Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
petrix

geluid

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Ik heb een Mammoth Elite 150Q 1.50x1.50x2.15M aangeschaft, met een Gavita 1000watt, ben hem momenteel aan het testen maar afzuiger blaast bijna voluit met 850 watt kan de temperatuur niet stabiel krijgen, maakt ook erg veel lawaai.

 

Hij staat in een kamer en blaast lucht uit andere kamer passief aan, heb momenteel alle vier de gaten open onderin, kan hem alleen een beetje in toom houden als ik de S-Vent temperatuur gestuurde trafo regelaar 1.5A op 32 graden instel.

 

Misschien heb ik me toch vergist met mijn set up Presh filter 1000m3 met Stalenbox Torin 750m3 .

 

Blaas via dak af met 200 slang, misschien zou sonodeck een optie zijn.

 

Iemand nog andere opties ?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sonodeck maakt het zeker een stuk stiller, maar ook had je beter een softbox kunnen halen van 1000 watt, die metalen boxen op voluit maken meer geluid dan hun houten broertje..

zorg ook dat er zo min mogelijk bochten in je slangen zitten en ze zo kort mogelijk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi 3.0 bedankt voor je reactie, ik denk dat ik maar de stalen box inruil voor een softbox, kan hem nu redelijk in toom houden met 33 graden instelling, kamer waar hij de lucht vandaan haalt is 19 graden, dit is ook de temperatuur met de lamp uit, dus ook een beetje te koud, met 500 watt kachel in tent wordt het ook niet warmer i.v.m afzuiging denk ik.

 

Ben nu al een paar dagen bezig met klimaatbehersing valt niet mee, ben blij dat ik nog niet begonnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een beetje volle planten erin worden de waardes weer heel anders. Meestal een aantal graden lager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

33 is echt te hoog, wel zal het nog iets zakken omdat je planten natuurlijk de ruimte ook koelen, maar 33 voor nu blijft te hoog..

19 is niet perfect maar zeker geen ramp voor in de nacht hoor..

 

maar het blijft raar want met 750 cub moet je het wel koeler krijgen, meet je wel de temp in de schaduw ? anders meet je ook stralingswarmte van de lamp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik vind het ook vreemd, ik heb een afdakje op mijn temperatuurmeter gezet, maar temperatuur blijft te hoog of hij moet echt voluit gaan maar dat is geen optie met het geluid, en het is nu nog redelijk koel kun je nagaan in de zomer.

 

Zou het nog een optie zijn om de Stalenbox Torin 750m3 te ruilen voor een Stalenbox Torin 1200 of is een softbox 1000 toch een betere optie.

 

Gr.petrix

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou persoonlijk gewoon een softbox nemen, ik heb alleen maar slechte ervaringen met die stalen, uiteraard kan je ook wat overcapiciteit nemen op je softbox zodat je hem kan dimmen.. (bijv. 1500 cub)

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer bedankt voor je advies, ga een softbox nemen, maar misschien een domme vraag dat dimmen dat kan toch niet met een S-Vent temperatuur gestuurde trafo regelaar 1.5A.

 

je stelt de temperatuur in en hij regelt de afzuiging dan toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus dan is de afzuiger toch gedimd of zie ik dat verkeerd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet je sonodeck niet..

 

succes.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer bedankt voor je advies, ga een softbox nemen, maar misschien een domme vraag dat dimmen dat kan toch niet met een S-Vent temperatuur gestuurde trafo regelaar 1.5A.

 

je stelt de temperatuur in en hij regelt de afzuiging dan toch ?

 

Hey,

 

Mooie tent die 150 icm 1000w, helaas past dat hier allemaal net niet.

 

Maar over de metalenbox, ik heb hier ook een 750 kub stalenbox.

 

Op vol vermogen is het inderdaad een klote ding, alsof er een vliegtuig overkomt.

 

Wat je kan doen is een 1200 kub nemen en deze aansluiten op je s vent.

Je s vent komt dan nooit op vol vermogen, eerder een 70 % max en dan is de metalen box ineens hardstikke stil!

Omdat de 1200 versie grotere flensen heeft zal het geluid nog meer weg vallen.

 

 

Ik draai op 50 % ( 1x 400w) en vanochtend schrok ik omdat ik dacht dat de box uit stond zo stil is ie.

Eerst had ik een 1000 kub op 40 % vermogen en die was minder stil

Metaal isoleerd beter.

 

Om je klimaat 10X beter te krijgen behoud je de 750 kub en gebruik je die als inblaas.

Een 160 buis met einddop door je tent laten lopen(langs de wanden) en overal sneetjes inmaken voorkomt meteen dat je lichtuitval hebt door de inlaatjes.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch zweren dat amnees toen zei dat metalen boxen stiller waren dan de houten.

 

ik dacht ook dat ik dat ergens had gelezen...maar zal wel niet dan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een S-vent stalen box en die is gedimd niet stiller dan een houten softbox :mobile:

 

Ik vind ze beiden wel erg stil als ik de deur van de ruimte dichtdoe hoor ik helemaal niks meer. Is fluisterstil.

Edited by Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...