Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
petrix

inwateren

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

In eerste instantie was ik van plan om 9 kf voor te groeien in 0.7l potjes, maar als ik het goed begrepen heb heeft k.f weinig voorgroeitijd nodig en groeien de eerste weken nog aardig door, daarom zet ik ze gelijk in de grote potten.

 

Ik ga ze weg zetten in 26 liter smartpot op een oppervlak van 150x150, nu heb ik begrepen dat waneer je de aarde opwaardeert doormiddel van schimmels e.d deze inwaterd en deze dan een aantal dagen in het donker moet wegzetten om het bodemleven op gang te laten komen.

 

Hoeveel liter per pot raden jullie me aan, en als ik de plantjes overzet uit de sponsebob moet ik deze dan weer bewateren.

 

 

 

Alvast bedankt voor jullie reactie, en als ik start ga ik er een verslag van maken, zit nog op sannie's post te wachten.

 

gr. Petrix :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou per pot een liter geven om in te wateren (met bacto)

 

nog een tip.. geen voorgroei maar meteen 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

één liter is inderdaad prima voor 26 L smartpots.

 

direct op 12/12 kan ook maar dan zou ik er een paar extra zetten (12 of 14 bijvoorbeeld).. je werkt immers toch op ruim 2 m2.

 

zou ze kort voorgroeien, z.s.m. toppen en dan omschakelen anders gaat het wel een jungle worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze niet toppen gewoon een dag of 3/5 op 18/6 zodat je zeker weet dat ze het alle 9 goed doen en om schakelen die hap.. :lol:

met de ruimte die ze dan krijgen worden het prachtige kaarsen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi 3.0, denk je als ik ze niet top mijn ruimte wel vol krijg met min.voorgroei, zijn er maar 9 opp. is 1.5 bij 1.5 .

 

Groetjes Pertix

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik krijg het dan ieder geval vol, als je het eng vind geef je ze toch een dag of 10 op 18/6, kan je ze knakken als je ze te groot vind worden..

onderschat echt niet de groei van de kf, het zijn monsters...

Share this post


Link to post
Share on other sites

3.0, bedankt voor je vlugge reactie, na een paar verslagen te hebben gelezen waaronder die van jou, lijkt het me inderdaad het beste om met k.f zo vlug mogelijk op 12/12 te gaan en in een sog te kweken, kan ze inderdaad later wat bijsturen met knakken en binden.

 

Gr. Petrix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...