Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Elmo2007

opstelten krijgt op zn donder

Recommended Posts

prijzen moeten blijven en de overheid moet er met de vuile baggerpoten vanaf blijven en er niet mee bemoeien.

 

En voor iedereen die wiet wilt roken is er de coffeeshop.

 

Enkel het medisch vlak op cannabis gebied zal vele malen beter moeten worden, bijvoorbeeld olie of medicinale wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamer blokkeert optie reguleren wietteelt

 

De Tweede Kamer is tegen het reguleren van wietteelt. Dinsdag werd een motie van de SP om deze optie open te houden verworpen.

 

m1mxwtmas43r_sqr256.jpg Foto: Getty Images

Minister Ivo Opstelten (Justitie) benadrukte donderdag al dat regulering van wietteelt om meerdere redenen onwenselijk is en bovendien juridisch niet haalbaar.

Ook bevestigde hij dat onder zijn leiding nooit sprake zal zijn van experimenten op gemeentelijk niveau. Wel is hij bezig met een inventarisatie van initiatieven vanuit gemeenten.

De motie van de SP, die mede ingediend was door D66 en coalitiepartij PvdA, verzoekt de regering om met een "open blik" naar de gemeentelijke plannen te kijken en de optie van regulering niet op voorhand uit te sluiten.

Volgens diverse partijen in de Tweede Kamer en diverse coffeeshopgemeenten zorgt regulering voor betere controle op de gezondheid en wordt de wiethandel uit het criminele circuit gehaald.

 

Opbrengsten

 

Volgens D66 blijkt bovendien uit CPB-cijfers dat er met het reguleren van wietteelt 500 miljoen euro kan worden opgehaald, onder meer door de beperking van de politiecapaciteit en de accijnsinkomsten.

De Zwijndrechtse burgemeester Dominic Schrijer (PvdA) stelt dat hiermee zelfs 1 miljard euro kan worden opgehaald.

D66-Kamerlid Magda Berndsen heeft al aangekondigd desnoods een eigen wetsvoorstel te maken.

 

 

Bron = http://www.nu.nl/politiek/3638677/kamer-blokkeert-optie-reguleren-wietteelt.html

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt de vrijheid om het niet aan te schaffen, aanbod van heeft helemaal niks met 'vrijheid' maffia of wat dan ook te maken, kwestie van marktwerking, druk ene produkt eruit en zet nieuw in de markt (nieuw is hier gereguleerde wiet).

 

Dat percentage geneuzel bevalt me helemaal niet als medicinaal kweker & gebruiker, echt compleet natte vingerwerk en niet wetende hoe eea nu werkt mbt cannabis, 24% THC en 2% CBD soortjes hebben ze nog nooit van gehoord wat die uithalen bij een pijnpatient.

De shops worden gewoon gedwongen om al hun wiet via de gemeente te kopen. Zo niet dan is je vergunning weg. Dat zijn toch wel maffia praktijken, je moet iets van mij afnemen zo niet dan trek ik je vergunning in. Daarmee beperk je toch wel de vrijheid van een shopeigenaar? Je gaat me niet wijsmaken dat je dat democratie kan noemen, het lijkt eerder op communisme.

 

Nou, ik vraag me af hoeveel verschillende soorten de gemeentes zullen gaan kweken. Wat als ik al jaren lang een soort rook en die is niet beschikbaar via de coffeeshop omdat de gemeente deze niet levert. Dan word ik toch beperkt in mijn rookwaar. En als toch wel mijn soortje wil roken hoe zou ik eraan moeten komen? Juist via de illegale wegen. Dit schiet helemaal niks op.

 

Droom lekker verder allemaal. Staat gaat t nooit goedkoper aanbieden oftewel prijzen gaan niet dalen.

Tuurlijk niet, ze willen namelijk zoveel mogelijk winst. Het gaat hun niet eens om de gezondheid van de burgers maar gewoon om geld. Vergeleken met commerciële kwekers zullen zij wel hun stroom betalen, en dat geld zullen ze toch wel in de prijs verwerken. Ik denk wel dat gemeente wiet duurder zou worden.

 

Alsof het niet erg genoeg is willen ze sociale werkplekken van die plantages maken. Werken met behoud van je uitkering in een wietplantage. Vreemd, doet me heel erg denken aan de zwarte slaven die op katoenvelden moesten werken.

Edited by moskoufiets

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naar mijn mening zijn dat gewoon maffia praktijken, het moet via ons of anders... sluiten we je shop. Ben ik nou de enige die denkt dat dit onzin is?

 

Da's idd idem aan de werkwijze van de mafia en ook de mafia draait om 'geweld' om hun zin te krijgen, dus zo'n gekke gedachte is dat niet.

 

Ook bevestigde hij dat onder zijn leiding nooit sprake zal zijn

 

Op ieder internet forum zou iedereen 'em herkennen als de troll.

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaass wel een troll die net ff iets teveel op z'n bord heb gekregen

 

ik vergelijk hem met hitler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha. Zijn haat voor wiet is te vergelijken met Hitlers joden haat. Ik vraag me echt af wat dit soort mensen gestudeerd hebben, ik heb het niet alleen maar over Ivo maar gewoon over de VVD in het algemeen. En over de PVV praat ik al helemaal niet. Dat mensen dit soort partijen nog serieus nemen, dit soort partijen zijn het inkt op het stembiljet niet eens waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn stem gaat naar de vvd.

 

Wij niet legaal, hun ook niet.

 

Liever zoals het nu is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het aan mij zou liggen dan gun ik ze niet eens zuurstof, laat staan winst die ze uit de wiet kunnen halen. Maar stemmen op de VVD, liever niet die neo-liberalen richten alleen maar schade aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou iemAnd van jullie voor regulering zijn? DN kun je je wiet net zo goed in de container flikkeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De meeste wiet uit de shop kan nu eigenlijk rechtstreeks in de kliko of misschien bij klein chemisch afval.Bij regulering komt kwaliteit meer om de hoek kijken & als je dat niet kan leveren, tsja houdt het op.C'est fini voor de meeste dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...