Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Daily_Smoker

voorbereidingen Guerilla 2014

Recommended Posts

Ik heb ook 2 maten, maxi en sherwood. Ik heb nog 3 dubbelpacks bij besteld op vreeken, maar die blijft wel heel lang weg geen flauw idee waarom het zolang duurt.

 

Heb mijn gebruikte rootrainers gisteren schoongemaakt en netjes klaar gezet voor het voorjaar, kan niet wachten!

 

Ik ben niet zo'n fan van die vast trays, daar moet je de kluit uit peuteren wat meestel schade aan de wortels brengt.

 

In de sherwood kunnen ze wel 2 tot 3 weken staan, de maxi kun je ze een week langer in houden. Licht ook aan het soortjes.

 

Ik laat ze meestal erin tot de kluit goed beworteld is en ze gaan strekken om elkaar te verdringen, dan is het tijd om ze eruit te knallen.

 

de maxi gebruik ik voor de normale soortjes, de sherwood gebruik ik veel voor de autoflowers omdat die snel erui moeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik zat net te kijken bij vreken zijn ze 25 euro voor 80 potten ,dat is nog duur ,werkt dat wel goed met die roottrainers dat vraag ik me af ,en kan je daar ook goed mee ontkiemen op de spot zelf .

Ik heb ze nog nooit gehad zodoende ,je kan ze volgens mij ook nergens anders kopen ,ik heb hel internet al afgestruind .

Als ze maar jaren mee gaan da is het goed ,het begint weer te kriebelen ,laat het voorjaar maar vlug komen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt ik heb er ook een aantal extra bij vreeken besteld, voorheen kon je ze bij meedere webshops en een aantal online growshops nog bestellen.

Misschien krijgen ze die in het voorjaar weer in het assortiment.

 

Voor het voorgroeien zou ik niet de rapdi nemen maar de sherwood en de maxi. De rapid zijn net te laag voor de penwortel, voor stekken zijn ze wel ideaal.

 

Vreeken had ze niet op voorraad daarom duurt mijn bestelling ook al minimaal 2 weken, denk dat het nog wel een week of 2 duurt voordat ze binnen zijn.

Een ander nadeel vind ik van Vreeken dat je niet gelijk hoef te betalen maar dat het op factuur gaat die je na ontvangst binnen termijn moet voldoen.

Ik betaal liever al mijn bestelling gelijk dan ben ik er ook vanaf.

 

Op tuinspul hebben ze alleen de rapid en losse onderdelen van de andere type rootrainers.

 

Om in te gaan of het goed werkt, ik heb altijd met zeer grote tevredenheid en nog steeds gewerkt met de sherwood en de maxi rootrainers. Mooie beworteling en ruimtebesparing tegeonver plastic bekertjes. Dit is gewoon verplichte standaard materiaal voor elke guerilla en outdoor grower.

Je haalt gewoon het maximale uit je voorgroei en het maximale uit je ruimte.

Bij het aanplanten heb je betere aanslag van je jonge planten die als raketten die bodem in schieten naar het grondwater.

Ideaal, kan het iedereen aanraden.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dank je die zal ik dan ook eens gaan bestellen als ze er zijn aangekomen bij jouw daar ,kan je het even laten weten als je ze hebt gekregen ,dan hoef ik ook niet zo lang te wachten voor ze binnen zijn .

Geduld hebben dat is iets wat ik niet heb ,zodoende .

Vul je de root trainers ook altijd met stek en zaai grond ,dat gebruik ik altijd met ontkiemen en zaaien ,of meng jij dat met andere grond . Iedereen doet het een beetje anders schijnbaar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben fel tegenstander van zaai en stekgrond, het liefst zie ik het verbannen.Veel zaailingen gaan ervan naar de klote dus a.u.b. gebruik geen zaai en stekgrond. Gewoon normale grond, geen gamma en geen praxis. Uit de shop of van een boerenbond zaak zoals de welkoop.

 

Ik denk dat het bij jou net zo lang duurd als bij mij, waarschijnlijk behoord mijn bestelling tot een grote levering die ze binnen moeten krijgen.

Grote kans dat jouw bestelling straks ook niet op voorraad is en dat die ook mee moeten komen met een grote levering.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik heb het nog niet besteld daarom vroeg ik aan je of je het wilde zeggen via dit forum tegen me als jij ze gekregen hebt ,dan kan ik ze bestellen ,dan weet ik zeker dat ze er zijn .

Ik ga ook een test doen ,een enkele met zaai en stek grond ,en goede aarde ,dat komt ik heb ook zo mijn twijfels over stek grond .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus je wilt de betrouwbaarheid weten van vreeken? die zit wel goed hoor ;)

 

Maar je stelde dat je anders ook zo lang moet wachten maar je moet niet verwachten dat als ik mijn rainers binnen heb dat ze er nog een paar extra hebben besteld voor het geval weer iemand rainers besteld dat is wat ik bedoel.

 

De meeste ondernemingen bestellen kleinere bestellingen die de groothandel leverd, en de groothandel pakt al deze ordertjes bij elkaar en maakt er een grote order van die vreeken bijvoorbeeld ontvangd.

 

Je kunt ze een mailtje doen om te vragen of ze ze op voorraad hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je die zal ik dan ook eens gaan bestellen als ze er zijn aangekomen bij jouw daar ,kan je het even laten weten als je ze hebt gekregen ,dan hoef ik ook niet zo lang te wachten voor ze binnen zijn .

Geduld hebben dat is iets wat ik niet heb ,zodoende .

Vul je de root trainers ook altijd met stek en zaai grond ,dat gebruik ik altijd met ontkiemen en zaaien ,of meng jij dat met andere grond . Iedereen doet het een beetje anders schijnbaar .

 

idd grond van gamma of praxis...daar zit chemische npk in...die voedingstoffen komen snel los en is dodelijk voor zaailingen...

 

stek en zaaigrond is absoluut niet dodelijk voor zaailingen...in tegen deel is mijn ervaring...

 

wat ik gebruik is osmocote grond of light mix.....in de roots...maar de bovenste 4 of 5 cm stek en zaaigrond, dus de zaden ontkiemen daarin...

 

 

 

Ik heb wel negatieve ervaring met stek en zaaigrond bij ontkiemen op de spot direct in het plantgat....het droogde te snel uit....zelfs met de ontkiem bekers erop...Maar het was een extreem droge week...

 

stek of zaaigrond is erg los van structuur met fijn zand erin zodat de zaailing er makkelijk door heen kan komen...en heeft geen voeding waarde...die heeft de zaailing ook helemaal niet nodig.

 

met 50/50 mengsel ging het beter....dus 50% zaaien stek grond en 50% osmocote grond of light mix

 

gr

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dat zal ik dan eens gaan proberen met die mix ,en de grond van praxis en gamma moet ik niet ,daar was ik al achter dat he rommel was .

Ik zal vreken is een mai lsturen of de root trainers op voorraad zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik heb ze een mail gestuurd ,en meteen bericht gekregen dat ze op voorraad zijn ,waarom heb jij er dan nog geen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm denk dat ze er bijna zijn dan, dat ze gewoon tegen je zeggen dat ze op voorraad zijn. Als het nog enkele dagen duurd voordat ze op voorraad zijn heeft het geen zin om tegen een klant te zeggen dat ze niet op voorraad zijn natuurlijk.

 

Zal ze nogmaals eens een mailtje doen of ze mijn bestelling niet zijn vergeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha, hier is het topic!

 

Ik heb ze inmiddels binnen, heeft wel ff geduurd maar uiteindelijk zijn ze er. Ik vind het wel een minpunt dat de bestellingen op factuur gaan, dus je krijgt eerst geleverd en dan moet je binnen een termijn betalen. Ik ben gewend dat ik direct via iDeal overmaak dan ben ik e rgelijk vanaf en dan zie ik de bestelling wel een keer verschijnen.

Ik heb een zeer merkwaardige vondst gedaan tussen de rootrainers. Ik denk niet dat Vreeken de bedoeling had om dat mee te verzenden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Wat heb je gevonden canna tussen je roottrainers ,deel het eens met ons .

Ik heb ze van de week pas besteld ,nu schrijft hij eenmalig af als ze verzonden worden ,ik ben benieuwd wanneer die geleverd worden ,als dat hetzelfde gaat als bij jouw canna dan duurt het nog even .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een enkele millimeters groot stukje blad van wiet.. Ik heb de microscoop erbij gehad.

Heb ze er een mailtje over gestuurd maar geen reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

<p><p>

Een enkele millimeters groot stukje blad van wiet.. Ik heb de microscoop erbij gehad.

Heb ze er een mailtje over gestuurd maar geen reactie.

</p>

Dan zal hij ook een tuintje hebben denk ik in het bos . : Hij mag wel eens opschieten met die rootrainers ik heb er drie besteld vast ,kijken of het mooie dingen zijn die voldoen .

Maar te op heden heb er nog niks van gehoord ,mail gestuurd ,ook daar werd niet op gereageerd ,zou hij gepakt zijn in het bos .</p> :whistle:

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Daily.

Ik zie dat we een paar dezelfde soortjes hebben van cananseeds, leuk om straks te vergelijken.

De midstyk pot, de purple Typhoon en de Torup Higland...

 

Succes dit jaar en op een mooie zomer (y)

 

Grtz.. CtC

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Bij mijn is vreken nog in de lucht ,wel een rare vogel daar ,ik heb die rootrainer besteld ,de maxi .

Je hoort of je ziet niks van hem ,volgens mijn heb ik al 3 weken geleden besteld ,ik heb hem een mail gestuurd dat ik ze zeker voor april moet hebben ,krijg ik een mail terug waarin hij zegt ,als ik ze dan niet heb voor die tijd dat ik hem moet mailen .

ik stuurde hem weer een mail waarin ik vraag waarom hebt u dan een side met spullen als u niet kan leveren ,krijg ik een mail terug waarin hij verteld dat hij het druk heeft en 36 man aan het werk heeft dat het even kon duren .

Wat een balle tent daar zeg ,het duurt weken voor je iets hebt ,eigenlijk ook te gek voor woorden dat je ze nergens anders kan krijgen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorheen waren de rootrainers best goed verkrijgbaar, en ik bestel mijn uitrusting altijd ver ver van te voren in de winter, mocht er wat fout gaan met de levering sta ik niet met lege handen en kan ik het probleem opvangen omdat het seizoen nog niet is.

Met zulke dingen ben ik mezelf altijd een stap voor, Vreeken is inderdaad met communiceren niet zo vlot en duidelijk.

Leveren duurde bij mij ook lang omdat ze ze niet op voorraad hadden, ik had het als argrarisch ondernemer wel geweten nu rond deze tijd.

 

Niemand heeft ze dus ik zou een flinke voorraad aanleggen, want het zijn gewilde dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Kan wel 7 weken duren eerder je bestelling bij je op de bus hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn wel handig maar wat een geouwehoer met bestellen. Ik ga gewoon weer voor koffie bekertjes van de action. Goedkoop en werkt prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

het is inderdaad klote bij vreken ,een grote web side ,en het duurt weken voor hij iets kan leveren .

Dat noem ik nou waardeloos ,dat heb ik hem ook gemaild . :rtfm:

Maar ik moet ze hebben die klote dingen ,wel gek dat ze nergens te krijgen zijn

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze leveren ook op factuur, dus betalen na ontvangst binnen een gestelde termijn. Vind ik een nadeel want als ik wat bestel wil ik gelijk betalen dan ben ik er vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...