Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
inferno1234

bladproblemen

Recommended Posts

Zon 3.5 week terug heb ik mijn nieuwe hokje eindelijk in actie gezet. 10 pp

stekken en hoewel ze volgens ons een beetje tmv leken te hebben (bevestiging zou

fijn zijn, om het zo goed mogelijk te leren herkennen) en wat wij dachten dat spint

was deden ze het na een spraytje antispint heel goed onder de 400 watt hpi met

luchtbevochtiger.

 

 

4q9MCX9h.jpgj4nTFlm.jpguNdbBhU.jpgInmiddels zijn de screens om te gaan scroggen opgehangen maar de plantjes lijken wat bladproblemen te hebben waarvan ik het moeilijk vindt om te diagnostiseren wat er precies mis is. Als iemand een idee heeft zou dat fantastisch zijn.1Wx8LlXh.jpgB02QNkdh.jpgeqMX7hth.jpgEmuAiJnh.jpgIk heb ze consequent onder 18/6 gehouden en de voedingslijn TERRA van CANNAgebruikt. Hierbij is het misschien belangrijk aan te geven dat ik de benodigde Cannazym vergeten ben de afgelopen 5 dagen.Temperatuur in het hot is 25 graden s'nachts minimaal 19. de hygro/thermometer heeft echter wel eventjes gedaan. PH van het water ligt aan de lage kant(5). Een EC meter heb ik helaas (nog) niet.Heeft iemand een prognose voor deze plantjes. Ik wil natuurlijk liever niet opnieuw beginnen dus bestrijding lijkt me het fijnst maar wat moet moet dus alle adviezen zijn welkom.

 

P.S. Ik ben nieuw maar mijn images lijken erg groot. weet iemand hoe ik dit op kan lossen zodat je thumbnails krijgt ipv de hele afbeelding in je post?

Edited by inferno1234

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken me wel gigantisch veel stress te hebben paarse steeltjes. Ze zijn ook gewoon verbrand, heb je toevallig met je blote oog voeding gegeven? Lijkt me wel als je geen EC meter hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes zijn niet lang geleden verplaatst en de screens zijn er gister ingehangen wat voor aardig wat gerommel zorgde, misschien dat dit toevoegt aan de stress?

 

Voeding gebeurt volgens een schema van canna, op dit moment 3.8 mL terra vega per liter, 2.0 Rhizotonic en 2.5 Cannazym. Dit allemaal in een gieter met 4 liter water, afgemeten met het meetsysteem in de flessen dus misschien niet 100% exact.

 

Weet niet of dat als "op het oog" beschouwt wordt? Ik ben nu zelf over pH aan het lezen en het lijkt me dat ik toch regenwater moet gaan gebruiken, of ph- aanschaffen.

 

Waar ik me echter het meeste zorgen om maak is de mogelijke spinten en TMV wat zou kunnen betekenen dat het misschien helemaal niet slim is om in deze plantjes nog tijd te steken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nergens spint zitten.. Maar hoevaak geef je water? En je zuurt dus ook niet af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En anders zat ik toch aan dit te denken :Kaliumtekort

Een licht kaliumtekort met wat necrotische plekken (vieze bruine vlekken, vooral aan de randen van de onderste bladeren ) staat weliswaar niet mooi, maar heeft geen speciale behandeling nodig. Het duidt op een verstoorde vochthuishouding. Als het aantal plekken zich echter snel uitbreidt, is het tekort ernstiger en zul je tijdelijkwat extra K (kalium) door de voedingsoplossing moeten mengen. Het herstel gaat langzaam: nieuwe bladeren verkleuren niet verder en na enkele weken zullen de jonge blaadjes weer gezond het daglicht zien. Symptomatisch voor een kaliumtekort is het geel worden van de bladranden, die daarna verbranden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto twee en drie, da's TMV.

Dat zie je wel vaker in PP,

Succes er mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de verhoudingen op de fles zijn wat overdreven, beter hou je de helft aan of zelfs nog minder in het begin. En stekken met TMV bereike nooit hun ware potentie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dus het lijkt erop dat er geen spint is, en dus geen speciale behandelactie?

 

water krijgen ze wanneer dit op het oog nodig is. een halve liter per plant per keer in potten van 25 liter als ik me niet vergis, en dit was tot dit punt 1 x per 1.5 dag ongeveer.

 

TMV lijkt me een geval van "niet optimaal maar ook niet funest voor de opbrengst" ?

 

behandelplan tot zover: zo snel mogelijk een tensiometer aanschaffen, voeding verminderen, letten op de symptomen en als het doorzet kalium toevoegen en de pH van het water verlagen(regenwater moet dit probleem oplossen non?).

 

Ook maar eens experimenteren met een warmtematje of kacheltje dan.

 

anything I missed? En bedankt voor al jullie behulpzame replies :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beperkende factor bepaald je opbrengst.

Als je alle factoren optimaal hebt, zal het virus de belangrijkste beperkende factor zijn.

Als je bijvoorbeeld zwaar gaat overbemesten, gaat dat je opbrengst ook beperken, en dat kan nog veel erger zijn als een virusje.

Maar ik zou geen PP meer nemen.

 

90s-dj.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

meter kopen of bio gaan!!

te nat lijkt mij niet waarschijnlijk in een smartpot.....

 

succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de helft van de plantjes zitten maar in een smartpot(experimentje, meningen erover want so far vind ik ze te klein en lijken ze korter te don met water wat een beetje een hassle is.) maar de problemen lijken zich wel meer voor te doen in de grote potten.

 

bio gaan, daarmee bedoel je niet voeden? ik heb geen voorbemeste aarde oid dus ik weet niet echt hoe dat gaat... en je bedoelt een EC meter neem ik aan non?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bio hoef je geen ec te meten met chemische voeding is dat een must.

Ikzelf gebruik de lijn van biobizz en die bevalt me prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm volgens mij heb ik nog een (wel paar jaar oude maar dat maakt denk ik niet uit toch?) fles van dit soort spul liggen, BAC biobloom ofzo. Dus die misschien dan maar voor de bloei gebruiken.

 

Ze lijken er beter bij te staan en ben nu ook in elk geval begonnen met alleen in de ochtend water geven om een natte koude nacht te voorkomen. regenwaterinstallatie moet ik dit weekend even maken. Nieuwe blaadjes lijken er beter uit te gaan zien, misschien door de mindere hoeveelheid voeding en "droge" potten s'nachts(ik gaf vaak later op de dag water), dus dat is mooi.

 

Ik zal over een weekje oid nog een foto maken, TMV lijkt niet zo widespread in de planten, dus ik hoop dat dat zo blijft.

 

Dank jullie wel voor het goede advies, ik ga even bijsturen en laat jullie sowieso de voortgang zien. Laat dit echter niemand tegenhouden door te gaan met discussieren natuurlijk!

Edited by inferno1234

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom met spul van een paar jaar oud werken?

Weggooien en nieuwe halen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je wel eens leest is dat oude voeding je plant aardig kan verneuken, So risc is yours. Ik zou als je toch cheap wil doen gewoon plagron grow en bloom halen ben je 25 euro kwijt voor beide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...