Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Elmo2007

opstelten krijgt op zn donder

Recommended Posts

http://sensiseeds.co...-been-cornered/ link

 

Dutch Minister of Justice has been cornered

 

ivo-opstelten-250x166.jpg

The Dutch Minister of Justice, Ivo Opstelten.

The Dutch Justice Minister, Ivo Opstelten, is slowly but surely being forced to make concessions in his obstinate methods concerning Dutch cannabis policy. Nearly 70% of major Dutch cities are in favour of regulated cannabis cultivation. This is a signal that Opstelten simply cannot ignore.

The headstrong way Opstelten is working is gaining more and more resistance in the Netherlands. Scientists and experts, for example, disapprove of Opstelten’s plan to label cannabis containing more than 15% THC as hard drugs because this does not solve any problems, and it is hardly controllable. Another bizarre measure is the fact that from the 1st of January 2014, 31 Amsterdam coffeeshops must be closed during school hours because they are less than 250 meters away from a school. Previously this limit was 350 meters. This presents a non-argument for a non-existing problem, since coffeeshops are strictly forbidden to allow persons under 18 in their shops. Owners strictly observe this – some have even voluntarily raised the age of admission to 21 – because a transgression can lead to their license being revoked and the coffeeshop being permanently closed.

On top of this, the number of municipalities that recognize the benefits of regulation is on the rise. More municipalities see it as a thorn in their sides that Opstelten’s national cannabis policy is failing. Various initiatives – including the failed weed pass – are not solving problems, and more often create new problems instead. Read more in this and this article on the Sensi Seeds blog. An increasing number of municipalities recognize that the decriminalization of the so called ‘back door’ of coffeeshops is an achievable measure that can solve problems. They believe that it is absurd that the sale of cannabis through the ‘front door’ is tolerated, while purchasing the same cannabis necessary to meet this demand is still illegal.

Legal cannabis suppliers

The city of Utrecht was one of the first municipalities calling for regulation, and as of today the number has gone up. The Nederlandse Omroep Stichting (NOS, which stands for Dutch Broadcasting Foundation) carried out a survey with results showing that, of the 38 major cities in the Netherlands, 26 are pro regulation – nearly 70%.

Of these cities, 18 – including Utrecht – have handed concrete plans to Opstelten. In many cases these include an experiment with a legal breeder who is exclusively allowed to provide coffeeshops with cannabis. This eliminates the current unavoidable necessity for coffeeshops to purchase cannabis from illegal growers, and puts criminal organizations with mass growing facilities out of business. Finally, the cannabis purchased legally by coffeeshops can be taxed, creating more tax revenue for the government. It is estimated that the industry annually purchases 600 million Euros worth of cannabis and hashish, and currently this money completely disappears into the criminal underworld.

Paul-depla-250x334.jpg

Paul Depla, mayor of the city of Heerlen.

Opstelten forced into dialogue

Last week it became clear that the patience of the municipalities is coming to an end. Peter Cammaert, mayor of the city of Roermond, made a statement on Wednesday, November 13th on local TV station L1, saying that if Opstelten continues to ignore the initiatives of the local councils, firm action will follow to force a breakthrough. “We are willing to mobilize all mayors and politicians in the Netherlands”, said a combative Cammaert.

Paul Depla is mayor of the city of Heerlen. To the NOS, he added: “Either we put an end to everything that has to do with [cannabis] tolerance, closing down the coffeeshops and prohibition of the use of marijuana, or we have complete tolerance; so not only the consumption and sale is tolerated, but also the production. That means we have to take control over the back door in order to disable criminal organizations [who currently] control the back door.”

After the insistence of the Chamber, Opstelten has finally said he will invite the local governments to present their plans. Sensi Seeds will observe this case and post an update as soon as there is more news.

List of the 38 municipalities and their views:

Alkmaar – Unknown

Almelo – Pro

Almere – Pro

Amsterdam – Pro

Amersfoort – No position

Apeldoorn – Against

Arnhem – Pro

Breda – Pro

Delft – Against

Den Haag – Pro

Dordrecht – Pro

Ede – No response

Eindhoven – Pro

Emmen – Against

Enschede – Pro

Gouda – Against

Groningen – Pro

Haarlem – Pro

Haarlemmermeer – Pro

Heerlen – Pro

Helmond – Pro

Hengelo – No position

‘s Hertogenbosch – Pro

Leeuwarden – Pro

Leiden – Pro

Lelystad – No position

Maastricht – Pro

Nijmegen – Pro

Rotterdam – Pro

Sittard-Geleen – Pro

Schiedam – No position

Tilburg – Pro

Utrecht – Pro

Venlo – Pro

Zaanstad – No position

Zoetermeer – Against

Zwolle – Pro

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat een fout in het bericht een grove

 

Amsterdam coffeeshops must be closed during school hours because they are less than 250 meters away from a school. Previously this limit was 350 meters.

 

​klopt niet die worden permanent gesloten, 31 shops in amsterdam komen te vervallen en of er op een andere locatie een doorstart gemaakt mag worden was nog niet zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opstelten en die kornuiten van um zijn gewoon tyfus-huichelaars. :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minister Opstelten in de hoek gedreven

 

ivo-opstelten-250x166.jpg

Minister Ivo Opstelten van Justitie

 

De Nederlandse minister van Justitie, Ivo Opstelten, wordt langzaam maar zeker gedwongen om water bij de wijn te doen aangaande zijn halsstarrige werkwijze omtrent het Nederlandse cannabisbeleid. Bijna 70 procent van de Nederlandse grote steden is namelijk voor gereguleerde teelt; een signaal waar hij niet meer omheen lijkt te kunnen.

 

De koppige werkwijze van minister Opstelten begint tot steeds meer weerstand te leiden. Wetenschappers en experts hekelen bijvoorbeeld Opsteltens plan om cannabis met meer dan 15 procent THC als harddrugs te bestempelen omdat het niets oplost en ook nauwelijks controleerbaar is. Een ander punt is het sluiten van 31 Amsterdamse coffeeshops tijdens schooltijd vanaf 1 januari 2014, omdat ze minder dan 250 meter van een school zijn verwijderd. Nu is dat nog 350 meter. Coffeeshops leven de leeftijdsgrens van 18 jaar strikt na, dus ook dit is een non-oplossing voor een niet bestaand probleem.

 

Hier bovenop neemt het aantal gemeenten toe dat de voordelen van reguleren inziet. Voor steeds meer gemeenten is het namelijk een doorn in het oog dat het landelijke cannabisbeleid van Opstelten faalt. Allerlei initiatieven – waaronder de mislukte wietpas – lossen de problemen niet op en creëren vaak juist nieuwe problemen. In dit en dit artikel op de Sensi Seeds blog is daar meer over te lezen. Een toenemend aantal gemeentes ziet in dat het decriminaliseren van de zogenaamde ‘achterdeur’ van de coffeeshops wel problemen kan oplossen. Want hoewel het verkopen van cannabis via de ‘voordeur’ wordt gedoogd, is de inkoop nog steeds illegaal.

 

Legale leverancier

 

Utrecht is één van de gemeentes die al langer pleit voor regulatie en daar zijn de afgelopen tijd maar liefst 25 grote Nederlandse steden bij gekomen. Uit een rondgang van de Nederlandse Omroep Stichting (NOS) blijkt dat van de in totaal 38 grote steden er 26 voor reguleren zijn en dat is bijna 70 procent.

 

Hiervan hebben 18 steden – inclusief Utrecht – een concreet plan ingeleverd bij Opstelten. Dit plan behelst in veel gevallen een experiment met een legale kweker die als enige mag leveren aan de coffeeshops. Hierdoor hoeven coffeeshops geen zaken meer te doen met illegale kwekers en wordt de wind uit de zeilen genomen van criminele organisaties met massakwekerijen. Ten slotte kunnen de inkopen van de coffeeshops worden belast hetgeen meer belastinginkomsten oplevert. De branche schat dat er jaarlijks voor 600 miljoen euro wiet en hasj wordt ingekocht in coffeeshops en dat geld verdwijnt nu volledig in het criminele circuit.

 

Paul-depla-250x334.jpg

Burgemeester Paul Depla (bron: Paul Frissen via Wikipedia

 

Opstelten moet in gesprek

 

Vorige week week werd duidelijk dat het geduld van de gemeenten opraakt. Peter Cammaert, burgermeester van de gemeente Roermond, verklaarde woensdag 13 november jongstleden tegenover lokale tv-zender L1 dat er bij een definitieve afwijzing, stevige acties zullen volgen om een doorbraak te forceren. “Dan gaan wij alle burgemeesters en politici in Nederland mobiliseren”, aldus een strijdlustige Cammaert.

 

Burgemeester Paul Depla van de gemeente Heerlen voegt daar tegenover de NOS aan toe: “Óf we maken een eind aan alles wat te maken heeft met gedogen; we sluiten de coffeeshops en we verbieden het gebruik van wiet. Óf we vervolmaken het gedoogbeleid. Dus niet alleen de consumptie en verkoop gedogen, maar ook de productie. Dat betekent dat we ook die achterdeur in handen nemen en dat criminele organisaties niet langer die achterdeur kunnen beheersen.”

 

Na aandringen van de Kamer heeft Opstelten eindelijk gezegd dat hij de gemeenten zal uitnodigen om naar hun plannen te luisteren. Sensi Seeds wacht af en bericht zodra er meer nieuws is.

 

Lijst met de 38 gemeentes en hun standpunt:

 

Alkmaar – Niet bekend

Almelo – Voor

Almere – Voor

Amsterdam – Voor

Amersfoort – Geen standpunt

Apeldoorn – Tegen

Arnhem – Voor

Breda – Voor

Delft – Tegen

Den Haag – Voor

Dordrecht – Voor

Ede – Geen reactie

Eindhoven – Voor

Emmen – Tegen

Enschede – Voor

Gouda – Tegen

Groningen – Voor

Haarlem – Voor

Haarlemmermeer – Voor

Heerlen – Voor

Helmond – Voor

Hengelo – Geen standpunt

‘s Hertogenbosch – Voor

Leeuwarden – Voor

Leiden – Voor

Lelystad – Geen standpunt

Maastricht – Voor

Nijmegen – Voor

Rotterdam – Voor

Sittard-Geleen – Voor

Schiedam – Geen standpunt

Tilburg – Voor

Utrecht – Voor

Venlo – Voor

Zaanstad – Geen standpunt

Zoetermeer – Tegen

Zwolle – Voor

Edited by Running Water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat voor effect zou dit hebben op de thuiskweker? Ik neem aan dat ze het willen reguleren, gemeentes mogen hun eigen wiet kweken. Voor zo ver ik weet heeft dat namelijk niks met de thuis kweker te maken, het lijkt mij sterk dat je ineens wel thuis mag kweken.

 

Ik vraag me dan ook nog af of de coffeeshops eigenlijk wel interesse hebben? Hebben ze het eigenlijk wel besproken met de coffeeshop houders? Ik had het ergens gelezen dat deze wietplantages sociale werkplekken worden, dus mensen met een uitkering moeten er gaan werken. De wiet dat overgebleven is word namelijk vernietigd, waarom denk ik dat dit zo een geflopte project zal worden? Ik weet vrijwel zeker dat deze project alleen maar geld gaat kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Het geld moet toch ergens aan uit gegeven worden volgens hun visie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat halen ze weer uit de grote toverhoed dat belastingsdienst heet.JSF & Drones, die lieden van de VVD kijken teveel Hollywood films, zeker interactieve TV thuis. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me dan ook nog af of de coffeeshops eigenlijk wel interesse hebben? Hebben ze het eigenlijk wel besproken met de coffeeshop houders?

Waarom bespreken? Ze zullen wel moeten, anders geen vergunning meer.

Dat bepaald de gemeente.

Je hebt toch geen medelijden met die arme coffeeshophouders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik van die shophouders vind is eigenlijk niet zo belangrijk, maar wat ik wel belangrijk vind is vrijheid. En het lijkt mij toch dat je vrijheid als shophouder beperkt word als jij gedwongen word om van de gemeente wiet te kopen. Zo niet dan trekken we je vergunning in, een soort van legale afpersing. Hoe je het wendt of keert, naar mijn mening zijn dat gewoon maffia praktijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedere gemeente bepaalt haar eigen coffeeshop-beleid.

In sommige gemeenten hanteren ze een "uitsterfbeleid",

niet iedereen kan zich zomaar overal als coffeeshophouder overal vestigen,

de eigenaar moet in sommige gemeenten ook altijd aanwezig zijn ( een vorm van thuis-detentie),

de vergunning is niet overdraagbaar.

De zaak is ook niet te verkopen (met goodwill) zoals dat met andere horeca-instellingen wel kan.

Niemand wordt gedwongen cannabis te kopen, maar de verkoop van illegale wiet wordt dan gewoon niet meer gedoogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat leuk toch dat dat takke gemeentje van mij helemaal geen respons geeft :innocent: stomme christen vreters die daar op de stoel zitten.

 

ik bedoel daar absoluut niet ALLE christenen mee. wat ik ken een aantal jong volwassene die maar wat graag aan de pijp lurken terwijl papa pro actief voor het sluiten zijn van alle coffeeshops niet weten dat hun zonen/ dochter( ken 1 vrouwke) lekker in die coffeeshop hangt dagelijks!!!!

 

medelijden moeten we met coffeeshop houders echt niet hebben. wat ik ken je zeker melden dat reguliering voor EDE een betere optie is van de ongeveer 14 soorten wiet die hier te koop is. is gvd absoluut 11 stuks niet te roken !!!! en ziet er aan kwaliteit niet uit.

 

vind sowieso dat alle shops in ede gesloten mogen worden, je word in alle shops van ede weg gekeken of je word belazerd op gewicht, of het spul is niet wat op het bordje staat ( al heeft dat 80% van alle shops ). verder waren coffeeshops een aantal jaren terug hier nog een verleng stuk van je woonkamer. daar waar je wel gewoon met 20 man/ vrouw kon hangen zonder dat je de zooi thuis had. tegenwoordig kijken ze je liever de deur uit :thumbsdown: tjah en niet verkopen aan minder jarige hier in ede heb je 3 shops en er is er maar 1 die zich daar hard aan houd de andere 2 zijn geen probleem !!!!

 

dus minderjarig nederland!!!!! sla je slag wil je KUT wiet kopen kom dan hierheen....

 

echte ondernemers die hard voor hun zaak hebben heb bij hun product een lijstje of het bio / hydro is en wat het precies inhoud. ik reis graag door heel het land om naar goede shops te gaan. ik vind me heil eigenlijk altijd wel bij o.a. de dampkring en tourmalijn. mensen met kennis van zaken.

 

maar ook bij deze shops vraag ik me wellis af of de wiet ook getest/ controlleerd word. via een gaschroma .... ( de rest benk ff kwijt ).

 

want dat ik alcohol troep vind weten sommige hiero wel. maar dat word ten minste wel zo streng gecontrolleerd dat je krijgt waar je om vraagt in nederland en ook de hoeveelheden kloppen aardig!!! :icecream: :wave:

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je serieus gedacht dat de burgemeester van Ede het voortouw zou nemen in deze zaak?

Staphorst is ook niet van plan om met gereguleerde cannabisteelt te gaan beginnen.

Niet klagen, jullie hebben tenminste coffeeshops, en je mag er op zondag buiten spelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap ook niet waarom iedereen zo happig is op legalisatie, ten eerste- Iedereen kan zoals sommige ook aangeven op het forum lekker zijn grammetje halen in de shop.

Iedereen kan ook een beetje centjes verdienen in moeilijke tijden want laten we wel wezen, werken loont niet meer omdat bij elke mogelijke baan en branche er uitzendbureau's weer tussen moeten zitten die 500 euro van je al zure loon aftrekken waardoor het gewoon niet meer loont.

 

En dan nog te bedenken dat de overheid de kweek in handen neemt met als gevolg matige wiet, denk maar niet dat je super silver haze in de bakken ziet liggen maar matige vetgemeste WW of PP. Met als smoes en oogmerk de volksgezondheid dus vooral niet te sterk product.

 

Het enige doel van de overheid is zoveel mogelijk strak trekken van de riem en zoveel mogelijkheden uitbannen voor het volk om het kop boven water te kunnen houden.

 

Het verzadigen en rondzaaien van praktisch waterdichte systemen waardoor manieren om normaal bij te beunen onmogelijk worden en men gedwongen terug moet vallen op de slavernij om te overleven.

 

Je moet het zien als 2 cirkels een binnenste cirkel en een buitenste. Binnen de binnenste cirkel zijn de hardwerkende burgers en tussen deze 2 cirkels zijn onze wetsdienaren die de burgers in die cirkels moeten houden. Een enkeling weet door financieel onafhankelijk te worden uit deze cirkel naar de buitenste cirkel te komen buiten bereik van de slavendrijvers. Het word steeds moeilijker om naar de buitenste cirkel te komen. Word wakker.

we zijn vrij om te doen en laten wat we willen, tot we met onze kop tegen de keiharde muur van de cirkel aanlopen, dus hoe vrij zijn we eigenlijk? ;)

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ CB$$$: voor de duidelijkheid, ik ben het totaal niet met je eens.

Dus hou mij er buiten.

Iedereen moet straffeloos voor eigen gebruik kunnen kweken.

Cannabis moet zsm uit de opiumwet.

Iedereen die daar tegen is heeft naar mijn inzicht niets op dit forum te zoeken.

 

En HR kan zijn energie beter gebruiken om de lokale politiek te bewerken.

Over niet al te lange tijd zijn er gemeenteraadverkiezingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straffeloos dat zeker, ik vind voor eigen gebruik op straat worden gegooid daar heb ik geen woorden voor.

Het gaat er om dat men het te veel opblaast. Het komt erop neer dat ze het zover willen laten komen dat men honderden planten ongestraft kan telen

maar dan verzadig je de markt omdat iedereen het doet.

 

De straffen houden de hand op de deksel die er anders af zou vliegen, met als gevolg dat de pan zou overkoken en dat moeten we niet willen.

 

Heb je er buiten gehouden :innocent:

 

Als het uit de opiumwet komt te vallen dan valt het wel weer ergens anders tussen waardoor er in feite niks veranderd.

 

Zullen we de voordelen en de nadelen eens in een rijtje zetten en tegen elkaar opwegen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De illegaliteit houdt de prijzen hoog.

De markt moet juist verzadigd raken, dat is in het belang van de consument en de patiënt.

Die houden dan "een beetje centjes in moeilijke tijden" in de zak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannabusiness: Ik ben het helemaal met je eens. Alleen zie ik dit niet zo snel gebeuren, ik weet vrijwel zeker dat we bij de eerst volgende verkiezingen een ultra rechtse kabinet zullen krijgen. Zover ik weet zijn de rechtse partijen altijd (zogenaamd) anti-drugs geweest. Ik heb eens de standpunten van de PVV opgezocht wat drugs betreft en het enige wat ik daaruit kan opmaken is dat ze het alleen maar erger zullen maken.

 

Ik vraag me af welke soortjes ze in hun sociale werkplekken zullen gaan kweken :thumbsdown: Voor de thuiskweker zal het toch niks uitmaken, de gemeente mag het vast wel legaal kweken maar een thuiskweker niet. Eigenlijk maakt het niet eens zoveel uit of ze het regulieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de markt verzadigd is drukt het de prijs voor de comsument nog niet enkel voor de broodkweker. Die is noodgedwongen met minder genoegen te nemen omdat er geen vraag is.

 

Het is niet dat men centjes in de zak moeten houden, het zit hem ook niet in dat er teveel geld uit gaat, er komt te weinig binnen. Illegaliteit staat daarom exact centraal tussen negatief en positief, aan de negatieve kant de consument en patient en aan de positieve kant de kweker omdat die zijn brood kan blijven verdienen.

 

Het enige wat moet gebeuren is dat patienten een medische licentie word verleend om eigen medicijn straffeloos te mogen verbouwen naar medische behoefte maar derhalve zonder verlies van prijs voor de broodkweker. Wat ze ook kunnen doen is medicinale wiet in een zorgpakket opstellen en vergoeden door de zorgverzekeraar maar dat zal niet gebeuren.

 

Consument is consument, als ik whiskey wil zuipen moet ik het ook kopen, zo ook mijn rokertje al heb ik zelf altijd zat te roken en zul je mij nooit in de shop vinden aan de balie.

 

Ik zeg: Medische gevalen dus patienten een licentie verschaffen waardoor ze straffeloos bijvoorbeeld 2 vierkante meter mogen verbouwen.

consumenten mogen 1 vierkante meter verbouwen.

 

Waar denk je dat broodkwekers hun centjes dan gaan halen als er niks meer te verdienen valt met een hokje? Heb je daar al eens over nagedacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ze ook kunnen doen is medicinale wiet in een zorgpakket opstellen en vergoeden door de zorgverzekeraar maar dat zal niet gebeuren.

 

Haha die is goed, helaas te mooi voor woorden.

 

Denk je dat als ze het zouden regulieren een einde zou betekenen voor de commerciële kwekers?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ze ook kunnen doen is medicinale wiet in een zorgpakket opstellen en vergoeden door de zorgverzekeraar maar dat zal niet gebeuren.

Gebeurd al hoor, medi wiet wordt gewoon vergoed door de meeste zorgverzekeraars en nee je moet niet perse ms te hebben voor een recept en vergoeding... iemand had het erover dat mediwiet matige wiet zou zijn., hahahaha probeer Bedrocan eens kwaliteit wiet en gegarandeerd stoned. Legaliseren die handel ben ik een voorstander van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer rot die kwaksok van opstelten eens op of krijgt ie een ********* , ZUCHT !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de markt verzadigd is drukt het de prijs voor de comsument nog niet enkel voor de broodkweker.

 

Waar denk je dat broodkwekers hun centjes dan gaan halen als er niks meer te verdienen valt met een hokje? Heb je daar al eens over nagedacht?

 

Je hebt geen benul van de marktwerking.

Als het aanbod stijgt daalt de prijs, da's een ijzeren economische wet.

 

En wat doet het er nou toe waar de broodkwekers dan hun geld gaan halen, maar je legt de vinger wel op de zere plek.

Cannabis moet dus volgen jou verboden blijven zodat broodkwekertjes (jij) een centje bij kunnen blijven verdienen.

Daar komt de aap uit de mouw.

Da's erg kortzichtig.

 

Scheiding tussen medicinaal en recreatief gebruik is "verdeel en heers politiek", "dat moeten we niet willen".

 

Als je voor strafbaarstelling bent, heb je vast ook wel een idee over de strafmaat.

Hoeveel straf vind je redelijk als je zelf tegen de lamp zou lopen met 100 planten in guerilla?

 

In een ander topic geef je af op justitie politie, en hier speel je de advocaat van de duivel.

Ga zo door!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...