Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dePaashaas

biologisch niet afzuren

Recommended Posts

Lees het hier regelmatig op het forum,afzuren hoeft niet als je biologisch kweekt.

Nou dat klopt dus niet(helemaal).Als je kraanwater een hoge ph waarde heeft,boven de 7.5/8, moet dat wel!

Hier een stukje van de site van biobizz.

Of het afzuren dan ook zo moet met een ander bio-voedingslijn weet ik niet.maar lijkt me wel

 

 

Hoe kan ik de pH-waarde beïnvloeden?

Indien de waterkwaliteit teveel afwijkt van de standaard pH waarde van 7,0-7,3 dan kun je appelazijn of citroenzuur gebruiken om je water af te zuren. Probeer op een waarde van tussen de 6,8 en 7,2 uit te komen. Het beste is om de pH-waarde iets te laten dalen, totdat deze op peil is, en daarna pas de Biobizz® voeding toe te voegen.

- See more at: http://www.biobizz.com/nl/tips-tricks-2/alle-informatie-over-ph-en-ec-waarden#sthash.O99M0Ria.dpuf

 

 

 

appelazijn of citroenzuur dus.

Vraag me wel af wat beter geschikt is voor de groei en wat voor de bloei.

 

grtn, depaashaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja oud nieuws.....,voor wie het niet weet niet toch

 

Wat is beter voor tijdens de bloei appelazijn of citroenzuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga jij toch lekker afzuren jongen

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ga eens regenwater opvangen jonguh weet je wel joh heey .

en dan wat bio tomaten mest kippeschijt ertsteterera .

en zo zit ik zelf persoonlijk ook nog een beerje met de vraag of je met die ghe bio ph annemedikke,lullo neukzeindekontshow zit ?\

daarom hou iki het zelf bij regenwater daar ik het zellf op vang

in me piojp 8ter het b-hang .

it english starts me states meer 2 bee vallen .

bio u have to go .

Share this post


Link to post
Share on other sites

vote mac for president :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe doen ze het in Jamaica enzo, of geldt het alleen voor indoor?

Want hier doen de paar kwekers die ik ken niet afzuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

ga eens regenwater opvangen jonguh weet je wel joh heey .

Met al die rotzooi erin die ik hier van de ramen afschraap? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je sannie bio kweekt is het helemaal niet handig, zijn producten zijn juist voor kraantjes water gemaakt..

je mist ook kalk in het regenwater..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 'echt' bio kweekt doe je niks aan de ph, dat doet het bodemleven in combi met de plant en aarde buffer, aangevuld met voeding voor je.

Ga je wel aanzuren met bio ken je lache :jump:

 

Onderop biobizz pagina..

Teveel spelen met pH- en pH+ kan de natuurlijke pH-waarde in de aarde verstoren

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

en daar naast is citroen zuur slecht voor je bodemleven, dat appel gebeuren ken ik niet..

en ph- is helemaal gif, is hier dwars door een houten plank heen gegaan door dat het druppelde uit de fles.. :thumbsdown: kan je net zo goed niet bio draaien als je die troep er in gooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH- is idd bende wanneer je organisch gaat kweken, organisch citroenzuur is helemaal niet slecht voor je bodemleven (dus geen citroensap) Bionova en Plagron adviseren het ook in biologische kweken.

Ook in de States wordt het gebruikt als organisch afzuurmiddel in bio kweken.

Het bodemleven blijft gewoon intakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph Down van GHE, ook organisch maar geen citroenzuur, nog veilig in gebruik ook (granulaat wat je oplost en dan pas de ph werking) ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH- is idd bende wanneer je organisch gaat kweken, organisch citroenzuur is helemaal niet slecht voor je bodemleven (dus geen citroensap) Bionova en Plagron adviseren het ook in biologische kweken.

Ook in de States wordt het gebruikt als organisch afzuurmiddel in bio kweken.

Het bodemleven blijft gewoon intakt.

 

scherp krasi, stomme leesfout van mij, ik ging uit van citroensap..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met kan je nog gaan lachen lostchild? Heb het altijd met natuurazijn afgezuurt. Ze hebben er altijd wel mooi bijgestaan. Ik gebruik plagron bio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@city

vaak laat dh dan weer te wensen over met water rond ph 7 (hier 7.2).

 

@Dirkieto

bodemleven en plant regelen in symbiose, jij gaat daar dan zuur aan toevoegen, bodemleven met andere dingen bezig dan symbiose .. buffer vreet je weg, buffer op, bodemleven van slag, kan je lache.

 

natuurazijn is waardeloos als ph-, heel veel van nodig en werking duurt erg kort

 

was het buiten of binnen trouwens?

buiten in volle grond of grote pot gaat het er ook weer net ff wat anders aan toe dan het geforceerde binnenkweken onder hoog wattage kunstlicht.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm buiten en binnen gedaan ook met die special queen. Ma kheb zowieso al kraanwater 7.4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraanwater hier heeft een pH van 7.6. Gebruik de hele lijn van plagron (bio) en de pH word dan 6.8.

Edited by moskoufiets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraanwater 7.2 en 0.24

BAC volle mep ph 5.7, ken je nagaan wat er gaat gebeuren als ik ook nog zuur ga toevoegen om de ph lager te krijgen van het water wat ik dan tussendoor geef, ken ik inderdaad lache als een boer met kiespijn zo eind week 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@city vaak laat dh dan weer te wensen over met water rond ph 7 (hier 7.2).

 

Vaak laat wat (dh?) dan te wensen over?

 

Ik heb tussen 7.0/7.2PH hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hardheid van je water (bicarbonaten) die weer een rol speelt in hoe stabiel ph buffering uit zal vallen maar nog belangrijker bij bio, in zal werken op je buffering indien er ook sprake is van ph buffering via voeding.

 

te weinig ca vrij kunnen maken terwijl er wel genoeg is heb ik regelmatig last van, bladspray helpt meteen maar via wortels niks aan te vangen indien geen hydro, teveel gaat op aan de ph buffering van wat ik geef met voeding ed.

 

op DWC veel geleerdt wat dat aangaat, ook hoe eea te 'lezen' op je meter en corresponderend in je plantjes maar dat was hydro en geen buffering behalve wat je zelf doet, op aarde heel ander verhaal.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...