Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sharkattack

kan ik ijswater met trichomen filteren ipv wegpompen/afvoeren?

Recommended Posts

Hallo forummers, in het bijzonder de hashmakers,

 

Ik heb het voornemen hash te maken van mijn knipafval met water en ijs.

Ik lees op het forum hoe dat moet en waar je op letten moet.

Onder andere dat je het water snel probeert te scheiden van de thc, voor hogere kwaliteit.

Kunnen we dan niet het water filteren met bijvoorbeeld een 10 á 20 micron filter van papier?

Dan krab ik daarna de thc er voorzichtig af. Dat scheelt het wachten op bezinking voor het afzuigen!

 

Zijn er commentaren op dit idee?

 

Groet, Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat kan,

ice-olator bag aanshaffen van 20 micron kan ook (kost je 100 tot 150 euro)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n koffie filter houder met een doorsnee van 20 cm uit de huishoud winkel lijkt mij handiger.

Ik denk ongeveer zo te werken, mixen, ijs en groen er uit filteren. Tijdje bezinken, water afzuigen, en dan filteren.

Uit het filter scheppen, beetje zachtjes krabben in het filter en dan op een glasplaat uitsmeren en een blazer er op. Dan zal het een uurtje ofwat later wel droog zijn, toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat het ijswater door filters lopen

ipv het te laten zakken.

 

20 micron is erg fijn

het water loopt er erg langzaam doorheen

een korte spoeltijd heb je dan dus niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had bedacht extra gaatjes te boren in het filterhouder.

Of zou het filtertje zelf toch nog te veel weerstand hebben?

Hoeveel micron raad jij aan in welke vorm filter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

110 micron gebruiken als zeef en wat daardoorheen komt af laten zinken.

 

Na 1.5 uur kan je al water af gaan hozen.

 

krijg je heerlijke gumby hasj van

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een 38/70 zak halen en klaar ben je, koffiefilter van 20 cm wordt je niet vrolijk van.....en met de zakken gaat het gewoon sneller

Share this post


Link to post
Share on other sites

The predator, ik wil juist die meer als anderhalf uur besparen,Anders moet ik anderhalf uur wachten daarna nog overgieten in glazen kom, weer wachten op bezinken, nog een keer afwateren en dan nog verdampen. Dat hele proces wil ik er uit dmv filteren, sappie? Het schijnt ook kwaliteit te verminderen als je er lang over doet.

 

gobru, dat had ik ook bedacht. Eén ding, de kosten. Tweede ding, van welk materiaal zijn die zakken? Als dat bijvoorbeeld katoen is gaat de thc met water er helemaal in kleven enzo, groot verlies en werkt niet zo goed lijkt mij. Ik heb ook gelezen dat de kleinste thc deeltjes van buitenwiet 40 micron zijn, die spoelen weg met een 70 zak. En dat zou zonde zijn.

 

Tja, een rvs-filter zou iets zijn. Hoewel dan de gaatjes verstoppen gaan, al roerend door laten lopen?

 

is THC statisch te krijgen? Dan zou het met electrolyse ladingen ook uit het water te halen zijn...

Zijn er natuur en scheikundigen onder ons? hahaha

 

Er moet in het jaar 2013 toch wel iets voor handen is, dat bezinken, hevelen en dampen kan toch efficienter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleinste kristallen van buiten zijn 25mc

 

 

die zakken zijn er speciaal voor gemaakt...binnenkort zijn de goede zakken voor een mooie prijs ook in Nl te verkrijgen

 

het is dus al efficiënter hahaha even beter inlezen en de hasj maak topics bekijken

 

gallery_30925_13648_1077322.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt erop dat ts het wiel opnieuw wil uitvinden,

 

@gobru ik zit erop te wachten betaalbare kwaliteits zakken :D

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt goed Grow weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

schud je zakken heen en weer

dan klopt je skuff mooi heen en weer :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleempje is dat ik alles lezend doe, mijn internet is te langzaam om filmpjes op youtube enzo te kijken.

Bij de sticky's hash maken gaat het met hevelen en verdampen, en spuitjes. Dat heb ik allemaal.

Ik wist alleen niet dat het na anderhalf uur al bezonken zou zijn, ik dacht langer....

Dan doe ik het zoals het voor gedaan is.

In betere tijden koop ik wel een zak.

En Weetje,,,, bedankt voor de inspiratie van het dichten!

 

Bedankt voor jullie moeite!

 

Groet Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk eens bij de topics

Share this post


Link to post
Share on other sites

The predator, ik wil juist die meer als anderhalf uur besparen,Anders moet ik anderhalf uur wachten daarna nog overgieten in glazen kom, weer wachten op bezinken, nog een keer afwateren en dan nog verdampen. Dat hele proces wil ik er uit dmv filteren, sappie? Het schijnt ook kwaliteit te verminderen als je er lang over doet.

 

gobru, dat had ik ook bedacht. Eén ding, de kosten. Tweede ding, van welk materiaal zijn die zakken? Als dat bijvoorbeeld katoen is gaat de thc met water er helemaal in kleven enzo, groot verlies en werkt niet zo goed lijkt mij. Ik heb ook gelezen dat de kleinste thc deeltjes van buitenwiet 40 micron zijn, die spoelen weg met een 70 zak. En dat zou zonde zijn.

 

Tja, een rvs-filter zou iets zijn. Hoewel dan de gaatjes verstoppen gaan, al roerend door laten lopen?

 

is THC statisch te krijgen? Dan zou het met electrolyse ladingen ook uit het water te halen zijn...

Zijn er natuur en scheikundigen onder ons? hahaha

 

Er moet in het jaar 2013 toch wel iets voor handen is, dat bezinken, hevelen en dampen kan toch efficienter?

 

Je hoeft er toch niet bij te gaan zitten?

 

Naar mijn mening en van vele anderen geeft de methode die ik noemde juist veel lekkerdere hasj.

Een echte volle hasj smaak zoals je die vroeger had.

 

Met die zakken krijg je ice o lator.

En dat is erg smerig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl dus ice is smerig en gumby is lekker.....eerste keer dat ik dat lees!!...smaken verschillen helemaal mee eens

 

ik hoor altijd het tegenover gestelde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt niet als mijn probleem, ik hou van allebei :likken: Hoewel ik denk dat Gumby mij iets blijer maakt.

Alle donkere variatie's van stuff spreken mij meer aan dan de lichtere.

 

Ik had begrepen dat de periode van natte THC de kwaliteit beinvloed. Als sommige zeggen dat de stuff beter wordt is het dus een kwestie van smaak.

 

Vorig jaar heb ik bevroren afval gezeefd. Ging goed maar weinig in grammetjes. Wel lekkere, iets groene/grijs stuff. Geen topper maar goed te roken. Was wel lastig te persen, erg droge korrel zeg maar. Heb daarom voor een warme persing gekozen. Daar werd ze ook wat donkerder van. Dit jaar proberen we iets meer er uit te halen, en lekkerdere stuff als het lukt. En het liefst met een koude persing.

 

Ik heb nog een nieuwe emmer en ijs nodig, als ik die vandaag vinden kan horen jullie vandaag nog hoe het gegaan is.

 

Groet, Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep water en thc ...krijg je oxidatie van...en dat proef je in je eindproduct

 

gumby is zwaarder te roken door de bong dan ice, dat is veel zachter voor de keel...hier dan heh

 

moet geen probleem zijn bij veel supermarkten hebben ze het liggen of de tankstations

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smokeZo...Zeg!!! :smoke

 

De eerste testjoint zit er in!

 

Goed spul zo! Ben er blij mee!

 

Ik heb de conclusie getrokken dat mijn zeef lijkt op die in de voorbeelden. Hij heeft alleen wat grotere mazen. Er zit nog wat groen in, dat haal ik er met de hand wel uit.

Voor de rest oogt het allemaal wel goed. Heb een klein balletje gekneed en dat ging goed.

 

Morgen een fijnere zeef halen en dan de rest van het afval verwerken!

 

Bedankt WFers voor de gedeelde kennis en wetenschap!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...