Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DaVinnie

1e kweek: 72x Bubblegum fem zaad in mapito eb/vloed (bijna) direct op 12/12

Recommended Posts

@jack white:

 

Dank je Jack! De temperatuur blijft heel mooi met het licht aan 27/28 graden en met het licht uit 22/23 graden. Wanneer het buiten weer warm gaat worden zal dat wel niet meer lukken. Misschien durf ik het dan wel aan om met regulier zaad te kweken en is de kans op hermas minder toch?

 

Jij hebt dus de helft minder planten per bak, ben je ook meteen op 12/12 gegaan of groei je eerst een tijdje voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@supernoob:

Ja, het zijn veel zaailingen die meteen op 12/12 zijn gezet, dus geen voorgroei. Het is de bedoeling dat het compacte planten blijven zonder al te veel vertakkingen. Hopelijk zijn het in december al 72 kleine kerstboompjes! (had je het linkje naar No Mercy nog gelezen dat ik in dit verslag heb geplaatst (#17)

 

De volgende ronde hoop ik nog meer te kunnen profiteren van meteen op 12/12 te gaan omdat ik van plan ben om dan 2 a 3 weken voordat deze ronde klaar is al weer zaadjes te ontkiemen die dan vervolgens meteen de tent weer in kunnen. Dus in de theorie kan ik op de manier veel stroom besparen en sneller achter elkaar doordraaien..

 

Tot zo ver natuurlijk de theorie, ik ga het in de prakijk meemaken!

 

Wat vind je te laag EC, PH of beide? Ik heb gespoeld met kraanwater en daarna ingewaterd met een EC van 1.0. De pluggen waar ik ze in had geplaatst voorzagen ook al in de basis behoefte. Welke EC/PH houd jij aan voor je net ontkiemde zaailingen?

 

Mijn ervaring met 48 stuks in deze tent is dat 2-3 dagen 12-12 (op stekken) voldoende is om het bomvol te krijgen. Zaadplanten worden vaak wat breder/meer blad en het duurt langer voordat ze in de bloei schieten. Ben wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken, ga je volgen.

 

Wat betreft je ph en ec. Het duurt inderdaad even totdat je je ph stabiliseert. Gewoon 5.4/5.5 blijven insturen. Jammer dat dat mensen de tijd niet even nemen om het uit te leggen maar het probleem met spoelen van je mapito is dat je al je vlokken hebt verzadigd met kraanwater. Als vervolgens gaat inwateren met voedingswater nemen ze dit dus niet goed op. Spoel je eerst met kraanwater en water je daarna in met 1.0 Dan is het ec in je steenwol denk ik niet veel hoger dan 0.7. Geen ervaring met zaadplanten dus weet niet in hoeverre die een veel lager ec nodig hebben, maar op stekken wil je minimaal 1.4 in je mapito hebben zitten anders krijg je gegarandeerd paarse stammen en stelen. In een kleine plant gaat weinig water omhoog dus mag/moet het ec relatief hoger liggen.

 

De drain kun je pas meten wanneer de planten beginnen te drinken en je kratten lichter worden. Anders weer hetzelfde verhaal. Je vlokken zijn verzadigd, nemen het nieuwe voedingswater wat je vloed nauwelijks op, vervolgens meet je precies hetzelfde wat je erin hebt gestuurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@supernoob:

 

Ik heb na het spoelen met kraanwater de kratjes "uitgeperst" door er een leeg kratje bovenop te zetten en er even in te gaan staat (was een tip van e$kob@r) het heeft daarna nog zeker een week geduurd voordat ik ging inwateren. In die tussentijd heb ik alles regelmatig doorgehusseld om het luchtig te houden. Er zat zeker nog wat vocht in maar niet veel meer.

 

Ik snap iig wat je bedoeld en bij mij zal mijn EC ook nog wel een beetje verdunt worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack white:

 

Dank je Jack! De temperatuur blijft heel mooi met het licht aan 27/28 graden en met het licht uit 22/23 graden. Wanneer het buiten weer warm gaat worden zal dat wel niet meer lukken. Misschien durf ik het dan wel aan om met regulier zaad te kweken en is de kans op hermas minder toch?

 

Jij hebt dus de helft minder planten per bak, ben je ook meteen op 12/12 gegaan of groei je eerst een tijdje voor?

ik doe ze altijd toppen als ze zo'n 20 cm zijn en de klok gaat pas naar 12/12 als ze zo'n 35 cm zijn ik hou van een goed vol gegroeid veld. regulier zaad heb ik zelf geen ervaring mee maar wat ik wel weet is dat je er bij deze opstelling niet aan hoef te beginnen, de kans is groot dat je er een paar mannen bij hebt dus moet je gaan selecteren is echt veel te veel gedoe in deze opstelling of je zou een andere ruimte moeten hebben waar je ze als moeders opkweekt en daar je stekken van pakt, ga gewoon lekker door met fem controleer ze goed in de bloei periode en hou je aan de gouden regels dan zal je echt een top opbrengst hebben! ze hebben gewoon wat meer aandacht nodig maar dat zal je goed belonen ;)

ik haal nu 650 gram per 6 planten eerst met stekken kwam ik niet boven de 350 gram dus fuck stekken lang leve de fem zaden :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

650 gram droog van 6 planten. Je zei vd week dar je 3 planten in een bak doet. Er passen 6 bakken op een m2, dus 18 planten per m2. Dan kom je op zo'n 2kg per m2. Geil hoor. Of zie ik het verkeerd :-) Moet haast wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[DAG 9]

 

Volgens mij gaan ze best lekker alleen zegt mijn gevoel me dat ze meer voeding willen/kunnen hebben. pfff het kost me veel zelfbeheersing om ze lekker hun gangtje te laten gaan en zie niet vol te stoppen :blink:

 

Even wat plaatjes voor de afwisseling..

 

Het valt me op dat mijn camera mijn plantjes er wat groener uit laat zien dan ze werkelijk zijn.

 

 

De eerste foto hieronder heb ik op de pc wat lichter gemaakt (misschien iets te licht maar het komt aardig overeen)

 

gallery_39051_16420_720565.jpg

 

Groepsfoto:

gallery_39051_16420_434270.jpg

 

:wub:

gallery_39051_16420_358517.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

650 gram droog van 6 planten. Je zei vd week dar je 3 planten in een bak doet. Er passen 6 bakken op een m2, dus 18 planten per m2. Dan kom je op zo'n 2kg per m2. Geil hoor. Of zie ik het verkeerd :-) Moet haast wel.

nee ik heb niet de zelfde ik heb 90 liter specikuipen rechthoeken dacht dat het de zelfde waren, die van mij zijn 80 bij 48cm,sorry voor het ongemak

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello Davinnie

 

girls look nice only:)

one crate lagging behind..but i think they will be the real one bud colas

bottom to top big bud:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb jij die bakken gekocht en hoe €?

 

Ziet er goed uit alleen wel teveel planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jadasteel: Te veel planten, tja een beetje een dooddoener zo'n opmerking zonder motivatie.. Ik ben een beginner maar heb me goed ingelezen. Ik heb gekozen voor het 12/12 system en daarbij ook nog eens met Bubble gum die er al om bekend staan om klein te blijven.

 

Op de site van SpeesCees staat toch echt het volgende: Minimaal 26 onder een 400 watt lamp en minimaal 30 onder een 600 watt lamp

 

In mijn ogen verspil je enorm veel energie (stroomkosten) wanneer je eerst 3 weken 18 uur gaat voorgroeien en dan toppen om meer toppen te krijgen.. :blink: Mocht ik minder oogsten omdat volgens jou er teveel planten staan zou ik dat weer goed kunnen maken doordat ik minimaal een oogst per jaar meer kan draaien..

 

We zullen het gaan zien..

 

Wat betreft de kratjes, ik was eerst alle bouwmarkten langsgegaan maar ben uiteindelijk goed geslaagd bij de Makro in Delft. Ze hebben daar veel verschillende en de kratjes die ik kocht waren iets van €8,- per stuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[DAG 13]

 

Er komen al wortels uit de gaatjes onderin de kratten! Ik heb alfgelopen zaterdag (Dag 10) voor de laatste keer water van bovenaf gegeven met een ph van 5.7 en ec 1.2. De planten worden nu duidelijk wat groenen. Drain was ph: 6.1 en ec: 1.0

 

En zo zien ze er nu uit:

 

gallery_39051_16420_344131.jpg

 

Ze binnen elkaar te overlappen..

gallery_39051_16420_415616.jpg

 

Plantjes zien er gezond uit (toch?) Alleen die stammetjes.. hoort dat zo?

gallery_39051_16420_486409.jpg

 

 

Er valt niet zoveel te melden, ik kan wel goed verschil zien in de dames die het snelste ontkiemde en diegene die later kwamen maar van wat ik gelezen heb is het met zaad lastiger om een mooi gelijk veld te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel aardig toch, lekker snel geworteld.

 

Zou me niet druk maken om de achterblijvers, staan zoveel planten dat de goede de kleine wel overlappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kweek ala mapito man!!

Ben bernieuwd hoe dit verder gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ook het 12/12 systeem. Groei voor onder 400 watt.

 

Trek met slechts 28 meer als jij er heel wat meer af dan wat jij in een jaar draait.

 

Genoeg motivatie zo?

 

Jammer dat je gelijk zo reageerde.

 

Vind je gewoon teveel risico nemen voor dat aantal lampjes...

 

Maar je ziet ze meer voorkomen zoals Abramovitsj. Gaan we jou wel terugzien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Davinnie,

 

Allereerst moet ik even kwijt da ik het er tot nu toe goed uit vind zien!

 

Verder moet ik wel toegeven dat ook ik een beetje schrok van het aantal plantjes, maar uiteindelijk bepaald de opbrengst of het wel/niet rendabel is. En omdat je ze nou eenmaal hebt staan heeft discussie nu daarover niet veel zin vind ik. Kan je beter over discuseren wanneer je wet wat de opbrengst is.

 

Jadasveel, jij zet er dus 28 onder 2x600w neem ik aan? Daar heb ik namelijk wel een paar vraagjes over als je het niet erg vind.

 

1) Watvoor potten had/heb je?

2) Hoelang laat je ze dan voorgroeien?

3) Hoelang was je bloeiperiode?

4) Wat was je opbrengst?

 

Ik vind dit een relaxed forum en ben al een hoop tegen gekomen waar ik best wat aan heb. Waar ik me echter wel een beetje over verbaas is dat er vaak een richtlijn aangehouden word, bijvoorbeeld 1 gr/w. Hele discussies heb ik daarover gezien, maar het viel me op dat vaak diegenen die dat (bijna) halen op 36ltr potten kweken 3a4 weken voorgroeien en soms wel 2 keer toppen.

Als je op bijv. 11ltr potten kweekt heb je aan 4a5 dagen voorgroei al genoeg, tel daar voor een witsoortje 8 weken bij met hooguit nog een week en je bent klaar. Kans dat je dan 1gr/w haalt word dan ineens een stuk kleiner uiteraard.

 

Ben heel benieuwd naar je opbrengst van die 28 onder 2x600w en hoelang je gedaan hebt over die hele draai. Heb je daar toevallig een verslag van gepost?

 

Mijn ervaring tot nu toe is dat ik met 11 liter potten de beste resultaten behaald heb, dan zouden er 50 in een tent van 1.20 x 2.40 x 2.00. Laatste keer dat ik dat ooit gedaan heb had ik 50 Amnesia onder 3x600w. 4 dagen voorgroei, niet getopt en 10 weken later was ie klaar. Opbrengst was droog 1.653.

 

Moet zeggen dat ik wel hoop dat Davinnie dit verslag tot het eind gaat bijhouden want ben echt super benieuwd of het dus wel of niet de moeite is om er zoveel weg te zetten zegmaar.

 

Tot slot: Je word vandaag de dag nog steeds afgerekend op het aantal plantjes dat je hebt staan dus als het niet overdreven veel meer opbrengt zou ik bij de volgende draai toch wat minder doen Davinnie.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@supernoob: Die wortels gaan idd als een speer! Er zit toch een laag van 30 cm mapito in en zie nu al lange wortels onder de bakken.

 

@IreZumi1: Dank je! Ik ben net zo benieuwd als jij :D

 

@jadasveel: Ik heb echt geen motivatie nodig, ik ben heerlijk bezig en vind het leuk om te doen.

 

@Desrom: Precies! Ze staan er en het zal pas aan het einde blijken wat de opbrengst is, of het meer of minder zal zijn weet ik niet omdat dit mijn eerste kweek is sinds een jaar of 10.

 

Zolang er geen blauwe petten aan de deur komen zal ik mijn verslag afmaken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DaVinnie,

 

Heb je wel een streefgewicht in gedachten?

Ik heb er ook weleens aan gedacht veel per m² weg te zetten om te kijken of je dan alleen hoofdtoppen krijgt zegmaar.

Reden dat ik dat (nog) nooit gedaan heb is omdat die caroucelles volgens mij ook nooit aangeslagen zijn. Al weet ik niet of dat met de resultaten van die dingen te maken had of met de aanschafprijs.

 

In ieder geval hoop ik dat je een superdraai tegemoet gaat en volg ik je op de voet!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Desrom: Ik zou echt niet weten wat het gaat worden maar zou maar wat graag 0,83 gr/watt (1kg) halen!! Ik zie hier vaak dat groentjes het al goed hebben gedaan wanneer ze 0,5 / 0,6 gr/watt halen!

 

Ik ga i.i.g. mijn best doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

[DAG 20]

 

Gisteren water gegeven: PH 5.7 EC 1.4

Drain PH 6 EC 1.2

 

Temp met licht aan: 27 graden, licht uit: 22 graden

 

 

gallery_39051_16420_1302569.jpg

 

gallery_39051_16420_781165.jpg

 

gallery_39051_16420_823458.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig. Alleen begrijp ik wel dat mensen zeggen teveel planten, en dit is alleen maar goed bedoeld.

Het is geen 1980 meer en met minder planten kan het ook.

Ik vond het eerst ook zonde, maar als je extern voorgroeit hoef je niet veel stroom te "verspillen"

 

Zeg stuk of 20 of 72 is nogal een verschil voor de rechter ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boefje030:

Thnx! Wat betreft het aantal planten, zoveel kwekers zoveel meningen toch?

 

Weet jij of iemand anders wat het verschil in de straf is als ik 50 plantjes minder zou hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

[DAG 23]

 

Gisteren weer water gegeven met een ph van 5.6 en ec van 1.6. Drain: ph 6.0 en ec 1.3.

De temp. met licht aan is 27 gr. en licht uit: 22 gr.

 

De groei zit er nog lekker in en langzaam aan beginnen de planten in de bloei te komen. De zaadjes die als laatst ontkiemde zijn duidelijk nog kleiner maar staan gezellig bij elkaar dus staan goed in het licht.

 

Nog wat plaatjes:

 

gallery_39051_16420_1816333.jpg

 

gallery_39051_16420_2438668.jpg

 

gallery_39051_16420_2715019.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel een mooi egaal veldje heb je staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...