Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groenefingers

Royal Queen/Parvati cross.

Recommended Posts

hallo medegrowers.

 

Ben net gestart met een nieuwe binnenronde, met bovenstaande cross!

Afgelopen najaar een zaadkweekje gedaan met een royal queen vrouw, en een parvati man; dat leverde mooie grote zaden op, nu dan de eerste ervaringen wat dit gaat brengen.

 

even wat kenmerken van beide strains voor zover mijn ervaringen.

De royal queen( zie mn vorige verslagen), heb daar een aantal rondes mee gedraaid, behalve een erg lekkere rook, is de plant zeer geschikt voor de binnenruimte, en op 12/12 vanaf start geeft dit zeer hanteerbare formaat planten, met een volle zetting aan forse buts. het is zelf een hybride met een 40 procent indica en 60 procent sativa. De warme uphigh maakt haar tot een van mijn favorieten.

 

De parvatiman, Schijnt een indrukwekkend hoog cbd gehalte te hebben, De rookervaring zou ik omschrijven als een serene kalmte, bijzondere soort.

De man werd erg groot in korte tijd, Forse brede bladeren, langbloeier, met eerder fluffyachtige zetting van bloemen maar zeer fors in aantal. herinner haar aardse prettige smaak als zacht en lichte specerijen!

 

Ik hoop op een hybride, die enigszins behapbaar is kwa formaat, en dat zou best eens niet mee kunnen vallen met de forse parvati; en dat de rookervaring dankzij de royal queen iets meer high toevoegt, terwijl vermoedelijk het cbd gehalte van de parvati ook zal bijdragen aan een mooie wiet.

 

SAM_0953.jpg

 

wordt vervolgd :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je nieuwe kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie cross, ik ben benieuwd, succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes ermee ben benieuwd wat het wordt.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gobru, Krasi, en DJ, dank voor de aanmoediging!

Da,s van jouw zaadje DJ. :dj:

 

gallery_32015_16474_192191.jpg

 

Daar zijn de kids dan, alle 6 naar schijn gezond! Mooie kieming tussen de watten, 2 a 3 dagen, en in 2 dagen alles boven, groeikracht aanwezig. zijn in dit stadium kleine week, en ik meen toch wel de invloed van de parvatit te herkennen aan de grote bladeren; veel ruimte heb ik niet dus moet wel beetje slim m,n keuzes maken eerdaags.mbt selectie mogelijkheden, inteelt en evt terugcross op, jawel een verrassing!!

Kijk.

gallery_32015_16474_412565.jpg Dit is een royal queen jongeling die per ongeluk uit de plant vorige ronde in de grond was gevallen ; ze is iets ouder, paar daagjes,mochten de planten erg groot worden dan overweeg ik vast een terugbevruchting; of t nou een man of een vrouw is, dat maakt me niet uit. Hoop dat ik dat goed zie, om te gebruiken als mogelijkheid om het formaat van de planten in de perken te houden. maar t is allemaal nog een beetje reflecteren.

 

Hier nog een pic van een royal queen die rijp is mo te oogsten, de top heb ik eruit gehaald, door een onvoorzichtige late knak, is er stamrot opgetreden, echt mijn schuld, want normaal heeft ze daar weinig snel last van.gallery_32015_16474_323746.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je nieuwe kweek idd!

 

Klinkt als een lekkere cross!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 7 december.

gallery_32015_16474_226605.jpg

We zijn 2 weken op weg, op 12/12.

De 5 plantjes op links staan in 6,5 liter potten, rechts staan er nog 2 potten 3 liter. afgelopen week overgepot, iets aan de vroege kant misschien , maar 2 potjes hadden dubbele zaailingen, dat was reden tot vroeg verpotten.

 

Hergebruikte aarde van afgelopen ronde, met wat aanvulling , gips en lavameel, bacto en mycorhyza, buffertabs aangevuld met lichte dosering megaworm, naar volume van de potten.

niet afzuren, alleen water op temperatuur.

voorzover ik weet heeft de parvati liever arme grond, de royal queen heeft het op deze grondmix goed gedaan.

gallery_32015_16474_62643.jpg dit zijn de 2 grootste van de cross, links heeft bij de derde internode al blad met 7 vingers. de tensio alleen daar, heb er maar 1, maar geeft idee voor de anderen.

achteraf kan ik het parvatikarakter toch minder goed zien, als dat ik dacht inb vorige post.

de royal queen links voor is iets verder, en heeft goede zetting van zijscheutjes, gaat erg vlot.

gallery_32015_16474_623633.jpg

plantjes rechts.gallery_32015_16474_369649.jpg

 

mowgli en sensi, dank voor jullie groeten. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Gaat helemaal goed komen zo met deze mooie creatie :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey elmanito. :jump: :jump: .

je brievenbus is vol, dat terzijde.

leuk dat je even meekijkt.

de eerste indrukken zijn erg goed, zoals de plantjes reageren.het selecteren op phenos, zal toch beperkt blijven deze ronde, maar ik zie t maar als experiment, en dat kan altijd nog eens overgedaan worden.

groetje bart.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Tis geupdate zag het niet helemaal duidelijk door de nieuwe outlook van deze site, maar uit experimenten of 'ongelukjes' komen kunnen vaak de leukste dingen ontstaan, dus wie weet, maar we blijven volgen :popcorn: met een grote zak lekkernij of wat anders chinese-restaurant-smiley-emoticon.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey drie! :wave:

De plantjes gaan erg snel, ook in t tonen van hun geslacht, de royal is man en 1 van de prq,s ook en dat binnen zo,n 16 dagen 12/12. voor alle zekerheid toch nog wat extra zaden tussen de watten, zodat ik mogelijk zo,n 4 vrouwen straks heb om verder te werken.

1 lijn gaat terug op de royal queen, maw de parvati er in gekruisd. en tenminste 2 lijnen doorkruisen op de parvatilijn., dus prq maal prq, als ik het goed heb zijn dat dan F1 tjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 december, update!

gallery_32015_16474_631019.jpg

Overzichtfoto binnentuin.

3 weken op weg , er zit schot in , en alle plantjes zijn geslachtelijk bepaald, erg snel, zag al een openbloem bij de royal queenman links voor, dus moet snel maatregelen nemen voor ik te laat ben, gelukkig zijn de vrouwen trager, alleen voorbloei nog , maar wat als de pollen in de ruimte overleven.

 

de verhouding zover, 3 om 3, man/ vrouw., plus de royal queen man links , maakt 4 mannen , heb rechts nog wat vers zaad gekiemd, zodat ik aan 4 vrouwen hoop te komen.

 

achteraan 2 vrouwen , en 1 vrouw helemaal vooraan.gallery_32015_16474_374992.jpgOp deze foto vooraan de man, met 12 vingers, dat is wel zeker de invloed van de parvati, even een inzoomertje.gallery_32015_16474_18643.jpg. de manne worden dus even gescheiden deze week, en zet ze maar boven onder de led, om pollen te verzamelen.

O, ja 1 man heb ik reeds verwijderd, en een nieuwe kiem gepland.

Edited by groenefingers

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

de manne worden dus even gescheiden deze week

 

Zou ik maar doen.Die vrouwen staan helemaal te :dribble: alleen van HPS naar LED kunnen ze wel eens dancer.gifworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel een beetje opletten hoor met de heren. Ach misschien een paar voorbloeiharen bevrucht heb je weer wat om te proberen.

 

De man met vermoedelijk parvati-invloeden zou misschien wel 1 zijn om te gebruiken voor verdere expirimenten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mannen bedankt voor de raad!

De royal man staat nu boven, wil pertinent geen ongelukjes met duddele bevruchting!

Ik maak veel spelfouten zie ik , nou ja, vooruit maar!

Ik ga er voor zorgen dat de pollen niet de ruimte in gaan, de manne zullen de overgang naar boven moeten verdragen, desnoods zonder led, probeer ze zo laatmogelijk naar boven te bonjouren, met een matje vloerverwarming en daglicht moet het lukken.

Een afgesnoeide man in kraanwater gaat sneller in de bloei,(stuif), dan in de aarde, dat weet ik inmiddels zeker, maar je moet het ook weer niet te snel doen. deze knullen gaan wel erg snel btw!!

Heel grappig te zien dat de mannen die extra vingers produceren, mag over de vrouwen niet klagen, zou niet weten waarom dat is!

Ik heb al geprobeerd om de geuren te onderscheidwen, maar dat is nog te vroeg denk ik. Zeker die man met de 12 vingers, dat gaat er een worden om mee te crossen.Maar gebruik alle mannen, 3 dus, inclusief de royal man voor de royallijn.

ben erg benieuwd als de bloei er echt in gaat komen, en wat je trug ziet van die typische parvati bloemzetting, vooralsnog vind ik het allemaal wel erg royalachtig! T is wel kicking spannend!

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 21 december. Krap 4 weken opweg, waarvan dag of 12 met bloei.

de mannen zijn naar boven verhuisd, en komende week ga ik de stuif wel opvangen; het is al begonnen, de royal heb ik ingepakt, om kruisbestuiving te voorkomen.

eerst maar fotos van de afzonderlijke heren.. deze man( prq, heeft net als een van de vrouwen een 4 voudige scheuten zetting op de 4e internode, dat is precies waar de fanleaves er veertien vingers hebben.

Die gaat zeker op het vergelijkbare vrouwtje.gallery_32015_16474_342041.jpg

De royal man.gallery_32015_16474_514306.jpg deze maakt al flink stuif, vandaar ingepakt om kruisbestuiving te voorkomen; ook deze gaat gebruikt worden voor de royal queen lijn, met ingekruiste parvati.

dan heb ik straks zeker 2 verschillende soorten, lijnen eigenlijk.

 

de derde man, ga ik waarschijnlijk niet gebruiken, omdat ik denk met de man van foto 1 de meest interessante heb gevonden, vanwege die extra zijscheuten!gallery_32015_16474_629581.jpg

 

overzicht in het hok, planten verpot , dwez 2 vrouwen in 11 liter, en 1 in 6,5 liter. 2 jonge kids lopen ook mee.gallery_32015_16474_214306.jpg

Planten zijn flink gegroeid, en na de voorbloei gelijk verder gegaan, wat opvalt is het vlasachtige karakter van de topjes, dat volgens mij echt wel de invloed van de p[arvati is. De mooie vrouw, zie ook hier de 4 zijscheiten op internode 4; de plant is iets kleiner dan de 2 andere vrouwen wat ook gunstig is, mogelijk volle planten straks en hanteerbaar in de hoogte, hoop ik dan.gallery_32015_16474_63120.jpg[/urlinzoomen op de plek waar de 4 zijscheuten zitten.gallery_32015_16474_67642.jpg

 

de andere 2 vrouwen op rechts, heb ze flink gebogen, en probeer de extra groei rond te geleiden mbv extra stokken, om een soort scrog effect te creeeren.gallery_32015_16474_233257.jpg

Hier het vlasachtige van de jonge toppen.Invloed Parvati???gallery_32015_16474_625165.jpg

 

Conditie van de planten is goed, iets verbrande puntjes, maar denk dat het wel goed gaat komen. alleen water voorlopig, met wat druppeltjes agrigroei, dat een em produkt is.. Voorlopig geen verdere voeding. Hoop volgende week met bevruchten klaar te zijn, hebben alle tijd voor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe staat het met je avontuur?

 

Op zich hebben ze nog niet zoveel paravtilooks lijkt me. De beginnende toppen lijken een stuk dikker.

 

gallery_19177_15100_67590.jpg

 

wat voor licht heb je er eigenlijk boven, ze strekken best wel wat zo te zien.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DJ :mobile:

Ja, update komt eraan, 1 maal per week voorlopig.

 

Als ik de topjes bij mij zie, dan lijken die verdomd veel op die pica van jou.

Bij veel soorten zie je in de hogere topjes die typische witte bollen, rijk gevuld.

Nu zie ik kort op elkaar kleine fluftopjes; de strek zit er zeker fors in, zeker ook in de zijscheuten, ben dan ook al druk wezen buigen.

 

De lamp hangt zo,n 35 cm boven de toppen, en is een 400 watter son tia plus van phillips.; jij teelt met tl en die hebben volgens mij een klein aandeel uv, zou wellicht van invloed zijn.

Toch ,de planten staan er erg goed bij.

 

Met de mannen gaat t minder dwz, de stuifproduktie komt niet goed op gang, en dat is metname voor de prq op de prq, nog maar afwachten, kijk t nog een weekje aan.Het valt zeker te wijten aan de stofwisseling vertraging, gebrek aan lichturen; daar heb je vanaf het voorjaar geen last meer van.. :mellow:

 

De royal queen man heeft voldoende stuif, voor een paar zijscheuten, zal om te beginnen 1 plant bevruchten en voor de zekerheid nog wat achter houden voor de mooie prq vrouw, die ik liever met de andere stuif wil bevruchten. Die is te mooi( bijzonder om niet te bestuiven.

 

Morgen nieuwe update! :tu

Ok vandaag update toch nog!

gallery_32015_16474_136590.jpg

plant rechtachter in kleine pot, openstruktuur, veel strek;Parvatiinvloed????; komt elk geval niet zo voor bij de royals; als ik de stammen wrijf ruik ik de zoete citrus.

gallery_32015_16474_83405.jpgDaar staat ze boven, omdat het zoveel prettiger werkt om de stuif aan te brengen; dit geval de stuif van de royal man, dus een inkruisexemplaar, met parvati invloed op een royallijn.gallery_32015_16474_277066.jpg

teruggeplaatsd met condoom.gallery_32015_16474_426355.jpg

 

Mooie plant op links, met quadropodes, de top is op natuurlijke wijze gesplitsd in de hoofdtoppen, dat is nl wel erg mooi als die eigenschap ook idd terug te kruizen is voor het nageslacht.gallery_32015_16474_166235.jpg

Wordt wel even wachten, want de stuif van de man, die toevallig ook die eigenschap heeft, wil niet lekker stuifmaken boven, ga hem iets snoeien, en ingepakt terugplaatsen in de loop van de week, in de hoop dat de hps de stuif opgang brengt.Tijd is er nog voldoende gelukkig.gallery_32015_16474_247125.jpgWe zitten nu op 2,5 week bloei, de dorst neemt toe, zit op 2 lietr per dag voor de 3 grote en 2 kleine plantjes die er nog tussen staan, weet niet of ik met die 2 wel verder ga, even aanzien.

nogsteeds gewoon kraanwater, en bacterial als enige aanvulling, over 2 weken ga ik verder met guanoextract, en bloeisensation, maar eerst een melasse/em suppletie!

Edited by groenefingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 30-12-2013.

Ben vandaag naar het tuincentrum geweest, om nog wat tonkinstokken te kopen. De planten groeien als kool en zo ook het drinkgedrag in deze fase. De plant op rechts is de grootste , staat op rechts is alleen beetje te zien op de overzichtsfoto. De tensio stond daar net op 320 mb, en weet met zekerheid dat de dame op links aardig drooggetrokken is. kortom, even handen uit de mouwen, nu alles nog kneedbaar en flexibel is, en de planten in model getrokken moeten worden nu het nog kan.

Overzicht.gallery_32015_16474_153228.jpg

De drie planten zijn meer dan genoeg om t hok te vullen, maar aangezien ik 2 jonge kiemen had (* dec) tussen de watten, zie nual dat het vrouwtjes zijn, probeer er 1 mee te laten gaan!, en de ander naar boven, kijken of die overwinterd boven.gallery_32015_16474_261452.jpg

 

De aanbindwerkzaamheden; 4 plaatjes, voor en na het binden.

het mooie exemplaar met dubbele hoofdtop en quadro,s in de zijscheuten.gallery_32015_16474_124760.jpg Heb extra stokken voor toekomstig verder aanbinden geplaatsd, om toch horizontale groei te bevorderen, alvorens de weg omhoog echt inzet, en het hok uit groeien, zit nu op 3 weken zichtbare bloei vanaf 12/12, zeg maar 5,5 week totaal vanaf bovenkomen.

Wat zal t worden ?? Nog 9 weken??, weet niet of de royal invloed het afbloeien bespoedigd, maar duidelijk dat deze genen van de parvati erg de hoogte zoeken, en dat mag wel wat minder eigenlijk!

gallery_32015_16474_132555.jpg Zo, na de knevels weer naar beneden, en flink watergifte!

Nr 2. is een kleinere pot, 6,5 liter, ook hier weer de hoogte, binde maar weer.gallery_32015_16474_158467.jpgze is bevrucht van de week met een royalman, hopelijk zaad , dat nadien weer terug gekruist wordt op een royalvrouw.gallery_32015_16474_70756.jpg

Het teruggeplaatste mannetje prq, maakt nieuwe ballen, hopelijk toch stuifleverancier voor het mooie vrouwtje. heb m goed ingepakt, met kleine opening boven om condens binnen de perken te houden.

Zo dit is m,n laatste post van het oude jaar, en wens iedereen nog eens een gezond en prettig kweekjaar toe! :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 5 jan 2014.

4 weken echte bloei. dat is een derde van de reis, waarschijnlijk, voor de zekerheid neem ik de parvati bloeitijd als uitgangspunt, en niet de 9 weken van de royal queen.

Ik heb toch sterk het idee dat de parvati invloed op de groeiwijze dominant is,absoluut noodzaak om veel te binden, want ik zit nu voor de groei eigenlijk wel aan de max qua ruimte, en de topopbouw vraagt nog zeker extra ruimte. hoop dat de planten nu gaan schakelen, en ik vermoed dat wel, wenselijk is het zeker.

Ben net begonnen met de eerste gift guanoextract, en een peu bloomsensation, dit ga ik langzaam opbouwen, de komende 2 weken zal ik met argusogen moeten waarnemen, hoe de van oorsprong weinig voedings behoefte van de parvati in deze cross uitpakt. liever te weinig dan teveel, dat gaat het worden.

het drinkgedrag is momenteel gulzig, met z,n drieen zit ik wel op 3 liter per dag.

Hun eerste dosis mineraaltjes ook in bescheiden mate meegegeven, vooralsnog 1 maal per week., dit is een mengsel van melasse en okinawa zout, met 2 theelepels neempoeder, gefermenteerd , tien dagen in 1 lietr water, anerobe!

overzicht.......

.gallery_32015_16474_493091.jpg De balkjes die je ziet geve een beetje idee van de geschikte hoogte, daat ijk ik de planthoogte op, altijd lekker daar iets onder te blijven, maar dat zal deze ronde niet gaan lukken. Nadeel van zulke hoge planten, dat je overal slecht zicht hebt, en planten houden best wel van een beetje ruimte, het werkt gewoon ook veel relaxter.

Mijn indruk van de planten is wel dat ze het erg naar de zin hebben, tot nu toe heb ik er veel vertrouwen in, en zie uit naar de topopbouw..

Alle 3 zijn even voor het laatst voorlopig even naar boven gehaald, voor de laatste echte bindingen ( de hoofdvorm zeg maar).

gedrieen.gallery_32015_16474_632490.jpg

 

stuk voor stuk.

gallery_32015_16474_380173.jpg 11 literpot, grote plant op rechts in het hok.

nr 2.gallery_32015_16474_301387.jpg dit is wel de plant waar ik het meest naar uitzie, met haar gesplitst hoofdscheuten, in de pot 11 liter,is hooguit 9 liter grond, en deze plant is dagelijks drooggetrokken, maar ze gaat lekker. wil vooral haar bevruchten. de man die daar voor bestemd is, heb ik vorige week weer teruggeplaatsd in het bloeihok, want boven kwam ze in een shock, gelukkig zie ik de nieuwe ballen weer ruim komen en eerdaags gaan die open, dat moet wel erg gek lopen als het niet zo is.

plant 3 in 6,5 liter, staat een beetje in de verdrukking, maar als de man uit het hok is volgende week zal zij ook eindelijk de ruimte mooi op kunnen vullen.gallery_32015_16474_75164.jpg

van de 2 extra plantjes staat er inmiddels 1 permanent boven , en 1 nog in het bloeihok, als de ruimte het toelaat blijft de laatste beneden, maar onder voorbehoud dan.

zover maar weer! :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...