Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Snaaiper

Snaaiper hoort eens rond

Recommended Posts

Beste WF'ers, het blijft maar jeuken, tot nu toe nog geen onderwerp van gesprek thuis geweest maar ben toch weer iets rijper als enkel maanden terug + men eerste buiten seizoen afgerond en ik ben in het kort weer eens jarig. Dus ben ik toch maar weer aan een shopping lijstje begonnen. Niet om direct te bestellen, dan wel om te weten wat ik nodig heb, en welke kosten er ongeveer aan vast hangen navenant de inspiratie die ik hier heb op gedaan.

 

Nu wil ik het wel ineens min of meer degelijk aan pakken, dus wil ik voor mezelf en anderen die er baat bij hebben een degelijke basis setup samenstellen om mezelf te voorzien.

Mezelf is een blower die er 5 a 10 gram per week doorpaft.

Dus doe maar 10gram maal 14 weken (zo ongeveer gemiddeld van zaad tot droog eindprodukt, is 14 weken misschien zelfs wat krap) zeg grosso modo een 150 (en hopelijk beter) gram droge wiet na iedere run.

Nou komt het leuke aan het verhaal (zeg maar het rotte) een Belg mag maar 1 plant hebben en daar houdt ik me dan ook aan (madam hee :rofl )

Nu een beetje plant die je wat onderhoudt moet dit kunnen opbrengen, niet?

 

Dus nou kunnen we wat feiten bijeen gooien.

1plant die zich vol kan ontwikkelen komt met 60x60 toe, 80x80 is net iets fijner en respectievelijk adhv de 400W/m² regel, 150W voor de 60 en 250W voor een 80 vierkant.

Hier borduur ik nog ff op voort, gesteld dat de magische grens een gram per watt licht is, dewelke uiteraard niet direct haalbaar is, maar zou ik dus met 150W moeten toekomen.

Echter voor dat geld heb je evengoed 250W en heb je ook meer kans er de vooropgestelde 150gram eruit te halen (ik herhaal, er zit uiteraard meer in)

Wat er dan bij hoort is een filter en afzuiger, ik neem aan dat je bij zo'n micro set up met een passieve aanzuig toekomt.

Dus 250W licht is 275 a 300m³ afzuiging en een filter van een 350m³ filter, correct?

 

Dus voorlopige eisen om mezelf te voorzien.

-1 plant op een oppervlak van 60x60 (of 80x80) Hoogte, 160 is wel het minimum dat je nodig hebt denk ik, je kunt nog fimmen, toppen en knakken en 1 plant kun je eigenlijk al niks anders doen als Scrog.

-250W erboven: T-neon of zoiets, HPI en HPS zijn goedkoper en brengen meer op, beiden respecteren de benodigde lichtkleuren nodig voor groei en bloei, iets waar je je ene plant dan best in tegemoet komt wil je het goed doen. Bij voorkeur ook gelijk een EVSA ipv een VSA

-350m³ filter met een 275-300m³ buisventilator en het ding door het filter vanuit de ruimt naar buiten laten blazen, bij voorkeur rechtstreeks zonder slang.

 

Dit denk ik dat het absolute minimum is om aan de slag te kunnen met een grote kans van succes :lol:

Graag jullie advies, correcties en eventueel ook gelijk advies in de richting van, wil je die afzuiging neem dan ..... die heeft zich al meermaals bewezen of die en die filter zijn goed, zoiets :D

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede keuze Sniper.

Goedkoop is de aanschaf niet maar dat haal je eruit met het kweken. Want de prijs per gram voor wiet telt op, zeker als je 5-10 gram per week doet.

 

Goed. Toe Bussines!

 

- 150 gram gedroogde wiet. Mijn eerste ronde was 0.47 gram per watt, 2e ronde 0.41 (dat was een sog, geen scrog) en derde ronde was 0.56 gram per watt. Geen ponden rekenen die er nog niet zijn, met 250 watt kan je gemakkelijk je eerste keer 100 gram halen, 150+ is ook mogelijk (sky is the limit) maar daar mag je als beginnende binnenkweker niet op rekenen. Dus als je ECHT 150 minimum moet hebben zou ik het wattage verhogen naar pakweg 400.

 

- Eerlijkheid siert: ik wil je dame niet bang maken, maar vindt de politie je met een installatie waarin je zo'n hoeveelheid wiet in kan kweken maakt het niet uit of er 1 grote plant of 4 medium planten staan. Het resultaat is hetzelfde.

 

Je moet niet denken "ik ga het risicoloos doen". Zelfs 1 plant in de tuin is onder het huidige gedoogbeleid een risico.

 

- ALS je 1 plant en slechts 1 plant neemt en je wil daar mee scroggen ga je een lange voorgroei tegemoet. Grotere planten doen er ook een klein beetje langer over om af te bloeien als kleinere versies, al komt dit neer op dagen geen weken. Maar met je 14 weken systeem moet je toch rekening houden dat 1 plant langer duurt als 2/3/4/5...

 

- Je kan wel 2-3 weken per ronde winnen als je een voorgroeihok hebt waar je de nieuwe plantjes of stekken kan opgroeien in de laatste weken bloei van je hoofdgroeikast.

 

 

 

Ikzelf persoonlijk zou beginnen met een 60x60 setup. hang daar 150 watt Tneon en scrog er 1 plant. Ga bij voorkeur organisch, het spaart je de kost van de PH meter uit en een hele hoop gedoe.

 

Kies een soort die klaar is op 7 weken als het je echt om hoeveelheid gaat. Let wel: hoe langer een plant bloeit, hoe verfijnder het pallet dat die plant voortbrengt.

 

De regel van wattage+zoveel % afzuiging is niet zozeer van toepassing op fluo lampen als op HPS; fluo wordt sowieso minder warm. Stel dat je een hok hebt van 60x60x80 (er komen tenten in dat formaat denk ik Elmo moet dat weten), dan heb je een inhoud van 0.29 M³. Er zitten 60 minuten in een uur zoals iedereen weet. Dat wil zeggen dat je met een afzuiging van 17.4 kuub per uur al elke minuut heel je kast ververst. neem je een afzuiging van pakweg 90M³/h (zoals een pc fan op 12 volt hint hint), dan trekt je per minuut 5X de inhoud van je kast erdoor. Dat is volledig vernieuwde lucht elke 12 seconden. Dat is voldoende tenzij je hoge hittebronnen zoals VSA of HPS lampen in je hok hebt.

 

125 M³ koolstoffiltertje kost je dan 3000 eurocentjes.

 

 

 

 

Nu, waarom maak ik je setup zo klein?

 

-Er valt zoveel al doende te leren dat je beter klein begint. Fuckups komen dan minder hard aan op het einde.

-als je angst hebt voor de blauwe petten is het raadzaam om een "amateurinstalatie" te hebben liever als 250 watt hps met slakkenhuisventilator en blumats...

- Als je dan toch uitbreidt heb je al een bitchin' voorgroeikastje!

 

 

Veel stof tot denken, je mag altijd pm-en voor kosten enzo, heb hele lijst van eerste schroef tot laatste hydrokorrel van wat mijn setup heeft gekost en opgebracht :D

 

Nightlandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

even heel gek.

maar gooi die 1e plant eens op 2 maanden groei in zo'n setup

http://www.puksupport.eu/kilo-knaller-2?keyword=kil

met een 50 liter specie kuip,

 

om de 2 weken toppen,

 

en scrogen

 

tentje vol en een killo van 1 plant

 

1 grow per jaar :D (dus 8 maanden per jaar geen inwerking ijnde kweek instalatie)

 

die nee serieus ik zou je iets aanraden als me moeder tent,

 

ds60

2x 2*55 tneon, ( de 75 wat verzie past niet )

330 buisje 350 phresh filter

svent/uniteck fan controler

 

2x12 cm pc fan,

1 4,5 volt adapter laag amperage !

4 schroeven

 

en klaar omte gaan

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

kleiner beginnen is groter willen is extra kosten .

gewoon doen .!

250 watts of 400 watt hps GAAN !

als je iets doet doet het goed .

sannies way geen gemeet geen gedonder knalle as ne malle .

150 grams eigen wietje kan makkelijk .

 

gewoon genieten

mac

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga met beakie mee t- neon om te beginnen

en heb je eenmaal te smaak te pakken dan overgaan op hps

 

dan heb je al je voorgroei setup

dan uitbreiden met een dr90 ofzo 400 watt hps maar ja dat is allemaal gebaseerd op meerdere planten

 

voor 1 plant setup zou ik voor hps gaan 250/400 dat is jouw keus

 

maar als het echt om die 150 gramm te doen is dan is hps jouw keuze

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je bij hps blijft, maakt het jezelf dan gemakelijk, en koop geen 60X60 tentje maar iets van 80X80

hier leide 250 in m'n tent regelmatig tot probleem temperaturen omdat ik de warmte niet langs de reflector gezogen kreeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk,kijk, Snaaiper had niet gedacht zoveel goede feedback te krijgen, nu mijn gedachte gang is redelijk gefundeerd, jullie antwoorden ook dus ik probeer deze allemaal in onderstaand antwoord te verwerken.

 

Eerst de dame? Hmm zoals ik al zei het onderwerp moet nog eens op tafel gelegd worden, maar als ik daarin men buitenkweekje meeneem weet ze nu zelf ook hoe groot 1 plant is en wat het opbrengt.

 

De reden waarom ik de 80x80 aanhaal is omdat je in de 60x60 idd aan de 2x55W T-neon (of HPS) vast hangt, in de 80x80 kun je gewoon meer kwijt.

De plant laat je zo groot worden als je zelf wil, tenslotte is het verschil tussen de 60 en de 80 maar 10 cm verschil in elke richting of een weekje meer voorgroei in scrog.

Ik neig ook vooral eerst naar T-neon als verlichting, maar als je geld uitgeeft heb je voor de prijs van 2x 2x75W T-neon evengoed een HPS set en nog geld over.

Ik wil wel het aantal W/m² respecteren, ik had ook al aan het zien geweest om zelf wat TL bijeen te hangen, maar in die 60x60 krijg je simpelweg niet genoeg buizen om je wattage te halen zonder dat het hele ding vol met kabels en evsa's hangt.

LED vindt ik overigens nog veel te duur en nog niet 100% bewezen nu om het zelfs maar mee op te nemen in een eventuele setup.

Overigens heb ik met de T-neons dan wel weer het voordeel dat je die vlak boven je planten kunt hangen en zo strek kunt tegengaan.

 

14weken is een gemiddelde he, ik weet ook dat er snelle soortjes zijn die veel sneller klaar zijn, en gezien ik nogal een haze fan ben red je het dan weer niet met 14 weken van zaad tot droog.

 

De 150gram is een streefgetal, ik ben me er terdege van bewust dat ik dat vast niet ga halen. Maar als je de investering ervoor gaat doen, kun je die maar beter goed doen, en hoe minder ik naar de Shop moet gaan hoe beter, ik kan immers niet ff meer naar BOZ, R'daal of Breda, heb in principe geen auto overdag en diesel is duur. Overigens hoop ik mijne garagist dit jaar niet meer te zien ;) , maar je hebt gelijk hoor baekie.

Overigens is 2x gaan Shoppen evenveel geld, ,nee zelfs meer geld uitgeven als de aanschaf van kweekspullen.

 

Rest me nog ventilatie en filter, http://www.desjop.nl/index.php?item=buisve...149&lang=NL

Deze leek me interessant, is wel overkill misschien, maar er zit wel ineens een controller bij. Das wel handig om de temp dan wat te controleren moest die te hoog oplopen.

Maar het kan blijkbaar met minder ook, moet ik nog eens bekijken.

 

Ik had in elk geval tot nu:

Een Homebox S of Greenroom 80

Een EVSA met kap, kabels en een 250HPI en HPS lamp

De bovenstaande filter/ventie combo

 

Dit zijn in mijn inziens de 3 dure hoofdkomponenten voor een geslaagde micro set up.

Ik heb eerder dit jaar ook een spaarlampen armatuurtje ineen geknutseld die zou moeten kunnen dien als voorgroei, zal zien dat ik die straks of morgen in de microbouw laat zien

Overgens is voorgroei geen vereiste, gewoon iedere keer eentje ploppen en zien hoe ie gaat, ik spreek dan uiteraard wel over feminized zaad

Wat nee, simpel, 1 tentje en daar blijft het bij. Dat kan nog altijd geupgrade worden meet meetspullen en een meer toegewijde bewatering/voeding.

Maar de eerste tijd, zeg maar jaren zal het gewoon bio en aarde blijven.

 

En die ene plant, tja, het is algemeen geweten dat je in Belgiek afhangt van welke man met de pet die langstkomt, de ene gaat er een drama van maken, de andere zegt pffft tis maar ene plant moet ik daarvoor komen. Je weet het nooit :rofl

Overigens spreken we hier uiteraard over runs met femi zaad, maar ik ben me daar nu nog over aan het inlezen hoe het nu juist zit met dat herma geklooi, iets waar ik dit jaar buiten ook last van heb gehad.

Ik lees hier en elders immers veel te veel dat er herma's bij zitten en dat je eigenlijk bij elke zaadbank wel het risico hebt herma's te hebben, ook de grote gekende zaadbanken.

Want uiteraard ben ik ook al druk aan het zien voor een leuk soortje, hing al enkele dagen op de site van Greenhouse rond, blijkt dat nu een van de meeste kans op herma zaadbanken te zijn :D weet je wel hoeveel strains er zijn, teveel om uit te kiezen, en ik heb nog gene ene zaadboer online gevonden die een deglijke zoekmachine op zijn inventaris heeft staan.

 

En nou heb ik dit draadje al 5 keer terug gelezen en verwerkt in men antwoord, bekijk het maar eens, ik rol er ene en ga nog wat bricoleren in men huis/bouwwerf.

In elk geval bedankt voor de input jongens. :lol:

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 voor 2 55 wat tneon armaturen + lampen ben je 100/120 euro kwijt, ( haal ik geen 250 wat evsa set voor)

http://www.desjop.nl/index.php?action=arti...247&lang=NL

 

en een weerwar van kabels is het ook niet echt je kan namelijk 4 van deze armaturen doorlussen met een pc monitor (c18 male/female dacht ik) kabel dus geen geklooi met electra alles gelast en gekeurd. ik heb er nu een lange tussen zitten ( was voorhanden) maar zijn ook kortere te vinden en is gewoon met een normale schakelklok te schakelen

gallery_34588_16228_402130.jpg

 

dit is een m'n moeder/zaai/stek tentje tegen woordig ben er wel ooit me begonnen, met een w250 watt vsa wat tegen viel kwa warmte wat ik al aanhaalde, darom 80 voor hps een must maargoed zijn we het over eens :D kwa opbrengst kan je het trouwens wel vergelijken met 1 hps lamp trouwens, ( staan er op de foto een 21 planten geparkeerd +peper ik wil groter maar locatie en financien laten het niet toe )

 

met 1 plant en een heel grote plate pot dus tent vol wat ik aan gaf specie kuip idee, van een 20/25 cm hoog en daar die gecombineerde 220 watt tneon op hebt je die 150 gram wel gaat halen als je maar goed voorgroeid

 

150 gram spaar cover je je energie costen mee en bespaar je je een extra 200 euro inde shop kosten over de 3 maanden als je constand door zou willen blijven gaan is dat :rofl

 

over de warmte en afzuiging,

ga dan aub niet voor een phat rino filter,

phres of can pro anders hang je iedere ronde een nieuw filter op of als je pech heb week 3 bloei luchtjes (met een nieuw filter)

die buisfan gaat je met die controler tegen vallen vermoed ik lijkt me een gtools/replica in het begin ben je er tevreden over, maar dan neemt de leeftijd toe, en gaan ze met die controler naar mate meer geluid maken als ze gedimd zouden worden,

als je de controler niet gebruikt en je zou hem via een goede controler gooien is het nog best een goede buisfan,

 

bespaar je zelf een heele hoop geklooi en ga voor sannie.

de rest (ec ph) komt later wel

http://www.sanniesshop.com/starters-pakket.html

je hebt dan een heel leuk binnen begin pakket met een leuk aantal zaden en voeding voor een jaar of 2 met 1 plant als het je zou bevallen deed het hier wel teminste, tot ik lui'r werd/geen tijd meer had iedere dag water te geven.

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growweed, mijn fout voor die prijs heb ik idd geen EVSA maar wel een setje met gewone VSA kost een 70€ voor 250W, een EVSA set is iets van een 160€ wat ook nog betaalbaar is en geen 2 x 2x75WTneon voor heb, maar dan heb je ook wel ineens 300W.

 

Ik dacht ook dat er momenteel wat problemen waren met de leverbaarheid van de T-neons en hun lampen.

Moet weg nou dus ik bekijk het straks wel ff beter. En eens ff uitrekenen wat de aanschaf per watt kost :D

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij je lampenkeuze je stroomverbruik niet uit het oog verliezen. Het telt al snel aardig op.

 

En ook, zo'n tenten zijn niet echt subtiel. Meubilair waarin gekweekt wordt is stealth. In welke ruimte ga je de tent zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Growweed, mijn fout voor die prijs heb ik idd geen EVSA maar wel een setje met gewone VSA kost een 70€ voor 250W, een EVSA set is iets van een 160€ wat ook nog betaalbaar is en geen 2 x 2x75WTneon voor heb, maar dan heb je ook wel ineens 300W.

 

Ik dacht ook dat er momenteel wat problemen waren met de leverbaarheid van de T-neons en hun lampen.

Moet weg nou dus ik bekijk het straks wel ff beter. En eens ff uitrekenen wat de aanschaf per watt kost :D

 

klopt secret jardin is er mee gestopt ze te "maken "

en mamoth is er me begonnen daar zijn wat onduidelijk heden over geweest,

ik bel met datsoort dingen vantevoren gewoon even of ze inhuis hebben anders bestel ik het ergens anders :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baekie, heb jaren aquarium gehouden, de laatste jaren met discussen = water temp 28°C tot 32°C dmv 600W verwarming + 72W Tl verlichting. Dat telt aardig op.

Woon op een bouwwerf hee, zal voorlopig zolder, kelder is een absolute nogo ivm andere hobby, zijn, mettertijd in het tuinhuis/werkplaats dat nog gebouwd moet worden, daarvoor heb ik een rechtstreekse voeding van 400V voorzien :rofl Voordeel van een tentje is wel dat het uiteen kan en opgeborgen kan worden.

Enne dit is voorlopig nog altijd speculatie hee, kopen en zetten, wie weet het. Maar goed je huiswerk maken loont, en heeft iemand anders misschien ook nog iets aan als ie een state of the art Micro hokkie wil.

 

Growweed, tis gisteren wat later geworden en een paar Koninckskes teveel gesloeberd , en net ook laat bezig geweest Snaaiper heb wel echte verlichting in de gang nu :D , ,niet meer snachts rondspoken met een zaklamp, ben wel moe en heb er net al eentje op gerookt dus ik pik de draad morgen wel weer op.

 

Die Mammoth lampen heb idd ook al gezien, maar daar waren enkel groeilampen voor, of zijn er ook bloeilampen voor.

HPS of neon Pfft weet het nog niet hoor, ze hebben alle twee sterke voordelen en ook wat nadelen. De prijs laat ik dan nog in het midden, zou het HPI/HPS worden zal deze sowieso door een EVSA gevoed worden, kost het dubbele maar tis 30% efficienter qua verbruik meende ik me te herinneren. Dus snel terugverdient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ick wil hier heel eloquent meedenken

maar 0.25 gram heri in de vapo

en het enige dat ik kan is denken

"wat smaakt dit toch heerlijk"

 

Weet je wat?

 

Baekie geniet van de nacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik zo eens naar die van mamoth kijk zie ik dezelfde fitings, aleen hoe ze de vsa's weg hebben gewerkt kan ik niet helemaal duidelijk krijgen,

en dan zouden de lampen van de oude dus probleem loos passen op het nieuwe merk, deze lampen en kleur code waren er al voor heel het secretjardin verhaal begon,

 

van de mamoth verzie weet ik ook niet of jeze netzomakelijk kan doorlussen als de sj variant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, nog niet teveel tijd gehad om me verder te verdiepen in het onderwerp.

Maar om het technisch wat eenvoudiger te houden (temperatuur, levensduur lampen, dichter op de plant en vermits ik eigenlijk verplicht ben te gaan SCROGGEN) blijf ik beter eerst bij de Neon's zijnde of SJ of Mammoth en moest ik er nu iets meer kaas van gegeten hebben een doe het zelf project met T5 lampen, T8 neemt mijn inziens teveel plaats in waar je met T5 toch meer licht en buizen op het zelfde oppervlak kunt hebben. Dit neem ik maar ff mee gezien meneer Opstelten weer wilde plannen heb en er misschien niet meer naar de GS gegaan kan worden nu of in de verdere toekomst, dus overweeg ik alle alternatieven.

 

Een losse T5 buis is ook de kost weer niet + je kunt meer verschillende buizen combineren waar je met 2x 2x75W toch maar 4 buizen hebt.

Kwestie van wat Smoother van blauw naar rood licht over te schakelen.

Iemand een goede link of uitleg met wat ik nodig heb om een 250W aan T5 te doen branden? Weet al dat je EVSA kunt kopen waar je een stuk of wat lampen kunt aanhangen, maar wat voor kabels horen erbij, aansluiting enzovoort. Componenten lijst ofzo. Dacht hier al eens wat tegen gekomen te zijn van torsti maar vindt het niet direct terug

 

Ten slotte kun je losse electronica eenvoudig her en der bestellen zonder het opvalt, en anders kun je nog zeggen dat het voor een terrarium of vogelhok is.

Ik heb hier nog ergens een complete VSA set liggen voor gebruik in een aquarium echt is dat wat overpowerd en dan nog te weinig voor een kweekje, en uiteraard ook al gaan zien voor extra sets maar die dingen zijn nog duurder als T-neon en dan heb je der meerdere nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Schnaipuhr :lol: ,

Is dit geen optie? (klik)

5x55 watt PLL of je moet voor 10x24 watt T5 gaan. 24 watt evsa's :rofl

Fittingen enzo zijn ook op deze site te vinden.

 

Groeten Beaker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baekie met de snor, dat was em. Inderdaad mooi voorbeeld, andere linkjes zijn ook leuk. Had ook al BE verdelers gevonden maar er staat zoveel op.

Als het zelfbouw zou worden zal het wel met gewone T5 lampen worden, en niet die er in een T-neon zitten. Is dat dan PLL?

 

Snaaiper is mechanieker, geen elentrieker.

Weer even wat leesvoer en wat vergelijkingswerk te doen

 

Ander advies is steeds welgekomen, zeker over de luchtfiltering en - verplaatsing ben ik nog niet helemaal klaar mee.

Oppervlak wel dat moet en zal 80x80 worden en hoogte waarschijnlijk dan 160 de Homebox S dus.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn DP90 op zijn kant, met 4x55 watt Tneon zuig ik af met zo'n setje. (klik)

Deze regel ik handmatig met een variac.

Veel mensen hebben kritiek op deze setjes, maar ik ben er heel tevreden over. :D

 

Edit: je hebt je post aangepast :rofl .

Voor een oppervlakte van 80x80 zou ik voor een 500m³ (of 250m³) softbox gaan met een Phreshfilter. Dit is ook een heel mooi setje.

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Baeker, ik lees altijd men posts na als ze gepost zijn en dan schiet me der wel weer eens wat te binnen zoals nu.

 

Laat ik hem weer eens omgooien :rofl want net ff aan het kijken op die linkjes van je en toen rees er weer een vraag.

Ik kom namelijk T5 lampen tegen van 14W en van 24W beide 550mm lang, wat is het verschil?

 

En over die lamp lengte, als ze dan toch maar 550mm lang zijn passen ze ook in een 60x60 tentje.

Ook zit ik alvast met een dilemma, je hebt EVSA voor 1,2 of 4 lampen, welke combo flans ik dan ineen?

Beste lijkt me wat torsti's voorbeeld de mogelijkheid geeft nr 1-3-5 te branden en als het wat voller wordt 2-4 erbij.

 

 

Enne, alhoewel je investeert in filtering voor je veiligheid, 300+€ uitgeven aan een pomp en filter zit er niet in hoor.

Wel goed, niet duur, alhoewel dat een onwaarschijnlijk gebruik van woorden is in ene zin :D

En een homebox S is kwa volume toch hetzelfde als de DP90,

 

 

 

Waarom mot er nou weer zoveel te kiezen zijn, wou met deze post een beetje een klaar beeld voor mezelf maken maar ik zie het licht nog ff niet hoor.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rustig maar. :lol:

 

Het verschil tussen de 14 watt en de 24 watt is het wattage. :rofl De 24 watt zijn High Output, dus meer vermogen met dezelfde lengte (of zoiets :D ).

Deze passen zeker mooi in een 60x60 tentje. ;)

Er zijn ook evsa's waar je 3 óf 4x24 waat mee kunt schakelen. (klik) Met 3 van deze moet het toch lukken als je voor 10x24 watt gaat?

 

Welk budget heb je in gedachten voor de afzuiging, als ik vragen mag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil graag minder als 500€ uitgeven voor het hele geval, dus liever 300€ a 400€ als 500.

Maar een beetje een tent met 2 a 300W verlichting zit ik al ruim boven de 300€ en ik moeder lief hier ook nog altijd overtuigen dat zelf kweken beter is als gaan shoppen.

Ik heb toch nog steeds liever een 80x80 model als 60x60, heb je meer SCROG veld hee.

 

 

Vandaag ff R'dam geweest omdat Snaaiper ze lekker homegrown spul op een dag na zen verjaardag niet gehaald heeft :rofl en Stekkie is wat het is, gratis zaadweed dus niet erg lekker :D

Dus dat was dan een 330€ aan "inkopen" waar ik net een maand mee toekom + 270km en nog eens een dik uur in file gestaan ook. geld snel terugverdient, mij hoef je niet de overtuigen hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet niet dat die T5 buisjes een stuk warmer worden dan T8 (24w wordt echt heet, rond 50-60°C dacht ik), als je er zo 10 hebt begint dat toch door te wegen. Als je hetzelfde aantal lumens in huis wil halen als een 250 HPS (32000) heb je bovendien ruwweg 18x 24w T5 (1750 lumen/stuk) nodig.

 

Ik zou voor de HPS gaan. Momenteel heb ik die in een hok met 94 cm tussen bak en plafond. En voor scrog onder 250w moet het eigenlijk niet méér zijn (heb wel de ventilator buiten de ruimte, de filter zit erin). Het is wel zo dat met de warmtestraling van HPS in de eerste weken (weinig bladerdek, lamp op 40cm) de temp rond de planten niet onder 30° te houden is, maar dat deert ze niet. Eens het net halfvol begint dat te dalen.

 

Het voornaamste (is het nu HPS of T5 of PLL of ...) blijft natuurlijk het algeheel plaatje van het klimaat in je ruimte. Een tent isoleert voor geen meter en staat dus beter in een op temperatuur gehouden kamer. In een zelfbouw of heringerichte kast heb je meer mogelijkheden tot klimaat- en geluids(!) controle. Met een goed klimaat en degelijk materiaal zit je redelijk snel aan 1/1.

 

En als je begint met kweken is de eerste setup nooit de laatste :D

 

Greetz,

Warsawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warsawa, Bedankt, maar het zullen wel T-neons worden denk ik. Die 4x24EVSA kosten ook al 50€/stuk, met wat randmateriaal + een berg lampen wordt het al snel duurder als een T-neon setje of 2. Gisteren nog ff gegoogeld en verschillende online shops bekeken, alles bij 1 shop betrekken zal al niet lukken. Wel mailtje Greensell gedaan om advies en kwam net die nieuwe in Terneuzen ook nog tegen, ook eens mailtje of PM doen.

 

En ja het zal wel bij 1 setup blijven, ik sluit niet uit dat er duchtig aan zou kunnen geknutseld/upgrade worden, maar ik moet me maar redden met 1 plant per keer, dus meer heb ik sowieso niet nodig. Wel alles wat ene plant zich 110% in zen nopjes doet voelen en Snaaiper beloond met een leuke oogst zodat die het red tot de volgende dame me weer beloond :lol:

 

Basis idee is wel rond: Bij voorkeur 80x80x160-180, 2x 2x75W neon met lampenkleuren 865 en 827, een aangepaste afzuiging/filter combo en dan is dat ene setje dat Baeker aanhaalt lang niet fout. Kan er eventueel ineens geïnvesteerd worden in een betere fancontroller en gezien worden of ik het met die filter comco red kwa geur en temp.

 

Highriser, google ff he, ik help je ff op gang, SCROG doe je met maar een paar planten/als je beperkt in hoogte zit/om meer uit een plantje te halen, en voorgroeien net zolang je net bijna vol is.

Ik kreeg 21 pagina's met hits bij gebruik van de forum zoekfunctie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...