Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spacefrog2

22x La Blanca Gold

Recommended Posts

Uiteraard heb je daar helemaal een punt.

 

Echter was dat de start EC van de kilomix, omdat ik maar op 6,5 liter potjes werk (weinig buffer) ging de ec sterk dalen zodra de dames enig formaat begonnen te krijgen.

 

De voeding die ik nou geef is steeds EC 1.5 - 1.8 en dat is eveneens de waarde v/d aarde dus dat is niks te hoog :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je dames staan er mooi bij Space, gaat vast een mooie ronde worden.

 

Leuk dat je een soortje aan het groeien bent die nog niemand heeft. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks johnny ik hoop het zelf ook.

 

Jij ook succes nog ik kijk met je mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar is bij voeden met een EC waarde van 1,7 wel nodig als de aarde al een EC waarde heeft van 2,6?

 

Wat is de genetische achtergrond? Sativa of Indica dominant?

 

Is het trouwens dat een Sativa dominante plant meer voeding aankan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aarde heeft geen ec 2,4 meer, denken jullie dat die kilomix onuitputbaar is of zo? :whistle:

Dat was de waarde ten tijde van de aanplant. De planten staan er nu 6+ weken in en de meeste voedingswaarde is er inmiddels wel uit hoor.

 

EC van de aarde is om en nabij de gift van het voedingswater en inderdaad hebben de indica's in het algemeen wat meer honger. Al komt dat in de praktijk slechts op een paar puntjes verschil (bij mij dan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de laatste dag van het jaar nog even bij de dames langs geweest.

 

Klimaat voor de lampen aan gaan 19,1 graden / 63% lv (net de bak gevloed):

gallery_38677_16415_216814.jpg

 

Zo staan ze er bij zit in week 3 dag 3:

gallery_38677_16415_51678.jpg

 

De sfeerlampjes:

gallery_38677_16415_226647.jpg

 

Wie verteld mij waar deze sticky trap mee vol zit:

gallery_38677_16415_330949.jpg

 

fijne jaarwisseling iedereen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog wat extra info m.b.t. La Blanca Gold gekregen van de Vision. Naar verwachting zijn de zaden ergens in februari 2014 officieel verkrijgbaar.

 

Vision Seeds - La Blanca Gold

 

· Feminized : Yes

· Autoflowering : No

· Medical value : Medium

· Medical use : Stress relief, muscle relaxant and increase of appetite.

· Effect : Very relaxing, slightly euphoric..

· Lineage : Super Skunk x Great White x Skunk #1

· Genetics : 80% Indica - 20% Sativa

· Location : Indoor / Outdoor / Greenhouse

· From seed 2 crop : ± 80 Days (± 11 Weeks)

· Flowering (indoor): ± 63 Days (± 9 weeks)

· Outdoor (harvest): Late September

· THC : Very High (21%)

· CBD : Medium

· Yield (gr/m2) : High (450/600)

· Stature (cm) : Bushy and tall (70+/250)

· Grow difficulty : Medium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de hoeveelheid vliegjes te zien lijkt het op de varenrouwmug. Mischien wat close ups voor herkenning?

 

Groeten,

 

NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je 2x 400w hangen?

 

Toppen zien er goed uit in de 3e week. Ben benieuwd wat de opbrengst gaat worden! :)

 

Je heb 2x 400w hangen heb ik uiteindelijk al uit gevonden ja ;)

Maar je zegt een passieve inblaas te hebben. Gewoon een slang dus in een onderste gat zodat de afzuiger vanzelf verse lucht hierdoor naar binnen zuigt bedoel je?

 

En waar heb je die 500 m3 inblaas staan/liggen/hangen dan? Die zie ik nergens op de foto's terug...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee maal 400 watt hps met twee inlaten inderdaad.

 

Nummer 1 is passief (gewoon een stuk slang deze trekt lucht uit de kamer waar de tent staat)

Nummer 2 is actief dit is de 500 m3 softbox die duwt verse lucht vanaf een andere kamer. De box staat gewoon op de grond naast de tent en is muisstil. Je ziet hem ook in mijn startpost.

 

Zowel de uitblaas als de twee inlaten zijn 20 cm duct.

De softbox is nodig omdat mijn tent anders te veel onderdruk heeft met als gevolg ingekakte wanden en te lage luchtvochtigheid.

 

gallery_38677_16415_98987.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook wel eens gedaan, wil prima. ik legde er altijd wel zo'n rubberen anti tril wasmachine ding onder. Of op een oud stuk matras kan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoppa gewoon op de laminaat die box en draaien maar!!

Is toch maar één ronde en dan mag ik weer inpakken op die plek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Boefje dat mag voor mij ook wel weer eens hoor haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb inmiddels de nieuwe basisvoeding binnen van Advanced Nutrients.

Het is de twee componenten Sensi Bloom A en B geworden met PH perfect technologie.

 

Dit houd in dat de PH automatisch word afgesteld, wat het meten van PH overbodig zou maken.

De voeding zorgt er voor dat de ph in je vat stabiliseerd op ongeveer 5,8-6,0. De voeding is dermate breed opneembaar dat dit zelfs op een aarde substraat garant staat voor goede opname van alle benodigde stoffen.Foto's en eerste ervaring volgen.

 

Heb inmiddels de nieuwe basisvoeding binnen van Advanced Nutrients.

Het is de twee componenten Sensi Bloom A en B geworden met PH perfect technologie.

 

Dit houd in dat de PH automatisch word afgesteld, wat het meten van PH overbodig zou maken.

De voeding zorgt er voor dat de ph in je vat stabiliseerd op ongeveer 5,8-6,0. De voeding is dermate breed opneembaar dat dit zelfs op een aarde substraat garant staat voor goede opname van alle benodigde stoffen.

 

Zie hier hoe 3 vaten met verschillende ph waardes allemaal stabiliseren na het toevoegen van de Sensi A en B:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja toch ben benieuwd of het werkt mijn water is hier PH 7.2 ofwel net iets te basisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb mijn scheikunde kennis ongeveer op het niveau dat ik zuur en basisch aardig door heb :P Volgens mij is er gewoon een simpele buffer die onschadelijk is voor je planten aanwezig in je voeding. Die reageert met zuren als het onder 5.8 pH komt en reageert met basisch als het boven de pH 6 komt. Kan iemand met wat meer verstand dat beamen?

Ik ga binnenkort ook maar is mijn kraanwater checken op ec ph waardes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey NoNonSense wat de preciese technologie erachter is weet ik niet maar je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.

Heb gisteren een heftige discussie gelezen op een US forum over dit product, ben het linkje even kwijt maar de meningen over de werking waren verdeeld:

 

- De één zegt dat dit product daadwerkelijk de PH aanpast naar een goede waarde.

- De ander zegt dat dit product de PH niet aanpast maar dat er gewoon gewerkt word met zodanig breed opneembare stoffen, dat het met iedere PH tussen de 4 en de 8,5 werkt.

 

Dit zegt AN er zelf over:

WHY YOU'LL NEVER HAVE TO WORRY ABOUT PH LEVELS AGAIN.

 

If you've ever experienced off-color leaves, slow growth or low yield with your plants... then you've probably noticed these problems coincide with mysterious pH and PPM fluctuations. It's one of the biggest obstacles to getting "pro level" yields from your plants.

 

In fact, many growers find that manually checking and adjusting pH levels two times per day, to try to keep their plants' growth stable and maximized is tiring, time consuming and one of the biggest challenges of trying to get bigger yields.

 

However, these scientists discovered how to completely eliminate pH checking forever with their proprietary "pH Perfect®" technology. In short, as long as your water falls between 4.5 and 8.5 pH (which is pretty much everyone's water)-this technology adjusts your pH for you and keeps it buffered there throughout your plants' bloom cycle.

 

Which means you'll never have to manually adjust your pH... you'll never have to worry that your plants aren't in the premium growing environment... all you have to do is add the bloom base nutrient pH Perfect Sensi Bloom and the "pH Perfect" technology takes care of all that for you!

Verkooppraat of niet, na het toevoegen van de halve dosis A en B sensi bloom stabiliseerd de PH op 6.0!! Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 'magic' van AN.

De ph perfect is zo gechelateerd dat het in de gegeven ph range niet zal zorgen voor een onbalans/ph swings.

Je zult dus geen aan ph gekoppelde opname problemen krijgen, zo bijzonder is dat allemaal niet maar AN is er heel goed in om dat zo bijzonder mogelijk te maken.

 

Beetje van punt 1 en 2 dus, je hebt een goede voeding in huis gehaald dat is zeker (maar wel de hoofdprijs betaald).

Ga je de AN ook hydro wise proberen strakkies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild ik moet eens kijken hoe het op aarde bevalt als ik geen ph problemen krijg zonder af te zuren ga ik het in de toekomst zeker nog eens gebruiken.

 

Beetje van punt 1 en 2 dus, je hebt een goede voeding in huis gehaald dat is zeker (maar wel de hoofdprijs betaald).

 

Duur? Valt wel mee. Ik heb bij wijze van test een kleine set gekocht van 1 liter A en B, dit kost 13,95. Als ik de A en B in 10 liter verpakkingen koop kost het mij 53,95 euro ofwel 5,40 euro per liter.

 

AN is duur als je ook hun additieven neemt, maar dat ben ik vooralsnog niet van plan. Ze hebben overigens naast een A en B formule ook nog dezelfde voeding maar dan een 3-part grow micro en bloom deze heeft ongeveer dezelfde prijs.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...