Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baekelandt

Baekelandt's Rookverslagen

Recommended Posts

Een mooi begin van het weekend.

Top Beakelandt :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bangelijk!

 

purps purpspurpspurpspurpspurpspurpspurpspurpspurpspurpspurpspurps

 

heerlijk rokertje!

 

 

had rnl88 hier een verslagje van gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

KF zal Baekie ook nog moeten roken ja. Baekie is nog lang niet klaar

Beakie is immers de enige echte officiele tester van WF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof het of niet, die taak wil ik niet op me, sniper ;) anderen zijn daar beter geschikt voor.

 

En Sensi, dit is de purps van RNL88 die ik versla. Hij is de breeder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghij brenght het her anders ghoed vanaf waarde heer Struikrover.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(ps: ik ben ervan overtuigd dat moest er iemand in trappen en een tester naar Sensi zou sturen, die goede mens mij de tester persoonlijk zou komen brengen ;) )

 

 

Ik zou er niet in trappen,ik zou het nog doen ook :) weet dat het toch op de juiste plaats gaat komen,ken Sensi :tu

 

Mooi verslag Baekelandt

Edited by the quick one

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof het of niet, die taak wil ik niet op me, sniper ;) anderen zijn daar beter geschikt voor.

 

En Sensi, dit is de purps van RNL88 die ik versla. Hij is de breeder

 

had ik wel door baekie :)

 

daarom stond deze vraag er ook :

had rnl88 hier een verslagje van gemaakt? :)

 

maar dan nog......

 

purps purpspurpspurps purpspurpspurpspurpspurpspurpspurpspurps

 

(ps: ik ben ervan overtuigd dat moest er iemand in trappen en een tester naar Sensi zou sturen, die goede mens mij de tester persoonlijk zou komen brengen ;) )

 

 

Ik zou er niet in trappen,ik zou het nog doen ook :) weet dat het toch op de juiste plaats gaat komen,ken Sensi :tu

 

Mooi verslag Baekelandt

sensi is een brave vrouw! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

...een hele brave vrouw.

 

 

BLEUBERRY

Grower: Green Lee

(foto mislukt)

"Godmiljaarde! Het ruikt hier naar Bosbessen!" - L. Baekelandt

 

DE GEUR kan ik met 1 woord beschrijven: Bes. Ik was zelfs wat verbaasd, heb al berry geroken maar dat zijn dan zoete, hazige soortjes. Deze niet. Deze ruikt echt naar bessen. Het dichtste equivalent is te vinden in zo'n paarse Fanta, weet je wel? Het ruikt naar een softdrink gemaakt van bosbessen. Geniale geur! Bessen, Bessen en nog eens Bessen!

Onder de microscoop was het genoeg amber, maar heel kleine puntjes in mooie heads.

 

DE SMAAK in de verdamper was (ten opzichte van de geur) dan een tegenvallertje, de wiet proefde niet zo sterk als 'ie rook. Het geheel is wel fruitig en zoet, en ik vind er een ondertoon in die me doet denken aan een afghaan. Het prikt een beetje op de keel. De nasmaak is wel lekker, pittig zelfs; het prikt in de zijkant van je wangen.

 

Na het roken had ik meteen zin om actief te zijn. Ik dacht ook heel actief, hoofd stond niet stil. In een creatieve bui dan maar de gitaar gepakt. Terwijl ik begon te spelen begon ik de stoned al te voelen... Ik heb 10 minuten - geweldig, al zeg ik het zelf - gespeeld en toen was ik te stoned. Had ik niet zien aankomen van zo'n heerlijk geurend plantje, dat ze ook zo'n schop op de bank kon geven. Ik was langer als 2 uur goed stoned op die bank, en alles leek toch zo geweldig interessant. Heavy stuff!

 

Conclusie: Het is niet omdat het naar een bes ruikt dat het geen weed meer is, en dat heeft Ludovicus geweten. Jawadde zeg.

 

 

 

 

En Baekelandt's Bende Beval:

'Groeit Bessen Overal!

Vertelt 't van Luik tot in Oostende,

Bejubel dienen Bessenlegende.'

En Baekelandt, de goeie man, die liet ze het maar zeggen,

Want hij moest zich even, iets te stoned, aldus op den Bankstee gaan leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey daar is ie dan

Mooi verslag heb je ervan gemaakt!!

En heel goed beschreven allemaal kan er niks aan toevoegen thanx voor de mooie worden

En dat voor een buitenwietje

Ik kom hiervan en toe ff Kijken naar al je mooie verslagen

 

Ps wel beetje jammer dat je geen foto van me mooie topjes had

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ze op een slechte plaats gefotografeerd en de fotos waren oranje :(

Ik heb het nu wel beet! ik maak het goed ;)

 

En Sniper, "waer zoude ick zhyn zonder mynen bankce" is het motto van famille Baekelandt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

WARZONE

DJBroertje

(as per ussual: 0.3G in vape)

 

gallery_33521_16462_396062.jpg

gallery_33521_16462_797655.jpg

 

Warzone

 

De Warzone heeft een heel unieke geur. Ik ruik iets gesuikerd, haast caramel, maar ook iets heel kruidig, haast wierrook. De top is KNALHARD en er komt bij het openbreken een hasj luchtje vrij. Niet alleen kan je ping pong spelen met die harde top, onder de microscoop toont ze zichzelf ook nog heel amber. Baekie ziet er een zware aankomen...

 

DE SMAAK is pittig maar het zoete blijft wel bewaard in een ondertoon. Het doet me denken aan rozenwater, dat spul dat je wel eens in een Teehuis voorgeschoteld krijgt. Na een minuutje verdampen wordt de smaak meer en meer kush, zelfs een hasj-smaak met momenten. De nasmaak is lekker notig, al kan dat ook aan het verontreinigingsniveau van mijn verdamper liggen (welke ik bijgevolg heb schoongemaakt)...

 

HET EFFECT komt heel snel heel stevig opzetten. Terwijl Baekie de nasmaak nog niet eens te pakken heeft sleurt de warzone hem al mee op een infernale, verwarrende rit met hoge pieken van totale WTF . Lichtflitsen voor de gesloten ogen en een algeheel verdoofd gevoel. De verwarring blijft. De verdoving ook. Hallo Indica! Hoe verwoordt men het? 'Goed Spul' is denk ik de correcte term. De bank lokt, maar ik hou me sterk!

 

 

"Godgevlammende! Nu weet Ick waerom zy 'Oorloghszone' heet;

Als ghy een koghel in uwen reedt kryght,

of enen mortier op uwer bakkes,

Genen zorgh zuldt ghy hebben,

Want door den warzone voeldeget ghy dat niet!"

- L. Baekelandt on warzone

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D baekie stay strong je gaat het winnen van de bank denk ik.

 

Thanks voor het uitvoeren van deze zware taak, en dan te bedenken dat je nog niet klaar bent.

 

Keep up the good work.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi afgesloten met dat gedicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad nog niet klaar,

ik heb de eer van DJBroertje nog de twee (semi-legendarische) soortjes te verslaan: Uruzghan en Kronocaine of is het cronokaine of godweethoe.

 

Weet dat Baekie hier ook nog eens Green Lee's Mexicaan moet gaan verslaan - je weet het wel, die boom van 1.6 kilo buiten ;)

 

En dan om het af te sluiten heb ik het genoegen Miami's 3 Killing Fields (hallo!) Pheno's te verslaan, in een strijd die voor eens en voor altijd, onder het oog van God hemzelve, zal uitmaken welke pheno nu de BESTE is.

 

 

Wanneer Baekie meer als 0.3 gram ontvangt om te testen gebeurt het wel eens dat 'ie met zijn 47-jarige onderbuur een 'voorbereidend dampje' zet.

 

Mijn 47 jarige onderbuur heeft een 72-jarige vader

 

Over de paarse KF had hy het volgende te zeggen:

 

"Maar alez! Kan dat hier nog ja?

Ik dacht 'ik ga eens een beetje high worden van dat spel (de verdamper NVDR) hier';

nu ligt er een rotsblok in mijne nek!"

 

 

 

 

 

... ik ga diezelfde 72 jarige man trouwens binnen anderhalf uur gaan overvallen met de verdamper en een dikke top herrieschop!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de gedichtjes doen het em :)

topverslagje weer!

 

laat ze een dampje ruiken daar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft er iemand een lifehack

om fotos te belichten

zodat ze duidelijk de trichs tonen en niet oranje zijn (nogtans zijn alle lampen in mijn woonkamer 6500K voor de kamerplanten)

 

ik dank u voor uw pm

 

edit: toch geen edit.

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt met picasa (google) ook wat basis-instellingen aanpassen zoals kleurwarmte, schaduwen. Of de witbalans in je toestel anders instellen naar BV daglicht of zonlicht/

 

blijft altijd een beetje puzzelen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een spiegelreflex camera?

Als je er een hebt kun je daar ook de kleuren veranderen dus warmer of koeler daar is een optie voor.

Dit moet je wel doen voor dat je fotos gaat maken natuurlijk.

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn meerdere methoden om de witbalans in te stellen:

Het beste gaat het met een grijskaart (18% grijs).

Het gaat prima met een wit A4 papier. Een A4tje zal nooit exact wit zijn, maar dat kleine verschil

vindt je later niet meer terug. Of een papieren weggooi zakdoekje over je objectief.

En het gaat iets minder met een Expodisc, want de Expodisc is er in twee kleuren: normaal en

warm. Welke is nu wit. En je moet een maat hebben die precies op je objectief past. Dat

betekend veelal dat je er meerdere nodig hebt. http://www.expoimaging.net

Dan is er ook nog de CBL-lens. Ook hiermee krijg je vrijwel altijd een beter resultaat dan als je

de camera op de auto-witbalans laat staan. http://www.cbllens.nl Zelf vind ik dit ding

heftig aan de prijs.

En dan is er de JJC White Balance Lenscap.

http://photojojo.com/store/awesomeness/white-balance-lens-cap/

De PJJ wordt geleverd met 2 kleuren: “Each White Balance Lens Cap comes with both a neutral

and a warm color dome.” En opnieuw m’n vraag, welke is wit.

Werk je nu met zo’n witte-lens-dop, dan neem je een opname van de lichtbron en niet van het

onderwerp dat je wilt fotograferen.

Een grijskaart zet je in de te fotograferen situatie, en die haal je dan even weg voor de echte opname.

Een wit vel papier houdt ik even formaatvullend voor het objectief met de camera richting het

onderwerp.

Als je een witbalans meting doet, kun je deze steeds gebruiken totdat de situatie veranderd. Werk je

binnen met bewolkt weer, dan wordt het licht anders als de zon even door de wolken komt. Doe je ‘s

morgens een meting dan kun je die ‘s middags niet meer gebruiken.

Je maakt een opname van dat witte A4tje middels de mogelijkheden van de WB knop op je camera.

Soms is die knop er niet, dan zit de WB knop ergens in een menu. Pak zelf de gebruiksaanwijzing van

je camera er bij en kijk aldaar.

D40 via opname menu, pagina 70 en 71;

D60 via opname menu, pagina105 en 106;

D80 via WB knop, pagina 58;

D90 via WB knop, pagina 100;

D200 via WB knop, pagina 39 en 40;

D300 via WB knop, pagina 136;

D700 via WB knop, pagina 148;

D7000 via WB knop, pagina 123;

D3 via WB knop, pagina 154 en 155

 

 

bron voor verdere informatie http://www.hansbraakhuis.nl/Veelgestelde-Nikon-vragen.pdf ik weet niet of jouw camera hier ook in voorkomt maar vast interessant om te lezen als je zin hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ende Baekelandt ende zynen bende

werden door het Volck minder waargenomen

ende het Volck vroeg zich af

of Baekelandt was gevanghen ghenomen:

 

"Achnee!" sprack toen Baekelandt,

"wat jullie merken, is den afwezigheid van den Baekelandt,

omdat ick moet werken!

Inden Week slaape ick slechts 5 tot 4 uren,

ende dat komt aen als een hamer,

Dus inde Weekend breng Ick tot wel 15 uren door,

tussen de muren van mynen Slaapkamer,

Maer werken, dat moet eenmaal, dus dat zijn geen rampen,

enckel moet Ick toegheven dat het nu veel langer duurt,

dat verslaeghen van Verdampen!"

- Jaques Dubois, 'Baekelandt et l'enfer Flamande', 1814, (Vertaald uit het frans)

 

Miami's Battle of the Killingfiels

 

3 Pheno's, in volgorde van verdamping geplaatst

0.3 gram per damp

 

#1: PAARSE KF

 

 

gallery_33521_16462_1498299.jpg

gallery_33521_16462_795085.jpg

gallery_33521_16462_1585945.jpg

 

 

UITZICHT: Fucking Purple! Ik heb al het genoegen gehad een paar paarse phenos te testen, maar deze KF was wel het donkerste paars die hier ooit in de verdamper is gegaan. Ook wordt het heel snel duidelijk dat deze paarse soort eigenlijk een witte soort is; de hoeveelheid trichomes die eraf kwamen na het grinden was geweldig. Ik ken andere soorten waarvan je een gram of 3 moet grinden om zo'n laag trichs te krijgen, en hier was het met 0.3 gram al feest!

 

GEUR: Deze sectie moet ik beginnen met een opmerking die voor alle drie de pheno's van toepassing is: De geur is niet al te sterk en uitgesproken duidelijk. Dit komt omdat de wiet in mijn bezit is gekomen toen 'ie net droog was, en die hier vervolgens 2 maand in gripzakjes in een houten kist heeft liggen rusten. Ik had het rookwaar beter in glas gestoken... Goed. Het zij zo. Wat ruiken we dan wel? wel...

De paarse KF ruikt fruitiger als dat 'ie kruidig ruikt. Er zit iets zoet in maar wel omringd door een zuurte. Een zoet zure fruitsoort dus. Ik krijg hints van wat het kan zijn maar kan er geen duidelijke term op plakken...

 

DE SMAAK: Al bij de eerste inhalatie krijg ik een smaak die contradictorisch is met wat ik geroken heb. Vreemd, de verdamper is schoon. Ik krijg een zeer kruidige, bijna hasj-achtige smaak binnen. Een heel klein beetje een aardige toets ook. Voor een wietje die me zo weinig vertelde met haar geur heb ik toch plots een hele hazy smaak te pakken, een smaak die zelfs licht begint te prikken op je tong. En plots proef ik het! Het fruit is daadwerkelijk aanwezig, maar het is omhuld in krachtigere geuren. Het is als een pasgeborene gewikkeld in linnen met teveel wasverzachter: "Je ruikt door het robijntje het vagijntje niet meer...". Welke vagijnsmaak zit ingewikkeld in het robijntje? Het is een bijna rijpe doch nog steeds zure appel. Dat was ook de geur die me eerder hints gaf, maar die ik niet kon definiëren...

 

 

 

gallery_33521_16462_60202.png

met trotse sponsoring uiteraard

 

 

HET EFFECT: (héhéhé...). Kijk. Wanneer ik versla schrijf ik alles op noteblocks. Als er op het einde van de rit op die noteblock zinnen staan als "ik voel mij vederlicht maar baksteen", "FisiekK!" (sic) en "Vogel ben ik!", dan weet je al dat het goed was. Wat kan ik zeggen? Deze paarse KF had een high die een aanloop nam maar de scheidsrechter floot een valse start waardoor je niets hebt als een zware stoned. Met de nadruk op zwaar. en stoned. en zwaar. Het was de 72-jarige vader van mijn onderbuur die de term 'rostblok in mynen neck' opperde en die jongeman zat er niet naast!

Maar halverwege de rit heeft de high zijn beklag gedaan bij de scheidsrechter. Die keurt nu goed dat de high ook aan de race mag beginnen, wat de high direct doet. Ze haalt het onderste uit de kan en kan nog voor een abstract denkertje of twee zorgen, maar dan is de race besloten. Het rotsblok is de overduidelijke winnaar.

 

 

 

De Bakstenen Vogelt neemt haar vlucht, spreidt haar vleugels en schijt op de nuchterheid.

En daar kan noch Robijn noch Vagijn iets aan veranderen!

 

 

 

 

#2: ROZE KF

gallery_33521_16462_418117.jpg

gallery_33521_16462_632504.jpg

 

 

HET UITERLIJK: Het is een compact wietje (alle 3 trouwens) maar wat ik vooral mooi vind is haar kleur. Het is een balans tussen groen en paars. Heel mooi en verfijnd. De trichs zijn helder onder de mic en ik zie al snel dat het een minder witte soort is als de paarse pheno.

 

DE GEUR: Dezelfde opmerking als bij de paarse is hier van toepassing. Desondanks dat ruikt ze wel sterker als de paarse. Ze ruikt ook heel hazy, met wat aarde in en zelfs een hint van petrol, al moet je hem echt gaan zoeken (lees half inbeelden). Het lijkt wel een heel verre achterneef van een achterneef van een nonkel van de buurman van een amneesje :)

 

DE SMAAK is ook verschillende van de paarse. Hier is het niet fruitig maar kruidig, hazey, en die aarde-hints van de geur blijven aanwezig. Let wel, kruidig betekent niet 'zwaarder' in mijn boekje. Heel het pallet geeft iets fris, iets licht en zomers. Nu geen geprik op je tong van die zure appel (of was het een vagijntje?) maar eerder een 'warme smaak'. Ik krijg illusies van vanille. Illusion skill. Assign perks...

 

gallery_33521_16462_6363.jpg

 

 

HET EFFECT: Ik krijg een directe, snelle high. Mijn verdamper staat op de salontafel en ik kijk wat tv. Het is een zeer zachte damp die van deze roze KF afkomt, een dampje waar je focus van verbetert. Ik damp en damp maar de televisie kan me niet boeien. Ik voel de stoned opkomen op het einde van de damp en besluit om me maar naar de computer te verplaatsen nu ik nog kan (je weet maar nooit!). Er is een lekkere nasmaak, de alombekende geroosterde noten van het verdampen zijn er natuurlijk, maar er is ook iets zoet. Net als die gekarameliseerde nootjes rond kerstmis. Carameliseert vanille? Wat maakt het ook uit.

De high duurde lang, de lichte stoned ook. Licht in vergelijking met het paarse rotsblok, uiteraard...

 

2 uur later ben ik nog high. Lvl 53 Khajit met 2x legendary Pickpocket skill (nu 97)!

 

 

 

 

 

#3: GROENE KF

 

gallery_33521_16462_1446140.jpg

gallery_33521_16462_1350665.jpg

 

UITZICHT: Groen. Saai he? Wel weer een iets wittere soort, staat boven de roze maar onder de paarse. Ook deze is weer mooi compact en de trichs hier getuigen weer van een mooi oogstmoment.

 

GEUR: De groene KF ruikt in vergelijking het minst. Ik ruik kruidige toetsen maar nogmaals, ik ruik amper iets. Ook heb ik nu een verstopte neus. Het was een lange dag op het werk... politie, parket, agressie, diefstal, geweld... Baekie was blij dat 'ie thuis was!

 

SMAAK: Ook hier het minst uitgesproken van de drie, alhoewel ik moet vermelden dat reukvermogen ook het smaakvermogen mee bepaalt. Ik kan er toch iets uit oppikken dat op Kush lijkt, en een semi-zoet walmpje is er ook, maar het is te onduidelijk om te zeggen wat het inhoudt.

 

Als ik op mijn noteblock kijk en ik zie hoe weinig ik kan opmerken over deze groene pheno word ik nog droever

mijn hele dag is stront ende zeik

nors en geirriteerd lig ik voor de televisie...

 

HET EFFECT: Ik hang aan de verdamper en voel initiëel niets buiten vermoeidheid. Het verbaast me niet op zo'n sombere dag. Eigenlijk maakt het de miserie alleen maar compleet, een wietje dat niet werkt... Baekie is nors, Baekie is boos, Baekie is moe en fuk joe toe!

 

MAAR DAN PLOTS

 

De high komt geniepig opzetten, de klootzak. Baekie HAAT het als hij moet wachten. Norse vloek en een godverdomme!

 

De high is er. Minder nors. "Het werd tijd, maar alez". Baekie kalmeert.

 

De groene KF besluit dat mijn luchtwegen en neus wat verlichting kunnen gebruiken en ziedaar. Plots kan ik ademen én aan een normaal volume! Baekie wordt blij. Dat is een meevaller.

 

Een warme nasmaak in de keel en een melodie in het hoofd. Een melodie die van mineur naar majeur is gegaan. Gedaan met de somberheid. Ik voel me plots heel prettig met een goede focushigh. Een constante focushigh. Ik ben wel het minimaal vereiste stoned, maar ik word geactiveerd. Dat "ik voel me héél prettig"-stukje heb ik drie keer opgeschreven op de noteblock. Fysiek ben ik verlicht en gerevitaliseerd! Mijn vermoeide brein heeft plots focus en motivatie. Gaan we dansen? Ja verdomme! PRET EN JOLIJT VOOR IEDEREEN! De groene KF maakt mijn dag goed en aangezien ik een mens ben die vatbaar is voor dipjes en full blown depressies kan ik niet anders als concluderen dat VOOR MIJ deze pheno een medicinale, antidepressieve werking heeft. En het hield lang aan!

 

 

 

DE HAMVRAAG: WIE HEEFT GEWONNEN?

 

Een winnaar bepaalt zichzelf niet, de jury doet dat. Maar op welke criteria moet ik gaan bepalen, wanneer deze 3 pheno's zo enorm verschillende waren? Het is te zeggen: De paarse en de groene zijn een wereld van verschil, en de roze is een combinatie van de twee. In dat opzicht is de roze voor sommige de minst goede soort, want ze heeft enkel aspecten van de 2 'potentere' soorten, en voor anderen zou dan de roze plant de winnaar zijn omdat ze meer gebalanceerd is als de twee uitersten.

 

Voor mij persoonlijk...

 

Ik heb heeeel hard genoten van de antideprimerende werking van de GROENE KF,

Maar,

Dat gezegd zijnde,

Een lachkick en een opppeppertje zijn fijn, maar een Bakstenen Rotsblok met vleugels en een Robijnvagijn, dat is me toch wel het een en het ander!

 

Dus mijn absolute nummer 1:

gallery_33521_16462_795085.jpg

 

Al zijn ze alledrie winnaars! :vape: :vape: :vape:

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een heerlijk verslagje weer beakie!

 

Blijf ze dampen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...