Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
038DUDE

Wat moet ik doen?

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik heb gisteren van al mijn plantjes wat fotos gemaakt.

Er zijn dus 4 plantjes die iets achterlopen op de rest. en dit is er een van

 

notorious white 4

Wat moet ik doen met deze, gewoon net als de rest allen nog water geven.

Of moet ik ze toch nog een paar dagen voeden.

 

Hier is de rest van de partij te zien.

Ik moet zeggen dat het toch nog aardig goed is gegaan voor de aller eerste keer.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt mensen, op sommige foto's kan je de bruine haartjes slecht zien door de flitser en zonder flitser zag je ook niet veel.

Maar goed, ze staan nu sinds dinsdag 9 weken, en aangezien dit autoflowers vanuit zaad zijn, zijn ze naar mijn mening "bijna klaar voor de schaar"

Ik ben ook van plan om ze gewoon een voor een om te halen, ff goed kijken welke kunnen en de rest blijft mooi nog ff een tijdje staan.

 

HansWorst, vind je dat ze langer mogen, dit is namelijk mijn eerste kweekje ooit en mijn logica na al het lezen zegt mij dat ik op de hoeveelheid bruine haartjes moet letten.

 

Dirkieto, Ze staan sinds dinsdag dus 9 weken in de tent met ongeveer 5 dagen voorgroei. En de plantjes die ik klaar vind geef ik sinds 3 dagen alleen nog maar water. De andere 4 die nog even mogen heb ik gisteren voor de zekerheid nog een beetje zym en aarde compo gegeven met een heel klein beetje topbooster.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ojah en de klok heb ik ook 3 dagen geleden verzet naar 12/12 voor de plantjes die al wel klaar zijn. Kan dat kwaad voor de plantjes die nog niet klaar zijn? Houd er wel rekening mee dat het autoflowers zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt wilt weten wanneer ze klaar zijn moet je naar de THC druppels kijken met een loep of microscoop.

 

zijn ze helder en doorzichtig, dan nog nie klaar

zijn ze al aant vertroebelen, dus minder doorzichtig, dan klaar en r uit. (als je langer zou wachten dan dit, eet de plant je THC weer op(suikers))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat er al aan te denken om zon handy dandy geval te halen, maar tot nu toe is het ff low budget allemaal.

Dus ik moet in mijn geval op de rode haartjes afgaan, is dat geen goede manier dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je ze niet bij 5 procent al omgooien maar wanneer ze c.a 70% bruin zijn. En je oma of opa zullen vast nog wel een vergrootglas hebben liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige hebben ook al meer als de helft bruin, op de foto's zie je het niet zo goed door de flits maar ze zitten er wel.

Ik heb er alleen een paar tussen staan die niet echt mee willen met de rest, die hebben nog maar een paar bruine haartjes.

 

En ik bedenk me nu net dat ik wel ergens een vergrootglas heb liggen :whistle: ga gelijk ff kijken of die goed genoeg is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruine haartjes heb je ook zomaar door wat teveel PK of een windje of weetikveelwat, echt geen goede indicatie.

 

Bekijk een top eens van dichterbij, zijn er al dikke opgezwollen calyxen of slechts kleine bolletjes waar nog veel haren uit komen?

Als je ze nu om haalt ga je het 'aandikken' missen wat altijd in de laatste 2 weken gebeurt.

 

Zsm terug op 18/6, je doet de dames en jezelf nu te kort.. autoflowers en inplannen dat je met een dag of 8 aan de 1e kunt beginnen.

 

Mooi rondje voor de 1e keer.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lostchild,

 

Ik heb gisteren al even gekeken of die loep goed genoeg was, is die denk ik wel maar dan moet ik wel tegen een zwarte achtergrond aan kijken.

Verder zal ik de klok meteen weer op 18/6 zetten. Alleen krijg ik de LV niet meer onder controle, iets waar ik de hele kweek geen last van heb gehad.

Nu staat de LV dus bijna constant op 40/50, om dit op te lossen heb ik een extra filter aan het uiteinde van de inlaatslang gemaakt en dicht bij een open raam neergelegd. Voor de rest weet ik niet wat ik er tegen kan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowering kweektips

 

Binnenverlichting – auo's kunnen worden afgebloeid bij 12 tot 24 uur daglicht. In theorie zullen ze meer produceren naarmate er meer licht beschikbaar is; aangezien de bloei door de leeftijd wordt bepaald in plaats van door het aantal lichturen, kun je de cyclus niet substantieel verkorten door meer licht te geven. De fotosynthese van de plant zal hooguit sterker zijn en voor een hogere opbrengst zorgen in de gegeven tijdsperiode.

Financieel gezien is het verstandig te denken aan je elektriciteitsrekening als je beslist hoeveel licht je wilt geven. Loont het om een 600 watt lamp 24 uur per dag te laten blazen voor een paar gram extra? Waarchijnlijk niet, en je zult meer geld kwijt zijn aan elektriciteit dan je aan extra opbrengst binnenhaalt. t1346499778165.jpg

Het beste advies is om met dezelfde soort te experimenteren met tussen de 16 en 20 uur licht en de resultaten te vergelijken. Net als bij planten die gevoelig zijn voor de fotoperiode stimuleert een blauw/witte tl of metaalhalidelamp in de eerst 3 weken de groei en geeft de plant een solide structuur om op te bloeien. Je kunt overschakelen op een HPS lamp met een rood spectrum wanneer je de eerste bloeierschijnselen ziet.

 

Voeding - het gebruik van een specifieke groei- en bloeivoeding helpt net als bij reguliere soorten een dicht groei van zijtakken te stimuleren in de groeifase (de eerste 3 weken na ontkieming) en de onwikkeling van toppen in de bloeifase. Gebruik groeivoeding tot het eind van de eerste week van de bloei, net zoals je met een reguliere cannabissoort zou doen. Ook wortel- en bloeistimulators en PK toevoegingen kunnen worden gebruikt zoals je gewend bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Dirkieto, maar ik denk dat ik voor altijd genezen ben van autoflowers, ik dacht dat ik me dus goed had voorbereid op me eerste kweek.

Maar de groei en bloei van deze autoflowers hebben me compleet van het pad geslagen wat betreft mijn voorbereiding.

Ik had met fem zaad moeten beginnen als ik het achteraf bekijk. Dit omdat ik dan misschien wat beter had kunnen bekijken wat groei en bloei nu echt inhoud.

Maar goed, met mijn volgende kweekje wil ik gaan scroggen. Ik weet het, ik ben hartstikke gek! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu staat de LV dus bijna constant op 40/50, om dit op te lossen heb ik een extra filter aan het uiteinde van de inlaatslang gemaakt en dicht bij een open raam neergelegd. Voor de rest weet ik niet wat ik er tegen kan doen.

 

Wat is er mis met die waarden (gemeten op de oh zo nauwkeurige zwart witte min/max meter vd GS) ?

 

Echt perfecto om af te bloeien en als het buiten nat is is het altijd ook hogere lv in hokkie als je lucht (deels) van buiten aanvoert en het niet voorbehandeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is me meter met zelf gefabriceerde pet :shifty:

 

 

Maar volgens jou is mijn LV dus dik in orde?

Ik dacht namelijk dat je eind bloei een LV van rond de 30/40 aan moest houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30/40 heb ik ergens gelezen en verder ook niet meer over nagedacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij bedoelt denk ik, want dat staat ergens in een growguide, dat zaailingen makkelijk onder lv omstandigheden van 30/40% kunnen in het begin. Hij heeft gewoon even de verkeerde info bij het goede beeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...