Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jiffy

Onduidelijk bladprobleem...

Recommended Posts

Eerst dacht ik aan 'roest', hiervoor heb ik Bayer Exact gebruikt. Tot nu toe twee keer gehad en niet behouden met Exact helaas. De GS kon het ook niet plaatsbrengen en had het steeds over trips/spint e.d. maar er is geen levend insect in de ruimte of op de bladeren te vinden!

 

Royal Queen Seeds Critical (probleem rond dag 40 opgetreden, nu dag 51) op Goldlabel Special Mix Light met Goldlabel voeding.

 

gallery_36322_16442_484881.jpg

 

gallery_36322_16442_70373.jpg

 

gallery_36322_16442_1885181.jpg

 

gallery_36322_16442_1247685.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalk/Calcium tekort heb ik altijd al aan gedacht, maar ondanks door ook CaMg+ te geven heeft dit niet geholpen :(

 

Voedingsophoping zou kunnen, maar lijkt me ook sterk. Tensiometer staat nu tussen 120-150mBar, begin 60-90mBar.

 

Voedingsschema wat ik gebruik:

http://goldlabel.nl/Download-7.aspx

 

En het zinktekort ziet er wel heel anders uit vind ik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zitten kijken op deze foto die ik altijd leuk vind om te consulteren

moet eens zien in verschillende stadia van vordering of je het kan uitmaken

gallery_37780_16443_261372.jpg

veel suc6

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekend plaatje inderdaad, helaas kan ik mijn probleem er niet zo 1-2-3 uit vissen. Ik heb wel één keer teveel water gegeven. Binnen drie dagen stonden de potten weer op 400mBar (weekendje weg :P)!

 

P/Zn zou het dichtsbij komen... Het komt bij mij echt duidelijk "vanuit" het midden van het blad naar de rest van de 'aderen'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na het vergelijken aan de hand van die tabel zou ik inderdaad ook aan p / zn

maar na wat zoekken op google moet ik zeggen dat fool idd gelijk lijkt te hebben over die laatste foto

 

maar 2e en 4e zijn zelfde blad of niet ? zelfde voor 1 en 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens zou het inderdaad een schimmel kunnen zijn, dat is wat ik ook vermoedde. Vorige keer de tent goed geprobeerd schoon te maken maar toch terug gekomen.

 

Wat ik wel vind over dat verticullium is dat de stengels er ook last van zouden moeten hebben? Maar dat ziet er bij mij nog wel netjes uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een voedingsgebrek kan de planten wel ekstra vatbaar maken.

Zonder een goede microscoop is verticullium moeilijk aan te tonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar zou ik moeten kijken met de microscoop? Ik kan eventueel wat foto's daarvan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op Goldlabel Special Mix Light met Goldlabel voeding.

 

Ik heb wel één keer teveel water gegeven. Binnen drie dagen stonden de potten weer op 400mBar (weekendje weg :P)!

 

Op een light mix is er 1 ding wat je niet moet doen in combi met volgen voedingsschema en dat is gaan 'kloten' met het water, dan krijg je verdrukking en rare roestvlekken in je blad omdat en je ph fucked is en er een EC swing plaatsvindt waar je U tegen zegt, heb je de special mix dan is het nog erger.

 

Nu heb je een zwaar ph en ec probleem, best even whazzup of GL benaderen hoe te tackelen want los sturen gaat niet werken.

 

1 ding valt me wel meteen op.. waarom een andere dan de UltraMG volgens schema GL?

wat je hebt doet heel erg denken aan een zwaar magnesium en calcium aangrenzend probleem ook door de vlekken in je blad en dat hoeft niet eens door een tekort te komen, kan ook zijn dat die CaMg+ teveel is tov de GL dus dat je verdrukking hebt :book:

 

Als het die schimmel zou zijn had je blad ook verwelking getoond en dat mis ik :mobile:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak gebruik van Blumat druppelaars, daardoor is er in één dag 8 liter water doorgegaan (dubbele hoeveelheid wat het normaal zuipt). Uiteraard de overflow weggehaald (+/- 1,5 liter) de rest zat in de potten. De tensiometers gaven 20mBar aan. Helaas niet bij kunnen geven toen ze weer droog stonden (Blumat uitgezet omdat het al zo nat was uiteraard) dus bij terugkomst op 400mBar.

 

De vorige keer heb ik alleen het GL schema aangehouden, toen had ik dit probleem ook (zonder Blumat toen, en toen verdacht ik mijzelf van teveel water geven) en werd aangeraden die CaMg boost er bij te geven omdat ze een gebrek zouden hebben. En inderdaad nu ook weer.

 

Ondertussen zit ik al naar andere voedingslijnen te kijken... Wat is het toch een bos om doorheen te komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie heeft je die CaMG aangeraden dan?

 

Ik weet nog heel goed de uitleg van UltraMG werking binnen de GL lijn (aanpassing van schema door GL) en hoe andere calmags de synergie zwaar kunnen verkloten..

 

Informeer ff bij Whazzup of je goed zit, volgens mij zorgt die camg nu voor een lockout oid maar ook..

 

leer water geven met die tensio's.. verdomde belangrijk met een veenmix in je potten en een schema wat je volgt, water niet op orde hele rare verschijnselen :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water geven met de tensiometers gaat prima, Blumat staat afgesteld en gezien ze bijna klaar zijn staan ze tussen de 110-160 mBar.

 

De growshop raadde mij dit aan nadat ik een blaadje en foto's heb laten zien, ze krijgen pas sinds maandag water met CaMg Boost (Aptus). Uiteraard gaf ik geen GL UltraMG meer er bij!

 

Het probleem is opgestoken bij het gebruiken van het GL groeischema en geen andere voedingsstoffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarden van 400 en dagen op 60 is echt niet prima :whistle:

Een GS zal bij het zien van jouw blad ALTIJD met een ca/mg oplossing geven komen maar ze gaan daarbij maar al te vaak voorbij aan wat er al in gebruik is en hoe dit wordt toegepast, altijd informeren bij de fabrikant zelf of je er wel goed aan doet voordat je iets inzet.

 

Voor de update kon ik topic waarin Whazzup uitlegde waarom aanpassing schema GL qua UltaMG en gevolgen nog vinden (ook iets met gebruik ander middel/niet gebruiken UltraMg) maar nu helaas niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Dagen", op dit forum heb ik de waarde van 60 mBar gevonden en hou ik altijd aan in de eerste 4-6 weken van de groei/bloei. Na watergift staat hij op 60 mBar, met de Blumat's nu staan ze ''vast'' op 90mBar-160mBar. Ligt er maar net aan wanneer ik binnenstap. De Blumat's regelen immers zelf de watergift.

 

Vorige kweek zelfde verhaal, daarom CaMg Boost als oplossing gekregen.

 

Plannen zijn nu om een nieuw hok te bouwen zodat het niet aan eventuele schimmels in de tent kan liggen, en dan wil ik overstappen op AutoPot's.

 

Tot nu toe één plant met deze problemen, en de rest bouwt netjes door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In regel 1 geef je de grootste oorzaak van je probleem meteen aan.

 

Waar heb je die waarde van 60 opgepikt?

80-100 in de groei en 120-150 in de bloei doet in ieder geval waar jij nu zo duidelijk bladprobleem van hebt veel goed.

 

Lees eens wat voortdurend te nat bij de wortels voor oa de opname van calcium, magnesium en N doet :book:

 

Denk dat je met het watergeven aanpassen veel verder gaat komen dan andere dingen veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...