Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spacefrog2

22x La Blanca Gold

Recommended Posts

raakt al aardig vol :tu ben benieuwd hoe het eruit ziet als ze bloeien

 

heel veel succes en dat het iets moois gaat worden B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

raakt al aardig vol :tu ben benieuwd hoe het eruit ziet als ze bloeien

 

heel veel succes en dat het iets moois gaat worden B)

 

Thanks pacman, inmiddels zijn het er geen 22 meer maar 16, anders werd het echt te vol :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie gedrongen planten. Heb je niet wat meer info? En HPS loze foto's natuurlijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je weten city? :)

 

De set-up

DR120 (1,44 m2)

2 x 400 watt Philips Greenpower

500 m3 inblaas

1100 m3 afzuiger

1500 m3 filter

22 15 potten 6,5 liter

 

Één plant heeft verbrande punten die heeft vorige week compleet droog gestaan maar is nu weer ok;

 

gallery_38677_16415_117819.jpg

 

 

 

Dieven ga ik niet doen de planten hebben een mooie compacte hoogte van 40-55 cm en het licht komt alsnog redelijk door tot beneden.

 

gallery_38677_16415_596098.jpg

 

 

 

Plant opbouw, een van de kleinere exemplaren:

 

gallery_38677_16415_1017200.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat word spacen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je weten city? :)

 

EC, PH, klimaat? Hou je ze vochtig? Droog?

 

Gewoon.. De dingen die het tot een succesvolle of onsuccesvolle oogst maken... Dingen die jij anders doet dan anderen, jouw truukjes en afwijkingen..

 

Planten zien er gezond uit. Lichtgroene kruintjes zie ik, ze hadden iets meer voeding kunnen hebben denk ik. In het begin hoge EC en daarna afbouwen. Dan krijg je geen/minder lichtgroene kroontjes.

 

Jij bedoelt die verbrande puntjes op het blad op de eerste foto midden/links?

Share this post


Link to post
Share on other sites

City ik bedoelde de eerste foto en dan de plant rechtsboven in beeld, kijk maar naar de punten van de grootste bladeren.

 

Groene kruintjes heeft verder niks met de EC te maken dat is gewoon de verse aangroei.

 

PH meet ik niet.

EC meet ik niet.

Voeding geef ik niet.

 

Heb wel meters paraat mocht het opeens minder groen worden, maar wil ze op voorhand niet gebruiken.

 

Ik kweek deze ronde op Atami Kilomix deze aarde is genoeg bemest voor een gehele bloeicyclus.

 

De Kilomix is in vergelijking met de Janecomix (veel) zwaarder bemest. Kilomix vormt dan ook een paradijselijke ondergrond voor iedere plant, aangezien het een rijkdom aan belangrijke meststoffen bevat. Zo vormen onder andere wormenmest, kalk, guano en tal van andere organische meststoffen belangrijke ingrediënten in dit substraat. Hierdoor bevat de Kilomix alles wat de planten nodig hebben en is de kans op tekorten vrijwel nihil. Doordat de verhouding aan meststoffen op een professionele manier is samengesteld vindt er een constante aanvoer van belangrijke voedingsstoffen over een langere periode plaats. Het is voor iedere plant dan ook een genot om zich op een dergelijke rijke ondergrond te mogen ontwikkelen!

 

EC: 2,60 - 2,80

 

Verkrijgbaar in: zakken van 20 en 50 liter.

 

Ik ga wel in een later stadium Atami Bloombastic toevoegen om de verhoudingen P en K op te krikken.

Heb nog veel meer leuk uitziende flesjes staan maar wil het dit keer gewoon basic houden want ik vind dat het daarmee even goed zou moeten gaan.

 

Kilomix.jpg

 

Heb ze de eerste 3 weken vrij droog laten staan (0,3 l per plant 2x per week van boven en 1x per week de bak vloeden met ruim 1 cm water van onderen.

 

Nu de bloei er langzaam in komt wil ik ze wat natter gaan houden, behalve week 7 en 8 i.v.m. top rot.

 

Qua klimaat ben ik nog een beetje aan het spelen, wel / geen inblaas, raam open raam dicht, je kent het wel. Verder vind ik ook de LV in de nacht wat hoog (rond de 70 - 73%) ondanks dat ik toch flink afzuig. Ik pak de lucht van binnenshuis, ga van de week eens meten wat daar de LV is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichtgroen duidt op dat ze meer voeding kunnen hebben. Als je hogere EC geeft in in het beginstadium dan zullen ook je nieuwe groeischeuten donkerder zijn. De meeste mensen weten dit echter niet en accepteren lichtgroene kruintjes als normaal maar ik geloof daar niet in. Dit is mij verteld door ervaren mensen, ook in de tuinbouw doen ze het zo. En ik geloof dat, probeer het maar eens anders te doen, dan zul je het zelf merken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil je graag geloven, daar niet van, maar hoe kan een start ec van 2,4+ niet hoog genoeg zijn?

 

Ze staan namelijk vanaf geboorte in de Kilomix. Heb destijds per mail contact gehad met Atami Nederland voor wat info over dit substraat en zij raden het af om zaailingen direct hierin te planten, juist omwille van die hoge ec.

 

En hoe kan je het volgende dan verklaren?

Ik heb ook meerdere rondes hydro gekweekt (canna coco) altijd met een lage start ec 1.0 tot 1.4 en had toen geen groene kruintjes, soortjes waren allen hybriden.

 

Misschien is het wel afhankelijk v/d genetica? Maar ik zelf heb (nog) geen verband gevonden tussen de hoogte van de start ec en lichte kruintjes. Zal er wel zeker in de toekomst eens op gaan letten in verschillende scenario's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik reproduceer alleen wat mij verteld is. Ik heb het zelf ook geprobeerd in mijn laatste kweekverslag. Tot week 3 bloei heb ik 3EC aangehouden. Soms zelfs 4EC. Met een amnees. Uiteindelijk een hele hoge score gehaald (1.17 op 1 gr/watt). Dus eerst hoog en dan vanaf week 2/3 bloei afbouwen. Maar het risico is dat je net te lang door voedt en dan kun je alles verpesten. Dat moet je zelf dan goed kunnen inschatten, of genoeg foto's plaatsen en hopen dat anderen het opmerken.

 

Maar goed, jouw manier is een veel geaccepteerder manier van kweken en heeft ook voordelen. Het grootste voordeel is dat je de boel in ieder geval niet kunt verneuken als je laag in je EC gaat zitten in het begin en langzaam opbouwt.

 

Onthoud alleen dat er een paar mensen die al andere dingen hebben geprobeerd en daar goede resultaten mee hebben behaald. Je hoeft zelf niet meer te pionieren.

 

 

Ps. Ik bedoelde die roest in het midden links op de eerste foto van post 29.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die roest is gewoon water geweest, ik mors nog wel eens wat haha.

 

Ik ga in de toekomst zeker weer de meters uit de kast halen en een hydro kweek doen, dan zal ik je verhaal rondom de groene kruintjes zeker meenemen.

 

Wil ooit meerdere hydro rondes met dezelfde ruimte en genetica doen, dus alle variabelen gelijk houden behalve de EC..

- één ronde hoog in ec starten en dan wat lager verder gaan zoals jij zegt.

- één ronde werken met een constante ec zoals hennepdesk fanaten doen (gehele kweek draaien op 1.3)

- één ronde laag starten en opbouwen tot 2 weken voor de oogst (de "standaard" manier)

 

En dan kijken op welk systeem de planten het beste reageren / wat de beste opbrengst geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me leuk. Al zou het ook nog kunnen dat je door je voeding aan te passen ook het klimaat aan moet passen. Dus een graad hoger of lager bij meer voeding. In dat geval zou het klimaat voor het ene gedeelte niet optimaal zijn en voor het andere gedeelte wel. Mjah, dat gaat iets te ver voor ons als hobbykwekers maar ben zeker geinteresseerd in je testje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels een halve dag bezig geweest de vloer waterpas te krijgen. Straks nog nieuwe folie leggen en dan kenne we weer vloeden want iedere dag plant-voor-plant water geven is een kutklus met die tentjes zeg ik kom er amper bij :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes heb je daar... ben benieuwd wat die kilomix gaat doen bij je....

 

Succes met je grow!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig Spacefrog2 :tu

 

Leuk dat je hierna verschillende hydro kweekjes gaat doen, ik hoop dat je daar weer verslagen van maakt met veel info over ec / ph / temp enz..

 

Voor nu natuurlijk suc6 met je huidige kweek, gaat lekker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks mensen.

 

Zag vandaag bij een aantal dames een paar lichtgroene bladeren onderin dus heb even een vatje aangemaakt met Terra Vega om ze zo nog wat stikstof (N) mee te geven voordat de bloei echt inzet.

 

Gebruikte dosering is 4 ml per liter voedingswater dit gaf mij een EC van 1.7 (ja toch maar effe de meter erbij gepakt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu een dosis stikstof geven maakt dat je planten gaan strekken.Ik zou ze een paar keer bladvoeding geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan wel bladvoeding gaan geven maar dan heb ik over een week hetzelfde probleem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet de volgende keer even witbalans afstellen, maar zo hebben jullie even een korte update van week 2:

 

gallery_38677_16415_1156354.jpg

 

Klimaat met twee lampen aan is 26,1 graden en 46% lv.

In nacht houd ik de temp op minimaal 19 graden dit geeft ca. 58%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk topic! Deze ga ik volgen. Interessante discussies ook.

 

Citybox > Interessante theorie van die hoge EC. Toen Spacefrog zei dat hij de zaadjes in een EC van 2,6-2,8 zette dacht ik al van ''aaaaii is dat niet te hoog''? Kan wel echt een klap zijn voor zo'n jong plantje. Ik haal juist altijd de beste resultaten door ze in het begin lekker in de PlagronLight mix te laten staan en dan zeker 2 weken, de eerste 2 weken, geen voeding te geven. Maar wellicht zijn die Sativa Amneesjes van je daar minder vatbaar voor?

 

Spacefrog > In welke aarde heb je ze laten ontkiemen dan uiteindelijk? Verder heb je echt een vol hokkie hoor. Toen ik dat wel eens had (na 2x toppen) ben ik toch gaan dieven omdat er onder toch best weinig licht door komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Spacy,

 

Zijn dit de blue-label zaden van Vision (La Blanca Blue)? :P

 

Bij mij worden de onderste bladeren ook lichtgroen en ben nu van ec 1.6 naar 1.7 gegaan.

 

Ziet er allemaal iig erg goed uit! Het jij een idee hoelang je nog moet?

 

mzzl!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spacefrog > In welke aarde heb je ze laten ontkiemen dan uiteindelijk? Verder heb je echt een vol hokkie hoor. Toen ik dat wel eens had (na 2x toppen) ben ik toch gaan dieven omdat er onder toch best weinig licht door komt.

 

De aarde was gewoon kilomix ik heb wel een plantgat gemaakt ter grootte van een 0,5 L flesje en dit gevuld met light mix. Heb de onderste paar nodes waar geen licht kwam weg gedieft vlak voor de bloei inzette zodat ik mooie hoofdtoppen krijg.

 

Bij mij worden de onderste bladeren ook lichtgroen en ben nu van ec 1.6 naar 1.7 gegaan.

 

Ziet er allemaal iig erg goed uit! Het jij een idee hoelang je nog moet?

 

Het is een hongerig soortje ik zit nu ook bij te voeden op de kilomix met Flores (1 ml / liter) en ze zijn nu mooi groen. Ik denk dat ik nog een week of 6 moet maar de tijd mag het uit wijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah slim om ze eerst in plagron light te laten ontkiemen.

 

Appart dat ze nog zo om voeding vragen joh. Ik zal er nog wel steeds mee oppassen hoor als je al zo'n hoge EC heb en dan nog voeding erbij. Vergeet niet dat elke plant natuurlijk wel eens een lichtgroen of geel blaadje krijgt. Beter ondervoed dan overvoed geld voor onze dames :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...