, maar t is wel eigen denk ik aan de parvati.

 

De volgende fotos, wat shots van de andre planten.gallery_32015_16474_5414.jpgHoofdscheut van de plant op rechts.gallery_32015_16474_650770.jpgidem. Als je met je handen tussen de takken aan t rotzooien bent , komen de geuren los, en de diepe zoete citrus is rijkelijk aanwezig in deze soort, shot van de middelste plant in de kleine pot, die ik toch nog naar boven heb gehaald om o.m een closeshot te maken.gallery_32015_16474_26031.jpg

 

Die fotos komen nu.

Plant 2 in 6,5 liter container, mogelijk gaat deze de 12 weken niet halen, zoal ik dat wel verwacht van plant 1.gallery_32015_16474_647970.jpg

 

Doordat de hoofdstam sterk gebogen is, maak ik maar even een rondje.gallery_32015_16474_211186.jpg,engallery_32015_16474_563408.jpg, en closepic.gallery_32015_16474_23395.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel verdraaid nog aan toe. wlEmoticon-rollingonthefloorlaughing%25255B2%25255D.png?imgmax=800

Lekker potje twister spelen met je planten.

Prachtige typerende bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi! :wave: ja de planten gaan lekker, vind het erg meevallen allemaal, planten reageren erg goed, ben maar ietsie peitsie voorzichtiger dan normaal met het voedingsgebruik maar niet overdreven. Het gaat tot dusver allemaal erg lekker, de 2 planten op rechts zijn door de kritische schakelfase heen, die meestal tussen week 3 3n 5 heen ligt, als je het mij vraagt. Ik weet van de royal dat die indien daar goed doorheen komt gaat als een speer met een volle butopbouw, da,s geen verkeerde eigenschap, maar we gaan t zien!! thanks man! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Elmanito,

Ja, dat heb je goed opgemerkt, dat gaat hier nog weleens stukken minder.

Denk dat de buffertabs daar verantwoordelijk voor zijn, sinds ik die gebruik ben ik stuk geruster.

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ah beetje smokkelen & ik maar denken dat het door de Okinawazout komt.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's heel goed. Dit gaat me mooi worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Miramar! Ik mag t hopen dat je gelijk krijgt. Kijk regelmatig nog even bij dj z,n kweek voor vergelijk, dat is dan ook om geduld te oefenen, want vind het wel lang 12 weken. Maar ok.Ben al blij dat ze t in de hoogte zo wel redden, de groei is eruit, en de energie gaat naar boven, de eerste onderste bladeren zijn vergeeld, en dat is vrij normaal in deze fase.

 

M,n additeiven momenteel.

1 keer per week, okinawa zout met melasse

3 maal guano extract

1 maal palmas thee

1 maal fulvine zuur 3 drops per liter.per week.

heb de nachttemperatuur iets verhoogd, tot nu toe was t nog zo zacht weer voor een winterkweek, maar geloof dat t wat kouder gaat worden. de waterbehoefte verschilt per plant en dat is nu even goed opletten. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...