Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mautje

uitkomst tegen spint

Recommended Posts

Guest elmanito

koolzaadolie met zeepsop maar pas op :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zelf niet zo'n voorstander van gif.. zelfs op stekken zie je vaak dat ze een goede achterstand ervan kunnen krijgen.

 

Ik heb nu een spul gemaakt wat ik op rollitup.com heb gelezen. Het betreft super hete pepers (Habanero of Madam Janet), die moet je fijnsnijden en in 0,5L water op laag vuur aan de kook zetten, ze mogen absoluut niet koken want dan kook je de werkzame stoffen eruit. Na 20 minuten zeef je de pepers eruit en met 't water moet je vervolgens je plantjes bespuiten. Habanero wordt vaak ook gebruik bij het maken van pepperspray, dus mondkapje en bril (want dit wil je echt niet in je ogen krijgen) is noodzakelijk. Het is totaal niet schadelijk voor de planten. Hoe werkt het? Spint heeft "huid" op zijn rug die ademt, zijn huid is eigenlijk erg fragiel, de membraan is niet dik genoeg om afweer te produceren tegen sterke stoffen. De "pepperspray" dringt via zijn huid in en doodt hem vrij onmiddellijk.

Na spuiten direct lampen,afzuiger en ventilatoren uitzetten tot alles uitdroogt. Je kan eventueel een uur daarna spuiten met lauw water om de dode spint af te spoelen van de bladeren. Herhalen elke 2-3 dagen voor 2 weken lang = spintvrije planten/ruimte. Je kan het ook spuiten op je substraat om migratie van spint te voorkomen.

 

succes!

Edited by LED_KROKET

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds ik met fem zaad kweek heb ik geen spint meer gehad.

Voorheen behandelde ik mijn stekjes altijd met Plant Vitality Plus, van B.A.C.

Meestal in de tweede week van de groei, als de stekjes zijn aangeslagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken dopen in brimex of dergelijke bij binnenkomst.

 

Daarna indien nodig combineren:

 

Apollo tegen eitjes en vroege stadium.

Floramite alle stadia

Vert evt tegen volwassenen

 

Dan is alles wel kapot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...