Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Buddah_Cheeze

h2o2 test mogelijk van toepassing bij toprot

Recommended Posts

ik ben zelf een beginnende kweker en probeer zoveel mogelijk te lezen op diverse forums om op deze manier het theorie gedeelte van kweken er in te rammen

 

ik ben gekomen bij iets wat een ramp is voor elk kweker groot/klein pro/amateur en dat is toprot

 

nu de paddestoel hobbyisten onder ons kennen een soortgelijke schimmel onder cobweb,

maar doordat mycelium en cobwew een beetje moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn is hier de h202 test voor

het concept van deze test is het oplossen van de sporen (de fluff)

meeste schimmels waaronder toprot zijn schadelijk voor de mens dus roken we deze best niet op

 

het probleem dat ik bij toprot vaak zie is dat het meestal leid tot een groot verlies aan bud (vaak de hele cola)

jammer genoeg zijn de egt aangetaste delen niet meer te redden en ook niet meer rookbaar maar wat groen en onbeschimmeld is, is dat wel wel

 

 

hier heb ik een link (thema paddos) waarin kort door de bocht een manier staat om deze sporen dus compleet te verwijderen (ik spreek niet over het echte organisme enkel maar de sporen)

 

black hole

 

 

hier komt dan uiteindelijk de vraag:

 

omdat toprot meestal opvalt vlak wanneer je hem gaat omknippen vroeg ik mij af dat als je de watercure op die basis met h2o2 uitvoert

welk mogelijk effect heefd dit met smaak/potentie

 

en kan er op deze manier na dat de bud klaar is selectiever rond het besmette gedeelte geplukt worden

de sporen zouden theorethish weg moetten zijn dus deze worden niet meer verspreid op rookbare bud

 

 

sorry als dit compleet dom is

en ook als het verkeerd gepost staat

verder vonde ik het zelf wel interresant genoeg om de groep in te gooien ter disscusie

 

greetz cheezy buddah

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het ook wel eens geprobeerd en vond het niet tegen vallen

oplossing was 3% en er was geen schimmel meer na het dompelen en opdrogen

 

zou het gewoon proberen met kleine beetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk zal de smaak niet aangetast worden; H2o2 wordt namelijk weer H2o en o2.

 

Maar goed, als je dus een stukje hebt wat wat haartjes heeft (schimmel) en we spuiten het hier op; wat gebeurd er dan met de trichomen?

 

Dat lijkt me zeker net zo belangrijk. Iemand daar info over en of ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...