Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baekelandt

Baekelandt's Rookverslagen

Recommended Posts

er zitten 2 feno's in die roze lijken, maar 1 van de 2 is de ''echte'' roze als je het mij vraagt, super compact max 9 weken bloei en het meest fruitige aardbeien smakende wietje dat ik ooit gerookt heb..

wat jij beschrijft klinkt mij meer in de oren als de feno met de paarse plekken, ze is eigenlijk groen maar heeft op elke vierkante cm een paar paarse plekjes...

 

vind je verslagen weer super :jump: maar wou toch ff zeggen dat ik het niet met je benaming van de roze feno eens was haha :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie woorden Baekie :hug:

 

3.0, er zaten niet voor niks 4 topjes in het zakje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

URUZGANI

Grower: DJBroertje

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/563785-uru/]gallery_33521_16462_1546664.jpg[/url]

http://www.wietforum.nl/gallery/image/563788-uru1/]gallery_33521_16462_356052.jpg[/url]

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/563786-uruu/]gallery_33521_16462_686821.jpg[/url]

http://www.wietforum.nl/gallery/image/563787-uruu2/]gallery_33521_16462_515270.jpg[/url]

 

 

UITERLIJK: URU is een uniekje, dat zie je zo. Ze is overwegend bruin in kleur en heeft lange slanke toppen. Je ziet al heel snel dat we hier de exotische kant opgaan...

 

DE GEUR is hemels, of moet ik zeggen 'kerkelijk'? Ik ruik het kerkje van de zuster redemptionisten in Brugge. URU ruikt naar wierook, naar kaarsvet, naar rozenwater... ze ruikt godverdomme naar een kerk! Zeer aangename, kruidige en unieke geur als je van dat soort dingen houdt. Met zeer subtiele zoete ondertonen. Deze komt op mijn to do lijst!

 

URUZGANI (of is het uruzghan/uruzgan/uruzghani?) haar damp ruikt f*cking lekker! Wat je ruikt proef je en dat geeft een zoete, kruidige volle smaak. Een heel breed palet van bovenbeschreven geuren met nog verborgen delicatessen zoals een bloeiende muntplant . Het geheel is pittig, het is warm, het is zwoel, het smaakt naar de tuin van het klooster in Augustus. Of een bos met een openluchtkerk waar de heren priesters evenveel interesse hebben in een goede wierrookdamp als dat ze interesse hebben in koorknapen!

 

HET EFFECT laat niet op zich wachten. (In grove contradictie met mijn rookverslagen soms nvdr). Je krijgt al snel te maken met een combinatie van fysieke buzz en mentale verwardheid. Je bent niet té verward, je bent niet té stoned, een delicate balans in een wietje die hier alvast goed tot haar recht komt. Wanneer je je zware nek voelt vraag je je af of ze dit nog kan behouden, of dat we bankplakkelandt gaan worden... Wel, URUZGANI houdt voet bij stuk en al draait het fysieke op een zwak pitje, het mentale is geactiveerd en gemotiveerd. Ik wil dingen doen! Maar wat kan je doen met een zware nek en idem ogen? Wat, waar, waarmee, waarom?

 

Daar plack ick dan,

op den bankstee.

Maer, plack ik echt?

Wat is echt? Wie defineert?

Als ick niets doe buiten denken,

doe ik dan nog steeds niets?

 

Een goede balans, een hele mellow soort, beide fysiek en mentaal een leuke ervaring, Baekie gaat eens Uruzgani zaden moeten zoeken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mexican Haze

Grower: Green Lee

 

gallery_33521_16462_1943014.jpg

gallery_33521_16462_663756.jpg

Elke zomer heb je wel ergens een halve gare Hollander die denkt “Nou, laat ik me effe een boompje kweken, asjemenou.”. De zomer van 2013 was niet anders. Hier was het dat Green Lee één plant kweekte, buiten, die zomaar 1,613 gram opbracht. 1 plant. 1,6 kilo. Onder de microscoop zie ik veel amber, dus ze was goed rijp! Dat is een applaus waard.

 

DE GEUR: De plant had wat sativa trekken en dat ruik je; je krijgt een kruidige geur met zeer zoete tonen, toch ruikt het niet naar snoepjes. Eerder een berry waar men Axe final edition heeft op gespoten. Een aangename, geparfumeerde geur met hints van vanilla en besjes.

 

DE SMAAK is fris en pittig. Met de nadruk op pittig. Mijn ogen wateren en het prikt overal aangenaam, moet er zelfs eens van niezen. Extra peper op de Mexicaan. Een kruidig haze dampje met vanille hints, het geheel is minder zoet als dat het ruikt.

 

HET EFFECT komt heel snel opzetten. Een goede, vlugge high die met mijn gedachten begint te spelen. Het is een actief denkertje en dat kan soms tegenvallen dus ik zoek afleiding in muziek. Dat vind de mexicaan best fijn – ik krijg een energieboost en ben verbonden met de emoties in de muziek. Eerder high als stoned, de stoned is er wel op dit moment maar de high is dominant. Nochthans is heel mijn gezicht verdoofd.

Het effect houdt lang aan en op het hoogtepunt is het zelfs psychoactief – heel even meen ik dat er damp uit mijn oren komt, letterlijk dan. Het geheel is intens en wat verdwazend, maar het is en blijft een feel good wietje, activerend oppeppend en verdovend tegelijk.

 

Deze psychoactieve mexicaan is heel cerebraal met toch een fysieke verdoving. Deze plant was in haar uiterlijk indrukwekkend genoeg, haar uitwerking is een minstens even sterk staaltje kweken. Onze 'groene' lee heeft zijn naam niet gestolen!

 

gallery_34809_15248_108895.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Uru toch he, ach de to grow list wordt er niet korter op.

 

En kijk eens GreenLee wat een review je krijgt.

 

Die Baekie heb het erg druk dus, alle op zen tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een fraaie woorden weer voor de dichter des wietforums. dank je wel. Glad to have you back.

 

Ik hoop wel voor je dat er zaad van te vinden is. Ach misschien komt er wat op de ruilmarkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag van die URU!

Na het luiden van de klokken, bengelen de monniken van het klooster nog uren na, aan de koorden van het carillion!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beakie

woow thanx gozer wat een mooi verslag :D:D

deze halve gare hollander heb je heel blij gemaakt met je verslag

ben blij dat ik me naar waardig ben hehe

er is nog genoeg mexican over als je nog een topje zou willen dan moet je het zeggen :D

dit jaar geen buiten verslag van mij

ik ga naar binnen toe

over 2maandjes kan je me 60 amnesia gaan volgen daar krijg je natuurlijk ook wat van

 

//Geen Lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beakie bedankt!, :punk: :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het was een genoegen! :likken:

er komt nog eentje aan trouwens,

Blue Tops

moet wel nog ff curen

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag bedankt voor het delen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben diep onder de indruk van dit taalkundig fenomeen

 

Er zijn vele wietsoorten, van Heer Baekelandt slechts één

 

Verstand van smaken - het lijken wel wijntjes

 

Test hij hier wietjes - en niet van de kleintjes

 

Ik ben dus geen grote, en zit nog wat te kloten

 

Doch blijf het proberen, met dames, nooit met heren

 

Volgt hier een nederige vraag

 

Van een nog-geen-zestig-postings-blaag

 

Om over, pak 'm beet, zes semanen

 

De Baek tot een SugarPunch testje te kunnen manen?????

 

Sannies Way dus U hoeft niet bang te zijn

 

Voor Phoshor, Benzeen of Terpentijn

 

Daarnaast heb ik mij laten vertellen:

 

Met deze Punch krijgt U heel wat te stellen

 

Of dat zo is, wel, het is nog even wachten

 

En u heeft het druk - maakt ook korte nachten

 

Maar ik, hondsbrutaal, zit nergens mee;

 

Stuur U als het klaar is een Peebee. Hatsekidee.

 

Hoogachtend,

 

 

Vinnividivici

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waauw baekie,

 

Wat een mooie verslagen

dit topic heeft mij veel te lang bezig gehouden

maar wat een genot om te lezen :D

 

Dank daar voor!

 

Supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinnividivici, je had je moeten laten vaccineren voor je hier kwam; je hebt nu dezelfde ziekte als Ick. ;)

ik heb nog veel testertjes te doen maar wie weet? Baekie vandaag is niet Baekie morgen!

 

en supertramp, geen dank, het genoegen is aan mij :vape:

 

 

 

 

 

ROOKVERSLAG:

BLUE TOPS

 

Grower: Green and Greener

Originele Breeder: The Quick One

Cross: ik denk Top44xBlueBerry maar sla me dood... ;)

 

gallery_33521_16462_332236.jpg

 

gallery_33521_16462_2157555.jpg

 

gallery_33521_16462_1251263.jpg

 

gallery_33521_16462_1283054.jpg

 

Ik heb deze Blue Tops bijna 2 en 1/2 maand laten curen hier

 

UITZICHT: DezeBlue Tops is een lichtgroene, zeer witte soort met roze tinten op sommige takjes en calyxen. De trichomen productie op mijn testertje was van een zeer hoge kwaliteit, ik denk dat ik nog een volle joint kan rollen met de skuff die gewoon van de topjes gecured is; zeer potent en in mijn mening op enkel die criteria een goede keuze voor een hashplant.

Onder de microscoop werd duidelijk dat hier sprake is van een zeer mooi oogstmoment want de trichs zijn zeer uniform 50/50. Wou dat ik dat op foto kon krijgen want het is een plaatje.

 

Het lijkt me nu dat de hintjes roze die (in zeer kleine maten) aanwezig zijn eerder de herfstkleuren van de plant beschrijven dan een gekleurd fenotype, maar ik heb het kweekverslag nooit gevolgd dus ik maak maar een berekende gok.

 

DE GEUR is voornamelijk zoet en krachtig, maar verre van 'te zoet', de wiet heeft hier toch even liggen rijpen. Het zoette snoepje is mooi in balans met een donkere kush geur, met zelfs een hint van zwavel maar die is amper aanwezig: het is net als wanneer je denkt dat je een lijfgeur hebt maar als je de bron gaat uitsnuffelen ruik je hem niet meer, maar toch ben je zeker dat 'ie er is want nu en dan ruik je het gewoon.

Het zoete bevat een bekende doch illustere citrusgeur, net een nieuwe soort pompelmoes ofzo. Ik ruik weinig bessengeur, de top44 is sterker aanwezig.

 

Qua geur dus een lekker soortje met veel commercieel potentieel en niet-afschrikkend voor de roker die niet moet hebben van zoetigheid!

 

DE SMAAK valt met 3 woorden te beschrijven: Niet Uitgesproken Zoet. De damp is zwaar en potent - geen fruitige frisheid maar een warme donkere kush. Ook hier wint de top 44 van de berry, wat leidt tot een aangename en opnieuw commercieel vatbare smaak. Er zijn genoeg indicaties van zoetigheid maar het is alsof een stinkdier er relaties mee heeft gehad en Baekelandt aan de lakens aan het likken is om het parfum van de bes te proeven; zoals je verwacht proef je dan enkel stinkdierenkont.

 

Haal even diep adem en bereid je voor want het sterke effect kent een heel snelle werking. Deze wiet besloop me helemaal niet; alles kwam samen op me af - de high, de stoned, de vermoeidheid... Blue tops triomfeerde op mijn geradbraakte karkas! Als een echte strijder bleef 'ie maar gaan, met lange momenten van geestelijke verwardheid afgewisseld door periodieke opstootjes van motivatie, maar met 15 kilo lood in je nek. Ik WOU veel doen, maar KON weinig.

Alhoewel de wiet sterk begon was het geen 'platte rit'; op het hoogtepunt kleef je even aan je stoel en vergeet je een kwartier het hoe wat waar en waarom van alles - Ik vergat zelfs dat ik deze blue tops aan het verslagen was! Zeer recreatief en bijna hallucinant momentje!

De high ebt sneller weg als de stoned en ik ben toch 2.5 uur tevreden geweest voor ik een tweede testertje in de damper deed.

 

En alhoewel ik wist waar ik aan begon, besloot ik toch te gamen...

en die verwarrende high en die vertragende stoned...

Ludovicus viel 221 plaatsen in de ranglijst

 

Ick heb deze zaadjes zelf ook en zal eens dit kweekverslag gaan doornemen, want ik zou die bluetops wel kweken (ik zou alle soorten willen kweken maar dat terzijde). Het is niet de allerkrachtigste wiet die hier al voorbijgekomen is maar zeker geen zwak soortje, en ik meen mij te herinneren dat Sensi Life mij ooit vertelde dat deze plant klaar was op 7 weken.

 

Een mooi gebalanceerde zoet-geurende hybride met zware smaak en idem uitwerking!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ROOKVERSLAG: ROYAL MADRE

Grower: SensiLife

Breeder: Royal Queen Seeds

 

Baekelandt en fotografie gaan al jaren hand in hand...

:innocent:

 

gallery_33521_16462_1150318.jpg

 

gallery_33521_16462_1883456.jpg

 

gallery_33521_16462_835339.jpg

 

gallery_33521_16462_66100.jpg

 

Man ik zuig met foto's maken...

 

Uiterlijk is het een donkergroene soort (ligt het aan mij of gebeurt dat wel vaker met medicinale wietjes?), geen "witte" soort maar wel relatief veel trichomes op al het materiaal, dus in dat opzicht is het wel een witte soort. Trich bevatten niet zoveel amber, niet echt geteld hoeveel % het was.

 

Deze madre ook even laten rijpen hier. Per uitzondering doe ik het verslag achterstevoren, want ik heb eerst de uitwerking getest zonder echt met de smaak en geur bezig te zijn. Dit omdat de plant heel medicinaal aangeschreven staat.

 

Het probleem = Hoofdpijn en misselijkheid

Het doel = Beëindigen van de algehele ongemakken

 

HET EFFECT is belangrijker als ooit tevoor, denk niet dat ik ooit met zo'n scrutiniteit de uitwerking van cannabis heb geëvalueerd...

 

Bijna Direct: De misselijkheid slaat om naar honger. De ariser is nog niet eens warmgetrokken dus we gaan nu niet eten, het gaat wel voorbij. Ik voel me ontspannen en mijn focus verbetert, ik kan mij geleidelijk aan op iets anders concentreren als mijn hoofdpijn.

 

Na een tijdje ben ik zo ontspannen dat ik zelfs moe word. De high is nu verwarrender als eerst, maar evengoed energiek. Het is een bevallige combinatie van uplifting high en body stoned. Toch voel ik mij nog niet zo stoned (al verraadt de druk op mijn oogkassen mijn toekomst...), op dit moment is het een eerder meditatief wietje. Mijn hoofdpijn ebt weg maar is er nog, mijn gemoedstoestand is wél drastisch verbetert.

 

Dampje gedaan en ik ben stoned. Kalm. Stoned. Blij. Stoned. Geen hoofdpijn meer, geen ongemak meer, wel goed stoned. De medicinale eigenschappen zijn mij duidelijk maar het recreatieve aspect van deze Royal Madre is ook eentje om over te schrijven, wat ik bijgevolg ook aan het doen ben.

 

Mijn honger is uiteindelijk niet weggegaan, en ook toen ik de tweede keer teste, deze keer voor smaak, kreeg ik een vreetkick. Goed voor mensen die niet snel honger krijgen of moeilijk honger voelen in ieder geval!

 

 

DE GEUR: Deze Royal Madre heeft opnieuw een zeer eigen geur, iets wat mij opvalt bij RQS. Iemand daar heeft een voorliefde voor zoetere soortjes volgens mij. Madre geeft je een krachtige geur met een pallet waar zowel zoet in zit als kush, het geheel is hazey en een beetje een tegenstelling: Van die lekker zoete snoepjestonen die letterlijk worden doorstreept door donkere strepen muffe aarde. Ik ruik fruit, zowel bessen als citrus, doch de bessen zijn in de meerderheid. Ik bemerk soms vleugjes van aardbei...

Bij tijd en stond denk ik dat een zeep die naar madre zou ruiken mij wel kan bekoren, of mss een tinctuur, zolang die smaakt zoals het ruikt...

 

DE SMAAK is in tegenstelling tot de geur niet zo eigen. Noem het oldskool, noem het nederwiet og... Noem het wat je wil, het feit blijft dat er van het fruitige niet veel over schiet. Herinner je je die donkere muffe aarde die eerder het fruit doorstreepte? Nu doorstreept een fruitig detail de anders overheersende sterke kush smaak. Het zorgt voor momenten die mij aan Big Budda Cheese doen denken. Toch smaakt het niet zo naar cheese.

De verdampingsgeur die blijft hangen is "een kruidige ruft".

 

De Nasmaak komt mij heel bekend voor. En hoe kan het ook anders, ik ben zelfs op dit moment de wiet aan het roken met eenzelfde nasmaakje: de Dance World. Beide planten delen wat genetica denk ik en die je kan proeven in de nasmaak. Of het is toeval.

 

OVERALL is het een fijn gebalanceerd wietje met een heel recreatieve werking en een niet-verzonnen medische uitwerking. Tenzij mijn hoofdpijn psychosomatisch was uiteraard. In dat geval ben ik van mijn psychosomatische hoofdpijn af. Dus zelfs die vlieger gaat niet op!

 

 

 

Royale Moeder is Royaal Medisch! Zegge het voort!

 

-Baekelandt

Edited by Baekelandt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weledele Here Baekelandt

heden zijn wij aanbeland

bij het knippen en het manicuren

dus wordt het tijd, een sample te sturen.

 

Zoals U weet, is het een SP

anderen hadden daar veel problemen mee

bij mij speelde vooral de diversiteit

Negen verschillende - maar geen moment spijt

 

Want gelukkig zit daar ook een paarse bij

en daarvan worden wij bepaald blij

Niet alleen de werking maar ook de smaak

Na twee stuks volgt een bezoek van Klaas Vaak

 

Hou het bij één en je wordt creatief

dus neem deze rijmelarij-van-likmevessie voor lief

Het is nu nog vers, dus wat scherp in de strot

Maar U gaat dit kuren - de weckpot twee maanden op slot

 

Er is dus bepaald geen haast met het rookverslag

Ik ga nergens heen, wacht rustig af, want ach...

Het moet eerst nog maar eens bij U geraken

Kunnen wij daaromtrent een afspraak maken?

 

Hoogachtend,

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karamelleversjes Citroenpersjes ;)

 

je hebt PB (of zal pb hebben)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik je fotograaf zijn Baekelandt haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...