Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spacefrog2

22x La Blanca Gold

Recommended Posts

Mischien over een aantal grows een keer proberen. Heb me nog totaal niet georiënteerd op het gebied van niet biologische voeding. En er is behoorlijk wat op de markt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Use 4 mL per Liter

vind dat nogal wat..

 

GHE Duo 1ml grow 4ml bloom per liter volgens max schema en kost € 14,50 per fles (je hebt grow en bloom nodig), reken uit je winst ;)

 

Maar nogmaals.. aan AN val je je echt geen buil zoals ik al eerder aangaf, als het nu EU style pricing werd sloeg het vast aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb op icmag en rollitup.org wat ervaringen gelezen qua dosering en de meesten voegen 1 ml (max 2 ml) per liter toe.

 

1 ml per liter geeft al een EC van 1.4 wanneer het kraanwater 0.2 is.

De aanbevolen 4 ml per liter gaf een EC van 2.8 met RO water en 3.2 met gewoon kraanwater!!

 

Die aanbeveling is dus gewoon om je zo snel mogelijk een nieuwe fles te laten halen en kan je gerust negeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Space, zijn je onderste bladeren na de extra N weer bijgetrokken?

 

Bij mij werden de bladeren onderin ook steeds lichter tot geel aan toe, ik was al meer voeding gaan geven maar dat heeft nog niet geholpen. Gisteren de planten aan de onderkant bladvoeding gegeven en dat hielp wel.

 

Ik heb hier geen N, ik wacht even op jouw antwoord.. als het bij jou heeft geholpen ga ik het halen..

 

Komen er nog foto's??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik toen heb gedaan is eenmalig een volle dosis (4 ml per liter) Alga Grow van Plagron gegeven, dit had ik toen nog liggen. De NPK hiervan was 6-8-10. Dit heeft het probleem voor mij toen opgelost.

 

N (stikstof) meegeven als enkel component zou ik niet doen dat trekt je verhoudingen P en K uit balans en zorgt voor veel bladaanmaak tussen je toppen. Ik zou eenmalig een volle dosis groeivoeding meegeven en alles wat 2 dagen later niet is bijgetrokken nog even behandeling met bladvoeding. Niet iedereen gaat dit een nette oplossing vinden maar als het werkt waarom dan niet toch ;)

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spacefrog2 > Whoo.... Een voedingslijn die de PH waarde automatisch op 5,8-6,0 zet? Ben benieuwd naar de techniek er achter. Wat nou als je een hogere PH waarde wilt? Of is deze voeding biologisch?

 

Zelf heb ik de beste resultaten rond de 6,2-6,5. Of is dit volgens jullie te hoog?

 

En mijn laatste vraag aan jou.... ;p Wat bedoel je met onderdruk in je tentje? Dat hij sterker afzuigt dan er verse lucht binnenkomt?

 

DaVinnie > Hoe geven jullie badvoeding mee aan de onderste bladeren? Een spray??

Heb ik namelijk ook wel eens last van. Geef dan ook gewoon vaak een basisvoedingshot of een keer enzymen mee om voeding te trekken uit de afgestorven wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey g-o, bladvoeding inderdaad gewoon in de verstuiver/plantenspuit, tenzij je een shitload aan planten moet doen dan neem ik de electrische drukpomp. Maar das vooral handig bij bijvoorbeeld spintbehandeling in grote hokken.

 

PH 6,2-6,5 is prima ik begin altijd op 6,3 en zit tegen eind bloei zo rond de 6,5 (als ik afzuur).

 

Over de Sensi Bloom A en B;

Ik heb de PH perfect formule natuurlijk even nagemeten met de meter, en de PH stabiliseert inderdaad op 6.0, mijn kraanwater is PH 7,4. Nog een vatje aangemaakt op lokatie a/d andere kant van de stad, kraanwater is daar PH 7,2 en ik kwam uiteindelijk op 6,1. Echter mengde ik nogmaals later deze week een vat PH 7,4 en kwam toen uit op PH 5,8. Het resultaat is dus niet altijd gelijk. Zeker wanneer ik niet-Advanced Nutrients toevoegingen gebruik zoals Atami's Bloombastic, gaat de PH enorm omhoog. Dit gebeurt niet wanneer ik eerst de Bloombastic of andere toevoeging in het water doe, en daarna pas de PH perfect basisvoeding.

 

Heb wat betreft het automatisch afstellen v/d PH even met Advanced Nutrients Europe contact gehad en het kan inderdaad zo zijn dat je na het toevoegen van PH perfect hoger of lager als ΅de ideale waarde" uit komt. Ook weet de voeding natuurlijk niet of je haar gaat toepassen op aarde of op hydro cultuur. Beiden hebben immers hun eigen optimale PH. Volgens hun is dat echter absoluut geen probleem omdat alle voedingsstoffen zodanig gechelateerd zijn dat ze ten alle tijde opneembaar zijn voor de plant, onafhankelijk van welke PH je hebt. Ook zeiden ze dat ik de PH meter gewoon in de kast kan laten en me niet moet gaan lopen blindstaren op de werkelijk gemeten PH. Gewoon toevoegen en aan de planten en gaan dus.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt de verse lucht vanuit de deur gemaakt, of zie ik dat verkeerd? en waar gaat je afzuig naartoe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt de verse lucht vanuit de deur gemaakt, of zie ik dat verkeerd? en waar gaat je afzuig naartoe?

 

Verse lucht vanaf de deur inderdaad, afgewerkte lucht gaat naar buiten. Uiteinde v/d slang hangt ca. 10 centimeter vrij voor de dauerlufting. Heb eerst de dauerlufting geheel weggepakt en slang rechtstreeks naar buiten maar dan hoorde je een blazend geluid op de gallerij hehe :thumbsdown:

 

Ohja, dit is een dauerlufting:

dauerlufting.jpg

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 28 zichbare bloei

 

Vandaag ook eerste keer Bloombastic mee gegeven (NPK 0-20-21) ben rustig aan begonnen met 0,5 ml / liter.

Gaat prima zo zit op eind week 4 en de toppen zijn 2 tot 3x zo dik als mijn vinger en keihard.

 

gallery_38677_16415_1295645.jpg

 

gallery_38677_16415_242821.jpg

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opbouw. Klimaat volgens mij goed op orde. Iets lichtgroen? Watsgeburt met die roest-bladeren?

 

Komt wel goed zo! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zeer tevreden over het klimaat en de planten ook aan de stand v/d bladeren te zien :)

Roest die je ziet zit denk ik onderin? Geef water met een litersmaat en ik giet in mijn onhandigheid wel eens wat over de grote fanleaves.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klimaat is nr 1!

 

Roest: Zie het op twee foto's inderdaad. Voedingswater verklaart een hoop, niet te vaak doen, zonde voor je mooie blad (en fotosynthese daar)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er smakelijk uit!

 

en cityboxer (of iemand anders natuurlijk) kan je me misschien uitleggen wat er gebeurt als er voedingswater over fan leaves heen komt? Waarom er dan roest komt?

Thanks alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NoNonSense:

 

Als je druppels water op je bladeren laat vallen en de lamp gaat aan, gaat het als een soort van vergrootglas werken en krijg je

verbrande (roest)plekken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is toch geen gekke vraag NoNonSense.

 

Met enkel water vallen de "schroeiplekken" wel mee ik heb altijd het idee dat hoe meer voeding je water bevat hoe groter de bladschade is als je iets morst. Maar dat is praktijkervaring, heb er verder geen verklaring voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees dat je de ph 6+ houd, ik heb als advies gekregen om 5,7 aan ph waarde te gebruiken...

is dit wel goed wat ik dan doe? ze zien er tot nu tot goed uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees dat je de ph 6+ houd, ik heb als advies gekregen om 5,7 aan ph waarde te gebruiken...

is dit wel goed wat ik dan doe? ze zien er tot nu tot goed uit...

 

Als je op aarde kweekt is dat wat te laag maar voor hydro een prima waarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik houd alijd lager aan. Afgelopen kweek volledige kweek van begin tot eind 5.5 aangehouden. Prima score gehaald :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Insturen op 5.5 is vooral handig op steenwol waar de PH al snel begint te stijgen wanneer het voedingswater eenmaal in de slab zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee dagen niet gekeken en ik schrik me net een hoedje, sommige planten zien er echt uit als hel.

Het lijkt op een fosfor tekort maar dit kan toch niet zo erg worden op tijd van 2 dagen?

 

De verbrande punten waren de laatste keer nog niet, laatste gift was EC 1.8 heb de meter gecheckt en die is wel goed geijkt.

 

Hier twee foto's van de plant die er het ergste aan toe is:

 

gallery_38677_16415_1330058.jpg

 

gallery_38677_16415_1047245.jpg

 

gallery_38677_16415_1324627.jpg

 

gallery_38677_16415_1076106.jpg

 

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

 

Klimaat dag: 26 graden 50%

Klimaat dag: 19 graden 55%

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph is goed, je EC is veelste hoog.... je kweekt op aarde niet op steenwol

 

Aarde buffert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...