Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spacefrog2

22x La Blanca Gold

Recommended Posts

Als je op grond kweekt moet je kwaliteit grond pakken (je wilt niet moeilijk doen dus...) pak de bio lijn van B.A.C Bloeivoeding en bio pk

 

Met goede grond hoef je echt net zoveel voeding te geven, helemaal niet in de laatste 2/3 weken.....

 

 

Dan is het een kwestie van je pheno leren kennen en knallen maar...je kan er dikke resultaten mee behalen!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus jij zegt overvoeding?

Ik geef al weken EC 1.8 en de drain is nooit hoger terug gekomen als 2 meestal zelfs nog een puntje lager.

 

Dan kan dit toch niet in 2 dagen gebeuren?

Verder zijn er een hoop planten die wel de symptomen van een fosfor tekort uiten maar geen verbrande punten hebben.

 

Ben normaal wel hydro kweker (coco's) en heb daar wel eens te maken gehad met overvoeding maar dan zag het er toch anders uit.

 

Heb wel het vermoeden dat ik per ongeluk gewaterd heb met een emmer/bak die vlak daarvoor was gevuld met chemische zooi (ontstopper, mijn douche liep niet goed door). Dat verklaar wellicht ook wat.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle planten die ik op de foto`s zie hebben last van verbrande punten + gekarteld blad.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb alle planten die ik (per ongeluk) gewatered heb met de ontstopper-oplossing, snel maar op water dieet gezet om te zorgen dat het niet erger word. De andere helft ziet er overigens nog prima uit.

 

Hopen dat het niet te veel doorzet.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwavelzuur of natriumhydroxide vinden ze niet lekker, shit zeg.

KLIK

 

klik je ff door op natriumding.. warmte reacties en zo nog wat meer, weet niet of alleen maar water geven de oplossing is

mogelijk ophoping en gedoe (oa in je calcium en wat daaraan vasthangt, zie roestvlekken in je blad).

 

Meteen aparte bakken vanaf morgen?

Weet niet waar je ph uithangt, je hebt niet gemeten voordat je gaf?

 

Hier voor de bio een emmer, voor de mineraal en voor water alleen ook de corresponderende emmer

Druppie BAC bloei in GHE mixje doet rare dingen met de ph en ec :shifty:

 

fingers crossed en goed in de gaten houden en omlaag met die EC, teveel voeding en ze krijgen een trap na (in de rug).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meteen aparte bakken vanaf morgen?

 

Heb sowieso aparte bakken/containers hiervoor maar op dat moment gewoon domweg niet nagedacht. Zou op zich geen ramp zijn geweest als ik de bak goed had schoon gemaakt, normaal ben ik zo nauwkeurig als wat :thumbsdown:

 

Maar goed het kwaad is geschied gelukkig heb ik toen ook alleen de planten die droog stonden gewaterd ofwel de helft is nog mooi groen. Hopelijk haalt het de eindscore niet al te veel omlaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEEK 7,5

Vandaag kachel geinstalleerd.

Na het ontstopper incident laatst ben ik gaan spoelen dus het ziet wat geel en lelijk uit maar goed we gaan nog 10 dagen door en dan gaat zaakje het om.

 

gallery_38677_16415_688044.jpg

 

 

 

gallery_38677_16415_147493.jpg

 

gallery_38677_16415_968134.jpg

 

gallery_38677_16415_404730.jpg

 

gallery_38677_16415_1104489.jpg

 

gallery_38677_16415_1365945.jpg

 

gallery_38677_16415_1696839.jpg

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed afrijpen is niks mis mee. Hoop dat het onstopper verhaal geen chemisch smaakje geeft, helemaal na de dure voeding die je er in hebt gepompt. Verder zijn ze niet klein en de toppen hebben een mooie opbouw en samenstelling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks mensen :)

 

Hoop inderdaad ook dat het ontstopper verhaal geen nasmaakje heeft maar ga proberen zo lang mogelijk te spoelen. Ze moeten sowieso nog wat aandikken ze beginnen pas sinds een paar dagen te bezwijken onder hun eigen gewicht.

 

PS city de voeding was maar euro 14,95 hoor AN hoeft niet altijd duur te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn toch heerlijke toppen!

 

Misschien heb je wel iets nieuws ontdekt :yummy: dus ipv pk13-14 aan het einde een beetje gootsteen ontstopper!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zouden ze wel niet doen op een dopje GHB dan, hebbie echt wel wappie wiet :spell:

 

Hoop voor je space dat er niks in eindprodukt terecht is of gaat komen, je hebt je potten na die fout niet heftig gespoeld, 3x inhoudt liter van je pot, ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat die gootsteen troep afgebroken/opgenomen is.

 

Als je ze toch op water zet ff rondneuzen op US fora aangaande flushing en of je nog meer eruit kunt trekken aan troep,

just to be sure and on the safe side (je longen zijn je liever dan lief).

 

Mooi toppen en dat blad verkleuren is erg spectaculair, lijkt wel alsof ze 2 x achter elkaar volle mep Ripen hebben gekregen: sterf :mobile:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even terugkomend op een aantal posts geleden. Jullie geven aan dat de EC van 1.8 te hoog is op aarde? De voedingschema's van mij van House & garden geven toch echt aan op het einde op 2.0 te zitten. Zelf zit ik dat ook wel eens bij mijn OG Kush'jes. Werkt wel.

 

Hoezo denken jullie dat 1.8 te hoog is?

 

Verder heb ik wel eens bij mijn planten tegenstrijdige signalen. Bladeren kleuren geel onderin (begin week 8) en bovenin krijgen de vingerbladeren gele puntjes. Is ook apart toch? Gele bladeren lijkt mij dat hij zijn voeding eruit trekt maar ook signalen van overbevoeding geeft.

 

Verder zien ze er goed uit spacefrog :) Ben benieuwd wat het eind resultaat is voor het gehele tentje en het gemiddelde per plant.

 

Ook zeggen jullie de PH waarde van het medium, de aarde, te meten. Mij is verteld, en heb het ook zo ervaren, dat het erg lastig en vooral onnauwkeurig is. Als je bijvoorbeeld de aarde oplost in water en daar de PH waarde van meet, dan beinvloed het water toch ook alweer de PH waarde? Hoe meet jij dit spacefrog? Want ik hou namelijk (zie mijn vorige posts in dit topic) net als jou een PH waarde van 6,2-6,5 aan op Plagron light aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoezo denken jullie dat 1.8 te hoog is?

Ook hier geld meningen verschillen. Het ligt natuurlijk ook aan de soort genetica, bepaalde soorten zijn sneller gevoelig voor overvoeding terwijl bij mij de witte soortjes vaak volgepompt willen worden met voeding.

 

Verder heb ik wel eens bij mijn planten tegenstrijdige signalen. Bladeren kleuren geel onderin (begin week 8) en bovenin krijgen de vingerbladeren gele puntjes. Is ook apart toch? Gele bladeren lijkt mij dat hij zijn voeding eruit trekt maar ook signalen van overbevoeding geeft.

 

Gele bladeren kan een stikstof te kort zijn maar i.c.m. verbrande uiteinden duid het op een overschot. In dat geval zit er wel nog voldoende voeding in het medium echter door een overschot van bepaalde elementen worden andere elementen niet of nauwelijks opgenomen. Dit is ook wel lock-out genoemd.

 

Verder zien ze er goed uit spacefrog :) Ben benieuwd wat het eind resultaat is voor het gehele tentje en het gemiddelde per plant.
Als ik er een halve kilo uit haal ben ik tevreden al zou 600-700 gram wel mijn streefgewicht zijn.

 

Ook zeggen jullie de PH waarde van het medium, de aarde, te meten. Mij is verteld, en heb het ook zo ervaren, dat het erg lastig en vooral onnauwkeurig is. Als je bijvoorbeeld de aarde oplost in water en daar de PH waarde van meet, dan beinvloed het water toch ook alweer de PH waarde? Hoe meet jij dit spacefrog?

 

Je moet gewoon effe langs het tankstation gaan voor een kan gedemineraliseerd water. Dit water heeft PH 7 en EC 0,0 ideaal gezien. Ik zal nog even een linkje voor je opzoeken m.b.t. het meten van PH op aarde al blijft het natuurlijk altijd een gedoe. Als je echt nauwkeurig wilt gaan meten moet je hydro kweken. edit: linkje

 

Dat is overigens precies wat ik weer ga doen hierna. Bij aarde word er naar mijn idee toch te veel aan het toeval over gelaten en heb ik te weinig controle.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

nette toppen vriend!

 

en wat een kleuren ook...!

 

swanjeer ze deze laatste tijd!

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet gewoon effe langs het tankstation gaan voor een kan gedemineraliseerd water. Dit water heeft PH 7 en EC 0,0 ideaal gezien. Ik zal nog even een linkje voor je opzoeken m.b.t. het meten van PH op aarde al blijft het natuurlijk altijd een gedoe.

 

Krasi heeft een speciaal aarde PH/EC metertje van Ebay besteld. Lijkt de truuk te doen bij hem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can't go wrong with Blue Lab

Wat mag ie kosten? En is gewoon op de "normale΅ manier te ijken?

 

edit heeft iemand mss ook een type nummer voor mij

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi growers

Jullie hadden het net over afzuren ik kweek al vanaf het begin bio.

Van bac, en innogreen.Eenmaal bio gerookt nooit meer anders zo lekker!!!!

Wist niet eens dat canna ook al bioproducten heeft.

Weer wat geleerd!!!!!

FF googlen

Gr Snoej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen, en ik hoop voor je dat je niets terug proeft van die omtstopper....hoe krijg je het voor elkaar..... :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen, en ik hoop voor je dat je niets terug proeft van die omtstopper....hoe krijg je het voor elkaar..... :rolleyes2:

 

Nou heel simpel moest ontstopper aanlengen ivm verstopping en ben nadien vergeten de bak om te spoelen. Het is dus niet dat ik voedingswater met onstopper heb gegeven het gaat enkel om resten :)

 

Zou niet mogen gebeuren heb normaal ook aparte bakken maarja je rookt wel eens wat en dan is het snel gebeurd natuurlijk!!

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...