Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
038DUDE

beste indoor groei medium.

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik wil graag weten hoe ik voor mijn volgende kweek mijn groei medium moet bereiden.

Is er bijv, een bepaalde mix en verhouding van verschillende toevoegingen zoals perliet.

De reden dat ik deze vraag stel is omdat ik voor me eerste kweek en zak kant en klare veenmix van bio-g power had.

Hier zat dus al voeding in voor de eerste drie weken, dus ik heb met me handen in het haar gestaan wat betreft voeding meegeven met het dagelijkse water.

Ik wil hier meer controle over hebben met mijn volgende kweek, gewoon met een neutraal medium beginnen waarbij ik zelf kan beslissen hoeveel voeding erin gaat.

Of kan ik ook mijn veenmix opnieuw gebruiken?

 

Suggesties iemand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het je echt gaat om voeding aansturen hydro dus steenwol slabs , rfx, en zo is er nog wel t 1 en ander zit zelf geen voedingstoffen in dus alles kan je aansturen.

 

als het je gaat om gemak zou k toch gewoon voor een goede light mix gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ver is mijn begrip nog niet gevorderd, dus hydro en slabs laat ik nog even achter wegen tot dat ik denk dat ik het onder de knie heb :huh:

Wat heeft een light mix als voordeel als ik vragen mag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat er niet veel voeding aan toegevoegd is, kan je gelijk op beginnen te voeden,

 

echter ik werk met batmix, ik geef de eerste week geen voeding mee daarna wel (kiemen in 0.7liter light mix ofc )

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou k t inderdaad gewoon op aarde houden en vooral in de gaten houden dat kweekschema s maar een richlijn zijn en zowiezo nooit gelijk beginnen met de maximale dosis. je zal je plantjes enigzins moeten leren lezen en daarnaar handelen

 

batmix kan heel goed werken hoef je niet heel veel bij te doen maar ga je daar gelijk volop voeding ingooien krijg je er ook snel spijt van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt mij inderdaad de beste aanpak in mijn geval. Ik denk dat ik gewoon zoals je net zei een goede lightmix ophaal en daar mee verder ga.

En het lezen van de planten gaat aardig goed voor een 1st timer. Ik moet echt nog een hoop leren maar het begin is er :tu.

Heb je verder nog handigheidjes voor het verbeteren van wateropname en drainage, of zit dat allemaal goed met een lightmix?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lightmix is gewoon goed wateropname mankeert niets aan wat je kan gebruiken als t een beetje uitgedroogd is beetje yucca of paar druppeltjes dreft maar dat alleen als t nodig is

 

verder is een goed begin t halve werk

Share this post


Link to post
Share on other sites
verder is een goed begin t halve werk

Daar heb je zeer zeker gelijk in, Ik heb een beste stilstand gehad tijdens de groei en ook nog een beetje in de bloei, zit nu in de laatste fase zo ongeveer.

Je kan jammer genoeg wel goed zien dat ze in hun jongere tijden te weinig van the good stuff hebben gehad.

Dit komt dus omdat ik compleet in de war was geraakt door de mix die ik nu gebruik.

Ik wist niet zeker of ik nu moest voeden of alleen water geven.

De toppen zijn nu wel vol maar ze hadden groter kunnen zijn. Maar goed wat kan je verwachten van een firsttimer.

Ik ga nu ook voor mijn volgende kweek met de ervaring die ik nu heb opgedaan alles tot in de puntjes plannen, zodat ik dit soort fratsen zo goed als mogelijk kan voorkomen.

 

Thnx voor de hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...