Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lord Imotep

10x Blue Cheese in DR120 onder 600W Gavita Pro

Recommended Posts

hey allemaal

 

had gezegd nog een heel fenotype en rookverslag te maken

maar eigenlijk kan dit ook heel kort vermits het verslag zo goed bijgehouden is...

 

de rechtse 3 planten (7,6 en 1) werden als eerst geoogst op 1 maart, dus na 60 dagen (8 weken en 4 dagen 12/12)

 

plant 7 rechts achter was een lekkere plant met compacte toppen waar je eerder stoned als high van wordt

de toppen waren in het begin het indrukwekkendste, maar uiteindelijk was dit niet de grootste opbrenger

wel de compactste toppen van allemaal

gallery_37780_16777_3581428.jpg

gallery_37780_16777_1195526.jpg

 

plant 6 rechts midden was de freak van de hoop, die is dus ook helemaal mislukt met een miezerige 13 gram droge wiet oogst.... MAAAR 1 ding moet wel gezegd worden; je wordt er niet stoned of high van, maar een heerlijk zoet bubblegum/blueberry smaakje, dus zeker wel eens leuk tussendoor.

gallery_37780_16777_350145.jpg

 

plant 1 rechts voor is 1 van de 2 topplanten deze oogst. heerlijk smaakje, cheesachtig met zure lemon/rabarber smaakjes in en je wordt er heerlijk stoned van, een topper! De toppen zagen er in het begin twijfelachtig uit of ze klaar waren, veel haren wilden maar niet wit worden terwijl de calysten (?) al wel helemaal puffy en rijp waren. Extra foto want dit is dus een soort om naar uit te kijken...

gallery_37780_16758_3009703.jpg

gallery_37780_16777_2586350.jpg

 

plant 2 links achter was de volgende om geoogst te worden op 6 maart, dus na 65 dagen, ook dit is een de andere topper van de 2! weer een heerlijk wietje waar je knetterstoned van wordt, weer hetzelfde fenotype waar de calysten dik worden maar nog veel haren wit, en de toppen lijken of er veel blad tussen de toppen zit. Om naar uit te kijken!!

gallery_37780_16789_5123995.jpg

 

de volgende om te knippen was plant 4 midden midden op 16 maart, dus na 75 dagen. Dit was de beste opbrenger en ook zeker geen slecht wietje. Je wordt er wat minder stoned van als van de anderen maar minder cheese en zoeter blueberry, dus nog een mooi compromis als je eerder de blueberry zoekt... deze plant zag er in bloei zeker op het einde het meest impressionant uit....

gallery_37780_16789_260632.jpg

gallery_37780_16789_1491103.jpg

gallery_37780_16789_961118.jpg

gallery_37780_16789_1742493.jpg

gallery_37780_16789_13279.jpg

 

plant 3 midden achter wilde maar heel moeilijk iets verkleuren als indicatie van rijpen, maar begon wel vol met foxtails te komen, dus maar genoodzaakt op water gezet en geoogst. je merkt in de smaak wel haze achtige smaakjes, dit is echt de sativa kant van de zaak, maar je wordt er niet high noch stoned van, dus zeker geen aanrader en heel fluffy toppen... waarschijnlijk ook te wijten aan de te lange tijd gewacht met oogsten, op 24 maart na 84 dagen

gallery_37780_16789_57401.jpg

 

plant 5 en 8 zijn beiden als laatste geoogst op 31 maart, dus na 90 dagen !! uiteraard veel te lang, weet ik ook wel, maar smerige planten hoor.... er was op plant 8 bvb GEEN ENKEL bruin of oranje haar te bespeuren, iets wat ik wel vaker dus gemerkt heb met deze soort.... je moet gewoon op aantal dagen oogsten of met microscoop misschien op zoek gaan naar milky trichomen.... op het zicht zal je het niet te weten komen! Beiden waren dus helemaal kapotgebloeid; veel te zoet en doffe smaak, niet stond noch high...

 

plant 5 midden voor:

gallery_37780_16789_3053135.jpg

gallery_37780_16789_956956.jpg

 

plant 8 midden links:

gallery_37780_16789_84819.jpg

 

SLOTCONCLUSIE:

 

Het was een leuke run, heb weer vanalles bijgeleerd... scrog had nog even door moeten groeien, ben te snel in bloei gegaan, hierdoor had de kweek weinig hoogte en bracht (maar) 346 gram op...

 

Barneys Blue Cheese waren kleine kutzaadjes waarvan er 2 niet uitkwamen, alle anderen moesten door de mens geholpen worden of ze hadden het waarschijnlijk niet gehaald... daarintegen moet wel gezegd worden dat ze mooie kruisingen hebben; de plant smaakt idd naar een combinatie van blueberry en een stevige cheese, dus het doel zit er wel in. Heel veel verschillende fenotypes, waarvan ik dus net duidelijk maakte welke je moet hebben... die 2 planten na goed curen zijn shopwaardig, echt hoge kwaliteit superwiet, dus Barneys genetica zit wel goed

 

De plant groeit klein en bushy, veel trager als verwacht en veel korter qua internodes als verwacht, en dit voor een hybride? dan toch zeer indica hybride.

 

De ideale oogsttijd na omschakeling 12/12 zit tussen 60 en 65 dagen, hier had ik de beste wiet. Die van 75 dagen was ook nog goed, dus dit zal ver de max zijn... LET OP! Er zijn er dus tussen die niet verkleuren!! controleren met de microscoop dus!

 

Niet de ideale wietsoort om dagelijks te roken... steeds cheese valt wel mee maar die blueberry elke keer.... is alsof je joints rolt met van die smaak blunt blaadjes met blueberry smaak, ELKE KEER.... moest ik nu veel soorten al op stock hebben liggen uit vorige kweken, en dit is maar een tussendoortje is het zeker wel een aanrader maar maak het dus niet je enigste wiet zoals ik deed. Bijgevolg kom ik mss nog wel eens terug bij Barneys maar niet onmiddellijk. Ben nu aan vision seeds bezig en qua potentie en envolutie ziet dit er veel beter uit, wat de wiet wordt weet ik nog niet....

 

Dit topic mag na commentaren definitief gesloten worden, waarvoor dank mods

 

Peace, and no more soon for this one :)

 

imo

Edited by Lord Imotep

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow bro ben ff weg geweest. mooi compleet verslag geworden man!!!!

 

echt eentjuh om in te lijsten, aan enthousiasme niks te kort. chapo!!!

 

mooi dat de blue cheese over het algemeen bevalt. jammer van de magere oogst ( je hebt wel wat gruwelijks in handen ).

ikzelf gebruik altijd een microscoopie.... bij echte langbloeiers/sativa komen er ook maar witte haren waar geen eind aan komt.

 

doorgaans constateerde ik met haar dat ze tog binnen 70 dagen klaar is... waar een 4 tal hoofdphenos in voort komen wat redelijk normaal is voor een zaadmerk. je hebt ze er ook bij zitten die hebben 10 zaden met 10 phenos waarvan 3 phenos bruikbaar a la nirvana seeds.

 

inmiddels net verhuisd ff aankijken hoe de huurbaas is. eind van de maand een rondje dna genetics :D

 

geniet van de blauwe bessen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb deze ook al meerdere keren gelezen, vooral omdat ik zelf bezig ben met 4x blue cheese.

 

Super van je om de tips neer te zitten ivm de oogsttijden, en vooral je tip dat deze wit afbloeien. Best een goeie om te weten :)

 

Staat allemaal mooi genoteerd! :tu

 

Grt Djo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...