Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JL070

iemand mij even op weg helpen?

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben niet de handigste met computers en ik heb mijn best gedaan met die zoekfunctie te vinden wat ik nodig heb maar kom er niet helemaal uit. Als iemand mij even op weg kan helpen zou dat top zijn. Of een linkje sturen naar andere topic waar het al staat uitgelegd.

 

Eigenlijk vrij simpele vraag: ik ben zelf flink gebruiker en heb al die tijd braaf alles in de shop gekocht. Nu ben ik mn baan kwijt en begint dat toch aardig aan te tikken. Vandaar dat ik zit te kijken naar/hoe ik voor eigen gebruik wat planten kan neerzetten thuis.

 

Ben hier compleet nieuw in geen idee verder. ik heb al aantal dingen gelezen over je stroom, tenten, voeding weet ik het allemaal. Het is alleen erg overwelming om dat zo allemaal in 1 keer in je op te nemen en er zelf mee aan de slag mee te gaan.

 

Ik hoorde dat het legaal is om 5 planten in je huis te hebben. Dus daar zat ik dan ook aan te denken. Is er een post waar wordt uitgelegd wat je nodig hebt voor een simpel huiskweekje (liefst ook zo goedkoop mogelijk op te zetten aangezien ik geen spaargeld heb). Ik heb een lege slaapkamer in mn appartement. Ik woon alleen in een flat en vraag me af qua geur etc hoe erg zoiets overlast veroorzaakt. Ik wil de goede relatie met mijn buren niet hierdoor schaden.

 

Heel erg bedankt alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi JL070,

mijn tip:

begin klein: Hoeveel heb je nodig in 3 maanden?

Neem een klein tentje met T-Neon verlichting

en begin met een makkelijke soort op aarde.

Voedingslijn: Biologisch, geen geklooi met zuur, pH en EC (BioSannie bij voorbeeld)

 

Lees de Micro/Fluo-sectie door :D

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben hier compleet nieuw in geen idee verder. ik heb al aantal dingen gelezen over je stroom, tenten, voeding weet ik het allemaal. Het is alleen erg overwelming om dat zo allemaal in 1 keer in je op te nemen en er zelf mee aan de slag mee te gaan.

 

Drie jaar terug was je toch ook met een hok bezig .... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

om te beginnen moet ik je al afhelpen van 5 plantjes binnen mag verhaal...helaas dat mag niet.

je mag er buiten 5 zetten, dat is gedoogt en houd in dat als er overlast is voor de buren dat oom agent je planten in beslag komt nemen maar er voor de rest geen concequenties aan verboden zijn.

heb je er binnen maar 1 onder de lamp ben je al 'proffesioneel' bezig (zo wordt het gezien) en kun je bij een huurwoning goede kans hebben eruit gezet te worden.

dus weet goed waar je aan begint...

het beste is wat torsti zegt...neem gewoon een tentje met tneon of een klein hps lampje (250..400w) en neem er ook zeker afzuiging bij met filter...want ook een 'paar plantjes' kunnen je de hut uit stinken :D

we weten uiteraard ook niet wat jij ziet onder ''flink gebruiker'' dus het is ook moeilijk om je echt goed te helpen.

rook je 5 gram per week dan volstaan een paar auto's al... rook je 50 gram per week praat je al over hele andere maatregelen als je begrijpt wat ik bedoel :rofl

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol en dat weet je door :D als da zo is GE-WEL-DIG.

 

ik wil torsti niet tegen het harnas jagen maar als je werkloo bent geworden zo ik ga is gaan zoeken naar een 400 tot 600 watt setje. de makkelijkste maanden om te telen komen der aan en de moeilijkste zijn de deur uit. je hok zal je flink je best moeten doen om het warmer dan 30 graden keijgen.

 

daarbij pak je op 600 watt sowieso 200 gram !!!! wat een noob met biosannie styl kan eigenlijk wel van 300 uitgaan. hiermee moet je zeker wel genoeg hebben voor 3 maanden. de meeste houden zelfs wat over om in vriendenkring te verkopen. beide partijen blij.

 

met telen en een uitkering moet je wel uitkijken volgens mij of je nu 1 of meerder plantjes hebt onder tl of een prof lamp dat maakt niet uit.

 

dan terug komend op de 3 maanden. volgens mij is onder t neon het enorm lastig om BINNEN 3 maanden je eigen rokertje te behalen. vaak groei je toch 3 weken voor en duurt de bloei zeker een week langer dan nog drogen heb je het al sowieso over 14 maanden al is 15 realistischer.

 

vertrokken vanuit zaad onder een 600 watt kan dmv 12/12 systeem binnen 84 dagen een mooie rokertje consumeren :lol:

 

 

ik zal gewoon veel gaan lezen wil je een beetje beslagen ten ijs komen ben je toch wel een paar weken zoet!!!

 

kijk is bij indoorverslagen, daar vind je een topic waarin mensen de mooiste verslagen voordragen die er al die jaren op het forum zijn geweest. deze mensen hebben grandiose opbrengsten behaalt, het kan nooit kwaad om hun kunsten af te kijken.

 

, tjah en je bedenken dat blowen erg leuk ontspannend etc etc blabla weet ik het allemaal kan zijn. maar dat er ook belangrijker dingen zijn dan blowen ( of je moet medicinaal gebruiker zijn !!!) rekeningen betalen en bijv indien van toepassing je gezinnetje/ vriendinnnetje/vriendje onderhouden ;).

 

uit ervaring kan ik spreken dat het nooit verkeerd is om een periode nuchter te zijn bijv een maand ( die eerste 2 weken zijn als soow spaced want tjah nuchter is weer een hele andere belevenis :rofl ).

 

suc7 man

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites
om te beginnen moet ik je al afhelpen van 5 plantjes binnen mag verhaal...helaas dat mag niet.

je mag er buiten 5 zetten, dat is gedoogt en houd in dat als er overlast is voor de buren dat oom agent je planten in beslag komt nemen maar er voor de rest geen concequenties aan verboden zijn.

en om het af te maken...dat wat jij zegt klopt ook maar gedeeltelijk is maar net waar je woont ...hier in de buurt gaat ook je huis dicht voor 3 maanden...eigen huis of niet :D

 

voor 5 plantjes!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi JL070,

mijn tip:

begin klein: Hoeveel heb je nodig in 3 maanden?

Neem een klein tentje met T-Neon verlichting

en begin met een makkelijke soort op aarde.

Voedingslijn: Biologisch, geen geklooi met zuur, pH en EC (BioSannie bij voorbeeld)

 

Lees de Micro/Fluo-sectie door :rofl

 

Groetjes

Torsti

 

thanks! dit helpt me op weg. Wat ik hieronder ookal heb gelezen is miss autoflower ook wel een prima optie. Zit denk ik op gram of 8=-10 per week.

 

Ben hier compleet nieuw in geen idee verder. ik heb al aantal dingen gelezen over je stroom, tenten, voeding weet ik het allemaal. Het is alleen erg overwelming om dat zo allemaal in 1 keer in je op te nemen en er zelf mee aan de slag mee te gaan.

 

Drie jaar terug was je toch ook met een hok bezig .... :D

 

klopt samen met een huisgenoot, was niet veel geworden. te high om consequent te zorgen voor ze.. first world struggles.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lol en dat weet je door :D als da zo is GE-WEL-DIG.

 

ik wil torsti niet tegen het harnas jagen maar als je werkloo bent geworden zo ik ga is gaan zoeken naar een 400 tot 600 watt setje. de makkelijkste maanden om te telen komen der aan en de moeilijkste zijn de deur uit. je hok zal je flink je best moeten doen om het warmer dan 30 graden keijgen.

 

daarbij pak je op 600 watt sowieso 200 gram !!!! wat een noob met biosannie styl kan eigenlijk wel van 300 uitgaan. hiermee moet je zeker wel genoeg hebben voor 3 maanden. de meeste houden zelfs wat over om in vriendenkring te verkopen. beide partijen blij.

 

met telen en een uitkering moet je wel uitkijken volgens mij of je nu 1 of meerder plantjes hebt onder tl of een prof lamp dat maakt niet uit.

 

dan terug komend op de 3 maanden. volgens mij is onder t neon het enorm lastig om BINNEN 3 maanden je eigen rokertje te behalen. vaak groei je toch 3 weken voor en duurt de bloei zeker een week langer dan nog drogen heb je het al sowieso over 14 maanden al is 15 realistischer.

 

vertrokken vanuit zaad onder een 600 watt kan dmv 12/12 systeem binnen 84 dagen een mooie rokertje consumeren :lol:

 

 

ik zal gewoon veel gaan lezen wil je een beetje beslagen ten ijs komen ben je toch wel een paar weken zoet!!!

 

kijk is bij indoorverslagen, daar vind je een topic waarin mensen de mooiste verslagen voordragen die er al die jaren op het forum zijn geweest. deze mensen hebben grandiose opbrengsten behaalt, het kan nooit kwaad om hun kunsten af te kijken.

 

, tjah en je bedenken dat blowen erg leuk ontspannend etc etc blabla weet ik het allemaal kan zijn. maar dat er ook belangrijker dingen zijn dan blowen ( of je moet medicinaal gebruiker zijn !!!) rekeningen betalen en bijv indien van toepassing je gezinnetje/ vriendinnnetje/vriendje onderhouden ;).

 

uit ervaring kan ik spreken dat het nooit verkeerd is om een periode nuchter te zijn bijv een maand ( die eerste 2 weken zijn als soow spaced want tjah nuchter is weer een hele andere belevenis :rofl ).

 

suc7 man

 

peace hempy

 

bedankt dat je de moeite neemt om het eea helder te makenvoor me top! Ik ga er zeker een kijkje nemen.

 

 

 

Heb je voor die autoflowers ook een lamp nodig dan? of kan ik die gewoon in het raamkozijn neerzetten en water geven. sorry als dit een domme vraag is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je je eerst nog even goed moet inlezen!

 

dat soort vragen bewijst dat je kennis te wensen overlaat

 

doe het niet voor mij, maar voor jezelf :D

 

ja met een lamp

Edited by sensi life

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk dat je je eerst nog even goed moet inlezen!

 

dat soort vragen bewijst dat je kennis te wensen overlaat

 

doe het niet voor mij, maar voor jezelf :D

 

ja met een lamp

 

doe ik niet moeilijk over i know. kwam er alleen niet uit met dat zoeken en zo. heb nu al het eea gevonden. neem nu de tijd om me rustig in te lezen. geen haast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een groot (tuimel)raam op het zuiden, zuidoosten of zuidwesten hebt, kun je in de zomermaanden achter glas kweken.

In de winter is de lichtinval toch te mager en de lichtperiode te kort.

 

Voor het raam kweken, in het zicht van voorbijgangers, zou ik nooit aan beginnen.

Want als de mensen het niet zien, kunnen ze het altijd nog ruiken.

 

Dus aan een afzuiger met koolstoffilter valt niet te ontkomen, tenzij je masochistische neigingen hebt en graag gepakt wil worden.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een groot (tuimel)raam op het zuiden, zuidoosten of zuidwesten hebt, kun je in de zomermaanden achter glas kweken.

In de winter is de lichtinval toch te mager en de lichtperiode te kort.

 

Voor het raam kweken, in het zicht van voorbijgangers, zou ik nooit aan beginnen.

Want als de mensen het niet zien, kunnen ze het altijd nog ruiken.

 

Dus aan een afzuiger met koolstoffilter valt niet te ontkomen, tenzij je masochistische neigingen hebt en graag gepakt wil worden.

 

oke ik woon gelukkig op 3 hoog met grote raampartijen aan allebei de kanten van mn woning dus ik heb in de zomer maanden de hele dag zon staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe vaak komen de ramenwassers langs?

Of kun je via het balkon je ramen zelf zemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe vaak komen de ramenwassers langs?

Of kun je via het balkon je ramen zelf zemen?

 

dat laatste en auto flowers zijn de grootste niet ook dus zal wel mee vallend enk ik, 3jaar terug hb ik ze in de zomer gewoon op het balkon gezet tegenover een schoolplein. nooit wat van gehoord.

 

helaas de oogst ook bagger.. was alleen altijd strijd: wie gaat water geven.. pff straks :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De geur(overlast) gaat niet meevallen: dat garandeer ik je op voorhand.

Je ruikt het door het hele huis en zelfs je kleren gaan stinken.

Een aantal jaren geleden kreeg ik begin april wat NLX-stekken, bestemd voor buiten.

Omdat het te koud was, heb ik ze tijdelijk voor het raam gezet.

Door te weinig lichturen schoten ze gelijk in de bloei.

Zelfs plantjes van 15 cm -pas in de bloei- ruik je enorm goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat dat betrefd is er in 3 jaar veel veranderd k zou ze in de huidige tijd niet zomaar op balkon zetten tegenover een school.

 

en strijd om water geven .. :D gewoon altijd zelf doen weet je precies wie je de schuld moet geven :rofl

 

en voor t raam kweken ach...

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe vaak komen de ramenwassers langs?

Of kun je via het balkon je ramen zelf zemen?

daar maak ik me dus echt geen zorgen om,

 

ramen wassers gebruiken geen laders meer, maar telescoop spuitlanzen en krijgen dus geen tot weinig zicht op wat er binnen achter het raam alemaal gebeurd

 

ramen_wassen_van_multifunk_pieter_holmplein_20070418_met_dank_aan_Katrien_Mulder.jpg

 

iets met arbo regels :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelfs plantjes van 15 cm -pas in de bloei- ruik je enorm goed.

 

amnees ruik je zelfs al in de groei

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...