Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sex' n Combi

Das Experiment

Recommended Posts

Heb besloten mezelf aan een experiment te wagen, een weedkot in leem.

 

Wat info:

http://www.ecologischbouwen.be/leembouw.htm

 

Het idee is ofwel 300W TL5 of 250 W/400 W HPS te gebruiken in mijn toekomstig weedhok. Ben er nog niet uit wat het beste zou zijn om een zo ideaal mogelijk klimaat te regelen voor deze opstelling.

Daar hoop ik samen met jullie uit te komen.

 

Waarom wil ik met leem bouwen?

 

Leembouw heeft vele troeven. Zo is bijvoorbeeld het sterk vochtregulerend vermogen van leem in staat om een haast constante vochtigheidsgraad in de woning te realiseren. Een leembouw-constructie vormt a.h.w. een 'derde huid' voor de gebruikers. Leem heeft een sterk warmte-accumulatie vermogen, wat voor een beperkte temperatuurschommeling in de woning zorgt.

 

Dus waarom niet voor een klimaatkamer?

 

Waarom niet is iets nieuws proberen?

 

Dus bij deze mijn bouwverslag van mijn lemen weedkot!

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kamer:

 

Een zolderkamer

 

1 velux

 

18m²

 

Wordt in de winter zeer koud en in de zomer heel warm

 

Houten vloer

 

Er is een afvoer van de lekage bak voor de boiler (die niet meer in dienst is), dat is dus een buis om water af te voeren naar buiten, met een diameter van 1 of 2 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi idee.

ik kijk rustig mee vanuit me luie bureaustoel :D

 

ga je een hydro setup bouwen of voor aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eind deze week ga ik mijn zaadjes ontkiemen en de lampen bestellen, de leem opgraven, hout halen en eraan beginnen zodat het ten laatste binnen 2 weken klaar is.

 

Heb 3 auto northernlights van sensi.

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spullen komen af, een 400 W setje, een variac en een slakkenhuis da ik nog in elkaar moe steken.

 

Heb nu 3 auto northernlight en 1 ultra critical (van azarius huismerk ), denk ni da ik daarmee eigenlijk een mooie kweek kan doen met 400W, voor 250W zou het nog te doen zijn denk ik.

 

Was aan het denken om herijuana fem van sannie te nemen en scroggen met 5 planten.

 

20L per plant....

 

Ik ga nu aan mijn kot beginnen, te beginnen met een plan.

 

Zou het niet te hoog willen 120 - 160 cm

 

en grootte iets van 80 * 80 cm

 

Van materialen denk ik te gebruiken:

 

-hout

-leem

-stro (gepastoriseerd en dan gedroogd )

-zand

 

De dikte van de muren ga ik voor 5 - 10 cm gaan

 

Het slakkenhuis wil ik gaan integreren in mijn kot, zodat alles aan elkaar hang, de box van de softbox ga ik met dezelfde materialen maken.

 

Het gaat een serieus karwei worden, want ik zit op een zolderkamer, dat gaat sleuren en zeulen worden...

 

Zodra ik mijn plan heb doe ik een up-date

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die leem wordt hard, daar leeft geen insect in.

weet je dat zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die leem wordt hard, daar leeft geen insect in.

weet je dat zeker?

 

Ja, heb intussen al verschillende muren geleemd, het wordt steenhard als het droog is.

 

Je kan het zelfs water bestendig maken, voor buitenmuren enzo, door het te verzadigen met olie eenmaal het droog is.

 

Ik zal een volledig verslag bijhouden van begin tot einde, van het opgraven, mengen, aanbrengen, afwerking tot een test-kweekverslag. Ik heb in deze ruimte al eerdere kweken gedaan in zelf gemaakte houten kot, grote tent en kleine tent, dus als er voordelen aan zijn zou ik het moeten opmerken.

 

Ik hoop vooral mijn voordeel te halen in de meer constante RV en t° , de muren kunnen veel water en warmte opnemen en afgeven.

 

En daarbij vind ik leem een zalig gevoel hebben in de kamer, een heel aardend effect, verder is het goed tegen starling, het is een interessant bouwmateriaal vind ik.

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een technische up-date... er is klaargemaakte leem besteld, die komt volgende week toe...

 

Dus deze week de ruimte schoon maken, deur maken, soft-box maken,....

 

Ik zal deze avond mijn plan uploaden van de werken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...