Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
petrix

voorgroei

Recommended Posts

beste forumleden,

 

Ben van plan om 15 zaadjes te ontkiemen, en daarna ze over te zetten in kleine voorgroeipotjes 0.7 l. en ze onder t-neon te laten voorgroeien.

 

Daarna wil ik er negen van selecteren en deze in de smartpots zetten met sannie's way.

 

Mijn vraag is kan ik die tijd in die voorgroeipotjes 1 a 2 weken zonder toevoegingen overbruggen, dus zonder schimmels buffertablets e.d.

 

Dus alleen water en misschien bacto, en dat water gebruik ik dan spa blauw aangezien dat ph 6.0 is .

 

De aarde wat ik gebruik is gold label special mix costum, of is het beter om in die voorgroeipotjes andere aarde te gebruiken, heb namelijk ook nog een zak puk aarde, die gouden.

 

alvast bedankt voor het meedenken.

 

Gr. petrix :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen gebruiken in het begin geen voeding, bemeste aarde kan dan teveel zijn en de wortels verbranden.

Persoonlijk zou ik ze in zaai en stekgrond laten voorgroeien en als ze wat groter zijn meteen sannies way gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon kraan water gebruiken sannie zijn producten zijn daar op afgesteld.

en die custom is genoeg voor 2 weken, maar waarom niet gelijk wat schimmles in het plantgaatje en wat bacto ?

 

dan doe je het gelijk goed..

 

 

wel kan je zaad normaal beter in hun eindpot plaatsen zodat de penwortel helemaal naar beneden schiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

wel kan je zaad normaal beter in hun eindpot plaatsen zodat de penwortel helemaal naar beneden schiet.

 

dank je wel voor je reactie, de reden dat ik ze eerst wil voorgroeien is dat ik dan de sterkste kan selecteren, en de plantjes wat kan drukken met de t-neon aangezien ik met k.f wil kweken.

 

het verhaal met de penwortel heb ik ook over gedacht, en dat overpotten kan ook wat stress veroorzaken, maar als ik gelijk de negen op de smartspot zet en enkele afvallers heb ben ik verder van huis.

 

misschien is het nog een optie om 9 gelijk te plaatsen in de smartpot, en de rest onder de t-neon als back-up te gebruiken.

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaailingen gebruiken in het begin geen voeding, bemeste aarde kan dan teveel zijn en de wortels verbranden.

Persoonlijk zou ik ze in zaai en stekgrond laten voorgroeien en als ze wat groter zijn meteen sannies way gaan.

 

custom mix is niet zwaar bemest, maar een ligt gevoed actief bodemleven...

kan je dus makkelijk jonge zaailingen in plaatsen..

 

maar dan liever gelijk met myco's en bacto, dan geef je het bodemleven gelijk een boost wat zich daar na alleen maar verder uitbreid in de eindpot..

 

@ patrix

kf hoeft niet veel voorgroei, meestal helemaal niet..

dus ik zou ze lekker in e einpotten laten beginnen en een dag of 3/5 voorgroei en als ze allemaal gezond zijn gaan met die banaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

dank je wel voor je reactie, de reden dat ik ze eerst wil voorgroeien is dat ik dan de sterkste kan selecteren, en de plantjes wat kan drukken met de t-neon aangezien ik met k.f wil kweken.

 

het verhaal met de penwortel heb ik ook over gedacht, en dat overpotten kan ook wat stress veroorzaken, maar als ik gelijk de negen op de smartspot zet en enkele afvallers heb ben ik verder van huis.

 

misschien is het nog een optie om 9 gelijk te plaatsen in de smartpot, en de rest onder de t-neon als back-up te gebruiken.

 

bedankt voor het meedenken.

 

Gr. petrix

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze dan een dag of 3/5 18/6 geven en ze niet toppen, gaat je super grote cola's opleveren..

wel even verslagje met wat fotos posten he :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Levert geen overbemesting op bij zaailingen. Gewoon de eerste 2 weken geen voeding geven.

 

Ze doen het altijd perfect bij mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
custom mix is niet zwaar bemest, maar een ligt gevoed actief bodemleven...

kan je dus makkelijk jonge zaailingen in plaatsen..

 

maar dan liever gelijk met myco's en bacto, dan geef je het bodemleven gelijk een boost wat zich daar na alleen maar verder uitbreid in de eindpot..

 

Krijg je dan geen problemen met de PH waarde? Er is nog geen buffer die de ph neutraliseert toch? Die optie die eerder genoemd werd om spa blauw te geven in deze opzet is dan toch een goede? Afzuren met ph- is uit den boze zeker met Sannie's way? Of kan dat ook wel in voorgroei-potten?

 

En de perfect start? Gooi je die dan in de voorgroei potjes of in de bloei-potten?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...