Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bechje

Zenuwontsteking SI gewricht en lage rug

Recommended Posts

Ola,

 

Misschien een vraag tegen beter in, maar zowel artsen als ik weten het ff niet meer...

Zoals gekend heb ik de ziekte van Bechterew...ver gevorderd stadium, bekken en onderrug zijn vergroeid met een spinaal stenose op L5/S1.

Een tijd terug kreeg ik uitval van de benen, waarvan de spinaal stenose in eerste instantie werd aangewezen als boosdoener.

Er werd zo´n 2 jaar geleden al gesproken over opereren, maar dit wilde ik zelf zo lang mogelijk uitstellen, want ook dat is niet zonder risico.

Nu zou het ervan komen, maar ik blijk teveel botontkalking te hebben om te kunnen opereren....

Vandaag moest ik binnenkomen voor een zenuwfunctie test, de uitslag in combi met mijn klachten hebben gewezen op nog een complicatie, zenuwontsteking in de lage rug en SI gewrichten...

Geen standaard ontsteking, maar een complicatie door...

Nu gebruik ik al olie en tinctuur en dat werkt perfect voor de reumatische ontstekingen, maar hiervoor niet.

De arts heeft ook als noodingreep een infiltratie (inspuiting) cortisonen gezet en volgende week krijg ik die weer.

Deze kan ik niet teveel krijgen ivm de botontkalking, het is echt een noodmiddel nu.

 

De arts weet van mijn olie en tinctuur gebruik en aangezien ik het regulier alles al heb gehad, geslikt en doorlopen heb is de vraag, weet iemand nog iets?

Buiten de canna gebruik ik ook nog 4 tot 6x daags 100mg tramadol retard, omdat ik anders de dag niet door geraak....maar van die zooi wordt ik behoorlijk beroerd.....morfine is dus ook volgens de arts geen optie, ik ga die niet kunnen verdragen.

Ook de arts staat dus open voor andere alternatieve opties, omdat ik zo ook niet door kan gaan.

Iemand een gouden tip? het platliggen ben ik behoorlijk zat en mijn kids kunnen het ook niet meer aanzien onderussen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Het is een aardig gecompliceerd verhaal, wat je hier al aangeeft, maar je zou eens in de paddestoelen kunnen gaan zoeken.Ik bedoel dan natuurlijk niet de Psilocybine soorten, maar de medicinale.

Ik heb zelf ruim 1,5 jaar last gehad van mijn S/I-gewricht bleek later bij de huisarts & werd doorverwezen naar de fysio.Hier ben ik niet naar toegegaan, want het werd minder de klachten na het eten van keizeroesterzwammen.Verdere info, klik Reuma komt trouwens bij mij ook in de familie voor.

 

Om je eigen cortisonen op te wekken zou je Cordyceps kunnen gebruiken & voor de botontkalking zou je vitamine D gehalte eens kunnen laten meten.Het zou best wel eens te laag kunnen zijn.Inname gaat wel samen met magnesium.:lol: Sterkte verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga naar mediwiet.nl, zoek naar contact en stuur vanaf daar een mailtje. Onze Dr.Hanneke zal dan contact met je opnemen, misschien dat wietolie je kan helpen. Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu gebruik ik al olie en tinctuur en dat werkt perfect voor de reumatische ontstekingen, maar hiervoor niet.

:lol:

 

interessant van die kiezeroesterzwammen Elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier weer druk bezig.

het recept

gallery_20039_13372_105285.jpg

Even 3 liter 80% fixen oké niet even was al gedaan de 2de stook voor 80%.

gallery_20039_14976_131761.jpg

 

De bedoeling is weer dit.

gallery_20039_14976_51699.jpg

 

 

/zODd

 

Dit lijkt me ook een goede medicatie. Samen met wietolie tegen de ontstekingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik dit zie denk ik .....spijtig dat zoDdert er niet meer is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook bechterew, maar sinds ik elke dag een shot tarwegras neem heb ik geen dag last meer gehad en slik ik geen medicijnen meer. Het is sterk basisch en neutraliseert de verzuring van je bloed. Je lichaam neutraliseert de verzuring door het onttrekken van calcium aan je botten, wat leidt tot botontkalking. Een ander advies dat ik je kan geven is te minderen of te stoppen met het eten van vlees. Bij het verteren van vlees komen ook zuren vrij. Wiet doet voor mij niks en voor jou blijkbaar ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx iedereen B)

 

elmanito, bedankt voor het leesvoer! zeker de moeite om verder in te verdiepen en een mooi tijdverdrijf als je toch plat ligt :lol:

De vitamines worden nauwlettend gescreend, ik ben gekend met chronisch vit D en vit B12 tekort.

 

Wernhard, ik gebruik al olie en tinctuur ;) toch bedankt!

 

Blowsterke, volgens mij heb ik dit eerder zien langskomen ja van zZOd, ook hier gaan we eens even goed inlezen tnx!

 

Jan de ripper, het tarwegras ken ik niet, maar op mijn voeding let ik al heel erg, idd minder vlees, vooral geen varkensvlees meer...Veel vis, verse groentjes etc....en tnx voor de link!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu gebruik ik al olie en tinctuur en dat werkt perfect voor de reumatische ontstekingen, maar hiervoor niet.

De arts heeft ook als noodingreep een infiltratie (inspuiting) cortisonen gezet en volgende week krijg ik die weer.

Deze kan ik niet teveel krijgen ivm de botontkalking, het is echt een noodmiddel nu.

 

De arts weet van mijn olie en tinctuur gebruik en aangezien ik het regulier alles al heb gehad, geslikt en doorlopen heb is de vraag, weet iemand nog iets?

Buiten de canna gebruik ik ook nog 4 tot 6x daags 100mg tramadol retard, omdat ik anders de dag niet door geraak....maar van die zooi wordt ik behoorlijk beroerd.....morfine is dus ook volgens de arts geen optie, ik ga die niet kunnen verdragen.

Ook de arts staat dus open voor andere alternatieve opties, omdat ik zo ook niet door kan gaan.

Iemand een gouden tip? het platliggen ben ik behoorlijk zat en mijn kids kunnen het ook niet meer aanzien onderussen :(

 

Morfine is niet hetzelfde als Tramadol, het lijkt wel erg op elkaar... maar is toch verschillend.

Tramadol (zeker in hoge doses) liever niet nemen in combinatie met een SSRI antidepressivum (ivm. serotoninesyndroom), Morfine heeft deze interactie niet.

Bij sommige patienten werkt tramadol meer stimulerend (in lage doses), morfine wat meer sederend.

 

Je hoeft ook niet meteen met een erg hoge dosis te beginnen.

Morfine is er al in tabletten van 10 mg, deze kun je ook nog in 4en delen.

 

Wat goed bij jou werkt qua pijnstilling zou je zelf, met je arts, uit moeten proberen

Ben je bang dat het te sterk werkt, doseer dan laag, met normale tabletten (directe afgifte).

Eventueel kan je later overstappen naar tabletten met gereguleerde afgifte / sterkere doseringen.

 

Die botontkalking goed in de gaten houden, bloedonderzoek is cruciaal.

Sterkte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medican, ik al eens eerder morfine gehad, maar ik verdraag deze in zijn geheel zeer slecht....de ganse dag knock out en beroerd...ik ben vanwege mijn reactie op opiaten ook terug gezet naar Zaldiar een mix van tramadol en paracetamol.

Bloed en vitamines worden zeer goed opgevolgd.

 

Chassie tnx, ik ga eens inlezen!

 

We gaan starten met de paddestoelen zodra alles binnen is,ik ben heel benieuwd wat dit gaat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is je voeding aanpassen nog een optie? Ik ben daar nl. een beetje mee bezig en dan blijkt dat bepaalde levensmiddelen de nodige klachten kunnen geven zeker voor de gewrichten. Brood is daar één van. Misschien idee tijdje Paleo dieet te proberen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

obiwan, voeding aanpassen doe ik al langer, ik heb ook crohn, het vriendje van de bech.

Ik ken paleo van mijn moeder, die past het toe, maar met diverse zaken geven mijn darmen toch problemen.

Ondertussen heb ik geleerd te luisteren naar mijn lichaam, wat inhoud: weinig brood en aardappelen, geen varkensvlees, geen koolsoorten, geen citrus,geen rauwe groentjes etc etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pm Bechje,

 

We gaan even kijken hoe en wat.

Deze is erg goed tegen pijn en ontstekingen en het recept bestaat al wat eeuwen.

En gaat vele generaties terug.

Het verhaal gaat dat er vrouw was met een zieke man waar niks voor hielp en ze dwaalde van drop naar dorp en kwam de dokter met dit recpet tegen.

Dat hielp en van af dat moment werd het steeds meer verspreid.

Er zitten 27 kruiden in en word met 3l A gemaakt.

 

Hier de plek waar de kruiden vandaan komen.

gallery_20039_13372_79958.jpg

 

Tot op heden iedereen erg over te spreken

Maar ik ben geen dokter.

 

 

/zODd

Edited by zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx zODd! ook voor het verhaal erachter...We zouden hier toch ook zo een winkel moeten hebben, ik zou er dagen kunnen verblijven om te zien wat er allemaal is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verblijf er ook dagen :) loop er altijd een paar dagen mee en dit jaar met een live feed dus dingen overdag doen dan in een topic zodat mensen meteen vragen kunnen stellen en de de antwoorden van de bron komen dus ook niet weerleg kan worden door leden die niks onderbouwen.

Dit kom alleen niet op wf maar bij interesse kan ik je een pm zenden met waar wel.

Mocht je dan vragen over je rug hebben kan ik ze daar ook stellen aan de dokters.

 

Cat claw, devil claw, jenever bes ect zijn wel wat western kruiden die ook een positief effect kunnen geven.

Zal het niet genezen maar hier verzacht het wel.

 

Dit hielp ook erg goed.

gallery_20039_13372_122488.jpg

Deze was ook erg fijn 6 maanden veel minder pijn.

gallery_20039_13372_21503.jpg

 

Dit recept is voor uitwendig gebruik en gaan we in 2014 verder mee.

gallery_20039_13372_86412.jpg

 

PS, mocht je wat uit Vietnam nodig hebben zie hier even laten weten maar wacht niet te lang ik ga over 1,5 maand weg.

 

/zODd

Edited by zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooow das tof! ik krijg graag de pm voor de vragen!

Aan de accupunctuur mag ik binnenkort ook geloven, ben heel erg benieuwd naar het effect.

Ik ga het voor vietnam op mijn gemak doornemen, als ik wat nodig heb, laat ik het zeker tijdig weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is goed zal eerst zorgen voor die van 35% die van 80% is erg sterk.

En opletten met ander medicijnen zo wie zo 4 uur er tussen.

Ik zelf doe het voor het slapen 5 druppels of 1ml hang van de pijn/stress af.

 

Mocht het helpen no worry`s heb nog voor 3l en ga al bijna weer erna toe.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het word woensdag gelanceerd :)

Alle is 100% legaal no canna.

gallery_20039_14976_142425.jpg

 

Zit de 35% TCM in mocht hetwerken fix ik de 80%.

En nog wat voor de spanning te verzachte neem aan dat je ook regelmatig blauwe plekken bij de rug en bekken heb.

salonpas gel de blauwe die erg heet is.

De Dầu phật linh Trường Sơn dit is een erg lekker goed warm en lekker ruikend.

Dit is een van mijn favoriete.

Mijn nummer 1.

Electric Medibalm 30g

Deze is zo goed tiger balsm is er niks bij.

De ealge is een soort tiger balsm.

 

Hou ons op de hoogte :)

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx zODd en sorry zie het nu pas....lig weeral plat...

Blauwe plekken heb ik niet alleen op de rug en bekken vrees ik, maar het blijkt ook deels te komen door de cortisonen die ze o.a. gebruiken in de infiltraties..

Ik heb ooit ook eens in een chinees winkeltje meen ik een tube zalf gehaald, daar was de tigerbalm idd niks bij, dus ik heb toen wel geleerd voorzichtig te zijn met smeren :D

 

Nogmaals dank! Bechje gaat er een roken, ff relaxen, want morgen weer een dag in de pijnpoli ;(

Eerst pijn lijden en dan hopelijk positief nieuws omtrent het attest......

 

wordt vervolgd......

Share this post


Link to post
Share on other sites

pijnpoli is uitgesteld naar dinsdag, ik heb koorts en dan zetten ze geen infiltraties :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, de reden van de koorts is nu wel duidelijk..de ontsteking is feller en is uitgebreid naar de rechterheup :(

Gisterochtend merkte ik dat het flink gezwollen was op het SI gewricht,uitbreidend richting rechterheup, mijn man zei dat het een ferme bult leek.

sinds een paar dagen rook ik mijn medicijn weer, iets wat ik daarvoor alleen nog deed in noodgevallen.

 

zODd, je medicijn gaat nu serieus getest worden, het is nog even puzzelen met andere meds, ivm de 4 uur die er tussen moet zitten.

De zalven zijn we nu 1 voor 1 aan het testen, gisteren de Eagle, omdat hubbie het woord reuma erop zag staan en die als eerste wilde testen.

Als hij nu eens de bijsluiter van de electric had gelezen had hij deze eerst gepakt ;) , maar deze is zojuis ingemasseerd.

 

Dinsdag om 12 uur terug binnen op pijnpoli, maar gezien de ferme ontsteking vrees ik dat ze mij weer terug op prednison willen zetten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi bechtje, ik heb jou topic door gelezen, wat ik me eigen afvraag ? wat is de hoogste dosering jij ooit genomen hebt met hennep olie en heb je al eens een hele kuur gedaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De electric is hier ook dikke favoriet.

Over 2,5 maand weer een new voorraad :) er is ook nog een extra waar meer werkzame stoffen in zitten.

 

De Eagle brand heeft ook een blauwe die is als het goed is wat minder heet.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...