Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sex' n Combi

Voeding geven, elke waterbeurt of 1/week

Recommended Posts

Hey,

 

Ik vroeg me af wat een goede manier van werken was met de organic kit van sannie.

 

Heb al eerder met bac, schimmeltjes en bacto gewerk, maar nooit allen tesamen met de buffertabs en perfect start.

 

Heb gold-label light mix, 25L/pot, northern lights van sensi seeds.

 

Ga ze nu eerst voorgroeiren in 6L potten en daarna verpotten met nog wat extra guanokalong, perfect start en schimmeltjes in het plant gat.

 

Ik zou ze eerst een kleine maand laten groeien in de 6L potten.

 

Eenmaal ze enkele weken in bloei zijn, zou ik volgens dat schema moeten beginnen met bac bloei, maar geef ik dan elke waterbeurt een beerje voeding of 1 * in de week? Mijn gedacht zegt 1*week, maar wou het nog even navragen om zeker te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ongeveer 2 keer in de week BAC voeding, en meestal ook niet de maximale hoeveelheid. beetje afhankelijk van hoe de planten reageren.

Ik gebruik custom light mix en bacto's en tabs, geen perfect start. Ook soms gebruik ik bio PK booster en bloeistimulator. Maar weet nog steeds niet of dat wat toevoegt, ik merk er in elk geval niet zo veel van, maar dat komt ook omdat ik altijd wat anders zet en niets kan vergelijken.

 

gaat dan erg goed hier,

 

Misschien dat ze ook wat groeivoeding kunnen gebruiken met een maand voorgroeien, De tabs zijn niet onuitputtelijk.

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water, voeding, water kijken wat ze doen (plantjes lezen) en dan beslissen weer voeding of alleen maar water.

Dit pas nadat buffertabs werk hebben gedaan.

 

Daarmee kom je dus op max 2x id week water geven.

 

Ik ga elke dag water en ook elke keer BAC mee toen ik nog 'sannies way' deed maar dan niet elke keer de bloeivoeding en de pkbooster, wisselde deze af en hield met de biopk 0.5ml minder als de max aan indien bloeivoeding, ze samen geven gaf vaak eeen niet gewenst resultaat (sterk spul die bio bac combi's).

 

Ohja.. let heel erg goed op je watergeven, proberen te nat-droogtrekken ten alle tijden te voorkomen, gaat je bodemleven raar van doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ongeveer 2 keer in de week BAC voeding, en meestal ook niet de maximale hoeveelheid. beetje afhankelijk van hoe de planten reageren.

Ik gebruik custom light mix en bacto's en tabs, geen perfect start. Ook soms gebruik ik bio PK booster en bloeistimulator. Maar weet nog steeds niet of dat wat toevoegt, ik merk er in elk geval niet zo veel van, maar dat komt ook omdat ik altijd wat anders zet en niets kan vergelijken.

 

gaat dan erg goed hier,

 

Misschien dat ze ook wat groeivoeding kunnen gebruiken met een maand voorgroeien, De tabs zijn niet onuitputtelijk.

Grtz,

Dj.

 

Groeivoeding heb ik niet, heb nu 1 tab in 4 gebroken en in elke hoek van de 6L pot een stukje gestoken.

 

Of ik moet ze iets vroeger naar de 25L pot verhuizen, hoe lang zouden ze het goed hebben in die 6L?

 

Water, voeding, water kijken wat ze doen (plantjes lezen) en dan beslissen weer voeding of alleen maar water.

Dit pas nadat buffertabs werk hebben gedaan.

 

Daarmee kom je dus op max 2x id week water geven.

 

Ik ga elke dag water en ook elke keer BAC mee toen ik nog 'sannies way' deed maar dan niet elke keer de bloeivoeding en de pkbooster, wisselde deze af en hield met de biopk 0.5ml minder als de max aan indien bloeivoeding, ze samen geven gaf vaak eeen niet gewenst resultaat (sterk spul die bio bac combi's).

 

Ohja.. let heel erg goed op je watergeven, proberen te nat-droogtrekken ten alle tijden te voorkomen, gaat je bodemleven raar van doen ;)

 

ik had ook al gelezen dat het niet goed is om de aarde te droog te laten worden...

 

je bedoelt zeker maximum 2 keer in de week voeding geven?

 

water geven doe ik meestal om de 1 a 2 dagen...

 

toen je elke dag voeding in je water deed, wat waren de verhoudingen dan? ik neem aan dat je dan maar een minimale hoeveelheid meegeeft?

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoger dan 2.5ml ben ik nooit gegaan, gaf ik dat samen met de biopk in gelijke ratio, alles geel :jump:

Opbouwen, beginnen met 1ml en letten op de puntjes en daarna opbouwen maar heel langzaam aan.

 

Met water, voeding, water zit je al op halve week, geef je om de 2dgn /2 :yummy:

 

Dat elke dag was inderdaad iets van 1.25ml van beide om de dag en goed op blijven letten, kan eigenlijk alleen met kleinere potjes die je elke keer beetje draint, anders teveel ophoping (met bio voedt je vooruit).

 

Ik ben op steeds kleinere potten aan het kweken sinds een tijdje, makkelijker sturen ipv met een grote pot (buffer) waar eenmaal mis je met gebakken peren zit :whistle:

 

Goed dat je dat van water hebt opgepikt, doet velen de das om en dan krijgt iets anders de schuld, wel makkelijk te herkennen als het gebeurt, herstellen is een 2e..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn je potten dan niet steeds kletsnat als je met een drain werkt op aarde?

 

Werkte je dan met cocos?

 

Dacht ooit gelezen te hebben dat je dit ook met de aarde van gold label kon doen, dat is drain to waste als ik het goed heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeivoeding heb ik niet, heb nu 1 tab in 4 gebroken en in elke hoek van de 6L pot een stukje gestoken.

 

Of ik moet ze iets vroeger naar de 25L pot verhuizen, hoe lang zouden ze het goed hebben in die 6L?

 

Voor zover ik het heb onthouden/begrepen is na een week of 6 of 7 de tab uitgewerkt, maar zal wel nog wat bufferen. Maar als je ze gebroken hebt zal dat in mijn beleving veel korter zijn.

 

Ik zou ze zelf na 2 weken in de definitieve potten zetten met 3 (of 4) tabs erbij en dan de resterende 2 weken wortels laten groeien. Dan kom je denk ik ongeveer op de bedoelde cyclus van de tabs, en heb je ook geen groeivoeding nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben op steeds kleinere potten aan het kweken sinds een tijdje, makkelijker sturen ipv met een grote pot (buffer) waar eenmaal mis je met gebakken peren zit :whistle:

 

Max is hier 6.5ltr plastic en laatste rondje was met iets van 3ltr potjes

 

s5 ergens week 6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sex'n combi,

 

Ik gebruik de Bac Bio lijn nu een jaar of 2, gewoon omdat je wiet er beter, zeg maar zoeter van smaakt, en de soortjes beter tot zijn recht komen (wel altijd de laatse 10 dagen op alleen onafgezuurd kraantjeswater).

Ik gebruik 7.5 liter potten, per pot de light-mix aarde (met perliet) vermengen met 16 gram perfect start, 5 gram schimmels, 1 buffertab en inwateren met bacto, paar dagen laten fermenteren, Je kleine zaailingen/stekken overpotten, en een klein beetje wortelstimulator meegeven, niet teveel, je dames hebben nog niet veel nodig. Na een paar dagen geef je groeivoeding 0.5ml/liter bij, om de dag t/m 1e week bloei, dan gebruik je ongeveer 2ml/liter. in de 2e week bloei ga je bloeivoeding meegeven, (nu wel stoppen met groei en wortelstimulator) beginnen met 1ml/liter om de dag. in de 3e week beginnen met de pk booster 1ml/liter, als je de booster uitgebouwd hebt naar 2ml/liter, de gewone bloeivoeding terugbrengen naar 1ml/liter. In de 5e t/m 8e week bloei mag je gerust 3ml/liter gebruiken, daarna afbouwen en laatste week kraantjeswater.

 

Vergeet natuurlijk niet om de 10 a 14 dagen bacto (medicijn) te geven 1 gram bij je water gooien, en goed oplossen.

 

Het heeft bij mij geresulteerd in prachtige gezonde groene planten, met mooie afrijpende harde toppen bedekt met een laag hars!

Maar de gouden regel blijft natuurlijk: Lees je planten, iedere soort is weer anders, de plant bepaalt en laat zien of ze het naar de zin heeft of niet!!

 

Succes!

 

El oro verde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik 7.5 liter potten, per pot de light-mix aarde (met perliet) vermengen met 16 gram perfect start, 5 gram schimmels, 1 buffertab en inwateren met bacto, paar dagen laten fermenteren, Je kleine zaailingen/stekken overpotten, en een klein beetje wortelstimulator meegeven, niet teveel, je dames hebben nog niet veel nodig. Na een paar dagen geef je groeivoeding 0.5ml/liter bij, om de dag t/m 1e week bloei, dan gebruik je ongeveer 2ml/liter.

 

in de 3e week beginnen met de pk booster 1ml/liter, als je de booster uitgebouwd hebt naar 2ml/liter, de gewone bloeivoeding terugbrengen naar 1ml/liter. In de 5e t/m 8e week bloei mag je gerust 3ml/liter gebruiken, daarna afbouwen en laatste week kraantjeswater.

 

Kleintjes al groeivoeding?

PK zodanig opbouwen dat je amper basisvoeding geeft?

Je ben een dikke dief van je eigen portomonee (bio PK prijs in achterhoofd) en je hebt mazzel dat er in de bioPK ook nog wat N ed zit anders was je dik het haasje.

 

Draai het eens om.. 3ml bloei en maar 1ml bioPK, weet je niet wat je overkomt ;)

Kan voor jouw prima werken maar 3ml bioPK gaat hier echt alles op tilt, max is hier ooit geweest 2.5 bloei en 2.5 biopk en die planten konden echt vreten, tegenwoordig kom ik niet hoger dan 1.5ml van beide en dit dekt de lading meer dan ruimschoots, meer geven mag wel maar merk je niet veel van, weet je pas als je minder gaat geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lostchild,

 

Sorry voor de late reactie, maar ik geef de voeding volgens het schema en wat op de flessen staat, dames zien er altijd prachtig uit, mooie groene glimmende bladeren, en heerlijke afrijpende potente toppen, alleen de opbrengst valt eigenlijk altijd tegen.....is teveel voeding, of misschien te kleine potten (7.5 liter) daarvan de reden??? maar de planten geven zelf wel aan als ze teveel of te weinig krijgen lijkt mij.

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

7,5 is heel erg klein, moeilijker om mee te werken dan een 11 of 18L pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben op steeds kleinere potten aan het kweken sinds een tijdje, makkelijker sturen ipv met een grote pot (buffer) waar eenmaal mis je met gebakken peren zit :whistle:

 

Max is hier 6.5ltr plastic en laatste rondje was met iets van 3ltr potjes

 

Mooie toppen heb je daar… :yummy:

 

Hey Sex'n combi,

 

Ik gebruik de Bac Bio lijn nu een jaar of 2, gewoon omdat je wiet er beter, zeg maar zoeter van smaakt, en de soortjes beter tot zijn recht komen (wel altijd de laatse 10 dagen op alleen onafgezuurd kraantjeswater).

Ik gebruik 7.5 liter potten, per pot de light-mix aarde (met perliet) vermengen met 16 gram perfect start, 5 gram schimmels, 1 buffertab en inwateren met bacto, paar dagen laten fermenteren, Je kleine zaailingen/stekken overpotten, en een klein beetje wortelstimulator meegeven, niet teveel, je dames hebben nog niet veel nodig. Na een paar dagen geef je groeivoeding 0.5ml/liter bij, om de dag t/m 1e week bloei, dan gebruik je ongeveer 2ml/liter. in de 2e week bloei ga je bloeivoeding meegeven, (nu wel stoppen met groei en wortelstimulator) beginnen met 1ml/liter om de dag. in de 3e week beginnen met de pk booster 1ml/liter, als je de booster uitgebouwd hebt naar 2ml/liter, de gewone bloeivoeding terugbrengen naar 1ml/liter. In de 5e t/m 8e week bloei mag je gerust 3ml/liter gebruiken, daarna afbouwen en laatste week kraantjeswater.

 

Vergeet natuurlijk niet om de 10 a 14 dagen bacto (medicijn) te geven 1 gram bij je water gooien, en goed oplossen.

 

Het heeft bij mij geresulteerd in prachtige gezonde groene planten, met mooie afrijpende harde toppen bedekt met een laag hars!

Maar de gouden regel blijft natuurlijk: Lees je planten, iedere soort is weer anders, de plant bepaalt en laat zien of ze het naar de zin heeft of niet!!

 

Succes!

 

El oro verde

 

Dank je wel om je ervaringen te delen. Ik ben nu bezig met 25L potten, denk pas te beginnen voeden vanaf week 3 of 4, groeivoeding heb ik niet, maar wel gold label wormenmest en bat guano waar ik een thee kan van zetten, denk deze in te zetten tot ik naar bloeivoeding kan gaan...

 

7,5 is heel erg klein, moeilijker om mee te werken dan een 11 of 18L pot

 

De marge is kleiner om fouten te maken, maar je kan ook wel snel je substraat beïnvloeden door te spoelen enzo, ik heb er toch voor gekozen om de 25L te nemen, omdat ik van mening was dat je best zoveel mogelijk buffer hebt als je bio kweekt met schimmels enzo, dacht da ooit is gelezen te hebben hier op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sex'n Combi, Slim dat je grote potten neemt, dat ga ik ook doen de volgende ronde. Het blijft toch lastig met de voeding, iedereen heeft eigen ervaringen/meningen, hangt altijd van veel factoren af, klimaat is wel het belangrijkste, als dat niet goed is kan je geven wat je wilt, het zal nooit top worden! Het mooie van dit forum is dat er veel ervaren mensen zitten, die soms met goede oplossingen komen, en je verder helpen. Maar dan nog blijft het lastig, simpelweg omdat ze je kweekomstandigheden niet kennen.

 

Growen is soms net topsport! :showoff:

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...