Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piet de Wiet

Sannie's Killing Fields

Recommended Posts

Volgende ronde!

 

Deze ronde zal qua set-up niet zo veel anders zijn dan de vorige ronde, behalve dan dat ik deze ronde mijn medium ga opwaarderen met een aantal producten uit Sannie's shop. De gewonnen prijs van €75.00 van de fotowedstrijd is dus goed besteedt, nogmaals bedankt iedereen die op mijn foto gestemd heeft. Ik hoop dat ik jullie weer kan vermaken met de volgende run.

 

Set-up:

Hortilab 100 (100 x 100 x 200)

400 watt Philips HPI-T voor de groei

Lumatek EVSA 400 watt dimmable

600 watt Philips Son T voor de bloei

Philips VSA 600 watt

Softbox 350m3

Carboriginal airfilter 500 m3

Oldskool 11 liter potten

DIY Bodemverwarming

Herbruikt medium, opgewaardeerd met:

-GK Organics, Bio-grow complete organic

- Sannie's schimmels

- Sannie's bacto's

- Sannies buffertablets

B.A.C Organic bloom

9 x Killing Fields feminized

 

 

Daar gaan we weer. FF een bodemverwarming in elkaar geknutseld. Ik heb een stukje hout van 80 x 80 cm en een kabelgootje gekocht bij de Karwei ,deze heb ik in lengtes van 66 cm gesneden, vervolgens heb ik deze stukjes op de plank geplakt, verwarmingskabeltje (Barteljo.nl) er doorheen en voila een perfect werkende bodemverwarming voor de dames straks. Maar eerst ga ik de 11 liter potten afvullen met opgewaardeerde aarde, inwateren met bacto en laat ik de potten lekker een poosje staan zodat het bodemleven op een constante temperatuur op gang kan komen.

 

gallery_33629_16425_3216942.jpg

 

gallery_33629_16425_970701.jpg

 

gallery_33629_16425_1060790.jpg

 

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi piet! Succes met je kweek. Ik ben zelf ook van plan om de killing fields buiten te zetten in januari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we hopen op een mooie regenboog sensatie in je tent!

 

Succes Piet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit ! Maar word dat niet te warm die kabel? Lees dat het 45/50 graden word, is dat niet beetje te warm?

 

Greetz skullcandy! Succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CarribeanGrower: Thanx! Da's vast niet in Nederland dan als je in januari KF buiten wil zetten. @Criticalwidow: Roze en paars.... daar ga ik voor! @Skullcandy: Het klopt dat deze kabel behoorlijk warm kan worden, maar de warmte moet eerst door een plastic laag van het kabelgootje en daarna door het plastic van de 11 liter pot de temperatuur van mijn medium is momenteel 23.7 graden onder in de pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes weer piet, je gaat er je handen vol aan hebben ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes Piet met je nieuwe ronde.

Ben benieuwd naar de grondverwarming hoe die werkt in je tent.

Gaat die kabel niet te warm worden voor de goot waar ze in ligt?

Waar staat je tent trouwens? Wat is daar de omgevingstemperatuur?

Zou mss ook zo iets willen maken voor in mijn tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waaaaat Piet, ik zit ook met problemen met de kou.

 

Ga dit eens even goed in de gaten houden.

 

Is dat veilig? Ook met water enzo? Want geef zowel van boven als van onder water... zonder schotel of bak trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miami: thanx! Ik ga mijn best weer doen.

 

@Tune: die bodemverwarming werkt perfect. Mijn eerste ronde heb ik deze warmtekabel ook gebruikt, de dames en vooral het bodemleven heeft veel baat bij een constante en afgestelde temperatuur. Ik kweek in een schuur waar het momenteel net iets warmer is dan de buitentemperatuur. Mijn lamp staat s'nachts aan zodat ik de koude nachten opvang met de warmte van de 600watter, dit gaat prima. Als mijn medium echt te warm wordt dan zet ik er gewoon een dimmertje tussen. Die kabelgoot kan de warmte van de kabel prima aan.

 

@ Botsautobob:kijk eens op barteljo.nl, daar staan de specificaties van de kabel die ik gebruik.

 

Groet Piet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuw forumskinnetje, nieuwe hardware, nieuwe ronde, succes Piet, wederom de mooi gekleurde KF. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik vragen wat voor stukje hout je hebt gebruikt?

Ziet eruit als een spaanplaat of MDF achtig iets.. vocht en deze materialen gaat niet goed samen :whistle:

 

Mooi soortje waar je de ronde mee gaat doen, succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je je potten dan op die kabelgoot? Heb je een idee wat de temperaturen dan zijn in je potten en in je tent?

Qua verbruik valt dit echt wel mee denk ik. Je zet het enkel aan in de "licht uit" periode?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou hahaha, wat een belangstelling voor mijn low budget bodemverwarming!

 

Ik zal vanavond even wat foto's plaatsen om een en ander te onderbouwen.

 

@Lostchild: het is idd een niet bewerkt stukje hout, maar dit is een experiment dus heb ik de kosten zo laag mogelijk proberen te houden.

 

@Tune: ik zet de potten idd opde kabelgoot, gisteren heb ik een temperatuur gemeten van 28.9 graden op de goot. In de pot zal dit weer een paar graden lager zijn, bij de volgende update zal ik er meer over kunnen melden.De bodemverwarming heeft geen invloed op de temperatuur in de tent. De tent staat op een betonvloer, dus koud. Tussen de bodemverwarming

en de betonvloer heb ik een isolatie laag van piepschuim geplaatst. Om de bodemtemperatuur constant te houden staat de bodemverwarming altijd aan.

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Piet, kijk uit naar je foto's.

Gaat je temperatuur dan niet te drastisch naar beneden in die schuur van je als de lichten uit zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tune: Ik verwarm bij met een oliekachel, deze laat ik een half uur voor het uitschakelen van de lamp inschakelen om de temperatuur daling zoveel mogelijk op te vangen. Daarbij ga ik strax werken met een DP90 (om een moederplant in te zetten en/of in voor te groeien ) de warme lucht van de Tneons ga ik uitblazen in de tent, hopelijk heeft dit het gewenste effect.

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_33629_16425_2494202.jpg moet echt mijn weg nog vinden op de vernieuwde site....handig vindt ik het in ieder geval niet, wat een drama zeg om een foto te plaatsen...strax nog meer foto's. groet Piet Edited by Piet de Wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ....zaadjes in de verwarmde propagator op 25.1 graden...... fucking entertoets wordt er een beetje moe van..... organische voeding erbij, Sannie's symbiosis, 2 buffertablets per pot en ingewaterd met kraanwater met een beetje bacto. Als topping komt er straks nog een laag wormenmest bij om de pot mooi af te vullen. @Tune: zoals je ziet is de temperatuur aan de buitenkant van de kabelgoot 28.8 graden. ik heb vanavond de temperatuur bekeken van een pot waar ik de thermometer in heb gestoken deze gaf 26.1 graden aan, heel netjes lijkt me. Ik ben echt super tevreden met dit resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piet! Ben ik ff blij dat ik jou ken helpen ;)

 

DE ENTER KNOP :rolleyes:

 

dit is te verhelpen door wanneer je een reply tikt, zie je links bovenin rechts naast je avatar een grijs vierkant knopje, wanneer je deze indrukt kom je in editing mode, dan kan je enteren om een regel over te slaan, wil je weer emoticons plaatsen moet je weer ff uit de editing mode. ;)

 

Als je met je muis op dat knopje staat geeft deze aan: Toggle editing mode ;)

Eerste knopje bovenste rij waar font, size en je emoticon embleempje staat....

 

 

Have fun :D

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat je nog geen patent hebt aangevraagd op je vloerverwarming? :whistle:

 

Kabel ook maar eens bestellen. Hoeveel meter heb jij gebruikt? Denk dat ik die van 25 meter maar neem, dan moet het best goedkomen denk.

Echt een pracht idee Piet, zat er ook al in me gedachte mee te spelen op een soortgelijke manier iets te doen, en vervolgens zie ik het bij jou in je topic! :dribble:

 

Great minds think alike :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Critical! Bloedje irritant vindt ik het. Nog een tip hoe ik het makkelijkst een foto kan plaatsen? Daar ben ik ook een eeuwigheid mee bezig geweest.

 

Groet Piet

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je je foto`s hebt ge-upped klik je op de foto die je wil publiceren in je topic, dan heb je rechts bovenin ergens een knop met options, druk deze in en kies voor share links, daar neem de vertrouwde BBC code over en plak je in je topic. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...