Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

Lesbian Dream proberen

Recommended Posts

Er stond in die tent:

Sz x NBD

NBD S1

JillybeanxNYCD X NBD,

En MalawiGold x NBD.

 

In die laatste twee kruisingen heeft de kweker ook interessante planten gevonden.

En volgende week hoor ik meer over het eindresultaat.

 

Tot dan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een prachtige toren flat daarzo tussen alle laagbouw!

 

Dat beloofd nog wat die SZ x NBD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

Hallo ,

 

Ik heb dit topic 2 keer doorgelezen , veel geleerd maar toch nog wat onduidelijkheden .

 

Wanneer sproei je voor de eerste keer met LD , als de plant nog geen bloeiverschijnselen toont of juist wel ?

Als je 2 keer sproeit hoeveel dagen tussen de sproeibeurten ?

Wat is de beste verhouding , 1 op 50 , 1 op 100 of 1 op 200 ?

Wanneer op 12/12 , bij de eerste sproeibeurt of de tweede ?

 

Boeiend topic

Jammer dat er geen samenvatting is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeft ook niet.. ''Zei'' hebben er ook veel moeite voor gedaan om het voor elkaar te krijgen en geven enorm veel prijs hier!

Deze informatie is heel wat ! (Dank daar voor heren!)

 

Je mag zelf nog even een samenvatting creëren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje.. net ff snel het topic doorgelezen, maar nog erg onduidelijk over het bestuiven van fem zaad. Heeft iedereen reguliere zaden gekruist en die bestoven of kun je ook femmed van dezelfde soort gebruiken? Of heb je dan meer kans op hermas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een kleine toevoeging.

 

25 December bespoten, en 26 december op 12/12 gezet.

 

gallery_19177_18619_1215094.jpg

 

de eerste keer bespoten 1 op 50 verhouding.

 

daarna op 28 of 29 december nogmaals behandeld met de zelfde oplossing. Deze bewaard in de kweekkamer op ca. 15° en er zat nog geen bezinksel in dus zou nog goed moeten zijn dacht ik.

 

Vandaag duidelijkheid.

 

gallery_19177_18619_114563.jpg

 

gallery_19177_18619_1494953.jpg

 

gallery_19177_18619_1764596.jpg

 

dus in dit geval dus ook nog zuinig in het gebruik, en best kort op elkaar bespoten.

 

Snah,

er is geen echte samenvatting te geven. ieder doet zijn ding ik verwacht wel dat 1 op 50 een goede verhouding is. meer geeft soms wat schade. Ik ben nog niet helemaal uitgetest maar ben er niet echt actief mee bezig nu toevallig weer een keer.

 

Graag gedaan High life, is voor mij ook een soort bibliotheek om het zo maar te noemen.

 

TGM,

ik denk dat je wat meer echt goed moet lezen. er is van alles langsgekomen. Hier op reg zaad en ook op een stek waarvan ik de oorsprong niet weet reg of fem.

En grotere kans op herma's dat lijkt er nu niet op maar wellicht moet het daarvoor met grotere aantallen en vaker geprobeerd worden.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje.. net ff snel het topic doorgelezen, maar nog erg onduidelijk over het bestuiven van fem zaad. Heeft iedereen reguliere zaden gekruist en die bestoven...

 

Er worden geen zaden bestoven, maar vrouwelijke bloemen.

Zaden worden ook niet gekruist,

Planten worden gekruist.

 

of kun je ook femmed van dezelfde soort gebruiken?

 

Cannabis kun je "inkruisen" en "uitkruisen".

De wet van Johan Cruiff geldt ook hier: " Elk voordeel heb zijn nadeel".

 

Of heb je dan meer kans op hermas?

 

Nee.

 

 

En grotere kans op herma's dat lijkt er nu niet op maar wellicht moet het daarvoor met grotere aantallen en vaker geprobeerd worden.

 

Net als bij de mens wordt bij Cannabis het geslacht bepaald door het X- en het Y-chromosoom.

 

Daarnaast heeft de plant het vermogen om in geval van nood van geslacht te veranderen, dat is evolutionair voordelig voor het voorbestaan van de soort. Dat wordt niet door het X- of Y-chromosoom geregeld, maar waarschijnlijk door meerdere allelen die zich op andere chromosomen bevinden.

 

Een echte hermafrodiet (een individu met mannelijke en vrouwelijk bloemen in ongeveer gelijke verhoudingen) is bij Cannabis een zeldzaamheid. Het fenomeen wat we vaker zien is een paar mannelijke bloemetjes in een overwegend vrouwelijke plant, en andersom kom ook voor.

Het is beter om dat de "ïntersex-eigenschap" te noemen.

Het openbaart zich in verschillende vormen.

 

Stress, ouderdom, en ook STS kunnen dat proces in gang zetten.

Vrouwelijke planten die stuifmeel produceren kunnen geen zonen voortbrengen omdat het Y-chromosoom ontbreekt.

 

Cannabis is een ëénjarig en tweehuizig, en dat is een zeldzaamheid bij planten,

Bijna alle ëénjarige planten zijn éénhuizig.

Tweehuizigheid is typisch iets voor meerjarige planten,

zoals Hop, het naaste familielid van Hennep.

Wetenschappers vermoeden daarom dat cannabis ooit een vaste plant was, maar onder invloed van een paar ijstijden is geëvolueerd tot eenjarige semi-tweehuizigheid.

In de buurt van de Himalaia schijnen Cannabisplanten te groeien die het twee jaar vol houden...

 

Alle tropische Sativa's hebben de intersex-eigenschap, het komt bij landrassen vrij veel voor.

maar Robert Clark zegt hij het nog nooit heeft waargenomen bij een pure Indica.

 

Sinds kort is het Y-chromosoom ook vrij eenvoudig op te sporen, het is een stuk groter dan de andere chromosomen.

In Amerika kun je voor weinig geld het DNA van een jong plantje daarop laten testen.

 

En door een stress-test uit te voeren voor je gaat kruisen, kun je planten met een "kort lontje" opsporen en die kunnen dan "voor het zingen de kerk uit".

 

http://youtu.be/QWtmNqB2vGg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa.

 

ik meng het in een bepaalde verhouding :likken: met een liter gedestileerd water .

die verhouding ga ik niet melden hier want dat is geheim .

die liter heb ik ingevroren en daar laat ik als ik het wil gebruiken een gedeelte van smelten.

dat loopt in een plastiek bekertje een laagje van 1cm ongeveer .

dan gooi ik die liter weer in de vriezer voor de volgende keer .

ik sproei er niet meer mee want het heeft me al tig sproeiers gekost .

de rubbertjes gaan naar de galamiezen .

ik heb zo n siliconen kwastje die ze ook bij 24 kitchen gebruiken en daar smeer ik de topjes mee in .

als ik de eerste bloeiharen zie begin ik pas ,nooit eerder eigenlijk .

ik doe meestal een onderste dief insmeren .

1 of twee keer in de week of zo .

meestal is 3 x keer in totaal al genoeg eigenlijk .

dan haal ik later als die ballen verschijnen de dieven er af en zet ze op een glas water ergens ver weg van de dames .

in een glaasje water in de vensterbank.

ik check dagelijks tot ze stuiven meestal een dag of 14 na de eerste balverschijning.

dan haal ik er een te bestuiven dame bij en pak dan een balledame uit het glas en sla die dan met die grote dikke volle ballen op de te bestuiven top .

dit doe ik meerdere dagen meestal en tis eigen lijk altijd bingo.

slechts 1 enkele maal heb ik een dame gehad die wel stoof maar geen zaden opleverde .

een zeg maar steriel stuifmeel .

en ik heb eens een paar gehad die niet ballen kregen .

maar dat was te wijten aan het feit dat ze al te lang in bloei stonden en dan werkt het niet meer .

maar goed tis hobbie dus maakt me verders niet uit of zo hoor .

en zuinig bestuiven is voor mij ook nog een beetje moeilijk want ik heb altijd te veel .

maar tis een heerlijke hobbie om met die ld wat te ouwehoeren .

alhoewel ik regulier eigenlijk leuker vind .

maar ja regulier is bijna niet meer aan te komen dus je moet toch wat he !

 

ggm :likken:

 

en moet je nagaan als het bij de mens ook zo ging momenteel dat ze alleen meisjes willen en zich met zilverwater insmeren .

dan kan je em als kerel ook wel weer op bergen .

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mac error : jij gebruikt toch een zelfgemaakte zilveroplossing? toch geen STS?

 

@Snah :

Silverthiosulfate of Lesbian Dream moet je op een verhouding van 4 ml op 2 liter water mengen,de gebruikers oplossing blijft het best houdbaar in de koelkast(ongeveer 1 jaar) als het zwart bezinksel vormt(zilveroxide) dan moet je het niet meer gebruiken en weg pleuren.

Ik gebruik gedestilleerd water om mogelijke reacties met ijzer en kalk in leidingwater te vermijden,en het droogt bijna vlekvrij op.

 

Over het algemeen spuit ik 3 keer,soms 4 waarvan eerste keer zodra ik de lamp op 12/12 zet en de laatste keer als je ballen ziet

Ik hou er graag nog een dag of 4/5 tussen,dan is het minder belastend voor je plant.

Voor een Autoflower is dat zodra de eerste haartjes tonen de eerste keer,en de laatste keer als je ballen ziet.

Als extra geef ik zodra de klok op 12/12 is een gibbereline zuur overdosis(3 doses),vlak voordat de lamp uitgaat.(niet op dezelfde dag als zilvertoepassing)

Dit gibbereline zuur gebruik ik alleen voor feminizen als extra kick op de stuifplant,geen chemische troep op mijn wiet!

 

Mocht je denken ik verhoog de dosering,doe maar niet! je plant kan namelijk verbranden,of je vergiftigt de plant zo erg dat de pheno's in de plant zich opbreken.

Dat zorgt voor een flipperkast in je tent en geen plant die uit dat zaad komt zal hetzelfde zijn en je hebt ook meer kans op herma's en ongewenste pheno's.

Soms is dat juist de bedoeling voor een selectie,maar niet iedereen heeft die ruimte&skills om dat goed te doen en je moet weten wat je doet.

 

 

Ik d8 moet maar even wat delen....... :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

@collie weed :ik ben ooit begonnen met zelfgemaakt zilverwater maar later ben ik overgaan op lesbian dream .

omdat het geen drol kost en heel doeltreffend werkt .

met het zilverwater van eigen makelij heb ik 1 keer succes gehad en daadwerkelijk ook femzaden mee gewonnen .

en het was een vrouwtje wat naast het plantje stond die ik ermee behandelde wat uiteindelijk ballen kreeg .die kreeg namelijk per ongeluk wat

kleine pufjes zilverwater mee en ging op enkele takken later mannelijke bloemetjes maken .

dus heb ik zelf nooit de goeie verhouding kunnen vinden .

vandaar lesbian dream .

en de verhouding die jij hanteerd is op een haar na gelijk als ik doe .

ik heb me door profs laten vertellen dat zwaardere dosissen de hermafactor triggeren .

en ik heb er zelf geen verstand van dus geloof ik ze gewoon .

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informatief topic, sticky waardig.

 

Door jullie lijkt fem-zaad maken nu zo simpel als een drol leggen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

ik heb me door profs laten vertellen dat zwaardere dosissen de hermafactor triggeren .

en ik heb er zelf geen verstand van dus geloof ik ze gewoon .

 

 

Geloof dat nou maar niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

.l.

 

 

ggm :likken:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

owa

laha

 

 

autoxtreme met onderaan een zo op het oog vergeten dief .

nix geks aan te zien .

die dief is een keer of 3 besproeid en 4 keer met een kwast met lesbian dreamoplossing beschilderd gedurende twee a drie weken .

mn geheugen is niet meer zo geografisch wat data betrefd .

 

gallery_7335_4882_493507.jpg

pelle wiete woa ?

boatsman die kloatsman

gallery_7335_4882_177134.jpg

eerdaags gaat die hermtak er af gesneden worden en op een glaasje water in de vensterbank boven de cv gaat ie zn ballen laten knallen als een malle .

dan kom ik met folie en penseel en smeer de vrouwtjes er mee in .

lesbian dream doet haar werk .

het blijft elke keer weer een klein wondertje

 

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou graag dictator worden, maar even voor god spelen komt dichtbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

low

 

amnesia met smartfoon bestoven .

 

 

zilverfolie vind ik achterhaald want dan zie ik de pollen bijna niet .

van wege het feit dat je pollen het best op een donkere achtergrond ziet

gebruik ik hier mn foon voor .

ik verzamel dan een x-aantal pollenzakken alwaar de bananen al open en bloot uithangen .

deze pollenzakken trek ik met een pincet van de dief af en sla deze dan op het beeldscherm tot ze openbarsten en pollen er uit jaculeren.

 

gallery_7335_4882_75896.jpg

gallery_7335_4882_129095.jpg

dan schurk ik de foon net zo lang over de geselecteerde top tot de pollen allemaal ontvangen zijn door de plakkerige vrouwelijke snorharen .

daarna blaas ik met barstend geweld de pollen van de top weer af richting van de plant afgekeerd .

plant weer in het kast dief in de vullis iedereen weer blij .

gallery_7335_4882_1152567.jpg

 

en een koonoszeur had al aan de stamperds kunnen zien dat dit gister ook al heeft plaats gehad allemaal .

maar is eigenlijk overbodig om toe te voegen maar het stond er al .

heb je ook stuif bewaard? word heel veel gemaild .

nee want ik heb nog een flesje vol lesbian dream in de koeling en dat wil ik ook nog allemaal opmaken .

dus ga ik niet verder klieren met ouwe afgejakkerde femstuif .

ik maak me er wel een lekkere verse stuif nieuwe femstuif.

en dan amnesia x amnesia want ik wil deze gens wel bewaren .

 

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooi verslag iedereen!

 

Ikzelf ben ook aan het experimenteren geslagen

 

3x goldrush zaden 2 daarvan blijvsn vrouw 1 heb ik omgetoverd

 

Hoe lang duurt het voordat de shemale begint te stuiven?

Heb 15januarie eerste x gespoten en klok op 12 12 gezet,

 

Afgelopen week de man uit de tent gehaald en op een aparte kamer gezet (staat nog een tent op die kamer)

En wil niet dat de amneesjes ook bestovdn worden :P

Of Zou dat geen kwaad meer kunnen in week 7 bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

heeft ze al ballen hangen en zo ja hoelang ?

want na ongeveer 14 dagen beginnen ze te stuiven of ander haal je der een paar ballen af en ff met twee pincetten uit elkaar trekken .

dan valt er ook wel stuif uit vaaks

 

 

4 weken later barst bijna uit de voeg !

 

gallery_7335_4882_214715.jpg

 

paar uitgepeuterd liggen al in de vriezer morgen in water 24 graadjes en dan zaaien maaien en graaien

 

gallery_7335_4882_19352.jpg

 

 

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer netjes :)

 

Vandaag paar ballen geprobeerd maar nog geen stuif,

Ze staan toch al 4 weken in de bloei hoop niet dat ik te laat ben

Wou de zaden graag gebruiken voor guerilla :P

 

Misschien nog paar daagjes wachten.

 

Eerste x dat ik een mannetje laat volgroeien dus tja :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt me eigenlijk net pas op, er staat een lantaarnpaal die naar binnen schijnt waar et mannetje staat,

 

Gaat het mannetje nu wel verder met 'afbloeien' of schiet ie nu weer in de groei -.-'?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

@ wiekspiet ":":" hoe gaat het overdaar wiekspiet ?

stuif ie al?

ja zo n lampentarenpaal kan wel lichtstress geven maar hoeft niet rampzalig te zijn was toch al onderweg om een pauldeleeuwtje te worden toch .?

word een dubbledikke herma :jump:

hier hetgedroogde femzaadtopje ff op zn ouwe stekkie .

de rest is alreeds weer opgerookt of geveept alle bei heerlijk deze wiet is heftig hoor .

want omdat die top met zaad nogal groengrasachtig rook en nog niet op het juiste aantal weken zat en brak is gedroogd liep ik me er vanmorgen na een wak en bak op te spacen dat het niet mooi meer was .

die had er al in zn geheel al af gekund want is me nu al te sterk .

en nu zijn we al weer 9 dagenm verder heey wat moet dat worden ?

zo verneukt het je toch elke keer weer .

heerlijke groente is het toch .

gallery_7335_4882_280818.jpg

schitterende hobbie femmen en die heb ik maar weer .

 

gallery_7335_4882_290947.jpg

 

die gene die het exacte aantal zaden raad wint helemaal nix want ik wil niet aanzetten tot kweek .

als het voor slechts je verzameling is dan is het okee want dan mag het .

dus degenen die de hypro fem amnees f2 x de autoxtreme d p fem f2 nog niet in hun verzameling hebben kunnen meedoen .

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Macerror

Het aantal zaden is veel

 

Wel wat vragen ,

Jij vriest dus een gemengde hoeveelheid LD met ged water in ? Werkt dat goed ?

En jij wacht niet tot de ballen vanzelf openbarsten , is het stuifmeel dan wel rijp ?

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe maar een paar ballen wat gestuift hebben, had ik handmatig gedaan had de plant we gewoon weer bij gezet,

 

Heb de polm gold handmatig bestuift met een borsteltje.

 

Ben denk ik iets te enthousiast met de ballen eraf halen die ik dacht wat rijp waren maar dan toch weer net niet :P

 

Zal straks eens kijken of ik een foto krijg geplaatst van de shemale want dat is me een gedoe hier :P

 

Ik zeg 63 zaden.. Das een aardige kruising.. Flinke mond vol :P

 

 

@haipaaltje

Je kan et ook in koelkast bewaren, niet zo lang maar het doet et..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...