Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cityboxer

Geluidsarme luchtdoorlaat

Recommended Posts

@ Wietefras. Ja dat spul had ook gekund maar ik had dit spul liggen en het werkt perfect. Als je trouwens wel die noppenfolie wilt halen dan moet je niet bij de bouwmarkt zijn. Kijk dan even op die link van Spacefrog want er zit erg veel verschil in kwaliteit.

 

@ Boef. Steenwol er tegen aan inderdaad. Dus er zit maar aan één kant gips, de andere kant is open (daar zit de steenwol op vast). Op die manier absorbeert de steenwol het geluid. Als ik er weer een gipsplaat voor zou zetten dan zou dat niet werken.

 

Steenwol 1cm langer laten dan de werkelijke ruimte zodat die er mooi tussen klemt en dan een latje er voor zodat hij er niet uit valt. Kan ook met tapijtlijm maar ik wilde iedere mogelijkheid van gif uitsluiten dus heb dat niet gedaan (ondanks dat dit de uitblaas is). Had eigenlijk een foto moeten maken voor de duidelijkheid. Sorry maar de muur zit al in elkaar :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er niet veel verstand van mensen, maar ik weet wel dat hoe zwaarder het materiaal hoe meer geluid het demt.

 

In een auto gebruiken ze ook een soort antidreunmat om het geluid van buiten te reduceren, dit is van een soort bitumen.

Dus een soort van dakleer tegen het geluid en iets van pu-schuim tegen warmte.

 

zoiets temninste :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt. Daarom werkt steenwol ook beter dan glaswol als GELUIDSisolatie. Glaswol werkt beter als warmteisolatie. Steenwol heeft een hogere massa per cm3.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, ik had pagina 2 nog niet gelezen.

 

Mooi dat het werkt en super dat je het hier plaatst.

Zo hebben anderen er ook wat aan.

 

Misschien is het ook wat voor mij want alleen dat kippengaas met die dakpannen..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gemaakt!

 

Enige bedenking: trekt het vocht in de lucht niet in de matten en heb je zo een potentiele broedplaats voor schimmels? Zou het om de zoveel tijd eens bekijken voor de zekerheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat genoteerd. Goede bedenking. Ik zal eens een hygrometer in de muur gooien als ik het draaiende heb

 

Ik heb er nog geen ervaring mee maar steenwol is niet gevoelig voor schimmel. Het idee van is dat steen niet schimmelt. Ook zal mijn uvonair uitblazen in de muur dus schimmel zal niet snel een probleem worden. Vocht zal ik toch voor de zekerheid in de gaten houden. Al slaat het natuurlijk pas neer op het steenwol als de steenwol veel kouder is dan de lucht.

 

Als wel blijkt dat vocht een probleem is dan is hier de eventuele oplossing: Onderdruk afzuigfiltertje ergens vlakbij/onder de LVS plaatsen. Zo zal hij de droge en koude lucht uit de opti direct afzuigen. Liever doe ik dat natuurlijk niet want dan gooi ik mijn gekoelde lucht direct weg maar dit kan altijd nog als noodgreep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij laat steenwol wel vocht door waardoor de (koudere) gipsplaat condenseert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik een echt stille wand maak doe ik het steenwol niet tussen balken, maar ervoor, en dan 5 cm lucht, en dan een gipswandje.. heb eens een makita radio aan de andere kant gezet en vol open, en andere kant kon je niet horen dat de radio aan stond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ontvangst meer zeker :phone:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat ga je dan haast denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zit daar gas tussen......

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen glas zit idd gas.

 

Maaruh, ik weet het ook niet hoor wbt schimmel, maar ik vraag het me af omdat ik weet dat die isofix matten zich echt volzuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steenwol is gemaakt om in spouwen van metselwerk wanden te fungeren. Daar wordt het echt wel vochtiger als in deze setup. Daar schimmelt het echt niet weg, dus hier ook niet. Daarbij is steenwol schimmelwerend (tenminste dat zegt de site van Rockwool).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucht isoleert niet beter dan steenwol. 7cm steenwol werkt beter tegen geluid dan 7cm stilstaande lucht. En dan nóg. ALS het al wil werken dan moet de wand hermetisch afgesloten zijn. Anders werkt het nog niet. Dus dat is ook nog een hele tour. Iig met gipswandje tegen CLS schroeven ben je er dan nog niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een dikke lemen muur, heb je inneens enorm veel massa, is ook super warmte en vochtregulerend en niet zo een vieze troep als glaswol...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er veel vocht uit die uitlaat komt heb je dan niet eerder een probleem in die ruimte waarin afgeblazen wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee in dit geval niet. Grote ruimte en uiteindelijk maar weinig m3 afblaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je blaast in zelfde ruimte af?

Heb je hier ervaring mee?

Want volgens mij word dat wel nat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb op verschillende locaties mensen binnen af zien blazen. Nooit last van gehad. Afblazen in een andere kamer bedoel ik dan. In die kamer staat het raam open en wordt er ook in die andere kamer wordt mechanisch afgezogen. Bovendien is het door de opticlimate 60%RH en alleen de eerste weken hoger. Daar bij zit er ook nog een Uvonair tussen en die maakt de schimmels ook kapot. Voorlopig maak ik me er niet druk over. Maar zodra er belangrijke ontwikkelingen zijn laat ik het weten.

 

EDIT: Misschien altijd geluk gehad, maar het is dus geen garantie voor schimmel...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik van die schimmelwerende badkamer verf.

En ozon wil je niet in je huis..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blies vorig jaar met 2 x 4250 af in een kamertje van 2 bij 2 met het raam op kiepstand.

Na 2 rondjes gestopt daar maar geen last van schimmel gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...